خواندن ذهن دیگران با چند ترفند ساده قابل یادگیری است. خیلی از افراد موفق این مهارت ها را در خودشان تقویت کرده اند. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بیاموزیم چگونه ذهن افراد را بخوانید.ذهن خوانی - خواندن ذهن دیگران

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم ؟

فکر می کنید که افراد چرا می خواهند خواندن ذهن دیگران را یاد بگیرند؟ آیا همه می توانند این مهارت را به دست آورند؟ در پاسخ به سؤال اول باید بگویم که دلایل یاد گرفتن این مهارت کاملا شخصی است و در پاسخ به سوال دوم، بله همه می توانند این مهارت را یاد بگیرند. باید بگویم که ما می توانیم افکار و احساسات کسانی را که می شناسیم به تصویر کشیده و تمرکزمان را روی واکنش های آنان قرار دهیم. ما بیشتر حالات بدن و صورت این افراد را در نظر می گیریم و تشخیص می دهیم که آنان بیمارند، افسردگی دارند، خوشحال اند یا ناراحت.

اگر افراد بازیگران خوبی باشند، راه خواندن ذهن را کمی دشوار می سازند که این مشکل باآموزش خواندن ذهن دیگران قابل حل است.

ذهن خوانی چیست؟

ذهن خوانی یا Brain Reading روش جدیدی است که می توان با بازخوانی سیگنال های ذهنی، افکار و احساسات دیگران را پیش بینی کرد. به یاد داشته باشید که این تفکرات به عمل در آمده و شما فقط می توانید آنها را پیش بینی نمایید. خواندن ذهن دیگران می تواند از طریق کامپیوتر ها و یا افراد باشد که کاربرد های زیادی دارد. برخی از کاربرد های آن عبارت است از درمان آسیب های مغزی و کمک به بیان افکاری که فرد را آزار می دهد و توانایی صحبت ندارد.

بسیاری از مشکلات و مسائل خانوادگی ریشه در قضاوت های زود هنگام ما دارد که می توان این مشکل را با آموزش خواندن ذهن دیگران به راحتی حل کرد. باید بگویم که هیچ انسانی حتی کامپیوتر ها نمی توانند به طور کامل افکار دیگران را بخوانند، بلکه با استفاده از تئوری هایی مثل رفتار، زبان بدن، صحبت ها و شناختی که از فرد دارند، افکار و احساسات آن را پیش بینی می کنند که چه چیزی در ذهن آنها می گذرد و وضعیت روحی و روانی آنها چگونه است.خواندن ذهن مردان - خواندن ذهن دیگران

تکنیک تقویت تمرکز برای خواندن ذهن دیگران

برای به دست آوردن قدرت ذهن خوانی ابتدا باید تمرین های تقویت تمرکز را به خوبی انجام دهید. این تمرین ها به شما کمکمی کند که تمرکزتان افزایش یافته و تسلط بیشتری بر روی افراد داشته باشید.

تمرین اول: تنفس درست

در قدم اول چشمان خود را ببندید. عمل دم را به مدت ۵ ثانیه شمره و انجام دهید. سپس به مدت ۵ ثانیه نفس تان را نگه دارید. پس از آن تا ۵ ثانیه عمل بازدم را انجام دهید.

تمرین دوم: تمرکز بر روی تنفس

هنگان نفس کشیدن به هیچ چیزی فکر نکنید و تمام حواستان به صدای نفس هایتان باشد. به عنوان مثال به پر شدن شش هایتان از هوا فکر کنید و یا هنگام بازدم به خالی شدن هوا از شش هایتان فکر کنید.

این تمرثن را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید. در حین انجام این تمرین نباید تمرکزتان به سمت دیگری برود. این تمرین را روزانه می توانید انجام دهید. این تمرین به تکرار مکرر و زیاد احتیاج دارد و بدون تمرین نمیتوان این مهارت را کسب نمود.

حال نوبت به تاثیر بر روی افکار دیگران می رسد.

در این قسمت قبل از تمرکز بر روی افراد شما باید تمرین دم و بازدم را به خوبی انجام دهید. سپس به فردی که می خواهید کاری که در ذهنتان است را انجام دهد، فکر کنید. به عنوان مثال تمرکزتان را روی دوست خود گذارید و در ذهنتان به او بگویید که “با من تماس بگیر”. اگر مهارت تنفس درست را انجام داده  و تمرکزتتان را بالا برده باشید خواهید دید که دوست تان با شما تماس می گیرد. القای فکر خود به دیگران نیازمند تمرین و افزایش تمرکز است؛ چرا که فکر شما نباید پرت شود و به سمت و سوی دیگری برود.

روش های خواندن ذهن دیگران

  1. عادت ها
  2. قدرت داستان ها
  3. نیاز به تعلق داشتن
  4. غریزه ها
  5. استفاده از تکنیک چماق و هویج
  6. حیله های ذهنی
  7. اشتیاق به چیره دستی

خولندن ذهن زنان - خواندن ذهن دیگران

عادت ها

قبل از اینکه روش های فکر خوانیرا یاد بگیرید باید ذهنتان را آماده کنید. این عادت ها با زندگی ما آمیخته شده اند و شاید یادمان نیاید که چگونه به عادت تبدیل شده اند. این عادت ها به سختی تغییر می یابند و با عادت های جدید جایگزین می شوند؛ اما تغییر آنها غیر ممکن نیست. یکی از روش های تغییر عادات بد، استفاده از تکنیک های ان ال پی می باشد. شما اگر بدانید که چه علمی پشت شکلگیری این عادات است، به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید. این تغییر عادات می تواند همراه با کنترل ذهن دیگران باشد.

یکی از راحت ترین روش هایی که می توان عادات جدید را در خودمان ایجاد کنیم، وصل کردن این عادات به عادت هایی است که الان داریم. این اتصال باعث می شود که شما راحت تر بتوانید عادت های بد را جایگزین عادت های خوب کنید.

قدرت داستان ها

همه ما در ذهنمان، تصویری از شخصیت خود داریم. اگر دقت کرده باشید می بینید که برای دیگران داستان هایی را تعریف می کنیم که به آنها بفهمانیم چه کسی هستیم و دلایل کارهایمان چیست. شما اگر بتوانید این تصورات شخصیتی را بفهمید و کامل درک کنید، با این مدل داستان ها ارتباط بر قرار کرده و می توانید کنترل ذهن دیگران را به دست بگیرید.

به عنوان مثال، نوشتن با دست می تواند بخش هایی از مغزتان را فعال کند که این مورد باعث افزایش تعهد افراد به چیزی که نوشته اند، می شود.

نیاز به تعلق داشتن

تا به حال شده احساس کنید که شما را کنار گذاشته اند یا دیگر به شما اهمیتی نمی دهند؟ این حس عدم تعلق ممکن است باعث، ناراحتی، عصبانیت و شاید افسردگی شود. انسان موجودی است که نیاز دارد اجتماعی باشد، با دیگران ارتباط بر قرار کند و انگیزه درونی را برای خود به وجود آورد. افراد برای پذیرفته شدن تلاش زیادی می کنند و تنهایی را دوست ندارند. شما نیز می توانید از این ویژگی برای کنترل افکار دیگران استفاده کنید.

غریزه ها

تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که هنگام تصادف دو ماشین به خودتان می گویید که نباید صحنه را نگاه کنم و با سرعت از کنارش رد می شوم؛ اما وقتی به صحنه تصادف می رسید ناخودآگاه سرعتتان را کم می کنید و به آن صحنه نگاهی می اندازید. خطر یکی از غرایزی است که انسان مجذوب آن می شود. غرایز قدرتمند اند و می توانند روی رفتار ما تاثیر بگذارند و ما را وادار به کاری سازند که نمی خواهیم آن را انجام دهیم.خواندن ذهن پیرمردان - خواندن ذهن دیگران

استفاده از تکنیک چماق و هویج

در مقاله ذهن خوانی و کنترل افکار باید بگوییم که برای وادار کردن افراد، به انجام کاری که می خواهیم باید انرژی و وقت زیادی را صرف کنیم. جدا از انرژی ممکن است با پرداخت پول یا جایزه آنها را وادار به انجام کار کنیم. تکنیک چماق و هویج بدین صورت است که سیاستی را پیش می برد که هم دارای پاداش است هم تنبیه! دقیقا همانند سایت های شرط بندی. این سیاست افراد به انجام کار وادار می سازد. با استفاده از این تکنیک نیز می توانید کنترل افکار دیگران را به دست آورید.

حیله های ذهنی

به احتمال زیاد با عبارت خطای دید آشنا هستید، در روانشناسی نیز چنین خطایی وجود دارد که به خطای شناختی معروف است. مغز ما گونه است که می تواند به سرعت نتیجه گیری کند که در برخورد با اتفاقات، تصمیمات سریع می گیرد و ما را دچار خطا های ادراکی می کند. شما نیز می توانید از این تکنیک برای کنترل افکار دیگران استفاده کنید.

اشتیاق به چیره دستی

چیزی که بیشتر از پاداش، افراد را مشتاق یادگیری می کند، مسلط شدن بر روی مهارت ها است. به دست آوردن موقعیت اشتیاق افراد را به بالا بردن اطلاعات بیشتر می کند. شما می توانید یکی از الگو هایی باشید که این اشتیاق را در افراد به وجود می آورد و با کمک آن ذهنشان را کنترل می نماید.

به عنوان مثال، استقلال دادن به افراد در کار، انگیزه آنان را به چیره دستی بالا می برد و یا اگر کار سختی را به آنان بدهیم، انگیزه فرد را برای انجام آن بالا می بریم.

مهارت های مورد نیاز برای خواندن ذهن دیگران

برای خواندن ذهن دیگران لازم نیست که راه های پر پیچ و خمی را بروید؛ بلکه فقط داشتن اشتیاق یادگیری کافی است. برای اینکه بتوانید تسلط کاملی را روی مهارت های ذهن خوانی پیدا کنید باید این تکنیک ها را به طور مکرر تمرین نمایید. این تمرینات نیازی به گوی و چوب جادویی ندارد و فقط نیاز دارد که ذهن را از حواس پرتی ها خالی نمایید. این را بدانید که مدت زمان مسلط شدن روی تکنیک ها برای هر فرد متفاوت است. خانم مهدوی نسب یکی از مشاورانی است که می تواند این تکنیک ها را دقیق تر به شما آموزش دهد.خواندن ذهن - خواندن ذهن دیگرانخطاب به افرادی که به تازگی می خواهند این روش را یاد بگیرند، علاوه بر پاکسازی ذهن، باید تمام افکار منفی، مزاحم، ناراحت کننده، استرس و اضطراب را از خود دور کنند. به آینده و گذشته فکر نکنند و در زمان حال زندگی کنند. تمرینات یوگا می تواند به تقویت تمرکزتان کمک بسزایی کند. مهارت های مورد نیاز ذهن خوانی عبارت است از:

  1. دیدن و ندیدن
  2. باز کردن روح
  3. تمرکز بر روی فرد
  4. شروع مکالمه و گفتگو با فرد

دیدن و ندیدن

یکی از روش های خواندن ذهن دیگران دیدن و ندیدن است. شما باید مدت زمانی را صرف دیدن فردی کنید که در کنارتان است با ثبت تصویر صورت، چشم ها، زبان بدن، موها، ژست و سایر جزئیات در ذهنتان شروع کنید. بهتر از جزئیات دیگری را هم که در کنار آن فرد قرار دارد را نیز به ذهنتان بسپارید. سعی کنید ذهنتان را دسته بندی نمایید مانند کتابخانه ای که با دیواره ها نوع کتاب ها را از هم جدا کرده است. تمام افرادی را که در هر فرد مشاهده می کنید سعی کنید در ذهنتان در دسته ای جداگانه قرار دهید.

سعی کنید که تصور هر شخص را به روش خاص خود به ذهن بسپارید. این کار باعث می شود انرژیی که در اطراف شما وجود را احساس کنید.

باز کردن روح

هنگامی که ذهن خود را از افکار منفی پاک کردید، باید انرژی اطراف خود را باز کنید. بدین گونه که به هیچ چیز فکر نکنیدو در زمان حال زندگی کنید. ذهن و روحتان باید با انرژی که از محیط دریافت می کند، غرق شود. همان طور که گفتیم بهترین راه برای این کار ورزش یوگا می باشد.

تمرکز بر روی فرد

حال برای شروع خواندن ذهن دیگران باید تمرکزتان را روی یک فرد خاص قرار دهید. به مدت ۱۵ ثانیه به چشمان فرد مقابلتان خیره شوید. سعی کنید از این مدت زمان بیشتر نشود؛ چرا که انرژی دریافتی از طرف مقابلتان مختل شده و احساس راحتی نمی کند. پس از آنکه ۱۵ ثانیه گذشت به طرف دیگری نگاه کنید و در ذهنتان تصویری از چهره و چشمان آن بسازید. حال می توانید حس کنید که انرژی این فرد چگونه است.

سپس باید بدون حرف و سخنی، ساکت نشسته و اجازه دهید که افکار و احساسات آن ذهن و روح تان را پر نماید. حالا نوبت به خواندن ذهن فرد مقابلتان رسیده است.ترفند های خواندن ذهن - خواندن ذهن دیگران

شروع مکالمه و گفتگو با فرد

هنگامی که به این مرحله می رسید به راحتی می توانید، افکار و احساسات طرف مقابل را پیش بینی و کشف کنید. موضوع دلخواهتان را برای مکالمه با آن فرد انتخاب کرده و از او در رابطه با کار یا زندگی اش سوال نمایید. افکاری که به ذهن شما می آید دقیقا در ذهن آن فرد نیز به وجود آمده است.شما بلافاصله چیزی را که در ذهنتان است بیان کنید؛ چرا که طرف مقابل شما در حال فکر کردن به همان موضوع است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید به افکار احساساتی که به ذهنتان می آید احترام بگذارید؛ حتی اگر افکار مزاحم هستند. برای خواندن ذهن دیگران شما باید ذهنتان را برای ورود هر فکری باز نگه دارید.

سایر ترفند های ذهن خوانی

ترفند های دیگری نیز برای خواندن ذهن افراد وجود دارد که شما می توانید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. این ترفند ها نیازمند داشتن تمرکز روی افکار و احساسات دیگران است. شما با استفاده از این ترفند ها می توانید چیز هایی که در ذهن طرف مقابلتان است را بخوانید و تصویر روشنی از آن را به دست بیاورید. این ترفند ها عبارت اند از:

توجه به هوش هیجانی

هنگامی که می خواهید از ترفند هوش هیجانی برای خواندن ذهن دیگران استفاده کنید، ابتدا باید از آن فرد بپرسید که آیا احساس مشترکی با شما دارد یا ندارد؟ توجه کنید که این ترفند ها نیازمند صبر هستند و به سرعت نمی توان آن را به دست آورد. شاید دیده باشید که اکثر افراد نمی توانند احساساتشان را به طور کامل مشخص کنند. به عنوان مثال برخی از افراد از استرس زیاد، احساس عصبی بودن می کنند و زمانی که می خواهند به موضوع دیگری رجوع کنند این حس عصبی بودن را با خود می آورند.

اگر  در هنگام صحبت با آن فرد، او با احساس شما موافق بود، باید علت این موافقت را از او سوال کنید. در قدم بعدی شما می توانید پیشنهادات دیگری را برای افزایش یا کاهش آن حس بیان کنید. این روش یکی از روش های کلیدی برای توسعه مهارت های طبیعی انسان است.ذهن آشفته - خواندن ذهن دیگران

تقویت مهار های شنیداری

یکی از مهم ترین مهارت هایی که کمتر فردی به آن توجه می کند، مهارت خوب شنیدن است. تفاوتی که سخنوران با دیگر افراد دارند در تقویت این مهارت است. هنگامی که فردی با شما سخن می گوید، سعی کنید که همراه او شوید و به تمام صحبت هایش با دقت تمام گوش دهید. توجه داشته باشید که فقط برای پاسخ دادن به صحبت های آنها به حرف هایشان گوش ندهید.

اگر شما بتوانید با تمام دقتتان به صحبت های فرد مقابل گوش دهید می تواید تمام حرف های او را پردازش و درک نمایید و می توانید دریابید که فرد چه حرف هایی را دوست ندارد به زبان آورد. مهارت خوب گوش دادن به شما کمک می کند که علت بسیاری از مسائل را کشف کنید. پس قبل از هر سخنی، به افراد و احساسات آنها خوب گوش بدهید.

احساسات طرف مقابلتان را نادیده نگیرید

شاید برای خیلی از شما سوال شده که چرا برخی از افراد نمی توانند با هم کنار بیایند و همدیگر را درک کنند و همدردی خوبی با یک دیگر داشته باشند. نادیده گرفتن احساسات طرف مقابل دقیقا علت به وجود آمدن این مشکلات است. این نادیده گرفتن یکی از موانعی است که نمی گذارد شما ذهن طرف مقابل را بخوانید. به جای فکر کردم به کار و مشغله های ذهنی کمی به خودتان وقت بدهید و به احساساتتان فکر کنید.

این را بدانید که برای ذهن خوانی باید در ابتدا به احساسات خودتان پاسخ بدهید تا قادر به پاسخ دادن به احساسات دیگران باشید.

حرکات و واکنش های چشمی

یکی از جالب ترین شیوه های خواندن ذهن دیگران ، درک زبان بدن آنان است. اگر دقت کرده باشید افراد هنگام صحبت یکی از اعضای بدن خود را به صورت ناخودآگاه تکان می دهند که این نشان دهنده طرز تفکر و احساسات آنان است. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از ضمیر ناخودآگاه مقاله باور چیست را مطالعه نمایید.

هنگامی که از فردی در رابطه با آرزو هایش سوال می کنید، او سعی می کند تصویری از آن آرزو را درون ذهن خود بسازد. این تلاش ها واکنشی را در پی خود دارد که شما می توانید در چشمان طرف مقابلتان مشاهده کنید و با تمرکز بر آن بفهمید که به چه چیزی می اندیشد.

  • اگر فرد در هنگام فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و سمت چپ حرکت دهد، قطعا در حال ساختن تصویر جدیدی می باشد.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و جهت راست ببرد، در حال جستجو و بازسازی تصویر در گذشته می باشد.
  • اگر فرد چشم خود را پایین و در جهت راست قرار دهد، در حال صحبت با ضمیر درونی اش می باشد.
  • اگر فرد چشم خود را پایین و در جهت چپ قرار دهد، در حال به خاطر آوردن یا تصور کردن یکی از حواس پنج گانه اش است.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن، چشم خود را مستقیم و در سمت راست قرار دهد، در حال یادآوری صوتی در گذشته است.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن چشم خود را مستقیم و در سمت چپ قرار بدهد، فرد در حال ساختن کلمه یا صوتی در گذشته رخ نداده است، می باشد.
  • اگر فرد هیچکدام از این واکنش ها را از خود نشان نداد و فقط به یک نقطه نگاه کرد، او در حال بررسی و تصویرسازی سوال و جواب می باشد.

در مورد افراد چپ دست و راست دست این واکنش ها برعکس می باشد.ذهن خوانی کودکان - خواندن ذهن دیگران

بستن چشمان و پوشاندن دهان با دست

افرادی که هنگام صحبت با شما چشمان خود را می بندند، قطعا  در پنهان کردن چیزی از شما سعی می کنند. البته این جمله به معنی ترس از بیان کردن آن یست بلکه نمی خواهد به شما جواب پس دهد.

هنگامی که افراد مچ دست، انگشتان و یا کف دست خود را در نزدیکی دهان خود قرار می دهند، این معنی را می دهد که فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد و یا به فرد دیگری اشاره می کند. این حرکت می تواند همراه با یک سرفه الکی نیز صورت گیر.

دست دادن با هر دو دست و دست دادن به طوری که پشت دست رو به سقف باشد

هنگامی که فردی با شما برخورد می کند و با دو دستش به شما دست می دهد، قطعا سعی می کند که اعتماد شما را به خود جلب کند. همچنین افرادی که به شما دست داده و دست دیگر خود را به گونه ای روس دست شما قرار می دهند  که پشت دستشان رو به سقف باشد. می خواهند مهر وو محبت خود را به شما نشان دهند.

سخن پایانی

ما در این مقاله، تمام روش های خواندن ذهن دیگران را بررسی کردیم و گفتیم که چگونه می توان با استفاده از این تکنیک ها به راحتی ذهن دیگران را بررسی کرد. شما می توانید برای خواندن ذهن دیگران، به راحتی تکنیک های ذکر شده را تمرین کند. توجه داشته باشید که با روش های ذهن خوانی و تکنیک هایی که در این مقاله برای تان گفتیم ،می توانید علاوه بر تلقین خواسته های خود به دیگران، ذهن شان را در کنترل تان بگیرید. همچنین می توانید با تمرین و تکرار بیشتر تکنیک های خواندن ذهن دیگران، قدرت نفوذ خود را بر افکار دیگران افزایش دهید.

تمامی این موارد در صورتی است که باور قلبی و کامل به آن داشته باشید. افراد بسیاری هستند که در گام های اولیه نتوانسته اند ذهن دیگران را بخوانند و یا آن را به کنترل خود در بیاوردند. این به این خاطر است که باور قلبی به کاری که انجام می دهند ندارند. لازم به ذکر است که بگوییم، برخی از تکنیک های ریاضی هستند که با انجام کار های ساده اسم ذهن خوانی را به خودشان می گیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید