ویژگی های افراد برون گرا را بشناسید تا بتوانید با آنها ارتباط بهتری برقرار کنید. پیش از این به بررسی ویژگی های افراد درونگرا پرداخته بودیم. در این مقاله از پارس مگ نکاتی که در باره ی افراد برون گرا باید بدانید را لیست کرده ایم.

برون گرا - ویژگی های افراد برون گرا

فهرست محتوا نمایش

برونگرایی چیست

اگر مثبت نگاه کنیم، برونگرا‌ها اغلب افرادی خوش‌صحبت، اجتماعی، عملگرا، پر‌شور‌و‌شوق، دوستانه و برون‌ریز توصیف می‌شوند. با دیدی بد‌بینانه آنها افرادی توصیف می‌شوند که همیشه به دنبال جلب‌توجه هستند، به‌سادگی دچار حواس پرتی می‌شوند و از تنهایی رنج می‌برند.

برخی از ویژگی های افراد برون گرا عبارت‌اند از:

  • دارای علایق فراوان و گسترده‌اند؛
  • عاشق برقراری ارتباط با گفت‌و‌گویند؛
  • از اینکه در مرکز توجه باشند لذت می‌برند؛
  • اغلب کاری را انجام می‌دهند و بعد به آن فکر می‌کنند؛
  • از کار گروهی لذت می‌برند؛
  • اگر زیاد تنها بمانند، احساس منزوی بودن می‌کنند؛
  • برای به‌ دست‌ آوردن ایده و ایجاد انگیزه، از دیگران و منابع بیرونی الهام می‌گیرند؛
  • ابراز احساسات و صحبت دربارهٔ افکارشان را دوست دارند.

برونگرایی برای افراد مختلف، نتایج متفاوتی به همراه دارد. برخی از نتایج مثبت برونگرایی شامل این موارد است: برونگرا‌ها زمان بیشتری برای با دیگران بودن و انجام فعالیت‌های اجتماعی صرف می کنند و مایل‌اند دوستان بیشتری داشته باشند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند برونگرا‌ها در مقایسه با درونگرا‌ها افراد شاد‌تری هستند و در مقابلِ اختلالات روانی آسیب‌پذیریِ کمتری دارند.

از طرف دیگر، برونگرا‌ها رفتار‌های پر‌خطر (مانند رفتار‌های مخرب سلامت) بیشتری بروز می‌دهند.

تشخیص درونگرایی - ویژگی های افراد برون گرا

علل برونگرایی

علت دقیق اینکه چرا افراد برونگرا هستند، موضوع تحقیقات بسیاری در حوزه روانشناسی بوده است؛ اما همیشه یک موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار بود، اینکه آیا برونگرایی در سرشت افراد است (ژنتیکی) یا اکتسابی (محیطی) است؟ در این مورد یک بررسی کوتاه انجام شده است:

  • ژنتیک: برونگرایی به وضوح دارای یک مؤلفه ژنتیکی قوی است. مطالعات نشان می‌دهند که ژنتیک در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد بین برونگرایی و ‌‌درونگرایی نقش دارد.
  • محیط: مطالعات نشان می‌دهند که تجربیات فردی دارای وزن بیشتری نسبت به تجربیات مشترک در خانواده‌هاست. بدین معنا که افراد از مدرسه، دانشگاه، دوستان، رسانه و غیره برداشت‌های شخصیتی دارند.

به گفته برخی محققان، افراد برونگرا تمایل بیشتری به تحریک بیرونی دارند، در حالی که افراد درون گرا برای بروز احساسات و تفکرات خود به سختی تحریک می‌شوند.

برون گرایی - ویژگی های افراد برون گرا

نقاط قوت افراد برون گرا

انرژی دادن به افراد و گروه ها، توانایی سریع عکس العمل نشان دادن، به وجود آمدن احساس شور و هیجان، آشنا کردن افراد به یکدیگر.

نقاط ضعف افراد برون گرا

ندادن فضا به دیگران برای صحبت کردن، توجه نکردن به اطلاعات دیگران، ننوشتن درباره مشکلات، واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن.

چگونه باعث آزار دیگران می‌شوند

با صحبت کردن و جلب توجه زیاد و اجازه ندادن به دیگران برای مطرح کردن خود در جمع.

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها

شاید دیگران آن‌ها را افرادی خودخواه که برای دیگران ارزشی قائل نیستند تصور کنند.

آیا برون گرا ها همیشه اجتماعی و مردم دوست هستند؟

نه لزوماً. در حالی که معمولاً تصور می شود که خجالتی بودن دلالت بر درونگرایی دارد ، ممکن است یک برون گرا خجالتی باشد – یعنی ممکن است شخصی انرژی خود را از مردم بگیرد و از بودن در کنار افراد دیگر لذت ببرد ، اما در اطراف غریبه ها عصبی شود یا صحبت کردن در یک گروه برایش دشوار باشد.

افراد شاد - ویژگی های افراد برون گرا

آیا درونگرا ها و برونگرا ها می توانند دوست باشند؟

درونگرا ها و برون گرایان می توانند دوستی صمیمانه ای ایجاد کنند ( درمورد درونگرایی بیشتر بدانید ). بسیاری گزارش می دهند که شخصیت های به ظاهر مخالف ، در واقع یکدیگر را تکمیل می کنند.

اما اگر منظور به درستی رسانده نشود، تصورات غلط در مورد شخصیت مخالف می تواند منجر به تنش گردد. مثلا : شخص برونگرا -بدون اینکه علت را جویا شود- ممکن است اینکه دوست درونگرایش به مهمانی نمی آید را به خودش بگیرد.

برونگرایی چگونه اندازه گیری می شود؟

درک بهتر نوع شخصیت می تواند به فرد کمک کند تا شغلی را انتخاب کند ، روابط را مدیریت کند و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. حال چگونه کسی می تواند بگوید که او یک برون گراست یا به سمت درونگرایی تمایل دارد؟

بسیاری از افراد ، براساس یک عمر تجربیات و بازخورد دیگران ، ممکن است درک خوبی از اینکه در کدام انتهای طیف درونگرایی-برونگرایی قرار می گیرند، داشته باشند.

اما برخی دیگر ممکن است مطمئن نباشند ، به ویژه به دلیل این که ممکن است در بعضی شرایط احساس برون گرا بودن و در بعضی دیگر حس درون گرا بودن یا نزدیک شدن به وسط طیف را داشته باشیم.

تست های شخصیتی آنلاین ، گرچه ناقص اند ، اما می توانند به شخص کمک کنند تا تشخیص دهد که آیا به برون گرا بودن نزدیکتر است یا به درونگرا بودن.

افراد برونگرا - ویژگی های افراد برون گرا

بارزترین ویژگی های افراد برون گرا چیست؟

آنها عاشق حرف زدن هستند

شما فقط از صحبت‌ کردن با دوستان، اقوام و همکاران لذت نمی‌برید بلکه عاشق گفت‌و‌گو با افراد کاملا غریبه هم هستید. شما عاشق این هستید که با افراد جدید آشنا شوید و در جریان جزئیات زندگیِ آنها قرار بگیرید.

درونگرا‌ها پیش از حرف زدن حرف‌های‌شان را مزه می‌کنند. اما صحبت کردن برای درونگراها روشی است برای کشف و سازمان‌دهی افکار و ایده‌ها. [به همین دلیل برونگرا‌ها فکر‌نشده و بی‌محابا حرف می‌زنند.]

برونگرا‌ها همچنین مایل‌اند دوستان فراوانی داشته باشند. شما به عنوان برونگرا، در ملاقات با افراد جدید، باز کردن سر صحبت و لذت‌ بردن از هم‌نشینی با دیگران خبره هستید. به همین دلیل، دوست یابی و پیدا‌کردن دوستان جدید برای شما آسان است.

علاقه‌ی به ریسک‌ کردن از ویژگی های افراد برون گرا

اگر جز افراد برونگرا هستید، احتمالا لذت می‌برید که شانس خود را در موقعیت‌های پرریسک‌ امتحان کنید؛ برای مثال، اگر معامله‌گر سهام برونگرا بداند که شرکتی برای رسیدن به موفقیت نیازمند زمانی طولانی‌ است، اما پتانسیل پول درآوردن دارد، حتما سهامی از آن را می‌خرد. این ویژگی افراد برونگرا ممکن است باعث پیشرفت آن‌ها شود.

تعاملات اجتماعی به آنها انرژی و انگیزه می‌دهد

بعد از وقت‌گذرانی با دیگران پر‌انرژی و پر‌انگیزه می‌شوید؟ برونگرا‌ها تعاملات اجتماعی را مفرح و نشاط‌آفرین می‌دانند و واقعا از این تعاملات انرژی می‌گیرند.

اگر فرد برونگرا مجبور باشد زمان زیادی را تنها سپری کند، احساس بی انگیزگی و رخوت می‌کند. برونگرا‌ها بین وقت‌گذرانی با دیگران یا تنها بودن، همیشه در جمع گروه بودن را ترجیح می‌دهند.

شناخت شخصیت خود - ویژگی های افراد برون گرا

خوش‌بین بودن از ویژگی های افراد برون گرا

به طور معمول، یکی از خصوصیات افراد برونگرا تمرکز روی جنبه‌های مثبت موقعیت‌ها است. معمولا هنگامی که با چالش‌ روبه‌رو می‌شوند، سرسخت هستند و روحیه‌ی شاد خود را حفظ می‌کنند؛ برای مثال، اگر پیمان‌کار ساختمان برونگرایی، مصالح را به‌موقع دریافت نکند، توجه خود را معطوف این می‌کند که چگونه کار کارگران خود را سریع و کارآمد پیش ببرد.

دوست دارند با مباحثه مشکلات را حل کنند

اگر با مشکلی رو‌به‌رو شوید ترجیح می‌دهید دربارۀ مسئله و راه‌حل‌های مختلف آن با دیگران گفت‌و‌گو کنید. حرف‌ زدن در خصوص مشکلات به شما کمک می‌کند سویه‌های عمیق مسئله را کشف و بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید.

بعد از یک روز سخت کاری یا در مدرسه، صحبت کردن دربارۀ آن با دوستان و خانواده به رفع استرس شما کمک می‌کند. درونگرا‌ها برعکس ترجیح می‌دهند بعد از یک روز سخت، تنهایی دربارۀ آن بیندیشند.

انرژی زیادی از ویژگی های افراد برون گرا

یکی از شایع‌ترین نشانه‌های افراد برونگرا، این است که از افراد اطراف خود انرژی می‌گیرند. آنها به یک گردهمایی می‌روند، با افراد جدیدی ملاقات کرده و با دوستان قدیمی صحبت می‌کنند. تمام این تعاملات اجتماعی به آنها قدرت می‌دهد تا همچنان به دایره دوستی خود بیفزایند.

منعطف بودن ویژگی های افراد برون گرا

به این دلیل که برونگراها می‌توانند دیدگاه‌های مختلف و خروجی‌های احتمالی را در نظر بگیرند، سازگاری بیش‌تری در برابر تغییر دارند؛ برای مثال، افراد برونگرا در پروژه‌ا‌ی پیچیده، راحت‌تر از یک مسئولیت به مسئولیت دیگر جابه‌جا می‌شوند. این ویژگی ویژگی افراد برونگرا باعث پیشرفت شغلی آن‌ها می‌شود.

تفاوت برونگرایی و درونگرایی - ویژگی های افراد برون گرا

دیگران آنها را گرم و صمیمی می‌دانند

چون برونگرا‌ها به‌شدت عاشق تعامل با دیگران‌اند، نزدیک شدن به آنها ساده است و بقیه آنها را جزو افراد دوست داشتنی می‌دانند. در مهمانی‌ها این فرد برونگرا‌ست که به تازه‌واردها خوشامد می‌گوید و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کند. به همین دلیل است که برونگرا‌ها اغلب به‌راحتی با افراد جدید آشنا می‌شوند و دوستان جدید پیدا می‌کنند.

در مرکز توجه هستند

از آنجایی که افراد برونگرا تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند، جای تعجب نیست که دوست دارند اغلب در مرکز توجهات باشند. ممکن است این بدان معنا نباشد که هر فرد برونگرایی با حضور در جمع به وجد می‌آید اما ماهیت رفتار و دوستانه بودن آنها، باعث جلب توجه و ایجاد دوستی‌های جدید می‌شود. افراد برونگرا واقعاً از بودن در مرکز توجه و گذراندن وقت با افراد مختلف لذت می‌برند.

مشکلات را با دیگران در میان می‌گذارند

اصلی‌ترین ویژگی افراد برونگرا در میان گذاشتن مشکلاتشان است. بودن با دیگران به افراد برونگرا الهام می‌بخشد و این بدان معنی‌ست که از نظر دیگران هنگام مواجه با چالش‌ها و مشکلات استفاده می‌کند.

سبُک و سنگین کردن انتخاب‌های گسترده به برون‌گراها اطلاعاتی می‌دهد که برای تصمیم گیری به آن‌ها احتیاج دارند؛ هم‌چنین، برونگرایی به این معنی‌ست که در بیان نظرات و ترجیحات خود سریع عمل می‌کنند. تا اینجا متوجه شدید که ویژگی‌های مشترک افراد برونگرا چیست، در ادامه به اساس تست‌های شخصیتی با توجه به خصوصیات افراد برونگرا خواهیم پرداخت.

آنها بسیار گشاده‌رو هستند و به‌راحتی می‌توان با آنها آشنا شد

درونگرا‌ها گاهی سرد و گوشه‌گیر هستند. برونگرا‌ها بر‌خلاف آنها اغلب بسیار گشاده‌رو و صمیمی هستند و دوست دارند افکار و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. به همین دلیل، دیگران معمولا احساس می‌کنند آشنا شدن با برونگراها ساده‌تر است.

پیش قدم بودن از ویژگی های افراد برون گرا

برونگراها علاوه بر اینکه از نظر اجتماعی فعال هستند، از رهبری کردن نیز لذت می‌برند. چه آنها در دانشگاه سرگروه باشند و چه مدیرعامل یک شرکت بزرگ، یک فرد برونگرا احتمالاً توجهی که از سوی رهبری کردن به دست می‌آورد را دوست دارد. بسیاری از رهبران بزرگ تاریخ، افرادی برونگرا بودند.

تصورات اشتباه در مورد برونگرایی

در زیر به برخی از تصورات اشتباه در مورد افراد برونگرا اشار می‌کنیم:

اعتماد به نفس کاذب دارند

از آنجایی که افراد برونگرا اغلب رفتاری دوستانه دارند، مردم تصور می‌کنند که همۀ آنها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. این درست نیست! هر کسی می‌تواند اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، حتی افرادی که دوستان زیادی دارند.

نمی‌توانند تنها باشند

ممکن است بشنوید که افراد برونگرا نمی‌توانند تنها بودن را تحمل کنند. یک مطالعه نشان داد که برونگراها گاهی اوقات از ارتباط مداوم خسته می‌شوند. این حالت بدون توجه به نوع شخصیت، در همۀ افراد صادق است. همه دوست دارند گاهی تنها باشند و حتی افراد برونگرا برای شارژ مجدد خود، به گذراندن زمانی دور از جمع نیاز دارند.

علاوه بر این، فلسفه تنهایی چیز دیگری است و تنهایی انواع متفاوتی دارد. اگر گاهی انتخاب بین تنهایی یا حضور در جمع برای شما چالش‌ برانگیز می‌شود، مطالعه کتاب فلسفه تنهایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

افراد برونگرا بی‌ادب هستند

وقتی شخصی پرحرف است، این تصور ایجاد می‌شود که او بی‌ادب است زیرا دوست دارد برای توجه بیشتر فقط حرف بزند. اگرچه ممکن است برخی از مردم این گونه باشند اما بیشتر افراد برونگرا، اشخاصی با شخصیت هستند. آنها از صحبت کردن برای پردازش افکار خود استفاده می‌کنند نه برای ساکت کردن دیگران!
خصوصیات برون گراها - ویژگی های افراد برون گرا

برونگراها خلاق نیستند

از آنجا که خلاقیت معمولاً به عنوان یک فرآیند داخلی در نظر گرفته می‌شود (من باید با افکارم تنها باشم)، برخی از افراد ممکن است فرض کنند که برونگراها خلاقیت کمتری دارند؛ اما خلاقیت انواع مختلفی دارد. هر شخصی می‌تواند خلاق باشد و این موضوع هیچ ربطی به تیپ شخصیتی افراد ندارد.

افراد درون گرا و برونگرا نمی‌توانند با هم کنار بیایند

مانند روغن و آب، گربه و سگ، درونگراها و برونگراها نمی‌توانند با هم کنار بیایند. خوشبختانه، این موضوع خیلی دور از واقعیت است. تیپ‌های متفاوت شخصیتی اغلب مکمل یکدیگر هستند و روابط شغلی یا اجتماعی فوق العاده‌ای با هم ایجاد می‌کنند. همانطور که روانشناسان می‌گویند: «متضادها جذب یکدیگر می‌شوند.»

مشاغل مناسب برای افراد برونگرا چیست؟

اغلب، کارفرماها از تست‌های تیپ‌های شخصیتی استفاده می‌کنند تا تعیین کنند که نقش‌های مشخص برای کارکنان مناسب هستند یا خیر. درون‌گرایی یا برونگرایی به شما نشان می‌دهد که چه چیزی به شما انگیزه می‌بخشد، در چه نوع فعالیت‌هایی موفق‌تر عمل می‌کنید و چگونه باید با مدیر و هم‌کاران خود تعامل کنید؛ هم‌چنین، دانستن تیپ شخصیتی‌ خود این که جز افراد برونگرا هستید یا خیر به شما کمک می‌کند که تصمیمات آگاهانه‌تری را درمورد مسیر شغلی خود اتخاذ کنید.

مهمان‌دار

وظایف اصلی: یکی از مشاغل مناسب با توجه به خصوصیات افراد برونگرا مهمان‌داری است. به طور معمول، مهمان‌دارها اولین کسانی هستند که مشتریان هنگام ورود به رستوران آن‌ها را ملاقات می‌کنند. این متخصصان رزروها را به صورت تلفنی یا حضوری انجام می‌دهند، به افراد خوش‌آمد می‌گویند و آن‌ها را به سمت میزهایشان راهنمایی می‌کنند و منو را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

بسته به رستوران، ممکن است هنگامی که پیش‌خدمت‌ها مشغول هستند، مهمان‌دار دریافت و سِرو سفارش‌های نوشیدنی و غذا را نیز بر عهده داشته‌باشد. به طور معمول، مهمان‌دارها به سؤالات مشتریان درمورد منو و رستوران، از طریق تلفن پاسخ می‌دهد و به طور مستقیم مشکلات را به مدیریت منتقل می‌کند.

معاون اداری

وظایف اصلی: معاون اداری در تکمیل وظایف عمومی اداره، مثل پُر کردن فرم‌ها، ذخیره‌ی داده‌ها در کامپیوتر، چاپ و توزیع اسناد مهم و نگه‌داری تجهیزات اداری، کمک می‌کند که یک شغل مناسب با توجه به ویژگی افراد برونگرا است.

به طور معمول، این متخصصان برونگرا به تلفن‌های سازمان‌ها پاسخ می‌دهند؛ بنابراین، لازم است با محصولات و خدمات شرکت آشنا باشند و بتوانند تماس‌ها را به افراد مناسب وصل کنند. به این دلیل که معاون اداری با تعداد افراد بسیاری سروکار دارد، باید برخورد دوستانه‌ای داشته‌باشد و در کمک رساندن به دیگران سریع باشد.

دستیار حقوقی

وظایف اصلی: این متخصصان برونگرا در تمام زمینه‌های تخصصی، پشتیبانی برای وکلا هستند. دست‌‌یاران حقوقی به عنوان منشی‌های حقوقی یا دفترداران حقوقی نیز شناخته می‌شوند و اسناد حقوقی مهم را بر اساس استانداردهای قانونی و تخصصی تکمیل، چاپ و بایگانی می‌کنند؛

علاوه بر این، ممکن است این افراد با شاهدان تماس بگیرند، اظهارات آنان را دریافت و آن‌ها را برای کارفرمایان خود مستندسازی کنند. در کنار کار برای وکلای خصوصی، آن‌ها می‌توانند برای سازمان‌های دولتی، غیرانتفاعی یا شرکت‌ها نیز کار کنند. به دلیل این‌که کارهای حقوقی موعدهای سفت‌وسختی دارند، دست‌یاران حقوقی باید در حل مسئله ماهر باشند و سریع فکر کنند. با توجه به این دلایل این شغل با توجه به ویژگی افراد برونگرا برای آن‌ها مناسب است.

خصوصیات افراد برون گرا - ویژگی های افراد برون گرا

مدیر بازاریابی

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی، با استفاده از ویژگی برونگرایی خود روی تمام جنبه‌های بخش بازاریابی نظارت دارند. کارکنان خود را در برنامه ریزی ابتکارات بازاریابی هدایت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که این برنامه‌ها با بودجه‌ی شرکت مناسب‌اند.

آن‌ها به درک جامعی از اهداف سازمان و چگونگی دست‌یابی به این اهداف نیاز دارند. مدیران بازاریابی باید بتوانند بازار را نیز مطالعه‌ کنند، نیازهای مشتریان را پیش‌بینی کنند و ترندهای بازاریابی را پیدا کنند تا تلاش‌های خود را در جهتی کارآمد و مؤثر به کار بگیرند.

پزشک متخصص اطفال

وظایف اصلی: یکی دیگر از مشاغل مناسب برای افراد دارای ویژگی برونگرایی پزشک متخصص اطفال است. پزشکان متخصص اطفال در درمان کودکان تازه‌متولدشده تا بزرگ‌سالی آن‌ها مهارت دارند. آن‌ها باید در حوزه‌ی پزشکی، از جمله در اقدامات تشخیصی، درمان‌های پزشکی و استانداردهای درمانی، دانش به‌روزی داشته‌باشند.

علاوه بر درمان بیماری‌ها، ممکن است رفع آسیب‌هایی مانند ضربه‌مغزی و پیچ‌خوردگی اندام را نیز بر عهده داشته‌باشند. این پزشکان که جز افراد برونگرا هستند ممکن است اولین کسانی باشند که مشکلات رفتاری و روان‌شناختی کودکان را تشخیص دهند؛ بنابراین، لازم است بدانند که چگونه بیماران خود را به خدمات مناسب ارجاع دهند. پزشک اطفال می‌تواند در مطب‌های خصوصی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های دولتی یا در بخش‌های تحقیقاتی کار کند.

برون گرایی چه مشکلاتی به همراه دارد؟

حاضر جوابی شمشیری دو لبه است! برون گرایان افرادی رو راست هستند و راحت عقاید و نظرات خود را بیان می‌کنند. هر موقع که ناراحت می‌شوید خیلی راحت هیجان خود را بروز می‌دهید و نمی‌گذارید حرفی در دلتان باقی بماند.

از طرفی ممکن است شما واقعا منظوری از حرف‌هایتان نداشته باشید ولی گاهی طرف مقابل، حرف شما را دخالت یا گستاخی برداشت می‌کند و نسبت به آن واکنش تدافعی نشان می‌دهد. ممکن است حتی بعدا پشیمان شوید که چرا این حرف را زدید.

همچنین شما بیشتر از اینکه از زندگی دیگران خبر داشته باشید، اطلاعات مهم زندگی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهید. احتمالا این تجربه را داشتید که دیگران به طریقی از حرف‌های شما سو استفاده کردند و بعد از آن با خودتان فکر کرده باشید که چقدر من ساده‌ام!

چگونه برونگرا شویم؟

اکثر مردم ترکیبی از ویژگی‌های درونگرایی و برونگرایی را در شخصیت خود دارند، به همین دلیل است که یک ویژگی خاص احتمالاً نمی‌تواند تمام شخصیت فرد را پوشش دهد. بسیاری از افرادی که به نظر می‌رسد نمونه‌هایی از برونگرایی هستند، در واقع افرادی درونگرا بودند.

افراد درونگرا ممکن است در برهه‌ای از زمان دوست داشته باشند اجتماعی‌تر شوند و دوستان زیادی پیدا کنند. اگر شما نیز می‌خواهید ویژگی‌های برونگرایی را در خودتان تقویت کنید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در جمع‌ها، اول شما برای صحبت کردن پیش قدم شوید.
  • خود را وارد مکالمات افراد مختلف کنید.
  • در دانشگاه، محل کار با افراد ارتباط بگیرید.
  • از تنهایی دوری کنید و تفکرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • در باشگاه یا کلاس‌های مختلف آموزشی (مثلاً کلاس زبان) ثبت نام کنید.
  • احساسات خود را در هر زمان نشان دهید.

برونگرایی و نتیجه آن در زندگی

تحقیقات نشان می دهد که برونگرایی با تعدادی از نتایج بالقوه مثبت در زندگی ارتباط دارد. کسانی که به سمت برون گرایی تمایل دارند شاد تر ، موفق تر و با احتمال بیشتری نسبت به درون گرا ها، رهبر و مدیر خواهند شد.

آنها همچنین ممکن است شرکای جنسی بیشتری داشته باشند و نسبت به کسانی که درون گرا هستند ، درگیری و مشکلات کمتری با سلامت روان خود داشته باشند.

آیا این بدان معناست که برون گرا بودن “بهتر” است؟ نه لزوماً. هر کسی که به شدت درونگرا یا برونگرا باشد ، احتمالاً فکر می کند که تیپ شخصیتی اش دارای مزایای بیشتری است اما در واقعیت ، هرکدام جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

اخیراً ، برخی محققان “مزیت متعادل بودن” را مطرح کرده اند، با این نظریه که میانه رو ها افرادی که در وسط مقیاس درونگرایی – برون گرایی قرار می گیرند ممکن است نسبت به افراد موجود در هر دو حالت افراطی بهتر باشند.

تشخیص درونگرایی - ویژگی های افراد برون گرا

آیا برون گرا بودن بهتر است؟

بستگی به تعریف شما از “بهتر” دارد. برونگرا ها به طور معمول در کار موفق تر از افراد درونگرا هستند ، اما احتمال مرگ آنها در جوانی بیشتر بوده و احتمال اینکه خیانت را تجربه کنند بالا تر است.

درونگرایی به عنوان مطلوب اجتماعی تلقی می شود و درونگراها ممکن است بیشتر درگیر اضطراب یا افسردگی شوند – با این حال ، این صفت نیز با هوش و استعداد پیوند خورده است.

آیا برون گرا ها شادتر هستند؟

تحقیقات نشان می دهد که ، به طور متوسط ، برونگرا ها نسبت به افراد درونگرا نمره بالا تری در مقیاس شادی دارند. با این وجود ، این بدان معنا نیست که افراد درونگرا همیشه ناراضی هستند و برخی از کارشناسان حدس می زنند که امتیازات بالا تر برونگرا ها ممکن است به شدت تحت تأثیر پذیرش بیشتر جامعه از برونگرایی باشد.

آیا افراد درونگرا دوستان بهتری نسبت به برونگرا ها هستند؟

برخی از کارشناسان روانشناسی و روانپزشکی حدس می زنند که چون درونگرا ها تمایل به ایجاد دوستی کمتری دارند ، ممکن است بتوانند با دوستانی که دارند صمیمی تر شوند. با این حال ، آنها ممکن است برای برقراری روابط اجتماعی در وهله اول بیشتر از برونگرا ها تلاش کنند و نیاز آنها به تنهایی ممکن است باعث شود که آنها از تعهدات اجتماعی شان خودداری کنند.

برونگرایی چقدر رایج است؟

تحقیقات اخیر در واقع نشان می‌دهند که برونگرایی کمتر از آنچه تصور می‌شود رایج است. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، محققان دریافتند که افراد برونگرا تمایل زیادی به حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارند. محققان همچنین پیشنهاد کردند که دو عامل کلیدی وجود دارد که تعیین می‌کند افراد با چه کسانی دوست شوند.

افراد برونگرا معمولاً بسیار معاشرتی هستند و این باعث می‌شود که آنها دوستی‌های جدیدی را نسبت به درونگراها ایجاد کنند. آنها همچنین تمایل دارند با افرادی مشابه خود دوست شوند. در حالی که افراد درونگرا تمایل دارند روابط خود را هم با درونگرا‌ها و هم با برونگراها ایجاد کنند.

برای برونگرا‌ها، به نظر می‌رسد اکثر افراد نیز برونگرا هستند زیرا این ویژگی شخصیتی در بین گروه دوستان و آشنایان آنها بیش از حد نمایان شده است. با این حال، افراد درونگرا ممکن است درک بهتری از ساختار واقعی شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. به طور کلی، برونگرا شخصی است که تحت تأثیر محرک‌های خارجی قرار می‌گیرد.

بررسی ازدواج برونگراها با درونگراها

اگر در آستانه ازدواج با فردی درونگرا هستید حتما متوجه تفاوت‌هایی بین خودتان شده اید. ممکن است در ابتدا بخواهید آن‌ها را نادیده بگیرید اما ازسویی نگران تاثیری هستید که برون گرایی همسر بعدها روی زندگیتان ایجاد می‌کند. به تدریج متوجه می‌شوید که زمانی که با شور و هیجان زیاد با او صحبت می‌کنید او فقط گوش می‌دهد یا مثل شما علاقه نشان نمی‌دهد.

وقتی به او ابراز علاقه می‌کنید با هیجان سطحی واکنش نشان می‌دهد؛ که باعث دلسردی شما می‌شود. پس دیگر تمایلی به تعریف کردن موضوعات برای او ندارید و کمتر به او ابراز علاقه خواهید کرد. شما روابط گسترده و صمیمی زیادی با افراد مختلف دارید که این می‌تواند برای طرف مقابل شما آزار دهنده باشد. البته توجه داشته باشید که برونگرایان روابط متعدد و سطحی تری دارند ولی درونگرایان روابط کمتر و با عمق بیشتری دارند ولی نمی‌توانند مثل شما هیجان‌های خود را ابراز کنند.

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد برون گرایی و درونگرایی به آن توجه داشته باشید این است که تفاوت زیاد شما با همسر درونگرا باعث می‌شود که اعتماد به نفس خود را از دست بدهد؛ در نتیجه درونگراتر و منزوی‌تر شود. برخی تحقیقات حاکی از آن است که ازدواج‌هایی که مرد کمی برون گرا تر از زن باشد، موفق تر هستند چون این مردان بهتر می‌توانند به همسر خود ابراز علاقه کنند و زمینه پیشرفت او را فراهم می‌کنند و این حس که قهرمان زن خود هستند در آن‌ها ارضا می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید