عطر مناسب فصل بهار دارای ویژگی هایی خاصی است که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید.شما باید عطرهایی را برای فصل بهار انتخاب کنید که بوهایی مثل گل و شکوفه دارند و یادآور تازگی هستند.در این مطلب از پارس مگ شما با تمامی ویژگی هایی که عطر مناسب فصل بهار دارد آشنا خواهید شد.

عطر مناسب فصل بهار - گل شیپوری

فهرست محتوا نمایش

تغییر عطر همراه با تغییر فصول

سلیقه و خلق و خوی ما به طور مداوم متناسب با فصول سال در حال تغییر است. عطر‌ها هم باید منعکس‌کننده‌ی شیوه و سبک زندگی ما باشند. در بهار همه چیز درباره‌ی سرزندگی و هماهنگی با طبیعت است. هنگام انتخاب عطر برای بهار، باید یک کلمه را همواره در نظر داشته باشید: طبیعت. نت‌های عطر بهاری باید همان نت‌هایی باشد که شما را به یاد روایح و احساسات آرامش‌بخش طبیعت می‌اندازند. به این ترتیب، بیشترین هماهنگی با فصل را خواهید داشت.

همچنین در پارس مگ بخوانید : بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا و بوی منحصر به فرد

عطر مناسب فصل بهار - شیشه رنگی

راهنمای خرید عطر برای بهار مطابق با خانواده‌ی بویایی

فرا رسیدن بهار زمان مناسبی برای نشان دادن جنبه‌ی شیرین، لطیف و در عین حال فریبنده‌ی شخصیت شماست. برای همین، چند نت بویایی وجود دارند که بیشتر از باقی روایح در خلق بهترین عطر برای فصل بهار و ایجاد تطابق هرچه بیشتر با این فصل نقش دارند.

روایح گلی

جای تعجب نیست که نت‌های گلی برای عطر‌های بهاری انتخابی عالی هستند. آب و هوای بهار ما را بیشتر عاشق بوی گل رز، فریزیا، زنبق دره و یاس می‌کند. به‌ویژه اگر برای القای فریبندگی، با رایحه‌های چوبی و مشک ترکیب ‌شوند. فلاور بامب از ویکتور اند رولف (Flowerbomb Viktor & Rolf)، برایت کریستال از برند ورساچه (Bright Crystal Versace) و دیزی مارک جاکوبز (Marc Jacobs Daisy) یکی از بهترین عطرهای بهاری با جنبه‌های گلی هستند. دیزی یک رایحه‌ی چوبی گلی بسیار ظریف و پرلطافت است که از هم‌نشینی یاس و گاردنیا در کنار وانیل و مشک تشکیل شده و بهترین انتخاب برای روزهای بهاری است.

عطر مناسب فصل بهار - گل

روایح سبز و مرکباتی

برای لذت بردن از روز‌های آفتابی و زیبای بهاری بهتر است عطر‌های سبک و سرزنده را انتخاب کنید. عطر‌هایی با نت‌های مرکباتی (گریپ فروت، لیمو، نارنگی، نارنج، و غیره) بر احساس خنکی، آزادی، و طراوت تأکید می‌کنند. همچنین نت‌های معطر سبز (چای سبز، نعناع هندی، اسطوخودوس و غیره) طراوت شاخ و برگ‌های تازه جوانه‌زده و مناظر سرسبز را تداعی می‌کنند. این دو خانواده‌ی بویایی اغلب در ایجاد بهترین عطر برای بهار نقش دارند کیفیتی نشاط‌بخش به ادکلن می‌بخشند. گرین آیریش توید از برند کرید (Green Irish Tweed Creed) با روایح سبز، شالیمار از گرلن (Guerlain Shalimar) و دیور جادور (J’adore Dior) با روایح مرکباتی انتخاب خوبی به عنوان بهترین عطر برای فصل بهار به شمار می‌روند. همچنین عطر (۲۱۲Men) از برند کارولینا هررا یکی از عطرهای مرکباتی و سبز مردانه است که برای مردانی که به روایح خنک تشکیل شده از چوب، مشک و گل علاقه دارند بهترین انتخاب است.

روایح چایپر

برای روزهای سرد یا بارانی بهار، بهترین انتخاب عطر، استفاده از روایح چایپر یا همان مدیترانه‌ای است. روایحی دلپذیر و تا حدی گرم که حال و هوایی چوبی ترکیب شده با گل‌ها و میوه‌ها را دارند. به ندرت می‌توان یک عطر چاپیر برای روزهای بهاری و تابستانی پیدا کرد اما حاسیوات (حاجیوات) از برند نیشانه (Hacivat de Nishane) یک رایحه‌ی مدیترانه‌ای مناسب برای استفاده‌ی مشترک در فصل بهار است. این ادکلن در نت‌های ابتدایی شما را با بوی مرکبات و آناناس غافلگیر می‌کند و در ادامه با بوی یاس، چوب سدر و خزه‌ی درخت بلوط تجربه‌ای شگفت انگیز از روایح منحصر به فرد چایپر را ایجاد می‌کنند.

عطر مناسب فصل بهار - شیشه

روایح میوه‌ای

اگر برای فصل بهار، روایح پرانرژی، شاد و کمی شیرین را می‌پسندید، باید به دنبال بهترین عطر از خانواده‌ی بویایی میوه‌ها باشید، روایح شیرین و مخملی انبه، هلو، گلابی و انواع توت‌ها، همچنین آلوی سیاه، آناناس و سیب در کنار روایح بادام، پسته یا گل‌ها، نت‌های شیرین، پرانرژی و بسیار بهاری ایجاد می‌کنند. این روایح ممکن است اعتیادآور باشند اما به اندازه‌ی روایح خوراکی گرم نیستند. ادکلن‌های ملایم برند جو مالون لندن (Jo Malone London) بهترین مثال از روایح میوه‌ای آرامش‌بخش و سرزنده‌ی بهاری هستند. عطر انگلیش پیر و فریزیا (English Pear & Freesia) تلفیق بوی خوش گلابی و خربزه در گل‌های رز و فریزیا به همراه مشک است. همچنین ادکلن لا بل از برند ژان پل گوتیه ( Jean Paul Gaultier La Belle) و ادکلن مشترک اربا پیورا (Erba Pura) زرژف نمونه‌ی خوبی به عنوان عطر میوه‌ای مناسب بهار به شمار می‌روند. اربا پیورا نت‌های میوه‌های مختلف را با کهربا و وانیل در هم آمیخته‌ است که تجربه‌ای لذیذ، جذاب و سداکتیو ایجاد می‌کند.

عطر مناسب فصل بهار ملایم و خنک مناسب بهار

همانطور که پیش از این هم گفتیم دمای هوا در بهار به مرور بالا می‌رود و هوا گرم‌تر خواهد شد پس بهتر است از عطرهای ملایم و خنک استفاده کنید تا احساس بهتری داشته باشید. درست برعکس این قضیه هم برای زمستان وجود دارد به این معنی که چون زمستان هوای سردی دارد، باید در این فصل از عطرهای گرم و شیرین استفاده کرد.  مثلا دو عطر ادو پرفیوم زنانه لانکوم و ادو تویلت مردانه بولگاری از عطرهای ملایم و معتدلی هستند که می‌توان از آن‌ها به صورت روزانه در فصل بهار استفاده کرد.

عطر مناسب فصل بهار - مروارید

عطر مناسب فصل بهار بوی دریا مناسب فصل بهار

یکی دیگر از رایحه‌هایی که مناسب فصل بهار است، بوی دریاست. سعی کنید به دنبال عطری باشید که یاد دریا را در دل شما زنده کند و علاوه بر خودتان، اطرافیانتان را هم به وجد بیاورد. ادو تویلت مردانه دانهیل یکی از عطرهای همراه با رایحه دریاست که برای استفاده در فصل بهار گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

عطر تک اسانس عطر مناسب فصل بهار نیست

اگر در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی چرخی بزنید مشاهده می‌کنید که انواع عطرها با ترکیبات و رایحه‌های مختلف در بازار موجود است. توصیه ما این است که در فصل بهار از عطرهای تک اسانس استفاده نکنید و به دنبال عطرهایی باشید که از چندین اسانس مختلف ساخته شده و ترکیبی هستند. علت این مسئله را می‌دانید ؟

دلیل این که توصیه می‌کنیم از عطرهای تک اسانس استفاده نکنید این است که این گونه عطرها بوی تندی دارند و مناسب بهار نیستند. پس حتما عطرهای ملایم انتخاب کنید که ترکیبی از چند اسانس هستند و بوی خوبی متساعد می‌کنند.

عطر مناسب فصل بهار - گل صورتی

اصول انتخاب عطر مناسب فصل بهار

مصرف عطر و ادکلن اصول خاص خودش را دارد که اگر رعایت نشوند، نه تنها خود فرد، بلکه دیگران را هم با مشکل سردرد روبرو خواهد کرد. تصور کنید که یک نفر در گرمای ظهر یکی از روزهای بهاری کنارتان بشیند و رایحه گرم و شیرین از خودش ساطع کند. ناخودآگاه شما احساس گرما و سردرد می کنید و ترجیح می دهید به جای این رایحه، یک رایحه ملایم و خنک به مشامتان برسد.

برای اینکه بهار امسال این مشکل را نداشته باشید و برای دیگران هم این مشکل را به وجود نیاورید، عطرهایی را برای فصل بهار انتخاب کنید که بوهایی مثل گل و شکوفه دارند و یادآور تازگی هستند. چند نکته ای که در ادامه برایتان آورده ایم را رعایت کنید تا بتوانید بهترین عطر مناسب فصل بهار را برای خود یا دیگران انتخاب نمایید.

ملایم و خنک بپوشید

برای فصل بهار و البته تابستان باید عطری انتخاب کنید که حس خنکی و تازگی به شما بدهد، سبک باشد و بوی تندی نداشته باشد. بهترین انتخاب برای فصل بهار و تابستان عطرهای خنک و ملایم هستند.

مثل یک دسته گل باشید

عطرهای گلی همانطور که از اسمش پیداست از عصاره ی گل های مختلف به دست می آیند. این عطرها به دلیل سبک و ملایم بودن جز بهترین عطرها برای فصل بهار هستند. برای مثال می توانید به سراغ عطرهایی بروید که دارای نت گل نرگس هستند. عطرهایی که دارای نت گل نرگس هستند حس تازگی را برای شما به ارمغان می آورند.

میوه ای و آبدار باشید

عطرهایی که بوی میوه و سبزی هایی مثل نعنا و ریحان می دهند، بهترین گزینه برای فصل بهار هستند. شکوفه پرتغال یکی از نت هایی است که بوی تازه و لطیف و شیرین را برای شما تداعی می کند.

عطرهای دارای نت های دریایی هم که دیگر در صدر جدول عطرهای مناسب فصل بهار قرار دارند.

عطر مناسب فصل بهار - عطر زنانه

معرفی چند عطر مناسب فصل بهار

عطرهای زنانه:

عطر زنانه سیگنورینا Signorina

عطر زنانه مانیفستو Manifesto

عطر زنانه گوچی بامبو GUCCI BAMBOO

عطر زنانه بلک اوپیوم Black Opium

عطر زنانه لالیک آمور L’ AMOUR LALIQUE

عطر مناسب فصل بهار - عطر مردانه

عطرهای مردانه:

ادوپرفیوم لهوم اولتیم از برند فرانسوی ایوسن لورن

ادوتویلت وویاژ از برند فرانسوی هرمس

ادوتویلت پورهوم دیلن بلو از برند ایتالیایی ورساچه

عطر مردانه لوم لیبر

عطر مناسب فصل بهار - عطر

توصیه‌هایی برای انتخاب عطر مناسب فصل بهار

پیش از انتخاب عطر مناسب برای فصل بهار لازم است به توصیه‌های زیر دقت کنید:

1- تمیز باشید

پیش از استفاده از عطر، حمام کنید و لباس تمیز بپوشید. چون اگر بدنتان تمیز نباشد نه تنها بوی خوبی نمی‌دهید بلکه عطرتان هم بدبو شده و اطرافیان را آزار می‌دهد.

2- به زیر بغل عطر نزنید

عده‌ای به خیال اینکه از شر بوی بد عرق خلاص شوند، عطر را در قسمت زیر بغل استفاده می‌کنند اما باید بدانید که ترکیبات عطر اصلا برای زیر بغل مناسب نیست و بهتر است برای این قسمت فقط از دئودورانت‌های مخصوص استفاده شود.

3- از لوسیون بدن استفاده کنید

در فصل بهار و تابستان که هوا گرم است باید علاوه بر عطر و دئودورانت از لوسیون‌های بدن هم استفاده کنید. لوسیون بدن رطوبت و بوی مطبوعی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

عطر مناسب فصل بهار - شیشه قرمز

معرفی عطر مناسب فصل بهار زنانه و مردانه

عطر مردانه عطر مناسب فصل بهار بلو دِ شنل (Blue De Chanel)

این ادکلن مردانه با ماندگاری بالا برای اولین بار در سال 2010 توسط عطر ساز فرانسوی به نام Jacques Polge طراحی و تولید و سپس به بازار ارائه شد و تونست خیلی زود به یکی از عطرهای مردانه برتر تبدیل شود. این عطر مردانه بهاری دارای رایحه ای تازه ، مرکباتی و اغوا کننده هست و از ترکیبات همچون گریپ فروت ، لیمو ، فلفل صورتی ، نعناع ، جوز هندی ، یاس ، زنجبیل ، چوب سدر ، Vetiver ، کندر ، چوب صندل ، پاچولی و Labdanum در تهیه و تولید آن استفاده شده است.

عطر زنانه اکلت لانوین (Lanvin Eclat) عطر مناسب فصل بهار

یک عطر خنک و شیرین دخترانه که در گروه عطرهای گلی میوه ای طبقه بندی شده است. برند لانوین این عطر را در سال ۲۰۰۲ روانه ی بازار عطر و ادکلن کرد. اصلی ترین آکورد بویایی آن گلی است. ترکیبات رایحه شامل گل یاس بنفش، برگ چای، گل صدتومانی، شکوفه ی پرتقال، مشک سفید، گل ویستریا، گیاه اوسمانتوس، سدر، کهربا و پتی گرین می باشد.

عطر زنانه شنل کوکو مادمازل (chanel coco) عطر مناسب فصل بهار

این محصول شنل از بهترین گزینه‌ها برای تجربه لحظاتی دل‌انگیز و عاشقانه در شب‌های بهاری است، اما همچنان استفاده از آن در روزهای فصل بهار به عنوان یک عطر بهاری هم حال‌وهوای خاص خودش را خلق می‌کند. شنل کوکو مادمازل لئو پرایوی عطری با سرشت شرقی و گل‌فام است که همچون جامه‌ای هوس‌انگیز و لطیف بر تن شما می‌نشیند. اگر افشانه‌های این عطر با نقاط نبض‌تان تماس داشته باشند، ‌جلوه‌ای جذاب‌تر به خود خواهند گرفت. یکی از ویژگی‌های جالب این عطر هم این است که می‌توانید حتی از آن به‌عنوان عطر خوشبوکننده موها استفاده کنید. نت‌های آغازین این محصول تحت سیطره نارنگی ماندارین هستند، حال آن‌که در نت‌های میانی به رایحه‌های رز و یاس می‌رسیم. نت‌های پایانی هم بر مبنای رایحه مشک سفید خلق شده‌اند.

عطر مناسب فصل بهار - گل سرخابی

عطر اسپرت بولگاری آکوا پور هوم ( Bvlgari Aqva pour homme) عطر مناسب فصل بهار

یک عطر اسپرت و جوان پسند که رایحه ی خنک و شیرین و کمی تلخ دارد. در گروه عطرهای آروماتیک آبزی طبقه بندی می شود. برند سرشناس بولگاری در سال ۲۰۰۵، آن را به جهان عطر و ادکلن معرفی کرد. اصلی ترین آکوردهای بویایی آن، مرکبات، دریایی و آروماتیک است.

  • نت ابتدایی: پرتقال، پرتقال ماندارین، پتی گرین
  • نت میانی: جلبک دریایی، لوندر، گل کتان
  • نت اصلی: سدر، نت های چوبی، نعناع هندی، مریم گلی، کهربا

عطر اسپرت آکوا دی جیو ( Acqua Di Gio ) عطر مناسب فصل بهار

عطری فوق العاده شیک که رایحه ای خنک و عطر مردانه تلخ و مرموز دارد. این عطر که در سال ۲۰۱۵ توسط برند جورجیو آرمانی معرفی شد جزء عطرهای آروماتیک آبزی می باشد. در توصیف آن می توان گفت که یک عطر کت و شلواری است و با لباس مشکی نیز بسیار ست می شود. اصلی ترین آکوردهای بویایی آن به ترتیب آروماتیک، دریایی و ادویه ای تازه است.

  • نت ابتدایی: گریپ فروت، ترنج، پرتقال، سرو کوهی
  • نت میانی: فلفل، رزماری، اقاقیای برزیلی
  • نت اصلی: مشک، خزه درخت بلوط، بخور خوشبو

عطر مناسب فصل بهار - شکوفه

عطر زنانه لالیک آمور L’ AMOUR LALIQUE عطر مناسب فصل بهار

عطر L’ AMOUR LALIQUE یکی از محبوب ترین عطرها است که دارای رایحه ای ملایم است و قدرت ماندگاری بالایی دارد. خانم های که دنبال تنوع دادن در عطرهای که استفاده می کنند، هستند بهترین انتخاب L’ AMOUR LALIQUE است. بوی این عطر تشکیل شده از گل رز، ترنج، بهار نارنج، گل یاس، یاسمن و مریم است. این رایحه ها باعث شده اند که L’ AMOUR LALIQUE عطری ملایم، شیرین و کمی ترش باشد.

ادکلن بهاری زنانه با رایحه گل – Gucci Flora Lavender Gorgeous Gardenia Eau de Toilette

هیچ چیزی به اندازه یک ادکلن بهاری با رایحه گل نمیتونه احساس شادابی و طراوت رو در روزهای بهاری برای شما تداعی کنه. این ادکلن بهاری زنانه دارای ترکیبی سر سبز از گل یاسمن (gardenia) ، frangipani و نعناع هندی هست و یکی از عطرهای دلپذیر و جذاب زنانه برند گوچی محسوب میشه که در یک بطری کوچک به رنگ گلهای اسطوخودوس ارائه شده است!

عطر ایسی میاکه لئو دیسی پور هوم Issey Miyake L’Eau d’Issey Pour Homme عطر مناسب فصل بهار

عطری کلاسیک و شیک که رایحه ای خنک و با کلاس دارد. این عطر در گروه عطرهای چوبی آبزی قرار دارد و در سال ۱۹۹۴ توسط برند ایسی میاکه معرفی شد. اصلی ترین آکوردهای بویایی آن به ترتیب مرکبات، آروماتیک و ادویه ای تازه می باشد که معمولا رده سنی میانسال بیشتر آن را می پسندد.

  • نت ابتدایی: یوزو، لیمو، ترنج، پرتقال، شاه پسند لیمویی، درخت سرو، ترخون، مریم گلی، کالون
  • نت میانی: نیلوفر آبی، جوز هندی، گل برفی، زعفران، دارچین، گل شمعدانی، اسپند
  • نت اصلی: خس خس (وتیور)، مشک، سدر، چوب صندل سفید، تنباکو، کهربا

عطر مناسب فصل بهار - گل سفید

عطر آزارا کروم Azzaro Chrome For Men عطر مناسب فصل بهار

یک عطر خنک و تلخ و کمی شیرین که در گروه عطرهای آروماتیک دسته بندی می شود. از عطرهای قدیمی بازار است که در سال ۱۹۹۶ توسط برند آزارو معرفی شد. اگر چه قدیمی است ولی پرطرفدار و از جمله عطرهای پرفروش می باشد. اصلی ترین آکوردهای بویایی آن به ترتیب مرکبات، آروماتیک و چوبی است.

  • نت ابتدایی: لیمو، رزماری، ترنج، روغن بهار نارنج، آناناس
  • نت میانی: یاس، گل سیکلامین، خزه درخت بلوط، گشنیز
  • نت اصلی: مشک، سدر، خزه درخت بلوط، چوب صندل سفید، هل، دانه تونکا، اقاقیای برزیلی

عطر مناسب فصل بهار بریتنی اسپیرز پراگتیو (پریروگتیو)

اگر شما هم از خانم‌هایی هستید که به عطرهای یونی و غیرکلیشه‌ای برای فصل بهار علاقه‌مند هستید، ‌حتما بریتنی اسپیرز پراگتیو را امتحان کنید. این عطر بهاری که در گروه عطرهای شرقی و وانیلی قرار می‌گیرد،‌ مخصوص خانم‌های جسور و عصیانگری است که پیرو کلیشه‌های همیشگی نیستند. همین سرشت غیرکلیشه‌ای و هنجارشکن باعث شده است که بریتنی اسپیرز پراگتیو برای تمامی ساعات روز و شب بهاری مناسب باشد.

بعضی‌ها این عطر را فانتزی خوانده‌اند که قطعا با توجه به نت‌های خاصش اشتباه نکرده‌اند. روایح زردآلو، فلفل صورتی و دانه‌های گوجی در نت‌های آغازین جای گرفته‌اند تا سپس به ساختار هنجارشکنانه نت‌های میانی با آن نت‌های قهوه، زعفران و گل سوسن برسیم. چوب عنبر و چوب صندل سفید هم جلوه ویژه‌ای به نت‌های پایانی بخشیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید