پاک کردن لکه دئودورانت از روس لباس ها کاری به ظاهر نشدنی است.اما ما در این مطلب از پارس مگ روش هایی را به شما آموزش می دهیم که با کمک آن ها به راحتی میتوانید لکه دئودورانت را از روی لباس خود پاک کنید.

پاک کردن لکه دئودورانت - تی شرت سفید

هیچ چیز بدتر از پوشیدن پیراهن سفید مورد علاقه شما نیست،وقتی ناگهان لکه هایی را زیر بغل می بینید اما ممکن است این اتفاق برای همه بیافتد، گاهی اوقات مواد شیمیایی موجود درمام و ضد عرق ها می توانند باعث واکنش با نرم کننده های پارچه هنگام شست و شو و یا خشک شدن، و ایجاد تغییر رنگ بیشتر در لباس هایتان می شود.

درحالیکه ضد عرق ها برای جلوگیری از عرق کردن هستند،مام ها برای جلوگیری از بوی عرق طراحی شده اند. در طول زمان، ضد عرق ها یک خشکی تند، ضخیم، زرد و سفید روی لباس می سازند که پاک کردن آن سخت است اما تعجب نکنید که آیا باید پیراهن را دور بیندازید ؟ فقط از هر کدام از این روش ها استفاده کنید تا لکه های دئودورانت را از لباس های مورد علاقه خود پاک کنید .

همچنین در پارس مگ بخوانید : پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس با روشی باورنکردنی

پاک کردن لکه دئودورانت - لباس مشکی

فهرست محتوا نمایش

روش‌ پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس

لکه‌های دئودورانت و عطر از رایج‌ترین لکه‌هایی هستند که روی لباس‌ها ایجاد می‌شوند و می‌توانند ظاهر لباس‌ها را خراب کنند. لکه‌های دئودورانت می‌توانند به رنگ سفید، زرد یا قهوه‌ای باشند. خوشبختانه، روش‌های ساده و موثری برای از بین بردن این لکه‌ها وجود دارد. در ادامه، هفت ماده طبیعی و کاربردی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند تا این لکه‌ها را به راحتی از روی لباس‌های خود پاک کنید.

 آب لیمو برای پاک کردن لکه دئودورانت

لیمو به دلیل خاصیت سفیدکنندگی طبیعی و اسیدی بودن، می‌تواند به پاک کردن لکه‌های دئودورانت از روی لباس کمک کند. این روش برای لباس‌های روشن مناسب است و برای لباس‌های تیره بهتر است از عصاره لیمو رقیق‌ شده استفاده کنید. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با آب لیمو به شرح زیر است: 

  • آب لیمو
  • نمک
  • برس
  • آب سرد

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با آب لیمو به شرح زیر است:

  1. قسمت لکه‌دار لباس را با آب لیمو خیس کنید.
  2. لباس را به مدت ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید.
  3. مقداری نمک روی لکه بریزید و با برس به آرامی و محکم بمالید.
  4. لباس را با آب سرد بشویید و زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

پاک کردن لکه دئودورانت - لیمو

جوش شیرین برای پاک کردن لکه دئودورانت

جوش شیرین یک پاک‌کننده طبیعی و موثر برای از بین بردن لکه‌های زرد دئودورانت است. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با جوش شیرین به شرح زیر است:

  • ۳ قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین
  • آب
  • برس

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با جوش شیرین به شرح زیر است:

  1. جوش شیرین و آب را به نسبت سه به یک مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست آید.
  2. مقداری از خمیر را روی لکه بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر جذب لکه شود. سپس با یک برس تمیز، خمیر را به آرامی روی لکه بکشید تا لکه شروع به محو شدن کند.
  3. لباس را با آب بشویید تا لکه دئودورانت و عطر به طور کامل از بین برود.

مواد شوینده

مواد شوینده با کمک آب، رسوبات را از سطح لباس جدا می‌کنند و در نتیجه لکه‌هایی مانند لکه دئودورانت و عطر از لباس پاک می‌شوند. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با مواد شوینده به شرح زیر است:

  • پودر لباسشویی
  • آب

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با مواد شوینده به شرح زیر است:

  1. یک فنجان آب را با یک قاشق سوپ‌خوری پودر لباسشویی مخلوط کنید تا محلول پاک کننده به دست آید.
  2. لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول پاک کننده قرار دهید.
  3. با دست خود به آرامی روی لکه بمالید تا از بین برود.
  4. لباس را در آب معمولی بشویید و در آفتاب خشک کنید.

پاک کردن لکه دئودورانت - مام

آسپرین برای پاک کردن لکه دئودورانت

آسپیرین حاوی سالیسیلیک اسید است. سالیسیلیک اسید یک ترکیب ضد زرد است که می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های زرد دئودورانت و عطر استفاده شود. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با آسپرین به شرح زیر است:

  • ۳ الی ۴ عدد قرص آسپرین
  • ½ فنجان آب
  1. مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با آسپرین به شرح زیر است:
  2. قرص‌های آسپرین را با آب مخلوط کنید تا به طور کامل حل شوند.
  3. قسمت لکه دار لباس را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول آسپرین قرار دهید.
  4. لباس را با آب معمولی بشویید تا باقی مانده لکه از روی لباس پاک شود.

پاک کردن لکه دئودورانت - تی شرت

هیدروژن پراکسید برای پاک کردن لکه دئودورانت

هیدروژن پراکسید که به آن آب اکسیژنه نیز گفته می‌شود، یک ترکیب شیمیایی با فرمول H2O2 است. این ماده یک سفیدکننده طبیعی و یک جاذب عالی است و در روشن کردن و تمیز کردن لکه‌ها کاربرد دارد. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با هیدروژن پراکسید به شرح زیر است:

  • ۲ قاشق سوپ‌خوری هیدروژن پراکسید
  • ۱ قاشق چای‌خوری صابون

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با هیدروژن پراکسید به شرح زیر است:

  1. ۱ قاشق چای‌خوری صابون را با ۲ قاشق سوپ‌خوری هیدروژن پراکسید مخلوط کنید تا محلولی یکدست به دست آید.
  2. قسمت لکه‌دار لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول صابون و هیدروژن پراکسید قرار دهید.
  3. لباس را با آب معمولی آبکشی کنید و در زیر نور خورشید خشک کنید تا لکه‌ی عطر و دئودورانت از بین رفته و لباس تمیز شود.

توجه: هیدروژن پراکسید در معرض نور خورشید به مرور زمان زرد می شود. بنابراین، مهم است که پس از استفاده از آن، لباس را به طور کامل آبکشی کنید.

پاک کردن لکه دئودورانت با الکل

الکل به دلیل خاصیت حلال بودن، می‌تواند به راحتی روغن و رسوبات معدنی ناشی از عطر و دئودورانت را که در پارچه نفوذ کرده‌اند، از بین ببرد. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با الکل به شرح زیر است:

  • الکل
  • صابون
  • پنبه

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با الکل به شرح زیر است:

  1. یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید.
  2. پنبه را روی لکه عطر یا دئودورانت بکشید تا الکل به داخل پارچه نفوذ کند.
  3. بعد از چند دقیقه، به آرامی با صابون روی لکه بکشید.
  4. لباس را آبکشی کنید تا صابون کاملا پاک شده و لکه از بین برود.

پاک کردن لکه دئودورانت - الکل

پاک کردن لکه دئودورانت با سرکه

سرکه با خاصیت اسیدی خود، رسوبات معدنی و روغنی موجود در لکه را حل کرده و به این ترتیب، لکه را پاک می کند. مواد لازم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با سرکه به شرح زیر است:

  • ۲ قاشق سوپ‌خوری سرکه
  • آب

مراحل پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس با سرکه به شرح زیر است:

  1. در ابتدا سرکه را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود.
  2. قسمت لکه‌دار لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول سرکه قرار دهید.
  3. به آرامی لباس را مالش دهید تا لکه پاک شود.
  4. لباس را با آب معمولی بشویید.

پاک کردن لکه دئودورانت - سرکه

از جوراب نایلونی برای پاک کردن لکه دئودورانت استفاده کنید

شاید به نظر عجیب بیاید، اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن سفیدک و لکه مام از زیر بغل لباس‌های تیره استفاده از «جوراب نایلونی» است. اگر به تازگی از مام استفاده کرده‌اید و بلافاصله لباستان را پوشیدید و لباس لکه شد، می‌توانید جوراب نایلونی را روی رگه‌های دئودورانت بمالید. این کار موجب می‌شود تا سفیدک‌های ایجاد شده به راحتی محو شوند.

از لکه‌برهای موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید

امروزه در اکثر فروشگاه‌ها لکه‌برهای مخصوص لباس به فروش می‌رسند. این لکه‌برها طوری طراحی شده‌اند که برای از بین بردن اکثر لکه‌ها از جمله لکه مام روی لباس مؤثر هستند. به خاطر داشته باشید که هر چه سریع‌تر اقدام به از بین بردن لکه کنید، راحت‌تر تمیز می‌شود.

برای پاک کردن لکه دئودورانت از نمک استفاده کنید

برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس‌ها می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید. برای این کار باید یک لیتر آب جوش را با ۴ قاشق نمک ترکیب کنید. سپس یک پارچه تمیز را به این مخلوط آغشته کنید و شروع به تمیز کردن لکه کنید. می‌توانید ناحیه لکه‌دار لباس را داخل این ترکیب قرار دهید و سپس با یک پارچه لباس را تمیز کنید.

پاک کردن لکه دئودورانت - نمک

از ترکیب مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن استفاده کنید

به عنوان آخرین مورد از آموزش پاک کردن لکه مام از روی لباس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن سفیدک لباس که در اثر مام ایجاد شده، از ترکیب مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

برای این کار باید ۳ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با ۶ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ترکیب کنید. سپس با کمک یک برس کوچک یا مسواک لکه را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن لباس، برای ۱ ساعت آن را در هوای آزاد قرار دهید و سپس در ماشین لباسشویی بشویید.

 از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید

با مالیدن دستمال باقی مانده را پاک کنید فقط یک دستمال مرطوب کودک بردارید و به آرامی آن را روی لکه بمالید.

دستمال های مرطوب کودک حاوی رطوبت هستند که به بلند کردن لکه سفید رنگ ، بدون بر جای گذاشتن کثیفی روی لباس کمک می کند.

آمونیاک برای از بین بردن لکه دئودورانت

برای از بین بردن لکه های دئودورانت آمونیاک را با آب در نسبت ۵۰/۵۰ ترکیب کنید روی لکه بریزید و بعد از چند دقیقه بشوئید. این روش برای از بین بردن لکه های خون روی پارچه نیز به کار می رود.

 از بین بردن لکه‌های مام و دئودورانت با لیموترش و نمک

آب لیمو‌ترش هم می‌تواند روش موثری برای از بین بردن لکه‌های قدیمی مام و دئودورانت از روی تی شرت‌های سفید باشد. این مرکبات حاوی سطح بالایی از اسیدیته است که باعث می‌شود به‌طرز شگفت‌انگیزی مثل یک لکه‌بر لباس عمل کند. برای این کار یک لیموی تازه بردارید، آن را از وسط نصف کنید و آب آن را مستقیماً روی ناحیه لکه‌دار فشار دهید. سپس مقدار زیادی نمک روی آن بریزید و شروع به مالیدن این مخلوط روی لکه‌های تی‌شرت یا پیراهن خود کنید تا لکه مام یا دئودورانت از بین برود.

پاک کردن لکه دئودورانت - لیمو ترش

پاک کردن لکه دئودورانت با پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین

برای از بین بردن لکه‌های زرد مام یک خمیر با پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین درست کنید، خمیر نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی رقیق، این خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند، سپس طبق معمول با آب بشورید. از این ترکیب برای از بین بردن لکه‌های لباس رنگی و مشکی استفاده نکنید.

 از خمیر پودر ماشین و آب استفاده کنید

برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی می‌توانید با پودر ماشین لباسشویی و آب یک خمیر درست کنید. بگذارید این خمیر یک شب تا صبح روی لکه بماند و سپس آبکشی کنید.

توجه: این نکات برای از بین بردن لکه‌های مام و دئودورانت از پارچه‌های پنبه‌ای یا پلی‌استر است. اگر جنس لباس شما از مواد ظریف‌تری مانند ابریشم، ساتن یا پشم ساخته شده است، لازم است برای پاک کردن لکه سفیدی مام آن را به خشکشویی قابل‌اعتماد بسپارید.

پاک کردن لکه دئودورانت - خمیر

 از قرص تمیزکننده دندان مصنوعی استفاده کنید

فکرش را می‌کردید قرص تمیزکننده دندان مصنوعی برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس هم مفید باشد ؟ تنها کاری که باید بکنید این است که ۴ عدد قرص دندان مصنوعی را در یک سطل آب حل کنید. پیراهن لکه‌دار خود را در سطل بیندازید و اجازه دهید حداقل ۸ ساعت در این محلول باقی بماند. سپس پیراهن را طبق روال معمول با شوینده مناسب بشویید.

نکات مهم برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس

در این بخش به چند نکته طلایی برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای پاک کردن لکه‌ دئودورانت و عطر از روی لباس، استفاده از آب گرم توصیه نمی‌شود. آب گرم باعث می‌شود لکه‌ها تثبیت شده و پاک کردن آنها دشوارتر شود.
  • توصیه می‌شود قبل از شستن لباس با هر یک از مواد گفته شده، یک تست انجام دهید تا از آسیب دیدن لباس خود جلوگیری کنید. این تست را ترجیحا در داخل جایی انجام دهید که تغییر رنگ در آن قابل تشخیص نباشد.
  • اگر از پودر لباسشویی برای پاک کردن لکه دئودورانت و عطر استفاده می‌کنید از یک پودر باکیفیت استفاده کنید.
  • یکی از روش‌های پاک کردن لکه‌ دئودورانت و عطر استفاده از پودر لباسشویی است. اما استفاده از هر پودر لباسشویی برای این کار مناسب نیست. برای پاک کردن این لکه‌ها باید از پودر لباسشویی باکیفیت استفاده کرد.

پاک کردن لکه دئودورانت - دو تی شرت

روش‌های جلوگیری از ایجاد لکه مام روی لباس

۱- در مصرف مام زیاده‌روی نکنید

از مصرف بیش از حد مام خودداری کنید. اگر استفاده از مقدار معمولی مام کار شما را راه نمی‌اندازد و از نتیجه کار راضی نیستید، برند مام زیر بغل خود را تغییر دهید. در حالت عادی یک یا دو بار مالیدن مام به زیر بغل کافی است.

۲- مام را کمی گرم کنید

افزودن کمی حرارت قبل از استفاده کمک زیادی به لکه نشدن لباس شما می‌کند. سعی کنید قبل از استفاده، مام را زیر بازوی خود نگه دارید تا روغن‌ها و کره‌ها موجود در آن در تماس با حرارت بدن نرم شوند. اگر از یک مام طبیعی استفاده می کنید که در شیشه ریخته‌اید، قبل از استفاده، کمی از مام را بین انگشتان خود کاملا نرم و گرم کنید تا به همان نتیجه برسید.

۳- اجازه دهید مام خشک شود بعد لباس بپوشید

قبل از لباس پوشیدن اجازه دهید دئودورانت کاملا خشک شود. اگر نیاز به سرعت بخشیدن به این فرآیند دارید، با باد گرم از سشوار مام را خشک کنید که به لباس نچسبد.

۴- بگذارید زیر بغلتان نفس بکشد

اگر از لباس‌های گشاد و آزاد استفاده می‌کنید و لباس تنگ نمی‌پوشید، به احتمال زیاد مام هم رد سفیدی یا زرد روی لباس شما باقی نمی‌گذارد. پوشیدن لباس های گشادتر از چسبیدن پوست و ماده مام صابونی یا مام رولی به لباس جلوگیری می‌کند که در نهایت باعث ایجاد لک می‌شوند.

پاک کردن لکه دئودورانت - پودر بچه

۵- از پودر بچه استفاده کنید

یک روش دیگر برای جلوگیری از سفیدک زدن مام روی لباس استفاده از پودر بچه است. برای این کار باید لباس تمیز را پشت و رو کنید و روی زیر بغل لباس پودر بچه بپاشید و سپس آن را بپوشید. به این ترتیب زیر بغل لباس سفیدک نمی‌زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید