طرز تهیه قارچ شکم پر مجلسی را با 5 روش متفاوت برایتان قرار داده ایم تا هر سلیقه ای بتواند آن را تهیه نماید. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا و فینگر فود در میهمانی ها و تولد استفاده نمود. قارچ شکم پر علاوه بر طعم بی نظیر دارای خواص فوق العاده ای نیز می باشد. گروه آشپزی پارس مگ فوت و فن های تهیه این غذا را در اختیار شما می گذارد.

قارچ شکم پر چیست

این غذا از دسته فینگر فود های بسیار پرطرفدار است که طرز تهیه آن بسیار آسان است شما می توانید برای پر کردن قارچ ها از انواع مواد مختلف استفاده کنید.

قارچ ها برای درمان کم خونی، تنظیم سطح کلسترول، دیابت، کمک به جذب مواد مغذی و همچنین مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. قارچ ها ممکن است در هنگام پخت آب انداخته که شما می توانید از قارچ های بزرگتر و یکم مونده تر استفاده کنید.

سعی کنید قارچ ها را به صورت تازه تهیه کنید زیرا ماندگاری بالایی ندارند. روی قارچ های شکم پر را می توانید پنیر پیتزا ریخته یا از سس خامه ای استفاده کنید.

قارچ شکم پر - طرز تهیه قارچ شکم پر

طرز تهیه قارچ شکم مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۸ عدد بزرگ
سس کچاپ ½ لیوان
پنیر پیتزا ½ لیوان
سوسیس ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
ادویه اورگانو ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت قارچ شکم پر

مرحله اول

برای تهیه قارچ شکم پر مجلسی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ساقه های قارچ ها را خارج می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس را با روغن به خوبی چرب می کنیم.

مرحله دوم

سپس قارچ ها را به صورت وارونه داخل ظرف پیرکس می چینیم. در ادامه سس کچاپ را به همراه پودر سیر، اورگانو و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم و داخل هر قارچ مقداری از سس را می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه روی قارچ ها را با پنیر پیتزا پر می کنیم، سپس سوسیس را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی هر قارچ یک ورق سوسیس قرار می دهیم. در ادامه ظرف پیرکس را در فر که کاملا گرم شده است قرار می دهیم.

قارچ شکم پر با گوشت چرخکرده - طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۵تا ۲۰ دقیقه که پنیر پیتزا به طور کامل حل شد، قارچ شکم پر ما اماده است. در ادامه قارچ ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و برای تزیین غذا استفاده می کنیم.

طرز تهیه قارچ شکم با مرغ

مواد اولیه

  • مرغ: 1 عدد سینه
  • پیاز: 1 عدد کوچک
  • دارچین: به مقدار لازم
  • نمک و زردچوبه: به مقدار لازم

مراحل تهیه قارچ شکم پر با مرغ

مرحله اول

برای درست کردن قارچ شکم پر با گوشت مرغ ابتدا یک سینه مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب، ۱ پیاز کوچک، ۱ تکه چوب دارچین، مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ آبپز شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه گوشت مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک پیاز کوچک را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

قارچ شکم پر با مرغ - طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ سرخ شود. حالا گو.شت مرغ را داخل قارچ ها می ریزیم و روی آن پنیر پیتزا می ریزیم و در فر قرار می دهیم تا آماده شود.

طرز تهیه قارچ شکم گیاهی

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۸ عدد بزرگ
اسفناج ۱ دسته
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
گوجه گیلاسی و زیتون به مقدار کافی
پنیر پیتزا ۵۰ گرم
سوسیس یا چوریتسو ۱ عدد
رب انار به مقدار کافی
روغن زیتون به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مراحل تهیه قارچ شکم پر گیاهی

مرحله اول

برای تهیه قارچ شکم پر خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج را به تابه اضافه می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا اسفناج کاملا پخته شود. در ادامه آب اضافی اسفناج را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پنیر خامه ای را به همراه نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون به اسفناج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه قارچ را می شوییم و با دستمال حوله ای کاملا خشک می کنیم.

قارچ شکم پر گیاهی - طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله چهارم

حالا کاور سوسیس یا چوریتسو را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی گیلاسی را به همراه زیتون می شوییم، سپس به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس قسمت وسط قارچ را جدا می کنیم و درون آن را با قاشق تخلیه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قارچ ها را درون سینی فر قرار می دهیم و به پشت آن ها مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه قارچ ها پخته شوند.

مرحله هفتم

حالا قارچ را از فر خارج می کنیم، سپس بر می گردانیم و مجددا درون آن را با مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم، سپس سینی را مجددا درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان قارچ را از فر قارچ می کنیم، سپس مقداری از مخلوط اسفناج و پنیر درون قارچ می ریزیم و مقداری پنیر پیتزا روی آن قرار می دهیم. در ادامه روی پنیر پیتزا سوسیس و گوجه گیلاسی قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا قارچ های شکم پر را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند و پنیر پیتزا آب شود. در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا قارچ شکم پر گریل شود.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قارچ را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و مقداری رب انار به عنوان تزئین به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

قارچ شکم پر مخصوص - طرز تهیه قارچ شکم پر

طرز تهیه قارچ شکم با سس بولونیایی

مواد اولیه

  • موزارلا
  • کمی نمک
  • 1فنجان خرده نان ( 100 گرم )
  • روغن زیتون و جعفری ( برای مزه دار کردن )
  • 8 فنجان قارچ ( 800 گرم )
  • 3 فنجان سس بولونیایی ( 300 گرم )
  • 2 فنجان سس بشامل( 200 گرم )

دستورالعمل

سس بشامل و بولونیایی را در تابه حرارت دهید و به خوبی مخلوط کنید و نمک را اضافه کنید.

در ماهی تابه، قارچ های مزه دار را قرار دهید، در دمای 180 درجه سانتی گراد طوری که قسمت تو خالی بالا باشد بپزید.

قارچ را از فر بیرون آورید و آن ها را با سس بشامل و بولونیایی پرکنید. پنیر موزرلا و خرده نان را روی آن بریزید.

20دقیقه در فر ذوب می شود.

در نهایت آن ها را از فر بیرون آورید و جعفری روی آن بپاشید.

غذا را سرو کنید و از قارچ شکم پرلذت ببرید.

قارچ سوخاری - طرز تهیه قارچ شکم پر

روش درست کردن قارچ سوخاری

مواد لازم

  • قارچ کوچک: ۲۰ عدد
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • آرد سفید: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • آرد سوخاری معمولی یا پولکی: ۲ پیمانه
  • فلفل سیاه و قرمز، فلفل پاپریکا، پودر سیر و نمک: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

برای درست کردن قارچ سوخاری در ماهیتابه بهتر است قارچ‌ها را نشورید چون آب می‌اندازند. پس با یک پارچه مرطوب قارچ‌ها را خوب تمیز کنید و پوست قارچ را با یک چاقوی تیز خیلی نازک بگیرید.

در یک بشقاب گود آرد سفید را بریزید و با ادویه مزه‌دار کنید. تخم مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه بزنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. مقداری نمک و فلفل هم در تخم مرغ بریزید و کمی دیگر هم بزنید.

قارچ‌ها را ابتدا در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سفید بغلتانید. دوباره قارچ‌ها را به تخم مرغ آغشته کنید و سپس در پودر سوخاری بغلتانید.

قارچ‌ها را در یک سینی بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا کمی خودشان را بگیرند. در یک ماهیتابه گود روغن بریزید و روغن را خوب داغ کنید.

روی شعله ملایم گاز قارچ را سرخ کنید تا حسابی مغزپخت شوند و خام نمانند. کف یک دیس دستمال ضخیم کاغذی بگذارید و قارچ‌ها را روی آن قرار دهید تا روغن قارچ گرفته شود. قارچ سوخاری را با سس تارتار میل کنید.

فینگر فود - طرز تهیه قارچ شکم پر

نکات کلیدی در تهیه قارچ شکم پر

  1. بجای پنیر پیتزا می توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید بدین صورت که وقتی ژامپون را اضافه کردید پنیر را افزوده و کمی تفت دهید.
  2. حتما داخل قارچ را آبلیمو زده تا در هنگام پخت سیاه نشوند.
  3. از انواع سبزیجات مانند سیب زمینی یا هویج و … می توانید استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد قارچ شکم پر

  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
  • و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
  • قارچ شکم پر را می توانید در وعده پیش غذا – سرو کنید .
  • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

خواص قارچ

قارچ یکی از انواع خوراکی های محبوب موجود در طبیعت است که علاوه بر طعم خوبش خاصیت های فراوانی دارد، از مهم ترین خواص قارچ می توان به کاهش فشار خون بالا، تقویت استخوان ها، تقویت حافظه و .. اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید