ایران سرزمین چهار فصل است و هر فصل مقاصد خاص خودش را دارد. اگر از طرفداران سفر در باران و هوای نسبتا سرد هستید ما بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز را در این بخش از سفر پارس مگ به شما معرفی کرده ایم.

فهرست محتوا نمایش

بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز کدامند ؟

مشهد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

مشهد - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

البته ممکن است هرکس نظر خود را در مورد بهترین زمان سفر به مشهد داشته باشد، اما ما به دلایلی منطقی به شما می‌گوییم که سفر به مشهد در این فصل لذت‌بخش‌تر از فصل‌های دیگر خواهد بود. به چند دلیل؛ اولین دلیل این است که در فصل پاییز به دلیل تمام شدن تعطیلات دانش آموزان و باز شدن مدارس، با مشهدی خلوت‌تر روبه‌رو می‌شوید.

این خلوت بودن چه مزایایی دارد؟ این خلوت بودن در وهله اول باعث کاهش هزینه‌های سفر شما خواهد شد. در وهله بعدی این مسئله بسیار مهم است که هیچ‌کس دوست ندارد در سفر در ترافیک باشد و اکثر افراد محلی خلوت را برای سفر ترجیح می‌دهند.

دلیل دوم این است که در این فصل مشهد آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. نسیم‌های خنک در این فصل در مشهد شروع به وزیدن می‌کنند. در پاییزهای مشهد نه گرمای سخت تابستان این شهر را تجربه می‌کنید و نه سوز سرمای وحشتناک این شهر را به جان می‌خرید.

ممکن است با خودتان بگویید مگر مشهد به جز حرم امام رضا چه منطقه گردشگری دیگری دارد؟ در مشهد مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگی فراوانی قرار دارد. جنگل‌های طرقبه و آرامگاه‌های مشهور فرهنگی و تاریخی تنها گوشه‌ای از مکان‌های دیدنی این شهر را تشکیل می‌دهند. در صورتی که یکبار سفر به مشهد در فصل پاییز را تجربه کنید متوجه می شوید که این شهر اگر بهترین شهر برای سفر در پاییز نباشد حداقل یکی از بهترین هاست.

کویر مرنجاب در استان اصفهان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

کویر مرنجاب - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز کویر مرنجاب اصفهان است. یکی از در کویر مرنجاب هم می‌توانید ماسه‌های نرم این کویر را لمس کنید و هم می‌توانید ستاره‌های فراوان شب را در دستان خود ببینید. آرامشی که می‌توانید در این مکان تجربه کنید، آرامشی منحصر به فرد است که در کمتر مکانی از این کره خاکی شلوغ و آلوده به دست می‌آید.

این منطقه در شمال شهرستان آران و بیگدل و در نزدیکی کاشان واقع شده و دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه‌ی حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. در مسیر این کویر می‌توانید از کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب (مربوط به دوران صفوی) دیدن کنید.

فیلبند از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

فیلبند - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

در شمال ایران، دهکده ی باورنکردنی و زیبای فیلبند قرار دارد. فیلبند با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران شناخته می شود. جذابیت فوق العاده فیلبند این است که این روستای شگرف به طور معمول توسط ابرهای سفید پوشیده شده است.

به علت زیبایی و قرار گیری فیلبند در ارتفاعی نسبتا بالا و در دل ابرها، این روستا مقصدی شگفت انگیز برای کسانی است که به دنبال مناظر طبیعی کم نظیر و دل فریب می گردند.

بهترین زمان برای سفر به فیلبند، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز می باشد. هوای این منطقه در پاییز، کم نظیر و تراکم ابرها در بهترین حالت خود می باشد. به همین خاطر فیلبند را در لیست بهترین مقصدهای پاییزی قرار داده ایم.

برای دسترسی به روستای فیلبند اصلا نگران مسیر نباشید. به لطف جاده آسفالت موجود، که فیلبند را به جاده اصلی تهران – هراز متصل می کند، این روستا حتی در فصل پاییز به راحتی قابل دسترس می باشد.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز شیراز

شیراز - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

شیراز را می توانیم بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز بدانیم. ادب، فرهنگ، تاریخ، شعر، طبیعت و هر چیز دیگری که بخواهید را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. شیراز در پاییز و مخصوصا در ماه مهر یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی است. هوای ابری و بارانی پاییز شیراز از این شهر، شهری باصفاتر و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد. این هوای خوب، حال و هوای شما را نیز تغییر خواهد داد.

شیراز از نعمات زیادی برخوردار است. غذاهای محلی این شهر تا مدت‌ها زیر زبان شما باقی می‌ماند و بازارچه‌ها و مراکز خرید فراوان این شهر نیاز شما را از بابت خریدها مدنظرتان رفع می‌کنند.

اگر در حین سفر خود با آفتاب روبه‌رو شدید حتما از فالوده‌های شیرازی بهره ببرید، اما اگر آفتاب را هم ندیدید مغازه‌های فالوده فروشی را فراموش نکنید.

قشم، رشت، اصفهان، ساری و دیگر شهرهای شمالی ایران نیز از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز محسوب می شود. همچنین اگر قصد سفر به شهرها شمالی کشور را دارید پیشنهاد می کنیم از جاده عباس آباد – کلاردشت و زیبایی های آن در فصل پاییز بهره ببرید. تک به تک شهرهای شمالی ایران را می توانیم به لیست بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز اضافه کنیم. همچنین در این فصل در جزیره زیبای کیش نیز آب و هوا کاملا معتدل بوده و باعث شده که این جزیره به عنوان یک شهر جذاب برای مسافرت در پاییز شناخته شود.

قشم معروف به شهر خرید است. در این جزیره بازارهای خوبی برای خرید خواهید یافت. از طرفی جنوبی‌ها به داشتن غذاهای محلی خوشمزه معروف هستند. بنابراین می‌توانید هدف بگذارید که غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. قطعا یکی از اهداف سفر تجربه غذاهای محلی و تجربه‌های جدید این‌چنینی است، وگرنه سفر بدون چنین تجربه‌هایی عجب چیز لوسی می‌تواند باشد. برخی از مکان‌های دیدنی این جزیره نیز شامل موارد زیر است:

  • گنبد نمکی نمکدان در جنوب غربی جزیره قشم
  • دره ستارگان و تجربه مشاهده ستاره‌های زیبا و آسمان شب
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • ژئوپارک
  • جنگل‌های حرا

روستای سرخِ ابیانه از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

ابیانه - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یکی از بهترین گزینه ها برای سفر یک روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنارِ هم، سفر به روستای سرخ ،یعنی ابیانه است؛ ابیانه روستای زیبای تاریخی است که در استان اصفهان، شهرستان نطنز در دامنه کوه کرکس و در دهستان برزرود واقع شده است.

ابیانه در 70 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و در 40 کیلومتری شهرستان نطنز قرار دارد. این روستا دارای بناهای تاریخی مختلف و سبک معماری بومی و بی نظیری است که در بین لیست مشهورترین روستاهای ایران قرار گرفته است.

آتشکده «هارپاک» و مساجدی چون جامع، حاجتگاه، پرزله، یسمان، امامزاده زیارت، معبد هرشوگا از خانه ها و عمارت های تاریخی و منحصر به فرد معماری ابیانه هستند . اگر به طبیعت بیشتر علاقه مند ید بهتر است سری به غار «پری هل» ابیانه بزنید. این غار یکی از زیباترین غارهای ایران است که در زمان های قدیم پناهگاهی برای چوپانان و گوسفندان شان بوده است و دارای قسمتی است که به آن موزه غار گفته می شود که قندیل های آهکی دارد .

جزیره مرجانی کیش، از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

کیش - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

ویژگی ها و امکانات کیش غیر قابل مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری ایران است. علاوه بر تمام این امکانات، تصور کنید در بهترین زمان و آب و هوای ممکن به این جزیره دیدنی سفر کنید!!! پس پیشنهاد می کنیم سفر پاییزی به جزیره کیش را حتما تجربه کنید…

در فصل پاییز، آب و هوای جزیره مناسب است و لذتی دوچندان از سفر خود خواهید برد. علاوه بر این، خلوت بودن جزیره در کنار تخفیف های فصل، جزیره کیش را تبدیل به یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای پاییزی کرده است.

برخی از تفریحاتی که در فصل پاییز در جزیره کیش منتظر شما هستند:

  • انواع تفریحات آبی
  • گشت و گذار در جزیره
  • بازدید از مکان های تاریخی مختلف جزیره کیش مانند شهر حریره و …

جنگل النگدره، تجربه بهترین سفر در پاییز

جنگل النگدره - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

همانطور که گفتیم در این مقاله همه چیز داریم. کویر، جزیره، جنگل، شهر مذهبی و هر مکان دیگری که ارزش بسیاری برای سفر در فصل پاییز دارد. تجربه بهترین سفر در پاییز با دیدن زیبایی های جنگل النگدره برای شما امکان پذیر می شود.

جنگل‌های سرسبز در فصل پاییز به بوم‌های نقاشی زیبایی تبدیل می‌شوند که می‌توانید جشنواره رنگ‌ها را در آن‌ها مشاهده کنید. درختانی که در رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی غرق‌شده‌اند، فقط جای آبی خالیست. فرض کنید بارانی هم زده باشد، دیگر تمام است. شمایید و یک منظره‌ی رؤیایی.

جزیره قشم از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

دره ستارگان قشم - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

چرا قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در پاییز محسوب می‌شود؟ به چند دلیل؛ دلیل اول این است که قشم به دلیل دارا بودن اختلاف دمای بسیار در فصل‌های مختلف تابستانی بسیار گرم و زمستانی سرد دارد. فصل پاییز را می‌توانیم خوش‌سفرترین فصل در قشم بدانیم. دقیقا مانند موردی که برای مشهد وجود دارد، در این فصل به دلیل بازگشایی مدارس حجم سفر به این شهر کم‌تر خواهد بود و باوجود اینکه پاییز بهترین فصل سفر به این جزیره است، اما می‌توانید با هزینه‌ای منطقی به این شهر سفر کنید.

کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزید آباد - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

ایران، کشوری کویری است و کویرهای بسیاری در نقاط مرکزی و شمال شرقی اش دارد. در پاییز کویرگردی طرفدار زیادی دارد، زیرا نه هوا بسیار گرم است و نه هوا سرد و استخوان سوز است.کویر ابوزیدآباد که مردم محلی آن را بوزآباد نیز می نامند به معنی بوی آباد است. کویر ابوزیدآباد در شمال شرقی کاشان قرار گرفته وفاصله آن از تهران چهار ساعت راه است. از آثار تاریخی ابوزیدآباد می توان به قلعه کرشاهی، قلعه سردار، کاروانسرا و قلعه گرماب، قلعه و کاروانسرای سفیدآب اشاره کرد.

آب گرم لاویج، استان مازندران : غوغای طبیعت

لاویج - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

لاویج در واقع نام یک روستا در نزدیکی شهر نور است. این روستای ییلاقی در دامنه‌های البرز جای گرفته است. این منطقه نیز مانند جنگل النگدره طبیعت سرسبز و شگفت‌انگیزی دارد که در فصل پاییز به طبیعتی رنگارنگ تبدیل می‌شود. اگر به سمت لاویج رهسپار شوید در مسیر به ملاقات پارک جنگلی کشپل نیز می‌روید و از بام زیبای آن نیز دیدن می‌کنید.

آبگرم لاویج هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. به دلیل اینکه این روستا در دامنه‌های البرز قرار دارد، در اطراف این ناحیه با چشمه‌های آب‌معدنی زیادی نیز برخورد خواهید کرد. این منطقه آب‌وهوای خنکی دارد و در این آب‌وهوای خنک در فصل پاییز آب گرم لاویج می‌تواند معجزه بخش باشد.

یزد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

بادگیر های یزد - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یزد، شهر بادگیرها، عروس کویر، سرزمین آفتاب، اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی در جهان است. اولین شهر تاریخی جهان شهر ونیز ایتالیاست. سیستم قنات‌های این شهر هنوز هم در جهان شهره است. پاییز یزد را می‌توانیم بهار آن بدانیم، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در فصل پاییز از این شهر دیدن کنید.

یزد کویرهای زیبایی دارد که یکی از مناطق موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی است. شب‌های یزد به معنای واقعی کلمه پرستاره هستند. معماری ساختمان‌های این شهر دیدنی ست. بناهایی با سقف‌های گنبدی و بادگیرها و لهجه شیرین یزدی، ذهن را به دوران اوج ایران باستان می‌کشاند.

یزد سوغات مشهور و مخصوصی نیز دارد. قطاب مشهورترین سوغات این شهر است که موردعلاقه گردشگران خارجی است. درمجموع شهر یزد شهر شیرینی‌هاست. کیک یزدی یکی دیگر از شیرینی‌های مخصوص این شهر است.

اهواز از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

اهواز - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

اهواز در بیشتر ماه‌های سال گرمای طاقت‌فرسایی دارد، ولی با شروع ماه‌های سرد سال، اهواز هم کم‌کم خنک می‌شود. حالا دیگر تصور کنید شب‌ها کنار کارون چه قدر خوش می‌گذرد! بعد از گردش و پیاده‌روی سری هم به خیابان لشکرآباد بزنید و فلافل تازه و خوشمزه نوش جان کنید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی اهواز می‌توانیم به پل سفید، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی و کاروانسرای معین‌التجار اشاره کنیم.

اگر به اهواز رفتید، به سراغ سایر شهرهای استان خوزستان هم بروید. مثلا شوش یکی از مهم‌ترین شهرهای باستانی ایران است. معبد چغازنبیل، کاخ آپادانا، تپه آکروپل و آرامگاه دانیال نبی از دیدنی‌های مهم این شهر باستانی است که باید حتما ببینید.

حالا وقت خرید است؛ قبل از بازگشت از اهواز سری به بازارهای شهر بزنید و برای خودتان و اطرافیانتان خرما و کنار (میوه درخت سدر) سوغات بیاورید.

آشورداه : تنها جزیره دریای خزر

آشورداه - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

آخرین مقصدی که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز به آن اشاره می کنیم آشورداه است. آشورداه تنها جزیره موجود در دریای خزر است. این جزیره که اکوسیستم جانوری متنوعی را در خود جای داده محل بسیار خوش آب و هوایی است و می‌توان آن را یک جاذبه توریستی ناب و درجه‌یک و دست نخورده محسوب کرد. فصل پاییز بهترین فصل برای بازدید از این جزیره حیرت‌انگیز است.

روستای نایبند در طبس

نایبند طبس - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یکی از جاهای دیدنی و بسیار بکر ایران در فصل پاییز روستای نایبند در طبس است. نایبند که در دل کویر قرار دارد، به سبب خانه های پلکانی اش به ماسوله کویر معروف شده است. نایبند یک طبیعت بسیار دیدنی و بکر دارد و آن چه که این مکان را بسیار منحصر به فرد و خاص کرده، سرسبزی آن در دل کویر است. کشتزارهای گندم و جو، نخلستان ها و باغ های میوه و بسیاری از چیزهای دیگر شما را وادار می کند تا به روستای زیبا و تاریخی سفر کنید.

قطعا مقاصد دیگری هم برای سفر در فصل پاییز وجود دارد که هم آب و هوای مناسبی دارد و هم طبیعت بی نظیر و چشم نواز آن شما را مبهوت خود خواهد کرد. به هر حال در فصل پاییز به هر جا که سفر می کنید قطعا از دیدن آن همه زیبایی لذت خواهید برد.

کرمان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

کرمان - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

کرمان هم یکی دیگر از شهرهایی است که در پاییز شما را فرامی‌خواند! اگر از شهری مثل تهران قصد سفر به کرمان را دارید، با هواپیما در زمانی حدود یک ساعت به کرمان می‌رسید و در عرض یک سفر سه‌روزه بیشتر جاهای دیدنی کرمان را خواهید دید.

از مهم‌ترین مکان های دیدنی کرمان باید به میدان گنجعلی خان، گنبد جبلیه و باغ شاهزاده اشاره کنیم. مثل خوزستان، کرمان هم به غیر از مرکزش، شهرهای مهم و تاریخی دیگری هم مانند بم دارد. سعی کنید در سفر به کرمان حتما سری هم به ارگ تاریخی بم بزنید و به این عمارت باشکوه افتخار کنید؛ حتی اگر کمی ویران‌ شده باشد.

کرمان هم مثل سایر شهرهای ایران غذاها و خوراکی‌های مخصوص خود را دارد. اگر می‌خواهید از سفرتان به این شهر حسابی لذت ببرید، بز قرمه، کلمپه و خرمای تازه کرمان را از دست ندهید.

رشت

شهرداری رشت - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

اما اگر این‌همه زیبایی شهرهای مرکزی و جنوبی برای سفر پاییزی قانعتان نمی‌کند، احتمالا سلیقه و ذائقه شما چیز دیگری است. در این صورت بد نیست راه گیلان را برای سفر پاییزی در پیش بگیرید.

اگرچه با شروع پاییز، شهرهای شمال سرد و پربارش می‌شوند، اما زیبایی‌شان هم چند برابر خواهد شد. جاده‌ها و مناظری که تابه‌حال فقط سبز بودند، حالا با هزار طیف از رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی خواستنی‌تر و زیباتر شده‌اند. اگر در این شهرها هیچ تفریح و سرگرمی خاصی نداشته باشید و فقط در بین برگ‌های پاییزی قدم بزنید، باز هم حسابی لذت خواهید برد.

شهرهای شمالی همه زیبا و فوق‌العاده‌اند، سفر به هر یک از آنها در پاییز خاطره‌انگیز خواهد بود. اما اگر می‌خواهید یک شهر را به‌عنوان مقصد اصلی سفر پاییزی خود انتخاب کنید و سپس با گردش در شهرهای دیگر سفرتان را تکمیل کنید، پیشنهاد ما رشت است.

رشت شهری زیبا و در عین حال لوکس است. اگر به رشت رفتید، حتما از غذاهای لذیذ گیلانی مثل ترش‌تره، باقلاقاتق و فسنجان نوش جان کنید تا طعم خوش این سفر هیچ‌وقت از ذهنتان بیرون نرود.

دریاچه نمک

دریاچه نمک قم - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

ديدن چند ضلعی‌های منحصربه‌فرد دریاچه نمک, جزیره سرگردان در ميان دریاچه و پهنه سفیدگونِ تا افق گسترده این دریاچه, تجربه اي هست که هرگز از ذهن‌تان پاک نخواهد شد. اغلب دریاچه “حوض پادشاه” را –که پس از احداث اتوبان استان تهران,قم در کنار اتوبان قم تشکیل شده هست- به اشتباه دریاچه نمک می دانند. اما دریاچه نمک در نزدیکی کاشان و در جوار کویر مرنجاب و ریگ جن قرار دارد.

اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یکی از رویایی ترین نقاط ایران زمین که می توان در آن پاییز هزار رنگ را به تماشا نشست، جاده اسالم به خلخال است. این جاده 70 کیلومتری، که هر چهار فصلش، فوق العاده دیدنی می باشد ، بخشی از بهشت ایران زمین به شمار می رود. این جاده از گیلان آغاز می شود و در خلخال، در جنوب استان سرسبز و خوش آب و هوای اردبیل به پایان می رسد.

زاهدان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

چابهار - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

نه تنها زاهدان بلکه تمام استان سیستان بلوچستان با جذابیت‌هایی که دارد، بهترین میزبان شما در فصل پاییز خواهد بود. شاید برایتان عجیب باشد که با سفر به این استان، جاذبه‌ها و دیدنی‌های جذابی را خواهید دید که هر چه در این شهر بگردید از زیبایی‌اش سیر نخواهید شد. کوه‌های مریخی، دریاچه صورتی، تپه‌های گل افشان، روستای تمین و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر در سیستان بلوچستان و شهر زاهدان، قرار دارد که تماشای آن در پاییز صفای دیگری دارد.

دشت لار

دشت لار - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییزبهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

دشت لار که با زیبایی های بی نظیر خود در کوهپایه قله دماوند و در استان مازندران بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است.

این دشت در قدیم مکانی برای فرار پادشاهان از گرمای هوا بود. تنوع گیاهی و جانوری دشت لار بسیار است و در آن گون، هم آویشن، هم کاسنی و هم شیرین بیان پیدا می شود.

جانوران زیادی مانند پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه ای، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و… نیز در این دشت وجود دارد. دشت لار از شمال به کوه های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر گسترده شده است. دشت لار با گل های زرد و شقایق های بی شمارش و وجود چشمه سارهای فراوان همیشه جذابیت خود را حفظ کرده است.

لرستان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

لرستان - بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یکی از زیباترین استان ها در پاییز ، استان لرستان است که عروس آبشارهای ایران است. طبیعت زیبای لرستان برای پاییزگردها بسیار دیدنی و منحصر به فرد است .

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای این استان است که در شهرستان درود قرار دارد. این آبشار، ارتفاعی بیش از 45 متر دارد و به عنوان یکی از آثار طبیعی لرستان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.جنگل های پوشیده از بلوط در اطراف این آبشار، زیبایی خاصی دارند . برای رفتن به روستای بیشه، به خرم آباد بروید و پس از طی مسافت 50 کیلومتری به این منطقه زیبا می رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید