قبولی در آزمون آیلتس نیاز به مهارت بالایی دارد. اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در کشور های دیگه را دارید به این مدرک نیاز پیدا خواهید کرد. برای آنکه بتوانید در کمترین زمان با بالاترین نمره قبول شوید نکاتی که گروه موفقیت پارس مگ در اختیارتان می گذارد را بخوانید.

فهرست محتوا نمایش

آزمون آیلتس چیست؟

IELTS مخفف (سرنام) International English Language Testing System به معنای سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی است.

آیلتس، برای ارزیابی توانایی زبان داوطلبانی طراحی شده است که نیاز به تحصیل یا کار دارند که در آن زبان انگلیسی زبان ارتباطی است.

آزمون آیلتس به طور مشترک توسط آزمون های ESOL دانشگاه کمبریج (کمبریج ESOL)، شورای بریتانیا و IDP: IELTS استرالیا مدیریت می شود و یکی از بالاترین استانداردهای بین المللی ارزیابی زبان است.

آزمون آیلتس - قبولی در آزمون آیلتس

آیلتس توسط دانشگاه ها و کارفرمایان بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و همچنین توسط نهادهای تخصصی، مقامات مهاجرت و سایر سازمان های دولتی به رسمیت شناخته می شود.

در آزمون آیلتس چه نمره‌ای برای کارشناسی ارشد یا رشته‌ی MBA لازم است؟

نمره‌ی کلی در آیلتس از ۱ تا ۹ متغیر است. نحوه و مقیاس ارزیابی با مهارت‌های مشخص شده‌ در زبان انگلیسی مطابقت دارد.

  • ۱: کسب نمره‌ی ‌۱ نشان دهنده‌ی عدم تسلط داوطلب به زبان انگلیسی است.
  • ۵: نمره‌ی ۵ امتیاز متوسطی به شمار می‌آید.
  • ۷: کسب نمره‌ی ۷ به این معنی است که تسلط داوطلب به زبان انگلیسی خوب است.
  • ۹: داوطلبانی که موفق به کسب نمره‌ی ۹ شوند نیز دارای تسلط بسیار عالی به زبان انگلیسی شناخته می‌شوند.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلیسی زبان باید نمره‌ی ۶.۵ یا بالاتر را کسب کنید. البته باید گفت که هر دانشگاه‌ مقررات مختلفی دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت هر یک از دانشگاه‌ها مراجعه کنید.

برای قبولی در آزمون آیلتس چند ساعت در روز باید تمرین کنیم؟

اگر تمام وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید و پشتکار زیادی داشته باشید، در عرض دو هفته می توانید برای آزمون آیلتس آماده شوید.

اما برخی افراد به دلیل کار و تحصیل، نمی توانند تمام طول روز را تمرین کنند. به اینگونه افراد توصیه می کنیم که حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت در روز را به تمرین زبان اختصاص دهند.

به شما توصیه می کنیم که بجای اینکه بطور ناگهانی فشار زیادی به خود وارد کنید، بطور مداوم و پیوسته تمرین کنید. اما بطور کلی سعی کنید از یک ماه قبل، خود را برای آزمون آماده کنید.

سخت ترین بخش آزمون آیلتس کدام است؟

آمارها نشان می دهد که اکثر داوطلبان کمترین نمره را از بخش رایتینگ دریافت می کنند. بنابراین می توان گفت که رایتینگ سخت ترین بخش آزمون است و پس از آن اسپیکینگ در رتبه ی دوم قرار می گیرد.

به همین دلیل توصیه می شود که مهارت های خود را در این دو بخش بالا ببرید. شما می توانید از تست های آزمایشی استفاده کنید و به نقاط ضعف خود در بخش های نوشتاری و گفتاری پی ببرید.

سعی کنید نوشتن را هر روز تمرین کنید و پس از اتمام کار، اشتباهات تان را تصحیح کنید یا از فردی بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهد.

برای تقویت مهارت اسپیکینگ، صدای خود را ضبط کنید و بارها و بارها به آن گوش دهید تا به اشتباهات تان پی ببرید. همچنین می توانید از یک پارتنر یا شریک برای تسلط بیشتر در این بخش استفاده کنید. در قسمت زیر، نکات بیشتری در این مورد ارایه شده است.

نکات کلیدی برای قبولی در آزمون آیلتس

موفقیت در آیلتس - قبولی در آزمون آیلتس

حداقل نمره ی مورد نیاز در آزمون آیلتس را بدانید

اولین قدم این است که با توجه به دانشگاه مورد نظر یا هدفی که دارید، حداقل نمره ی مورد نیاز برای قبولی در آزمون را بدانید. گاهی اوقات کسب نیم نمره بالاتر یا پایین تر، تفاوت زیادی در وضعیت قبولی شما ایجاد می کند.

بنابراین در مورد حداقل نمره ی مورد نیاز، از دانشگاه مورد نظر خود سوال کنید و خودتان را برای کسب آن نمره آماده کنید.

شما باید برای کسب نمره ی بالا، مهارت های چهارگانه ی خود را بصورت همزمان با هم تقویت کنید.

برای مثال اگر در زمینه ی رایتینگ عالی باشید اما در اسپیکینگ خوب نباشید، نمی توانید نمره ی خوبی کسب کنید.

علاوه بر این توجه داشته باشید که برای قبولی در آیلتس، هیچ تضمینی وجود ندارد و تنها تضمین کننده ی قبولی شما، مطالعه ی زیاد و تلاش بی وقفه است.

در این آزمون واژگان و دستور زبان، دو مورد از مواردی هستند که مورد ارزیابی قرار می گیرند. واژگان، 25 درصد نمره ی شما را تشکیل می دهند و برای کسب نمره ی کامل از این بخش، باید از واژگان پیچیده تر و صحیح استفاده کنید

اگر از کلمات بسیار پیچیده اما اشتباه استفاده کنید، نمره ی بسیار پایینی خواهید گرفت. بنابراین برای کسب نمره ی مورد نظر، باید در این زمینه تعادل داشته باشید.

علاوه بر این توجه داشته باشید که در قسمت رایتینگ، در هر پاراگراف یک ایده بدهید و بطور کامل آن را توضیح دهید. بعبارت دیگر انسجام متن را حفظ کنید و هرگز سعی نکنید که از یک موضوع به موضوع دیگر بپرید.

برای قبولی در آزمون آیلتس زمان خود را در طول آزمون مدیریت کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر متقاضیان مدرک آیلتس مرتکب می شوند این است که زمانبندی درستی ندارند و بعبارت دیگر نمی توانند وقت خود را در این آزمون مدیریت کنند.

عدم تنظیم صحیح وقت می تواند نتایج فاجعه باری برای شما بهمراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر وقت نکنید، جواب سوالات را به موقع در برگه ی پاسخ وارد کنید، نمره ی زیادی از دست خواهید داد.

بنابراین می توان گفت که مدیریت زمان یکی از مهارت های کلیدی برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس است.

برای قبولی در آزمون آیلتس تست های آزمایشی زیادی انجام دهید

تست های تمرینی یکی از استراتژی های عالی برای آمادگی در آزمون آیلتس هستند. این تست ها به داوطلبان کمک می کنند که بتوانند وقت خود را در طول آزمون به راحتی مدیریت کنند تا از فشار و استرس امتحان کاسته شود.

علاوه بر مبحث مدیریت زمان، دادن این تست ها موجب می شود که شما به شرایط و وقت آزمون عادت کنید و با آمادگی بسیار بیشتری سر جلسه حاضر شوید.

چهار وب سایت رسمی آیلتس وجود دارد که همگی تست های آزمایشی رایگان ارائه می دهند. برای دسترسی به تست های بیشتر، می توانید کتاب های حاوی این تست ها را نیز خریداری کنید.

چهار وب سایت رسمی آیلتس که می توانید از تست های رایگان آنها استفاده کنید عبارتند از:

IELTS.org

IELTS Essentials

The British Council IELTS website

Cambridge IELTS website

برای قبولی در آزمون آیلتس رایتینگ خود را تقویت کنید

همانطور که در بالا هم اشاره شد، آمارها نشان می دهد که اکثر داوطلبان کمترین نمره را از بخش رایتینگ دریافت می کنند. برای موفقیت در این بخش باید در نوشتن متن های مخصوص آیلتس مهارت کافی پیدا کنید و به اشتباهات خود پی ببرید و آنها را تصحیح کنید.

اگر می خواهید از بخش رایتینگ نمره ی خوبی کسب کنید، حتما نوشتن مقالات آیلتس را تمرین کنید. تمرین اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد.

پس از نوشتن متن، مقالات خود را از نظر واژگان و دستور زبان بررسی کنید. برای اینکار می توانید از پلتفرم های مختلف استفاده کنید یا از یک معلم زبان خوب بخواهید که به شما کمک کند.

یک معلم می تواند بگوید که چگونه اشتباهات تان را پیدا کنید و از چه طریق دیدگاه خود را بیان کنید. علاوه بر این، می تواند توصیه هایی برای بهبود مهارت رایتینگ به شما ارایه دهد.

نمره قبولی آیلتس - قبولی در آزمون آیلتس

به رادیوی انگلیسی گوش کنید

تا آنجایی که ممکن است به رادیوی انگلیسی گوش کنید. BBC یک کانال عالی است که BBC Radio4 نامیده میشود و بیشتر اوقات صحبت میکند تا اینکه موسیقی پخش کند.

احتمالا بی بی سی را میشناسید،آنها با دروغهای خود مشهور هستند.بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می کند که میتوانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود و همچینین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید.

اسپیکینگ را با یک پارتنر تمرین کنید برای قبولی در آزمون آیلتس

دومین مشکل داوطلبان آزمون آیلتس، بخش اسپیکینگ است چون این بخش دلهره ی زیادی برای آنها ایجاد می کند. بسته به محل آزمون، بخش اسپیکینگ بصورت جداگانه از آزمون اصلی یا همراه با آن برگزار می شود.

شما می توانید دیگر مهارت های مورد نیاز زبان انگلیسی را به تنهایی تمرین کنید اما برای تقویت اسپیکینگ، به یک شریک یا پارتنر نیاز دارید.

بنابراین سعی کنید برای تقویت گفتار خود، از یک استاد زبان یا شریک استفاده کنید چون در کلاس های آموزشی، فرصت زیادی برای تمرین این بخش وجود ندارد.

بسیار از داوطلبان معنی کلمات را می دانند، بر دستور زبان تسلط کامل دارند اما تمرین زیادی در بخش اسپیکینگ ندارند.

صحبت کردن در خانه تا حدی می تواند به بهبود مهارت اسپیکینگ کمک کند اما تغییر واقعی زمانی ایجاد می شود که بتوانید یک پارتنر خوب و مسلط پیدا کنید تا با پرسیدن سوالات مختلف، به تقویت این مهارت در شما کمک کند.

زمانبندی و مدیریت زمان نیز در بخش اسپیکینگ اهمیت زیادی دارد و شما باید سرعت صحبت کردن خود را با توجه به آن تنظیم کنید.

خود را برای چالش های پیش رو در بخش اسپیکینگ آماده کنید

همانطور که می دانید، بخش اسپیکینگ حدود 11 تا 14 دقیقه طول می کشد. مهارت های گفتاری داوطلب در این بخش توسط آزمونگر اسپیکینگ ارزیابی می شود و از آنجاییکه اینکار به صورت رو در رو انجام می گیرد، می تواند استرس برانگیز باشد.

آزمونگر از راه های مختلف شما را به چالش می کشد بنابراین باید بدانید که چه اتفاقی قرار است بیفتد و خود را برای آن آماده کنید.

شما باید آماده باشید: ممتحن ممکن است حرف شما را قطع کند و موضوع را سریعا تغییر دهد زیرا آزمون آیلتس با محدودیت زمانی زیادی روبرو است.

جدا از محدودیت زمانی، آزمونگر گاهی عمداً شما را به چالش می کشد و ممکن است در میان سخنرانی شما، سوالاتی مانند “Do you really think so?” یا “Is it always so? ” بپرسد.

اما باید به یاد داشته باشید که پرسیدن این سوالات نشانه خوبی است چون به معنای این است که مهارت های گفتاری شما بسیار خوب است و آنها می خواهند ببینند که تا چه اندازه می توانند شما را به چالش بکشند.

اگر دائما لکنت زبان داشته باشید و تسلط کافی نداشته باشید، احتمالا آزمونگر نیز شما را با چالش های کمتری روبرو می کند.

اگر اسپیکینگ را به همراه یک پارنتر به اندازه ی کافی تمرین کرده باشید، به احتمال زیاد در حین این آزمون پریشان و مضطرب نخواهید شد. از یک معلم خصوصی یا یک دوست بخواهید که با شما آزمون های آزمایشی بدهد و مهارت های خود را از این طریق تقویت کنید.

شرکت در آزمون آیلتس - قبولی در آزمون آیلتس

ضبط کردن صدا روشی موثر برای قبولی در آزمون آیلتس

اگر در بخش اسپیکینگ همچنان مشکل دارید، می توانید صدای خودتان را ضبط کنید و با گوش دادن به آن، به اشکالات خود پی ببرید. روی روان صحبت کردن و بهبود تلفظ واژگان تمرکز کنید. از طریق حرف زدن با خود، گوش کردن به فیلم ها و اخبارهای انگلیسی، تکرار کلمات و جملات و…، این دو مهارت را تقویت کنید.

به دنبال کسب بالاترین نمره نباشید

کمال گرایی در آزمون آیلتس چیز خوبی نیست چون این آزمون برای کسانی که می خواهند بالاترین نمره را بگیرند و به دنبال اول شدن هستند طراحی نشده است.

گرفتن نمره ی 6.5 یا 7 برای رسیدن شما به هر هدفی کافی ست بنابراین بدنبال گرفتن نمره ی کامل نباشید. برای مثال در بخش ریدینگ با دادن 30 پاسخ صحیح از 40 سوال، نمره ی 7 را کسب خواهید کرد. بنابراین با وجود این مقدار اشتباه هم می توانید یک نمره ی خوب و قابل قبول بگیرید.

فشار آزمون آیلتس و محدودیت زمانی آن بقدری زیاد است که حتی کسانی که زبان انگلیسی، زبان مادری آنهاست نیز ممکن است در آن رد شوند بنابراین سعی کنید که با توجه به هدفی که دارید، نمره ی قابل قبول (نه نمره ی کامل!) را کسب کنید.

برای قبولی در آزمون آیلتس تست های آمادگی آیلتس را از جاهای معتبر بگیرید

بیش از 10،000 سازمان در سراسر جهان مدرک آیلتس را می پذیرند بنابراین آماده شدن برای این آزمون کار آسانی نیست. هزاران وب سایت، شرکت و دوره آمادگی آیلتس وجود دارد که همه ی آنها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند.

سعی کنید که از دادن تست های غیر رسمی اجتناب کنید چون اکثر آنها بسیار گیج کننده و گمراه کننده هستند و به این ترتیب می توانند مشکل ساز باشند. گاهی اوقات داوطلبان در حین دادن این تست ها گیج می شوند و دلیل آن وجود اشکال در سوالات و طراحی غلط آنها است.

توصیه می کنیم که برای دادن تست های آمادگی آیلتس، از یکی از منابع معتبری که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم، استفاده کنید.

سعی کنید مشکل تکرر ادرار در حین آزمون را حل کنید!

اگرچه رفتن به دستشویی در حین آزمون بلامانع است اما باید توجه داشته باشید که آزمون آیلتس یک آزمون 4 ساعته است و بسیاری از داوطلبان با کمبود وقت مواجه می شوند. بنابراین رفتن به دستشویی می تواند وقت زیادی از شما بگیرد.

همانطور که می دانید، هیچ وقفه ای بین بخش های مختلف آزمون آیلتس وجود ندارد و این شما هستید که باید وقت تان را مدیریت کنید. بنابراین نوشیدن قهوه، چای یا مایعات زیاد قبل و در حین آزمون، ایده ی خوبی نیست. سعی کنید تمام حواس پرتی ها را از خود دور کنید و تا جایی که ممکن است، تنها تمرکز خود را روی آزمون بگذارید.

برای قبولی در آزمون آیلتس به پادکست ها و برنامه های تلویزیونی گوش کنید

به اندازه کافی برنامه های تلویزیونی مانند سریال فرندز در نسخه اورجینال و اصل وجود دارد که زیر نویس انگلیسی هم دارند. باید سعی کنید تا جایی در آن ها مهارت پیدا کنید که دیگر به هیچ زیرنویسی نیاز نداشته باشید. هنگامی که بتوانید فیلم ها را بدون زیرنویس تماشا کنید، پس بدانید که آمادگی دارید.

روش صحیح پاسخ دادن به سوالات آیلتس را یاد بگیرید.

پیشنهاد می شود که در همه بخش ها اول کل متن را به صورت گذری نگاه کنید. باید مهارت خواندن را تمرین کنید. سپس کلماتی را هایلایت کنید که احساس می کنید متن روی آن ها تاکید دارد. انجام این روش به شما کمک می کند که بتوانید بعداً پاسخ به سوالات را راحت تر پیدا کنید و به طور ناخودآگاه متن در ذهن شما به چند دسته تقسیم می شود.

از کلمات کلیدی سوالی برای پیدا کردن پاسخ استفاده کنید. حتماً یک ترتیب بندی (outline) برای پاسخ های نوشتاری ایجاد کنید. ساختار صحیح گرامر حین رایتینگ و همچنین ساختار های صحیح نگارشی باعث می شود تا در این بخش نمره بالاتری بگیرید.

برای قبولی در آزمون آیلتس تمرکز داشته باشید و هر سوال را دو بار بخوانید

این یک تمرین رایج است که ممکن است پاسخ در خود سوال پنهان شده باشد. سعی کنید با دقت ساختار را مطالعه کنید و به نمونه ها توجه کنید تا اشتباها چیزی را با دیگری اشتباه نگیرید.

شرایط آزمون آیلتس - قبولی در آزمون آیلتس

دقیقا چیزی را پاسخ دهید که نیاز است

نه کمتر، نه بیشتر. پس از موضوع سوال دور نشوید و بیش از حد محدود ننویسید. برای دلیلی که دارید به دو الی سه نکته اشاره کنید اما زیاده روی نکنید. فقط یک پاسخ بدهید؛ مگر این که از شما بخواهند چند مورد را بررسی کنید.

صدا ها و جملات نامربوط را نادیده بگیرید

آیلتس یعنی پیدا کردن پاسخ های مربوط در یک حجم اطلاعاتی بزرگ. این تمرین ها طولانی هستند و ممکن است شما را خسته کنند اما اجازه ندهید باعث سردرگمی شما شود. وظیفه شما این است که پاسخ های این سوالات را پیدا کنید تا انگیزه داشته باشید کاری را که باید، انجام دهید.

گوش، چشم و زبانتان را به انگلیسی عادت دهید

هر روز در هر شرایطی هم که شده، حداقل به یکی دو مکالمه گوش کنید یا مطالعه کنید یا صحبت کنید و نگذارید اعضای بدنتان از عادت کردن به شنیدن زبان انگلیسی غافل شود.

بهترین روش مطالعه و تمرین برای قبولی در آزمون آیلتس

بازه زمانی برای مرور مطالب

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

خلاصه نویسی بسیار مهم است

یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس بخش رایتینگ و همچنین قدرت تحلیلی ذهن زبان آموز است. یک روش عالی و ساده برای تقویت شما در این زمینه داریم آنهم اینکه با خلاصه نویسی به راحتی در این دو بخش و حتی بقیه بخش های آیلتس قوی می شوید.

برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید.

همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

بهترین منابع آیلتس برای قبولی در آزمون آیلتس

کتاب آموزش آیلتس

  • کتاب official IELTS Practice Materials (نمونه سوالات آزمون)

مسلما یکی از بهترین کتاب های موجود برای آمادگی آزمون آیلتس می باشد که توسط موسسه معتبر British council Cambridge استرالیا منتشر شده است و از نوع نمونه سوالات آزمون آیلتس می باشد.

  • کتاب واژگان ضروری Barron’s (واژگان مهم)

بخش مهمی از آزمون آیلتس لغات هستند. کتاب یکی از معروف ترین کتاب های آمادگی لغات برای آزمون آیتلس،لغات ضروری بارونز برای آزمون آیلتس است.
کتاب Barron’s essential words for the IELTS تمرینات گسترده ای را برای زبان آموزان در زمینه لغات و جملات انگلیسی فراهم می کند که در آن بر روی ۶۰۰ لغت پرکاربرد انگلیسی از دسته بندی های مختلف که به صورت دوره ای در آزمون های آیلتس آمده است،تاکید دارد. تقریبا تمام واژه های مهم آزمون در این کتاب وجود دارند.

  • کتاب Kaplan ویرایش سوم (استراتژی ها و تکنیک های آزمون آیلتس)

کسانی که در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کرده اند قطعا با کتاب معروف به کاپلان آشنایی دارند. کتابی که سطحی بالاتر از متوسط را ارائه می کند و تکنیک های بسیار کاربردی در زمینه های چهارگانه (شنیداری، و…) در آیلتس به شما ارائه می کند.

  • کتاب Cambridge (آموزش مهارت های ۴ گانه)

این کتاب هم مانند کتاب کاپلان تکنیک هایی بسیار کاربردی برای کسب نمره بهتر در آزمون آیلتس ارائه می کند و دست کمی از کاپلان ندارد. انتشارات Cambridge University Press بیشترین تلاش خود را کرده است که کتابی بی نقص در این مورد ارائه کند.

  • نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Ielts Complete آیلتس- اختیاری

این بسته آموزشی ، جزء مجموعه ای جدید جهت آماده سازی داوطلبان آزمون «آیلتس» می باشد‏.‏ به بهترین شکل ممکن، تمرینات کلاسی امروزی را با موضوعات جوان پسند و جذاب ‏(‏مهیج‏)‏ ترکیب می نماید‏.‏

به گونه ای طراحی شده که «تفکر پرسش گر» را برای آزمون «آیلتس» به داوطلبان معرفی می کند‏.‏ راهکارها و مهارت هایی عرضه می کند که دانشجویان را در مسیر کسب بالاترین امتیاز در تمام قسمت های آزمون، راهنمایی خواهد نمود‏.‏

  • قابلیت آپدیت روزانه
  • ایجاد فضای کلاس مجازی
  • نمودار آماری از میزان پیشرفت
  • آموزش از طریق فیلم های مرتبط با دروس
  • اپلیکیشن گوشی موبایل British Radios (اندروید و ios)- اختیاری

اپلیکیشن های موبایل معمولا فقط زمان یادگیری شما را افزایش می دهند چون تحقیق شده و با دقت طراحی نشده اند ولی این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن هاست که شما را با موضوعات متنوعی که در بخش های ۴ گانه آزمون آیلتس مطرح می شود آشنا می کند. فقط کافی است که به کلیپ های صوتی آن گوش کنید آن هم در زمانی که بیکار هستید !

  • اپلیکیشن گوشی موبایل IELTS Prep App (اندروید و ios)-اختیاری

اپلیکیشن آموزش آیلتس

احتمالا این اپلیکیشن را در پلی استور و اپ استور دیده اید که بالاترین امتیاز در میان برنامه های اندروید و آیفون را کسب کرده است. این اپلیکیشن که بطور رسمی توسط British Council ارائه شده است تمرینات مفیدی در زمینه لیسنینگ، اسپیکینگ و … بصورت صوتی و ویدیویی دارد.

نکاتی درباره بخش آزمون گفتاری آیلتس (مصاحبه)

قبل از اینکه به سوالات جواب دهید، با دقت به سوالات گوش دهید.

اگر مطمئن نیستید که به چه سؤالی باید پاسخ دهید، بهتر است به سوال پاسخ ندهید. می‌توانید از مجری برگزار کننده‌ی آزمون بخواهید که سؤال را برای شما تکرار کند.

مطمئن و آرام باشید و تمام تلاش خود را بکنید.

نکاتی درباره‌ی بخش آزمون نوشتاری آیلتس

در نوشتار خود از انگلیسی گفتاری و رسمی نه خیابانی استفاده نکنید.

ابتدا موضوع دوم یا همان تسک ۲ را بنویسید، چرا که بیشتر به نمره‌ی کل شما کمک می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که دست نوشته‌ی شما خوانا، مرتب و تمیز است. در صورتی که خط زیبا و خوانایی ندارید، قبل از آزمون روی این مهارت خود کار کنید.

چند نکته‌ی مهم در مورد روز برگزاری آزمون آیلتس

شب قبل از امتحان خوب بخوابید: اطمینان حاصل کنید که شب قبل از آزمون آیلتس به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. زیرا خستگی تاثیر مستقیمی بر توانایی شما در تمرکز می‌گذارد.

  • صبحانه بخورید: قبل از امتحان غذای خوب بخورید. وقتی گرسنه نباشید قطعاً مغز شما بهتر عمل می‌کند.
  • لباس راحتی بپوشید: لباس‌های مناسب بپوشید تا شما تا تمرکزتان به هم نخورد. لباس‌های خیلی تنگ نپوشید و این واقعیت را در نظر بگیرید که اتاق آزمون ممکن است سرد یا گرم باشد، بنابراین سعی کنید به صورت لایه‌ای لباس بپوشید.
  • با خود نوشیدنی مقوی به جلسه‌ی امتحان ببرید: شما مجاز به داشتن یک بطری آب آشامیدنی، مداد، پاک کن و گذرنامه به سالن امتحانات هستید. اما به جای آب می‌توانید یک بطری سودا یا نوشیدنی انرژی زا مصرف کنید تا آگاهی و قند خون خود را بالا نگه دارید. نوشابه حاوی کافئین قند است.
  • به املای درست و نکات نگارشی توجه کنید: نکات املایی و نگارشی در کل آزمون آیلتس بسیار مهم هستند و اگر پاسخ‌های شما دارای املای نادرست باشد یا از اصول نگارشی صحیح پیروی نکنید، امتیاز خود را از دست می‌دهید.
  • به محدودیت‌های تعداد کلمه در پاسخ‌ها توجه کنید: به خاطر داشته باشید که اگر پاسخ شما دارای بیش از حد مجاز کلمات باشد، نمره‌ی خود را از دست خواهید داد. بنابراین به توضیحات سوالات توجه کنید. برای مثال برخی سوالات از شما می‌خواهند که جواب دارای توضیح “بیشتر از سه کلمه نباشند”. سوال‌های بخش نوشتاری باید بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه جواب داشته باشند.

نمونه سوال آیلتس

نکاتی درباره‌ی بخش آزمون خواندن و درک مطلب آیلتس

وقت زیادی را صرف سؤالاتی نکنید که نمی‌توانید برای آنها پاسخی بیابید. در این شرایط بهتر است به سؤال بعدی بروید و در صورت داشتن وقت دوباره به آن سوال برگردید.

قبل از خواندن هر متن، تمام سوالات را بخوانید و کلمات کلیدی را زیرنویس کنید.

نکاتی درباره‌ی بخش شنیداری آزمون آیلتس

قبل از گوش دادن فایل‌ها، سوالات را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که می‌توانید تاریخ‌ها را به صورت صحیح بنویسید.

اگر در شنیدن فایل‌ها مشکلی دارید، دست خود را بالا ببرید و درخواست کمک کنید. تلفظ‌های انگلیسی و آمریکایی را تمرین کنید، زیرا برخی از اعداد و کلمات متفاوت تلفظ می‌شوند.

مراحل گرفتن مدرک آیلتس با کسب نمره‌ی مورد قبول در آزمون پایان می‌یابد. معمولاً نمرات نهایی تا سیزده روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شوند. امکان ارسال نتیجه‌ی آزمون بعد از اعلام نتایج به ۵ دانشگاه و موسسه به صورت رایگان امکان پذیر است.‌

شما این امکان را دارید که تا ۱ ماه بعد از آزمون اقدام به ارسال نتایج آزمون آیلتس به دانشگاه یا موسسه‌ی مورد نظر خود را بکنید. اما اگر بیشتر از ۱ ماه از تاریخ امتحان گذشته باشد، یا داوطلب بخواهد که نتیجه‌ی آزمون خود را به دانشگاه‌های بیشتری ارسال نماید، باید هزینه‌ی ارسال کارنامه را پرداخت نماید.

شاخ غول آیلتس را با تلاش و پشتکار بشکنید!

نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که از این آزمون یک غول ترسناک برای خود نسازید و سعی کنید با تلاش و پشتکار زیاد بر آن غلبه کنید.

  • در تست های آزمایشی زیادی شرکت کنید
  • حداقل نمره ی قبولی برای پذیرش در کشور یا دانشگاه مورد نظرتان را بدانید
  • با کمک یک استاد زبان، مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید