صاف کردن مو بدون حرارت و استفاده از اتو مو و سشوار، فقط به کمک روش های خانگی و طبیعی را امتحان کنید تا از تاثیر شگفت انگیز آن لذت ببرید. اگر دنبال موهایی صاف و بدون وز هستید از روش هایی که گروه زیبایی پارس مگ در اختیارتان می گذارد استفاده کنید.

فهرست محتوا نمایش

راهکارهای صاف کردن مو بدون حرارت

صافی مو - صاف کردن مو بدون حرارت

شاید در ابتدا صاف کردن مو بدون حرارت، کار غیر ممکنی به نظر برسد. اما ما قصد داریم برخی از فوت و فن‌های صافی و ابریشمی کردن موها را به شما بیاموزیم تا از شر آسیب‌ های وارده از سمت دستگاه‌های حرارتی در امان باشید. برخی از این ترفندها عبارتند از:

برای صاف کردن مو بدون حرارت با شامپو و نرم کننده مناسب شروع کنید

نکته بسیار مهم این است که با شامپو و نرم کننده موهای صاف شروع کنید. به گفته لارا پولکو، آرایشگر ستاره های مشهور، پس از شستشو سعی کنید تا آنجا که ممکن است رطوبت موهای خود را بگیرید.

سپس از یک کرم صاف کننده مو استفاده کنید. یا می توانید از نرم کننده مو استفاده کنید و سپس بر اساس نوع موی خود از سرم یا روغن صاف کننده مو استفاده کنید.

از یک حوله با جذب بالا استفاده کنید

تکنیک های صاف کردن مو بدون حرارت، روی موهای مواج بهترین نتیجه را می دهد. به گفته آنگلسون، با اینکه خشک کردن موها بدون حرارت ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد، شما می توانید با استفاده از یک حوله با جذب بالا که رطوبت را به سرعت و بدون آسیب به مو جذب می کند پروسه خشک کردن مو را سرعت ببخشید.

تا وقتی موهایتان خشک شود، به برس کشیدن ادامه دهید

به گفته آنگلسون، برای موهای حالت دار که به راحتی صاف می شوند، باید موهای خود را برس بکشید و هر چند دقیقه موها را با دستانتان بکشید تا زمانی که موها به خوبی خشک شوند.

برای موهای فر این کار باعث می شود موهایتان به هم ریخته و شلخته به نظر برسد. زمانی که موهایتان خشک شد، از روغن یا کرم نرم کننده مو استفاده کنید.

برای صاف کردن مو بدون حرارت از محصولات مناسب استفاده کنید

از محصولات صاف کننده مناسب مو استفاده کنید تا از وز شدن موهایتان جلوگیری شود.

حالت دادن به مو بدون حرارت - صاف کردن مو بدون حرارت

صاف کردن موها زمانی که خیس هستند

استفاده از بیگودی‌های بزرگ یا رولرهای سیلیکونی بهترین و موثرترین روش برای صاف کردن موها بدون استفاده از حرارت است. این فرآیند که تثبیت موهای خیس نام دارد پس از شستن موها انجام می‌شود.

برای این کار ابتدا تا حد ممکن با حوله موها را خشک کنید سپس با یک موس با قدرت نگهدارندگی متوسط آن‌ها را پوشش دهید. در مرحله بعد موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا راحت‌تر بتوانید از رولر روی آن استفاده کنید.

با یک شانه معمولی گره موها را تا حد ممکن باز کنید و هر دسته را دور رولر بپیچید و با سنجاق محکم کنید.

سپس باید صبر کنید، آن قدر که موها به‌طور کامل خشک شوند و هیچ رطوبتی روی آن‌ها باقی نماند. پس از این که موها خشک شد رولرها را باز کنید و موها را برس کشیده و با اسپری حالت آن را تثبیت کنید.

برای صاف کردن مو بدون حرارت ، موهایتان را بپیچید

پیچیدن موها یکی از ترفندها قدیمی‌ و شناخته شده‌ برای صاف کردن موها بدون نیاز به حرارت محسوب می‌شود. اما همه خانم‌ها روش صحیح این کار را نمی‌دانند.

وسایل مورد نیاز برای این کار، روسری و گیره است. موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را جدا کرده، خوب برس کشیده و محکم به سمت مخالف سر با گیره بکشید. سپس بعد از پایان کار، از روسری برای محکم نگه داشتن موها استفاده کنید و به رختخواب بروید.

صاف کردن مو با کمک سنجاق - صاف کردن مو بدون حرارت

برای صاف کردن مو بدون حرارت ، از بیگودی استفاده کنید

شاید در فیلم‌ها دیده باشید که خانم‌ها موهایشان را قبل از خواب بیگودی می‌پیچند و با گیره آن را محکم کرده و به خواب می‌روند. جالب است بدانید نوعی جدیدی از بیگودی‌ها به بازار عرضه شده که نیاز به گیره ندارد.

تنها کافی است چهار ساعت قبل از زمان مورد نظر، موهایتان را تقسیم کرده و هر دسته را دور بیگودی با دقت بپیچید. البته این روش تنها برای خانم‌هایی که موهای متوسط تا بلند دارند، مناسب است.

از روغن‌های طبیعی استفاده کنید

برخی روغن‌های طبیعی با ترمیم و مرطوب کردن بافت مو آن را انعطاف پذیر، خوش حالت و صاف می‌کنند. خوبی استفاده از روغن‌های طبیعی آن است که عوارض جانبی ندارد و ترکیبات آنها سریعا جذب بافت مو و پوست سر می‌شوند.

روغن‌هایی مثل روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن بادام، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و سلامت و انعطاف پذیری موهایتان را حفظ خواهد کرد.

برای صافی مو بدون حرارت ، از محصولات صاف کننده استفاده کنید

با یک نگاه به قفسه فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها می‌توانید انواع محصولات زیبایی نظیر شامپو ، لوسیون و سرم را ببینید که برای صاف کردن مو تهیه کنید. محصولاتی که ترکیبات کراتینی داشته باشند با سنگین کردن موها، آن ها را صاف و لخت نشان می‌دهند.

روغن آرگان - صاف کردن مو بدون حرارت

معرفی انواع ماسک موهای صاف کننده خانگی

برخی از ترکیبات خانگی هستند که می‌توانند به شما در داشتن موهایی صاف و ابریشمی کمک کنند. مانند:

صاف کردن مو بدون حرارت با ماسک سرکه سیب

شما می‌توانید برای صاف شدن مو‌ها بدون استفاده از دستگاه‌های حرارتی، از این ماسک مو استفاده کنید. این ماده خوراکی باعث تنظیم اسیدیته مو می‌شود، با شوره سر مبارزه می‌کند و باعث رشد سالم، قوی و ابریشمی مو‌های شما می‌گردد. در این روش:

  • 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) سرکه سیب و یک پیمانه آب (250 میلی لیتر) تهیه کنید.
  • سرکه سیب را با استفاده از میزان آب گفته شده رقیق کنید.
  • سپس این محلول را بعد از شست و شوی مو‌ها، با شامپو روی کف سر بریزید.
  • اکنون صبر کنید تا مو در معرض هوا خشک شود.

ماسک مو - صاف کردن مو بدون حرارت

از روغن نارگیل استفاده کنید برای صاف کردن مو بدون حرارت

روغن نارگیل فواید بی‌شماری برای موهای شما و مخصوصا برای موهای وز دارد. سعی کنید روغن طبیعی و خالص نارگیل را در عادات آرایش موهای خود قرار دهید.

شما می‌توانید به دو روش آن را به کار ببرید. نخست به عنوان ماسک روغن، آن را به موهای خود مالیده و اجازه دهید برای چند ساعت روی موهایتان باقی بماند. دیگر آنکه می‌توانید به عنوان یک راه حل درمانی، روغن نارگیل را در طول شب روی موی خود قرار دهید.

این امر باعث می‌شود تا به وضوح، صاف و نرم شدن موی خود را ببینید. اگر شما در کوتاه‌ترین زمان به دنبال از بین بردن وز موهایتان بدون آبکشی هستید، مقدار کمی روغن نارگیل را کف دستان خود بریزید، دستان‌تان را به هم بمالید و روی سطح موهای وز شده خود بکشید.

ماسک آلوئه ورا - صاف کردن مو بدون حرارت

صافکردن مو بدون حرارت با ماسک آلوئه ورا و جو دو سر

جو دو سر در تغذیه، صاف شدن و رطوبت رسانی مو‌های شما تاثیرگذار خواهد بود. این ماده طبیعی حاوی میزان زیادی پروتئین، مواد معدنی، عناصر کم مقدار یا کمیاب و ویتامین است.

در واقع همه این مواد از نیاز‌های مو به شمار می‌روند. از طرفی دیگر آلوئه ورا نیز حاوی بیش از 75 ماده غذایی است که رشد مو را تحریک کرده و به عنوان یک نرم کننده مو فوق العاده عمل خواهد کرد.

ترکیب این دو ماده طبیعی، یعنی جو دو سر و آلوئه ورا باعث صاف شدن مو، بدون استفاده از اتو می‌شود. کافی است این مراحل را انجام دهید:

  • یک برگ آلوئه ورا و 2 قاشق غذاخوری یا (30 گرم) از جو دو سر آسیاب شده تهیه کنید.
  • پوسته سخت برگ آلوئه ورا را جدا کنید و 2 قاشق غذاخوری از جو دو سر را به آن اضافه کنید.
  • این مخلوط را به موهایتان بزنید و کف سر را با آن ماساژ دهید.
  • 20 دقیقه صبر کنید و سپس مو‌های خود را با آب سرد بشویید.

صاف کردن مو با عسل و شیر

هر ماده اصلی این ماسک، برای نرمی و لطافت موها موثر و عالی است.

مواد لازم

  • 1 فنجان شیر
  • 1 قاشق عسل

دستور العمل

  • این دو را با هم ترکیب و اجازه دهید یک ساعت روی مو بماند.
  • سپس موها را با آب بشویید.

صاف کردن مو بدون حرارت با روغن زیتون و گل یاسمن

روغن زیتون به عنوان یک ماده فوق العاده برای مو شناخته شده است. این ماده باعث رطوب رسانی و درخشش مو می‌شود، از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد، مو خوره را از بین می‌برد و موجب شادابی و سرزندگی مو می‌گردد. در عین حال روغن یاسمن هم برای مو مفید است و باعث استحکام مو می‌شود. ترکیب این دو ماده باعث سلامت و صاف شدن موی شما خواهد شد.

  • 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) نرم کننده طبیعی مو، 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) روغن زیتون و 5 تا 6 قطره روغن یاسمن تهیه کنید.
  • مواد موجود را با هم ترکیب نمایید.
  • بعد از شست و شوی موهای خود با شامپو، قبل از استفاده کردن از نرم کننده، ترکیب آماده شده را روی مو‌های خود بزنید.
  • 20 دقیقه صبر کنید و سپس مو‌های خود را با آب فراوان آبکشی کنید.

ماسک موی تخم مرغ - صاف کردن مو بدون حرارت

صاف کردن مو بدون حرارت با ماسک آرد برنج با تخم مرغ

تخم مرغ با خواص بسیاری که دارد، در بسیاری از ماسک مو‌ها به کار برده می‌شود. چرا که سلامت، قوت و استحکام و نرمی مو‌هایتان را افزایش خواهد داد. استفاده از این ماسک برای صاف کردن مو، پاک کردن چربی اضافه سر، از بین بردن وز مو و جلوگیری از شکنندگی آن تاثیرگذار است.

  • یک عدد سفیده تخم مرغ و 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) آرد برنج تهیه کنید.
  • آرد را به سفیده اضافه کرده و آنها را خوب مخلوط کنید.
  • ترکیب آماده شده را به مو‌های خود بزنید.
  • سپس مو‌های خود را شانه بزنید و یک ساعت صبر کنید.
  • بعد از مدت زمان تعیین شده، مو‌های خود را با شامپو بشویید و آن را به خوبی با آب سرد آبکشی نمایید.

نکاتی برای صاف کردن مو بطور طبیعی

  • بهتر است برای شستن مو از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ باعث وز شدن مو و شکنندگی آن می‌شود.
  • مطمئن شوید از نوعی شامپو و نرم کننده استفاده می‌کنید که بدون نمک است. در این حالت از خشک شدن مو‌های خود جلوگیری کرده اید.
  • مو‌های خود را بالا نگه دارید. بعد از شستن مو آن‌ها را با دست صاف کنید و سعی داشته باشید که گره‌ها تا حد ممکن باز شوند. سپس مو‌ها را به چند دسته تقسیم کنید و هر کدام را بالای سرتان بپیچید. با استفاده از
  • سنجاق یا کلاه آن‌ها را نگه دارید و تا بعد از خشک شدن کامل مو، سنجاق و کلاه را جدا نکنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید