دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک نسبت به سرویس های بزرگ کار سخت تری است. به علت کمبود جا با محدودیت در دکوراسیون رو به رو خواهید شد. اما جای نگرانی نیست، حتی سرویس بهداشتی های کوچک را می توان طوری دکور کرد که بزرگ دیده شود. ترفند های کاربردی و کم هزینه برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک را در دکوراسیون پارس مگ ببینید.

فهرست محتوا نمایش

انتخاب جزییات در دکوراسیون سرویس بهداشتی

شاید در نگاه اول انتخاب سبک کلاسیک برای دکوراسیون یک سرویس بهداشتی کوچک غر اصولی به نظر برسد اما باید بدانید که با انتخاب درست اکسسوری ها همچنین تلفیق آن ها با رنگ هایی لوکس می تواند فضایی لوکس و خاص در سرویس بهداشتی شما به وجود آورد اما توجه داشته باشید که با توجه به کوچک بودن فضا حتما از رنگ سفید برای رنگ زمینه استفاده نمایید.

انواع سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

سبک مدرن در طراحی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی مدرن - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

در این سبک از طراحی دست شما برای ایجاد برخی ایده ها باز است .فضای سبک مدرن یک فضای ساده و مینیمال که معمولا با رنگ های سفید و سیاه  و هالوژن های رنگی طراحی شده است ،می باشد .

در سبک مدرن معمولا فضای سرویس و حمام را می توان بواسطه یک پارتیشن از هم جدا کرد و همچنین می توانید در طراحی این سبک از تابلوهای ساده و مدرن نقاشی برای تزیین فضا استفاده کنید.در سبک مدرن ، تمام تمرکز بر سادگی و حذف المان های غیر ضروری می باشد .یکی از انواع روشویی که در سبک مدرن بسیار مورد توجه می باشد ، روشویی بتنی خواهد بود .

سبک کلاسیک یا لوکس

سرویس بهداشتی کلاسیک - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

این سبک همانطور که از نامش پیداست یک سبک لوکس است برای افرادی که به تجملات علاقمند هستند .در طراحی سبک کلاسیک از الگوهای باستانی و کلاسیک معماری داخلی استفاده می شود و معمولا رنگ های بکار رفته در فضا و نقش دیوارها رنگ های طلایی ،آبی فیروزه ای و سفید می باشد .

برای طراحی سرویس از سنگ های مرمر به همراه تراشکاری های کلاسیک استفاده می شود و همچنین برای نور فضا معمولا از لوستر استفاده می شود. معمولا این سبک دکوراسیون ،برای فضای کوچک به هیچ وجه مناسب نمی باشد .روشویی سنگی را بیشتر برای این سبک ها پیشنهاد می دهیم .

سبک روستیک در طراحی داخلی

سرویس بهداشتی روستیک - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

در سبک روستیک تلاش بر اینست که از متریال ها و المان های طبیعی در طراحی داخلی استفاده شود تا فضای خانه های روستایی را تداعی کند .این سبک که الهام گرفته از طبیعت است فضای گرم و آرامش بخشی را ایجاد می کند .در این سبک با تلفیق متریال های طبیعی چون چوب , سنگ , کاشی و سفالینه ها به همراه نورپردازی های ملایم فضای گرم خانه های روستایی تداعی می شود.

دکوراسیون سرویس بهداشتی لاکچری

سرویس بهداشتی لاکچری - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

سرویس بهداشتی بخشی از خانه است که چه بخواهیم چه نخواهیم روزانه چندین بار از آن استفاده می‌کنیم، پس چه بهتر است که دستشویی را زیبا تزیین کنیم تا دقایقی که در آنجا سپری می‌شود از زیبایی لذت ببریم. برای داشتن یک دستشویی لاکچری اولین گزینه پس از کاشی‌ها که به تفصیل در این مقاله درمورد آن صحبت شد، استفاده از شیر آلات لاکچری است. شیر آلات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است که با توجه به رنگ اکسسوری‌ها و کاشی‌های موجود در دستشویی می‌توانید از میان آن‌ها یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید.‌

همچنین روشویی المان دیگری است که باید در انتخاب آن دقت کرد. روشویی‌ها با توجه به فضای دستشویی در شکل‌ها و فرم‌های مختلف تولید شده‌اند. با توجه به فضای دستشویی می‌توانید از روشویی‌های گرد، زاویه دار و روشویی‌های مخصوص گوشه استفاده کنید. روشویی می‌تواند پایه دار یا به دیوار متصل باشد. معمولا از روشویی‌های سفید استقبال بیشتری می‌شود اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید از روشویی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

دستگیره در دستشویی شاید بی اهمیت به نظر برسد اما این نکته را در نظر بگیرید که قرار است در هر بار استفاده از سرویس بهداشتی، چندین بار در توسط دستگیره باز و بسته شود. بنابراین بهتر است از دستگیره‌های با کیفیت و زیبا استفاده شود تا زیبایی سرویس بهداشتی تکمیل شود.

طراحی مینیمال در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

سرویس بهداشتی مینیمال

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی سعی در استفاده بهینه از فضا و گرایش به سادگی دارد. استفاده از روشویی به این سبک در فضای حمام و دسشویی کوچک باعث می‌شود دستمال رولی و فرچه در نهایت سادگی و زیبایی در کنار روشویی تعبیه شوند.

بدین ترتیب مجبور نیستید به فکر ایجاد فضایی مجزا برای فرچه و دستمال باشید.

ایده های ناب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از روشویی مناسب

یکی از مواردی که در دکوراسیون سرویس بهداشتی باید به آن توجه داشته باشیم انتخاب تجهیزات مناسب سرویس بهداشتی است.

انتخاب تجهیزات استاندارد مثل روشویی های دیواری و هنگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی های کوچک فضای مفید سرویس بهداشتی را از بین نمی برد و به بزرگتر دیده شدن آن کمک شایانی می کند.

روشویی مدرن - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از کابینت های مخفی برای ایده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

بهترین گزینه برای نظم دهی استفاده از کابینت های مخفی است. برای ساخت چنین وسیله ای نیاز به کمی مهارت و هوشمندی دارید، اگر فکر می کنید پیاده سازی چینین طرحی در فضای حمام و سرویس بهداشتی شما غیر ممکن است، می توانید طرح مورد نظر را به یک دکوراتور مطمئن بسپارید و از نتیجه ی کار لذت ببرید.

ایجاد کابینت اختصاصی برای لوازم پیرایشی

لوازم پیرایشی مثل سشوار، اتو مو ، ریش تراش و … معمولا بسیار جا گیر است و عمدتا در همین فضا از آن ها استفاده می شود، پس بهتر است برای آن فضایی مشخص را در بگیرید. بهترین گزینه برای این منظور استفاده از کابینت های ثانویه است. این کابینت ها می توانند در انواع مختلف پلاستیکی و یا حتی کمد های کوچک در کنار روشویی شما باشد و به سادگی به لوازم و وسایل شما نظم ببخشد.

استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

یکی دیگر از مصالحی که با کمک آن می توانید جلوه ی خاصی به دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک خود ببخشید استفاده از کاغذ دیواری های قابل شست و شو در فضای سرویس بهداشتی تان می باشد.

توجه داشته باشید که با انتخاب طرح های ساده و عمودی می توانید سقف سرویس بهداشتی خود را بلندتر و در نتیجه فضای آن را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید.

تاثیر رنگ بر فضای سرویس بهداشتی

رنگ ها نقش قابل توجه ای در ایجاد فضاهای متعارف و نا متعارف و همچنین در طراحی سرویس های بهداشتی کوچک دارند .همانطور که می دانید رنگ ها بار احساسی شدید ایجاد می کنند ،بنابراین در انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی دقت لازم را داشته باشید تا رنگی را انتخاب کنید.

علاوه بر زیبایی فضای سرویس را وسیع تر نمایش دهد به طور مثال استفاده از رنگ های روشن برای القاء حس بزرگی فضای سرویس بهداشتی مناسب می باشد. به طور کلی رنگ های روشن ، فضا را بزرگتر نشان میدهد و رنگهای پر رنگ و تیره فضای را کوچکتر می کند . رنگهای طیف آبی ، فضا را تمیزتر و خنک تر نشان داده و حس زیبای دریا و طراوت را القا می کند .

آینه سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از آینه درسرویس بهداشتی کوچک

آینه‎ها در انعکاس نور بیشتر، نقش بسیار مهمی دارند؛ بنابراین با استفاده از این وسیله می‎توانید فضای کم نور و کوچک سرویس بهداشتی خانه خود را به کلی تغییر دهید.

همچنین تصویر درون آینه به فضای شما عمق می‎دهد و کمک می‎کند تا شما احساس بهتری داشته باشید.

وسایل مدرن و براق

با استفاده از اکسسوری یا جزئیات ریز، شیک و براق در سرویس های بهداشتی مانند انواع دستگیره، آویز، شیرآلات و آینه طلایی و براق می توانید سرویس بهداشتی کوچک خود را علاوه بر اینکه به زیبایی تزئین کنید ، نظر بیننده را نیز به سمت این وسایل زیبا بکشانید تا کوچکی سرویس بهداشتی به چشم نیاید.

استفاده از فضای پشت آینه در ایده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

یکی از قدیمی ترین ترفندهای جانمایی لوازم و وسایل در طراحی سرویس بهداشتی کوچک استفاده از فضای پشت آینه است.

شما می توانید در خواست ساخت چنین وسیله ای را به یک نجار بدهید و به سادگی به تمامی لوازم و وسایل موجود در سرویس بهداشتی خود را سر و سامان بدهید، بی آنکه هزینه ی گزافی صرف کنید و یا فضای اضافی را اشغال کنید.

استفاده از توالت دیواری درطراحی سرویس بهداشتی کوچک

یکی از مواردی که در طراحی سرویس های بهداشتی به استفاده بیشتر از فضا کمک می کند به کارگیری سیستم توالت های فرنگی هنگ (دیواری) است که علاوه بر اشغال کمتر فضای موجود ظاهر مدرنی به فضای دکوراسیون داخلی شما می بخشد.

سرویس بهداشتی سفید - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

طرح عمودی

از دیگر کارهایی که به زیبایی و بزرگ تر دیده شدن سرویس بهداشتی کمک می کند استفاده از طرح و راه راه های عمودی است . استفاده از این طرح ها این توهم را ایجاد می کند که فضای اتاق بلند و بزرگ است.

عمق دادن به فضای سرویس بهداشتی کوچک با استفاده از تابلوهای بزرگ

یکی دیگر از راه‎هایی که می‎توانید به وسیله آن به فضای سرویس بهداشتی کوچک خانه‎ی خود عمق دهید، استفاده هوشمندانه از تصاویر مناسب است.

همان‎طور که در تصویر می‎بینید، طراح داخلی با انتخاب یک تابلو، میتواند فضا را بزرگ‎تر نشان دهد.

استفاده بهینه از فضا

دستشویی هم یکی از اتاق های خانه است پس باید از دیوارهای آن بالاترین استفاده را کنید و از آن برای انبار وسایل اضافه یا کتاب های خود استفاده نمایید . می توانید در دستشویی می توانید علاوه بر ایجاد کتابخانه دیواری برای تزئین آن از قاب عکس و شمعدان هم استفاده کنید.

انتخاب کابین دوش در حمام و سرویس بهداشتی کوچک

در اکثر خانه های کوچک حمام و سرویس بهداشتی مشترک هستند، یکی از مهمترین عواملی که در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی های مشترک باید در نظر گرفت انتخاب کابین دوش می باشد.

در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک انتخاب کابین دوش شیشه ای می تواند مانع از گرفتگی فضای داخلی شما شود و فضای شما را نسبتا بزرگ نشان دهد.

روشویی کابینت دار - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از روشویی های کابینت داردرسرویس بهداشتی کوچک

یکی از ساده ترین و البته پر کاربردترین لوازمی که می تواند به فضای سرویس بهداشتی شما نظم ببخشد، روشویی های کابینت دار است.

این نوع از روشویی ها معمولا فضاهای عمودی شما را اشغال می کنند بنابراین برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک بسیار کارآمد هستند.

استفاده از طبیعت برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

گل سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

طبیعت زنده را به درون سرویس بهداشتی کوچک خانه ایرانی بکشانید.

کلمه سرویس بهداشتی اصولاً فضاهایی آلوده و غیر پاکیزه را به ذهن انسان می‌آورد. فضایی که هرقدر هم در تمیزی و نظافت آن تلاش کنید و حتی اگر یک سرویس بهداشتی شیک و لوکس دیزاین کنید، بازهم نمی‌تواند این ذهنیت دوست‌نداشتنی را از انسان بگیرد.

اما نقطه مقابل این احساس ناخوشایند، احساس جذابی است که انسان در از برخورد با طبیعت سبز و گیاهان به دست می‌آورد. احساسی از پاکیزگی و طراوت و آرامش که در هیچ ماده دیگری نمی‌توان یافت و احساسی مشترک در میان اغلب انسان‌هاست.

برای ایجاد یک حس خوشایند و آرامش‌بخش، طبیعت را به هر نحو ممکن به فضای سرویس های بهداشتی منزل خود بکشانید.

ممکن است اختصاص دادن بخشی از فضای زیر روشویی، ایجاد دیواره‌ای سبز از گیاهان یا گلدان‌های بزرگ دیواری راهکار شما باشد یا شاید یک گلدان کوچک با برگ‌های آویز تنها گزینه‌های باشد که در دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل شما جای می‌گیرد.

اما اگر به یک دیزاین سرویس بهداشتی شیک علاقه‌مندید، بایستی به هر نحو و به بیشترین میزان ممکن این طبیعت زیبا و زنده را به میان این فضا بکشانید. برای دیزاین فضای سرویس های بهداشتی منزل خود می‌توانید با متخصصان دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

اعجاز نور در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

نورپردازی سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

نور و روشنایی، همه چیزی است که یک دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک به آن نیاز دارد!

نورپردازی فضای سرویس های بهداشتی علاوه بر دلایل زیبایی، عملکردهای بهداشتی متعدد و مهم دارد. کاربری‌های سرویس بهداشتی مانند استفاده از این فضا به‌عنوان مکانی برای اصلاح، آرایش، نظافت شخصی و سایر مصارف این‌چنینی موجب شده است که اهمیت وجود نور کافی در این فضا بیش از بسیاری از فضاهای منزل به چشم برسد.

برای تمام بخش‌های دیوار نقشه بکشید!

بخش‌هایی از این دیوار می‌توانند آینه باشند و بخش‌هایی برای چیدمان گلدان‌های طبیعی به کار روند، بخش‌هایی را می‌توانید با چندین شلف و طبقه برای نگاهداری وسایل شوینده‌ای که به‌ندرت استفاده می‌شوند تبدیل به یک انباری کوچک کنید و بخش دیگری را با چندین گیره زیبا به یک آویز حوله و وسایل دم‌دستی بدل کنید.

خلاقیتتان را به کار بیندازید و حالا که دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک تان اجازه استفاده از فضای روی زمین را به شما نمی‌دهد، نگاهتان را به بخش‌هایی غیر از زمین بیندازید! دیوارها و حتی سقف کاذب گزینه‌های مناسبی هستند!

اگر ادامه این مقاله را مطالعه کنید، ایده‌های بیشتری به ذهن شما خواهد رسید! اما فراموش نکنید که این نقشه‌ها نباید صرفاً شامل پر کردن دیوار با انواع و اقسام شلف ها و طبقات باشند، لازم است بخش‌هایی از دیوار کاملاً خالی باشد تا تعادل مناسبی در فضای سرویس برقرار شود. این بخش‌های خالی را با مصالح خاصی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود یا دیزاین تک‌رنگ پوشش دهید.

سرویس بهداشتی شیک - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از رنگ مونوکروم در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دیزاین تک‌رنگ، معجزه طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک و مدرن خانه ایرانی

یکی از راهکارهای جادویی در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک و مدرن، استفاده از دیزاین تک‌رنگ در طراحی این فضا است.

یک رنگ خاص که بهتر است چندان هم تیره نباشد می‌تواند در کنار رنگ سفید یا شیری و یا یک رنگ خنثی مانند خاکستری روشن، بهتر است تنها رنگ‌هایی باشند که در فضای سرویس بهداشتی شما رؤیت می‌شوند.

دیزاین تک‌رنگ، علاوه بر اینکه برای نظم و سازماندهی به فضاهای کوچک بسیار مؤثر است، بلکه فضا را بزرگ‌تر و وسیع‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

به این نکته مهم دقت داشته باشید که در دیزاین تک‌رنگ، بایستی مبلمان‌ها، اجزا فضا و کلیه اکسسوری ها در یک تونالیته رنگی و مشابه با رنگ انتخاب شده و یا رنگ زمینه باشند. هیچ‌یک از بخش‌های اکسسوری ها یا یراق‌آلات و بخش‌های دیگر سرویس، نمی‌تواند رنگی به‌جز رنگ تعریف‌شده داشته باشد.

اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است بهتر است رنگ مبلمان‌ها، رنگ‌های ساختمانی یا اکسسوری های انتخاب‌شده همگی کاملاً مشابه باشند و تفاوت چندانی حتی به لحاظ تیرگی و روشنی در آن‌ها وجود نداشته باشد، اما اگر فضای سرویس بهداشتی شما به‌اندازه کافی بزرگ است می‌توانید از دو یا سه رنگ در یک تونالیته رنگی بهره ببرید.

به‌عنوان یک ایده عالی دکوراسیونی در دیزاین تک‌رنگ، رنگ چوب به شما پیشنهاد می‌شود. این رنگ علاوه بر اینکه موج تیرگی و روشنی زیادی ندارد و به‌آسانی می‌توانید بخش‌های ساختمانی و تزیینی سرویس را با یکدیگر هماهنگ کنید بلکه حسی از طبیعت و پاکیزگی را نیز به فضای سرویس بهداشتی می‌کشاند.

شلف دیواری سرویس بهداشتی

دستمال توالت را از شلف دیواری آویزان کنید

آویزی برای دستمال‌ کاغذی ‌های رولی در بخش زیرین شلف دیواری که در تصویر مشاهده می‌کنید، تعبیه شده است.

این شلف نیز کارکردی مضاعف دارد چرا که علاوه بر دستمال‌ کاغذی، می‌تواند یک دکوری کوچک یا حتی تلفن همراه شما را روی خود جا دهد.

کاشی و طرح های متنوع

هنر استفاده از کاشی ها را دست کم نگیرید. کاشی باعث ایجاد روح در فضا می شود. با کاشی می توان یک طراحی ساده و معمولی را به فضایی کاملاً متفاوت تبدیل کرد.

طراح های متنوع و متفاوت را در نظر بگیرید. برای مثال کاشی های شیشه ای را در نظر بگیرید که امروزه نقش پررنگی در دکوراسیون حمام و دستشویی ایفا می کنند. این نوع کاشی ها جدای از زیبایی بی نظیر باعث افزایش عمق و بزرگ جلوه دادن فضا می شوند.

خلاقیت در استفاده از گوشه ها درسرویس بهداشتی کوچک

گوشه حمام و دستشویی کمترین استفاده را در بیشتر منازل دارد. محل تلاقی دیوارها معمولاً جایی است که هیچ کس با آن برخورد نمی کند. بدین معنی که احتمال خوردن بدن انسان به این فضا بسیار اندک است. به همین دلیل می توان لوازم زیادی را در این گوشه ها جا داد. طاقچه و قفسه های سه گوش بهترین انتخاب برای این فضا هستند. جدای از اشغال کمتر فضا توسط این قفسه ها، ظاهر بهتر و جلوه زیبایی را به حمام و دستشویی می دهند.

روشویی چوبی

نصب میله روی درب حمام

از دیگر فضا‌هایی که شاید کمتر به ذهن هر کسی خطور کند استفاده از فضای روی درب حمام است. با نصب چند میله‌ی فلزی بر روی درب می‌توانید فضای مناسبی برای قرارگیری حوله اعضای خانواده در حمام ایجاد نمایید.

فضای وان در حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از وان و جکوزی یکی از مواردی است نیاز به فضایی نسبتا بزرگ دارد،

اما شما می توانید با انتخاب وان جکوزی های طراحی شده برای سرویس بهداشتی های کوچک از این وسیله ی بی نظیر برای منزل خود استفاده کنید و حمام دلچسب تری را تجربه نمایید.

تزیین سرویس بهداشتی با وسایل ساده و ارزان

تزیین سرویس بهداشتی یکی از ساده‌ترین و البته هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. اگر قادر به عوض کردن کاشی‌ها، روشویی، کاسه توالت فرنگی یا کابینت دستشویی نیستید با وسایل ساده به راحتی می‌توانید دستشویی فوق العاده زیبایی داشته باشید. سایت بساز و بچین شما را برای تزیین سرویس بهداشتی با وسایل ساده راهنمایی می‌کند:

رنگ سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

کاغذ دیواری برچسبی

شاید با دیدن نام کاغذ دیواری برچسبی در لیست تزیین دستشویی متعجب شده باشید اما قسمتی از دستشویی که زیاد با آب در تماس نیست و بیشتر اوقات خشک می‌ماند را به راحتی می‌توانید با کاغذ دیواری برچسبی ضد آب و حتی نوارهای باریک از کاغذ برچسبی به دیواره‌ها بچسبانید و آن‌ها را تزیین کنید.

تزیین حوله دستشویی

حوله‌ها وسیله کاربردی هستند که گاه نادیده گرفته می‌شوند. می‌توانید از تعدادی حوله‌های رنگی یا هم طیف برای تزیین دستشویی استفاده کنید. البته اگر به هنر علاقه داشته باشید می‌توانید حوله‌ها را به کمک نگین، مروارید و حتی روبان تزیین کنید. کافی است در اینترنت و فضای مجازی گشتی بزنید، ایده‌های مختلفی برای تزیین حوله‌ها وجود دارد. اگر احساس می‌کنید جایی برای قرار دادن حوله‌های تزیینی وجود ندارد، فضای بالای سیفون دستشویی یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای قرار دادن حوله‌های تزیینی است.

شمع و عود

شمع و عود سال‌هاست که جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند. از شمع و عود نه تنها در دکوراسیون منزل، بلکه در تزیین سرویس بهداشتی هم می‌توان استفاده کرد. برای اینکه بابت قطره‌های شمع خیالتان راحت باشد می‌توانید از جا شمعی‌های پهن استفاده کنیدو یا اینکه شمع‌ها را درون لیوان‌های بزرگ یا تنگ‌های کوچک قرار دهید. برای روشن کردن عود و جلوگیری از پخش شدن خاکسترهای آن از جای مخصوص عود استفاده کنید. با این کار علاوه بر تزیین سرویس بهداشتی، دستشویی هم خوشبو خواهد شد.

دکوراسیون دستشویی

تابلوهای هنری

تابلوهای هنری و نقاشی با موضوعات مختلف مانند منظره می‌توانند چهره دستشویی را زیباتر کنند. برای تابلو محدودیتی وجود ندارد ولی اگر دستشویی کوچک است پیشنهاد می‌شود از تابلوهای کلاسیک استفاده نکنید.

موجودات دریایی

موجودات دریایی همچون صدف، مرجان، ستاره دریایی و گوش ماهی باعث می‌شوند که فضای دستشویی زیباتر شود و فضای دریا را به درون دستشویی مهمان کنید. برای تزیین دستشویی می‌توانید از موجودات واقعی دریایی یا بدل آن‌ها استفاده کنید.

جا مایع

مایع دستشویی یکی از واجبات هر دستشویی است. جا مایع فضایی برای ریختن مایع دستشویی درون آن است. می‌توانید با توجه به سلیقه خود از جا مایع‌های ساده، شیک و لاکچری استفاده کنید. اگر بدنه جا مایع شفاف است می‌توانید از دو رنگ مایع دستشویی برای پر کردن آن استفاده کنید. به عنوان مثال نصف آن را با مایع دستشویی سفید و نیمه دیگر را با مایع دستشویی صورتی پر کنید.

پنجره مجازی

برای تمام سرویس بهداشتی‌ها این امکان وجود ندارد که پنجره‌ای رو به فضای باز داشته باشند. پنجره‌های مجازی این امکان را می‌دهند که از درون دستشویی با منظره‌های دلخواه رو به رو شوید. پنجره‌های مجازی شکل و طرح‌های مختلفی دارند که در فروشگاه‌های اینترنتی در دسترس هستند. کافی است پنجره‌های مجازی را با دقت و تمیز به دیوار بچسبانید تا سرویس بهداشتی زیبایی داشته باشید.

کاشی سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

طراحی درهای سرویس بهداشتی کوچک

شما برای انتخاب درب سرویس بهداشتی می توانید از بین انواع و ابعاد مختلفی انتخاب کنید. این درها می توانند سبکی شبیه دیگر درهای موجود در خانه شما داشته باشند. عرض متداول این درها ۷۱، ۷۶، یا ۸۱ سانتی متر است.

درهایی که صندلی چرخ دار را بتوان از آن‌ها عبور داد، باید حداقل ۹۱ سانتی متر عرض داشته باشند. البته اگر فضای خانه شما خیلی اجازه استفاده از درهایی با عرض های زیاد را نمی دهد، می توانید از دری با پهنای ۶۱ سانتی متر هم استفاده کنید؛ اما عرضی کمتر از این عدد موجب ناراحتی در عبور و مرور می شود و همچنین باید حتما آن را سفارش دهید، چون چنین عرضی در بازار وجود نخواهد داشت.

ارتفاع استاندارد درهای سرویس بهداشتی ۲۰۳ تا ۲۰۴ سانتی متر است و بهتر است ارتفاع این درها را با ارتفاع دیگر درهای موجود در خانه خود هماهنگ کنید. درهای دو‌لبه اگر به خوبی کار گذاشته شوند، برای سرویس بهداشتی کوچک بسیار کارآمد خواهند بود؛ به ویژه اینکه وقتی باز می شوند فضای کمتری از دیوار را اشغال می کنند. درهای خزینه رو (دری که به صورت کشویی وارد دیوار توخالی کنار درگاه می شود) و درهای کشویی نیز همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، گزینه های مناسبی برای سرویس بهداشتی کوچک هستند.

پنجره سرویس بهداشتی - دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

طراحی پنجره‌ ها در سرویس بهداشتی کوچک

اگر در سرویس بهداشتی از پنجره به عنوان سیستم تهویه استفاده می شود، فضای آن باید ۱۵ درصد مساحت کلی اتاق و یا حداقل ۴۵۰ سانتی متر مربع باشد. از تهویه مکانیکی نیز می توان به جای پنجره استفاده کرد که امر بسیار متداولی است.

نکته مهم در این زمینه این است که دستگاه تهویه باید ۵ بار در ساعت هوای داخلی سرویس بهداشتی را به فضای بیرون از ساختمانT انتقال دهد. این عدد براساس آیین نامه های ساختمانی تعیین شده است. تمامی فن ها که برای این منظور به کار گرفته می شوندT دارای دفترچه های راهنمایی هستند که در آن میزان هوایی را که در فضا به گردش در می آورند، ذکر شده است.

وقتی فضای کافی و بودجه زیاد در اختیار دارید، سرویس‌های بهداشتی می تواند تبدیل به فضاهایی بسیار لوکس شود. مانند سرویس بهداشتی که در عکس بالا مشاهده می کنید. پلانی که در عکس زیر مشاهده می کنید، نشان دهنده برخی از ابعادی است که برای طراحی فضاهای بزرگ بسیار مناسب است.

در چنین فضاهایی بهتر است یک کابینت و یک پیش خان برای انجام راحت تر امور پیش بینی کنید و توالت را به گونه ای قرار دهید که وقتی وارد فضا می شوید، خیلی به چشم نیاید؛ امری که در فضاهای کوچک اتفاق می افتد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید