جاهای دیدنی پوکت تایلند یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. با اطلاعاتی که از این جزیره ی رویایی در اختیارتان قرار داده ایم با خیال راحت سفر کنید. گروه سفر و گردشگری پارس مگ در این سفر همراهتان خواهد بود.

فهرست محتوا نمایش

پوکت کجاست؟

سوال اولی که ذهن مسافران را درگیر می‌کند این است که پوکت کجاست؟ جزیره پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند و در فاصله حدودا 863 کیلومتری جنوب بانکوک (پایتخت تایلند) است و بسیاری از توریست‌ها معتقدند این شهر تمامی ویژگی‌های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد.

پوکت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

در اینجا سواحل شنی زیبایی وجود دارند که چندین کیلومتر در کناره دریا کشیده شده‌اند و آب زلال سواحل آن در کنار طبیعتی بی‌نظیر، منظره‌هایی زیبا را ایجاد کرده‌اند که بسیار تماشایی هستند.

پوکت بزرگ‌ترین جزیره کشور تایلند است و در دریای آندامان قرار دارد و در این جزیره، شهری با همین نام وجود دارد. مساحت کلی این جزیره برابر با 576 کیلومتر مربع است و از همین نظر (مساحت) دومین منطقه کوچک تایلند بر شمرده می‌شود.

جزیره پوکت حدود 48 کیلومتر طول دارد و عرض آن هم به 21 کیلومتر می‌رسد که همین مورد سبب شده جاذبه‌های گردشگری آن، چندان از یکدیگر فاصله نداشته باشند و امکان دسترسی به آن‌ها برای شما بسیار راحت باشد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این فاصله کم به معنای این نیست که بتوانید همه این جاذبه‌ها را با پای پیاده بازدید کنید. تقریبا 17درصد از مساحت جزیره پوکت تایلند به کوه‌ها اختصاص دارد و این کوه‌ها از شمال به جنوب جزیره کشیده شده‌اند.

پوکت چقدر با تهران اختلاف ساعت دارد؟

ساعت پوکت حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران جلوتر است.

تایلند - جاهای دیدنی پوکت تایلند

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

سواحل غربی پوکت ترکیبی از خلیج‌های شنی، برآمدگی‌های سنگی و پرتگاه‌های عظیم آهکی است و چندین ناحیه مهم توریستی مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ و چند ساحل دیگر دارد.

البته گفتنی است که تعداد سواحل پوکت حدود 44 ساحل است. کسانی که به‌دنبال جایی غیر از ساحل می‌گردند، می‌توانند تورهای جنگل‌های سرسبز گرمسیری، جنگل‌های گسترده نارگیل، شالیزارها، موج‌سواری، قایق‌سواری با قایق‌های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه کنند. بین مقاصد و تورهایی که به کشور تایلند اجرا می‌شوند، معمولا تور پوکت جایگاهی متفاوت دارد.

یکی دیگر از جذابیت‌های پوکت، شب‌های آن است که به معنای واقعی کلمه «Night Life» را ترجمه می‌کنند و شما می‌توانید دنیایی دیگر از جذابیت‌های جزیره پوکت را در شب ببینید.

بعد از جاهای دیدنی پوکت تایلند؛ فستیوال‌های شبانه، کلوب‌ها، گره‌های موسیقی زنده، دی‌جی‌های بین‌المللی و خیلی از تفریحات دیگر، همگی در شب با حال و هوای دیگری در جریانند. قصه زندگی شبانه در پاتونگ جزیره پوکت، حال و هوایی دیگر دارد، این بخش از جزیره مثل یک شهر کوچک توسعه بافته است و گردشگران زیادی را هم به سمت خود جذب می‌کند.

جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل کاتا – Kata Beach

ساحل کاتا - جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل کاتا یکی از مراکز تفریحی پوکت است که شکل و شمایل خاصی دارد. مثلا اطراف آن از تپه‌های سرسبز، درختان دم‌اسبی و نخل پوشیده شده است. به همین خاطر این ساحل همیشه پر از گردشگرانی است که از نقاط دور و نزدیک برای گشت و گذار و خوشگذرانی می‌آیند.

در ساحل کاتا به هیچ وجه تشنه و گرسنه نمی‌مانید، چون در اینجا امکانات خوبی برای رفاه حال شما فراهم شده است. مثلا غرفه‌هایی در کنار این ساحل تعبیه شده که در آن خوراکی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های دلچسب و انواع ساندویچ پیدا می‌شود.

اگر هم به دنبال غذاهای سنتی و مفصل‌تر باشید، رستوران‌هایی در فاصله کمی از این ساحل قرار دارند که حتی با پای پیاده هم می‌توانید خودتان را به آنها برسانید.

اگر دلتان خواست در همین ساحل اسکان پیدا کنید، می‌توانید به هتل لوکس بوتهاوس پوکت (Boathouse Phuket) بروید که در انتهای جنوبی ساحل واقع شده است.

البته این هتل به قدری زیبا و دوست‌داشتنی طراحی شده که خود آن را هم می‌توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی پوکت محسوب کرد. راستی این ساحل نسبت به ساحل پاتوگ دستفروش کمتری دارد و به طور کلی خلوت‌تر است. پس اگر دلتان برای یک جای خلوت و آرام لک زده، حتما به ساحل کاتا سر بزنید.

ساحل آزاد – Freedom Beach از جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل آزاد - جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل آزاد به واسطه طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد، حسابی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما این ساحل کمی دورتر از جزیره است و همین موضوع باعث شده که دسترسی به آن کمی سخت‌تر باشد. اگر واقعا به دنبال یکی از جاهای دیدنی پوکت هستید، که در کنار بهره‌مندی از زیبایی چشم‌نواز بتوانید طعم آرامش را هم تجربه کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما همین ساحل آزاد است.

ساحل سورین – Surin Beach

ساحل سورین - جاهای دیدنی پوکت تایلند

از آنجایی که پوکت یک جزیره بزرگ است، پس دور از ذهن نیست که بیشتر جاهای دیدنی پوکت را همین سواحل زیبا تشکیل دهند. (در مورد سایر سواحل، مقاله زیباترین سواحل تایلند را می‌توانید بخوانید). ساحل سورین را با آب زلال و شن‌های سفیدش می‌شناسند. این ساحل به خاطر زیبایی منحصر‌به‌فردش، غالبا طرفدار زیادی بین ثروتمندان و افراد مشهور دارد.

همین موضوع باعث شده که قیمت امکانات این ساحل به طرز چشمگیری بالا برود. از طرف دیگر حسابی دنج و خلوت شود و محیطی آرام را برای گردشگران فراهم کند. راستی در این ساحل رستوران‌هایی فوق‌العاده شیک و استراحتگاه‌های لوکسی هم ساخته شده که برای خدمت‌رسانی به شما عزیزان آماده‌ هستند.

جزیره فانگ انگا Phang Nga Bay از جاهای دیدنی پوکت تایلند

جزیره فانگ انگا - جاهای دیدنی پوکت تایلند

جذابیت جزیره حیرت‌انگیز فانگ انگا بیشتر به‌خاطر سنگ‌های آهکی سربرافراشته از دل دریا است. جزیره فانگ انگا همچنین به‌دلیل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های سری جیمز باند با نام جزیره جیمز باند نیز شناخته می‌شود.

غا‌رهای جذاب، تالاب‌های دیدنی، سواحل بکر و شگفت‌انگیز و آسمان آبی از جمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره در پوکت هستند که باید حتما آن‌ها را از نزدیک تماشا کرد. قایق‌سواری، ماهیگیری و غواصی در میان سنگ‌های آهکی این جزیره، خاطره‌ای است که هیچگاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

فانتاسی – Fantasea از جاهای دیدنی پوکت تایلند

فانتاسی - جاهای دیدنی پوکت تایلند

پارک فانتاسی یکی از جاهای دیدنی پوکت است که واقعا ارزشش را دارد، حداقل برای یک بار هم که شده به آنجا بروید و دنیایی از سرگرمی‌های مهیج و غذاهای متنوع را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های این پارک این است که مطابق با فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و زیبایی خاصی را به خودش اختصاص داده است.

بازار واکینگ اِستریت – Walking Street Market از جاهای دیدنی پوکت تایلند

بازار واکینگ اِستریت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

بازار وایکینگ استریت یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی پوکت تایلند است که در شهر قدیمی واقع شده و افراد بومی غالبا آن را به اسم لاردیای می‌شناسند. جالبی این بازار در این است که بیشتر حالت بازارهای قدیمی خودمان را دارد و همان حال‌وهوا را برایمان تداعی می‌کند.

اگر به دنبال جایی برای نوش جان کردن غذاهای سنتی تایلند هستید، یا دلتان می‌خواهد زیباترین صنایع دستی شهر پوکت را خریداری کنید، حتما به بازار وایکینگ استریت سر بزنید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی‌گردید.

خیابان بنگلارود Bangla Road

خیابان بنگلا دارای مراکز خرید متعددی است و بی‌شک یکی از اولین مقاصد دوست‌داران خرید در پوکت خواهد بود. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم تایلند هستید نیز حتما از این خیابان که زندگی در آن جریان دارد، دیدن کنید.

ساحل کرون – Karon Beach از جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل کرون - جاهای دیدنی پوکت تایلند

کارون سومین ساحل طولانی پوکت به حساب می‌آید. در حقیقت این ساحل مربوط به شهر کارون تایلند می‌شود و به همین دلیل این چنین نام‌گذاری شده است. این ساحل شن‌های بسیار نرمی دارد که قدم زدن روی آن یکی از خاطرات جالب شما خواهد شد.

پناهگاه فیل‌ها – Phuket Elephant Sanctuary

هر موقع بحث تایلند به میان می‌آید، اولین حیوانی که در ذهنمان نقش می‌بندد، همین فیل است. فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند به حساب می‌آید. احتمالا در نمایش‌هایی که از کشور تایلند پخش می‌شود، دیده باشید که از فیل‌ها برای نمایش استفاده می‌کنند.

این پناهگاه علاوه بر اینکه یک مکان امن برای محافظت از فیل‌هاست، اگر به دلیلی این موجودات دوست‌داشتنی دچار صدمه شوند، به سرعت آن‌ها را تحت مداوا قرار می‌دهند.

پناهگاه فیل‌ها برای تمام کسانی که به این جزیره می‌آیند امکانی فراهم کرده تا از نزدیک فیل‌ها را ببینند و با زندگی آنها بیشتر آشنا شوند. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که تجربه یکبار دیدن این موجودات آرام را از دست ندهید.

مطمئن باشید خیلی لذت‌بخش است که خودتان به فیل‌ها غذا بدهید، آنها را لمس کنید و یک تجربه فوق‌العاده را در خاطرات خود ثبت کنید.

معبد جوی توی – Jui Tui Shrine از جاهای دیدنی پوکت تایلند

معبد جوی توی - جاهای دیدنی پوکت تایلند

معبد جوی توی یک معبد چینی است که در آن مجسمه‌های زیبای خدایان چینی قرار داده شده است. معماری چینی این بنا به قدری زیبا و چشم‌نواز است که واقعا ارزش وقت گذاشتن دارد. چون با بقیه معابد از نظر طراحی تفاوت ویژه‌ای دارد و همواره در میان لیست اماکن دیدنی پوکت می‌درخشد.

این معبد نه تنها از نظر باستانی بلکه از نظر فرهنگی نیز برای بومیان این جزیره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سالانه در این معبد جشنواره گیاه‌خواری برگزار می‌شود و به همین علت نیز نقش مهمی را در بین مردم دارد. جالب است در مورد این مراسم بیشتر بدانید که بومیانی که این مراسم را اجرا می‌کنند، با هر وسیله‌ای خود را سوراخ می‌کنند.

ساحل کاتا نوی – Kata Noi Beach از جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل کاتا نوی - جاهای دیدنی پوکت تایلند

ساحل کاتانوی یکی از دیدنی های پوکت تایلند است که سالانه گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سمت خود می‌کشاند. این ساحل جذاب در عین کوچکی، زیبایی منحصربه‌فردی دارد. سر تا پای آن از درختانی سرسبز پوشانده شده و توسط دریایی فیروزه‌ای احاطه شده است.

این ساحل جذاب که در کرانه غربی پوکت قرار گرفته، می‌تواند برای شما محیط آرامش‌بخشی را فراهم کند.‌ یکی از ویژگی‌های جالبش دریای آن است که به دلیل نداشتن امواج بلند، می‌توانید به راحتی در آن شنا کنید و حالش را ببرید

این ساحل را می‌توان طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل پوکت دانست. چون گاهی به قدری شلوغ می‌شود که برای رفتن به آنجا باید مدت‌ها ترافیک را تحمل کنید. پس رک و روراست بگوییم اگر به دنبال جایی هستید که در کنار دریا بنشینید و با آرامش امواج دریا را تماشا کنید، بهتر است ساحل دیگری را انتخاب کنید.

ساحل پاتونگ به واسطه‌ همین شلوغ بودنش امکانات خرید و بازار زیادی را در دل خود جای داده است که گردشگران می‌توانند برای خرید‌های خود به آن مراجعه کنند. اگر هم به سرتان زد شب را در کنار ساحل بمانید، می‌توانید به هتل لوکس آماری پوکت بروید که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای رو به دریا دارد و یک شب تکرارنشدنی را برای شما رقم می‌زند.

شهر قدیمی پوکت – Phuket Old Town از جاهای دیدنی پوکت تایلند

شهر قدیمی پوکت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

پوکت را در حقیقت می‌توان به دو قسمت تقسیم‌بندی کرد. بخش مدرن که تا حد زیادی با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌ است و بخشی از جزیره که بافت قدیمی دارد و به شهر قدیمی پوکت مشهور است. این قسمت به خاطر عمارت‌هایی با معماری قدیمی و باستانی و همچنین بازار و غذاخوری‌های کوچک و محلی‌اش محیطی دنج و دیدنی را برای گردشگران رقم زده است.

این منطقه به عنوان یکی از جاهای دیدنی پوکت واقعا ارزش یک بار دیدن را دارد. اما با وجود موارد گفته شده، شهر قدیمی پوکت هیاهوی کمتری نسبت به سایر نقاط این جزیره دارد.

ساحل پاتونگ Patong Beach

ساحل پاتونگ، طولانی‌ترین ساحل پوکت است و معمولا به‌ قدری شلوغ می‌شود که در آن جای سوزن‌ انداختن نیست. اگر قصد دارید که در جای خلوتی بنشینید و وقت‌تان را به مطالعه و تفکر بگذرانید، احتمالا این ساحل باب طبع‌تان نخواهد بود. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از شلوغی و سرزندگی پاتونگ، کلی هم خرید کنید. هتل لوکس آماری پوکت (Amari Phuket) با چشم‌انداز دریا نیز در همین ساحل واقع شده است.

مجسمه‌ بزرگ بودا –  Big Buddha Statue از جاهای دیدنی پوکت تایلند

مجسمه‌ بزرگ بودا - جاهای دیدنی پوکت تایلند

اکثر جمعیت مردم تایلند را بوداییان تشکیل می‌دهند و معمولا این رسم در بودیان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه‌های باشکوهی می‌سازند. پوکت نیز جدا از این موضوع نیست. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این جزیره که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه‌ بزرگ بودا است

ارتفاع این مجسمه به 45 متر می‌رسد و از جنس سنگ مرمر ساخته شده است. برای دیدن این مجسمه زیبا باید 6 کیلومتر مسافت را طی کنید. نگران نباشید این مسیر کاملا هموار است و شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و سه‌چرخه‌های معروف تایلندی خودتان را به آنجا برسانید. از روی تپه‌های ناکر به راحتی می‌توانید کل شهر را با دید 360 درجه تماشا کنید و حسابی لذت ببرید.

مجمع‌الجزایر فی‌ فی – Phi Phi Islands

مجمع‌الجزایر فی‌ فی - جاهای دیدنی پوکت تایلند

یکی از مناطق دیدنی پوکت که گردشگران را از سرتاسر دنیا به سمت خود روانه می‌کند، مجمع‌الجزایر‌هاست. مجمع‌الجزایر فی‌فی از 6 جزیره تشکیل شده است. این مجمع‌الجزایر حدود 46 کیلومتر از پوکت فاصله دارد، با این حال واقعا ارزش دیدن دارد. پس توصیه می‌شود حتما برای دیدن آن وقت بگذارید.

دلیل معروفیت این مجمع‌الجزایر به صخره‌های آهکی و آب زلالش برمی‌گردد که بی‌شک آن را به یکی از جاذبه ‌های گردشگری پوکت و یا بهتر است بگوییم تایلند تبدیل کرده است.

یکی از منحصربه‌فرد‌ترین نقاط مجمع‌الجزایر فی ‌فی، جزیره‌ «کُه فی فی» است که حتی فیلم هالیوودی ساحل (The Beach) نیز در آنجا ساخته شده است. همین موضوع توانست این ساحل را دو چندان مشهورتر کند.

بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت Phuket Weekend Night Market

بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

اگر اهل خرید در بازارهای محلی و چانه‌زنی سر قیمت هستید، پس بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت را از دست ندهید. غرفه‌های زیادی در این بازار مستقرند که غذا، لباس، صنایع‌دستی و بسیاری از محصولات متنوع دیگر را می‌فروشند.

در این بازار می‌توانید علاوه‌بر خرید، از صرف انواع غذاهای تایلندی نیز لذت ببرید. قیمت‌ها در این بازار بالا نیست و قطعا فرصت مناسبی برای امتحان‌ کردن غذاهای جدید خواهد بود.

معبد وات فرا تنگ – Wat Phra Thong از جاهای دیدنی پوکت تایلند

معبد وات فرا تنگ - جاهای دیدنی پوکت تایلند

این معبد نیز جزو جاهای دیدنی پوکت به حساب می‌آید که در آن مجسمه نصفه‌ بودا نگهداری می‌شود. بنا به گفته محلی‌ها این مجسمه در زمان حمله برمه شکسته شده است.

یک افسانه وجود دارد که می‌گوید در این محل که هم‌اکنون معبد ساخته شده، یک پسر گاومیشی را به تکه فلزی که از زمین بیرون زده بود بست و ناگهان جان باخت. سپس به خواب پدرش آمد و به او درباره آن تکه فلز گفت. همین شد که پدر پسرک به زمین برگشت و محل مشکوک را کَند تا اینکه به مجسمه‌ای از طلای ناب رسید.

آن مجسمه همین مجسمه‌ بودا بود و از آنجایی که نتوانست آن را کامل از زمین خارج کند، این مکان به معبدی که امروز با نام وات فرا تونگ شناخته می‌شود تبدیل شد.

پس از حمله‌ برمه مجدد سعی کردند تا مجسمه را خارج کنند؛ اما این بار مجسمه شکسته شد و به دو نیم تبدیل شد. هم اکنون نیمی از آن در این معبد وجود دارد؛ اما نیمه‌ دوم این مجسمه مفقود شده و مشخص نیست که کجاست.

پارک ملی سیرینات – Sirinat National Park

پارک ملی سیرینات - جاهای دیدنی پوکت تایلند

پارک ملی سیرینات که در ناحیه غربی جزیره پوکت واقع شده، از چهار ساحل دست نخورده و تا حد زیادی بکر تشکیل شده است. این پارک ملی مساحتی برابر با 90 کیلومتر مربع دارد. یکی از حیوانات بامزه این حوالی لاک‌پشت‌های پشت‌چرمی هستند. این لاک‌پشت‌ها در دو ساحل هات نای یانگ و ساحل هات مای خائو تخم‌گذاری می‌کنند و تنها در این دو ساحل می‌توان آن‌ها را تماشا کرد.

جالب است بدانید که زمان تخم‌گذاری این لاک‌پشت‌ها هنگام شب است. بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها هم نوامبر تا فوریه است. در این زمان گشت محلی با محافظت ویژه‌ای از این دو ساحل نمی‌گذارند کوچک‌ترین آسیبی متوجه تخم‌ها شود.

موزه‌ تریک ‌آی در جاهای دیدنی پوکت- Trickeye Museum

در این موزه می‌توانید از نقاشی‌هایی دیدن کنید که با تکنیک خطای چشم طراحی شده‌اند. تعداد این نقاشی‌ها به 95 عدد می‌رسد که واقعا هرکدامشان زیبا و چشمگیر هستند.

جالب است بدانید که این آثار کار دست هنرمندان کره‌ای است. این نقاشی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خودتان را جزئی از اثر تصور خواهید کرد و محو آن‌ها خواهید شد.

محیط این موزه نیز به گونه‌ای است که ازدحام جمعیت در آن زیاد نیست و به راحتی می‌توانید چندین ساعت را در آن‌جا به تماشای نقاشی‌ها بپردازید.

در صورتی که تصمیم گرفتید از این موزه دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم در یک روز بارانی این کار را انجام دهید. چون در روزهای بارانی این موزه منظره‌ فوق‌العاده‌ای را برای شما می‌سازد که تصویر آن هیچ وقت از ذهنتان پاک نمی‌شود.

دهکده راوای –  Rawai Village از جاهای دیدنی پوکت تایلند

دهکده راوای - جاهای دیدنی پوکت تایلند

اگر علاقه زیادی به غواصی دارید و از دیدن حیوانات دریایی لذت می‌برید، دهکده راوای بهترین گزینه برای شماست. در این جزیره می‌توانید سبک زندگی مردم بومی این دهکده را ببینید که به موکِن‌ها یا کولی‌های دریا معروفند و عقاید و رسم و رسوم‌های مختص خودشان را دارند.

شغل اغلب مردم این دهکده ماهی‌گیری است و به همین علت است که دهکده راوی را به بازار صید ماهی می‌شناسند. در این جزیره نیز برای گردشگران این امکان ایجاد شده که بتوانند در دریا قایقرانی کنند و حسابی خوش بگذرانند.

دماغه‌ پرومتِپ – Promthep Cape از جاهای دیدنی پوکت تایلند

دماغه‌ پرومتِپ - جاهای دیدنی پوکت تایلند

اگر بین جاهای دیدنی پوکت به دنبال جایی هستید که بتوانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از پوکت را تجربه کنید، دماغه پرومتِپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چشم‌اندازی که این دماغه رو به پوکت دارد، واقعا بی‌نظیر است، به گونه‌ای که دریا و فضای سبز به زیبایی تمام با هم ترکیب می‌شوند و یک پرتره زنده را در برابر چشمان شما به تصویر می‌کشند.

مخصوصا اگر بتوانید به گونه‌ای زمان‌بندی کنید که زمان غروب آفتاب در این دماغه باشید، تصویری می‌بینید که برای همیشه در خاطر شما باقی خواهد ماند.

معبد وات چالونگ  – Wat Chalong از جاهای دیدنی پوکت تایلند

معبد وات چالونگ - جاهای دیدنی پوکت تایلند

این معبد را می‌توانیم بزرگ‌ترین معبد پوکت بدانیم که طبق نظر بومیان جزء مقدس‌ترین معابد تایلند نیز به شمار می‌رود. علت این تقدس این است که در این معبد تکه‌ای از استخوان بودا در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای در مقبره‌ای گنبدی شکل به ارتفاع 60 متر نگهداری می‌شود.

یکی از چیز‌هایی که به محض ورود به معبد، نظر شما را به خود جلب می‌کند، تصاویری است که بر روی دیواره‌های داخلی ساختمان معبد طراحی شده‌اند.

این تصاویر از جاتاکا هستند که در حقیقت داستان‌هایی از زندگی بودا هستند. راستی حواستان باشد که در این معبد به هیچ عنوان اجازه ورود با کفش را ندارید و پوشش خانم‌ها نیز باید مناسب باشد.

سِنترال فستیوال – Central Festival از جاهای دیدنی پوکت تایلند

سِنترال فستیوال - جاهای دیدنی پوکت تایلند

این مرکز خرید از مشهورترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های پوکت و تایلند است که برند‌های معروفی مثل H&M و ZARA در آن نمایندگی دارند.

در این مرکز خرید رستوران‌های بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد که انواع غذا‌های محلی و مختلف را به گردشگران ارائه می‌دهند. راستی روز‌های بارانی این مرکز خرید حال و هوای خاص خودش را دارد، پس اگر این فرصت برای شما هم به وجود آمد، از آن نهایت استفاده را ببرید.

مسیر دسترسی به پوکت

بهترین و سریع‌ترین راه دسترسی به پوکت، پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی آن است. گفتنی است که در این جزیره هیچ خطوط ریلی وجود ندارد و مسیرهای زمینی این جزیره، فقط جاده‌ها هستند.

تنها یک مسیر جاده‌ای بین این جزیره و سایر شهرهای تایلند وجود دارد که آن هم در شمال پوکت است و از طریق یک پل با نام Sarasin به منطقه Phang Nga می‌رود.

تورهای مختلفی در پوکت برگزار می‌شوند، برخی از آن‌ها به‌صورت مستقیم به این جزیره وارد می‌شوند، اما برخی دیگر از تورهای پوکت به‌شکل ترکیبی اجرا می‌شوند و شامل چند مقصد مختلف هستند؛ برای مثال ابتدا به دیگر شهرها تایلند می‌روند، مسافران چند شب در آنجا می‌مانند و سپس وارد پوکت می‌شوند. اینکه شما چه توری را انتخاب می‌کنید، کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد.

اطلاعات ضروری پوکت

  1. اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
  2. زبان رسمی: تایلندی
  3. واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)
  4. نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰ بات=۲.۸۱ دلار آمریکا
  5. نوع برق شهری: به‌طور معمول دوشاخه‌ تخت و گاهی سه شاخه (همراه داشتن آداپتور سه شاخه پیشنهاد می‌شود)، ۲۲۰ ولت/ ۵۰ هرتز
  6. ساعات کاری بانک‌ها: ۰۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ (دوشنبه تا جمعه)
  7. پیش شماره تایلند: ۶۶+
  8. پیش شماره پوکت: ۰۷۶ (گرفتن کد حتی وقتی در این ناحیه قرار دارید ضروری است)
  9. شماره پلیس: ۱۹۱
  10. شماره آتش‌نشانی: ۱۹۹
  11. شماره  پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  12. شماره پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+
  13. شماره بیمارستان بین‌المللی پوکت: ۴۰۰ ۲۴۹ ۷۶ ۶۶+
  14. شماره سازمان  گردشگری: ۰۳۶ ۲۱۱ ۷۶ ۶۶+
  15. جهت رانندگی: چپ

بهترین زمان سفر به پوکت تایلند ؛ جاهای دیدنی پوکت تایلند

طبق بررسی‌های انجام شده در لست سکند، بهترین زمان سفر به جزیره پوکت تایلند، بین ماه‌های نوامبر و آوریل است (تقریبا از اوسط پاییز تا اواسط بهار)، که هوا در آنجا مطبوع و دما مناسب و بسیار خوب است.

همچنین باید گفت که از دسامبر تا ژانویه (تقریبا از اواخر پاییز تا اواسط زمستان) نیز همچنان هوا مطلوب است و هنوز خیلی گرم نشده و می‌توانید به پوکت سفر کنید.

ماه‌های مارس و آوریل (تقریبا از اواخر زمستان تا اواسط بهار) هم هوا بسیار گرم است و شاید هرکسی نتواند آن را تحمل کند. میانگین بالاترین دمای جزیره در سال، عدد 33 درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد و پایین‌ترین دما هم 25 درجه سانتی‌گراد است.

بد نیست که فصل بارندگی پوکت را هم بدانید که از ماه مه تا اکتبر (تقریبا از اواسط بهار تا اواخر تابستان) است. در این موقع از سال، در جزیره پوکت بارندگی است، اما این بارندگی مزیت‌هایی را هم همراه دارد، برای مثال ارزان‌تر شدن قیمت هتل‌ها، خلوت‌تر شدن خیابان‌ها و جزیره از توریست و موارد اینچنینی.

در مجموع به‌دلیل اینکه پوکت در نزدیکی خط استوا قرار دارد، تغییرات آب و هوایی کمی برای آن در سال ایجاد می‌شود و بیشتر، آب و هوای گرمسیری موسمی دارد.

نکته دیگری که در رابطه با آب و هوا و شرایط جوی جزیره پوکت تایلند می‌توان مطرح کرد، این است که بین ماه‌های نوامبر تا آوریل (تقریبا از اواسط پاییز تا اواسط بهار) آب اطراف جزیره ملایم‌تر است، اما بین ماه مه تا اکتبر (تقریبا از اواسط بهار تا اواخر تابستان) شدت جریان آب بیشتر می‌شود که این برای ورزشکاران حرفه‌ای که برای مثال موج‌سواری می‌کنند، بسیار جذاب‌تر خواهد بود.

سِنترال فستیوال - جاهای دیدنی پوکت تایلند

فرهنگ، دین و آداب و رسوم مردم پوکت

تقریبا اکثر مردم پوکت از دین بوداییسم پیروی می‌کنند، به همین خاطر هم این دین در فرهنگ و آداب و رسوم مردم کاملا تاثیر گذاشته است. اما با این حال یکی از سنت‌ها و فرهنگ‌هایی که همچنان حفظ شده، سنت استادانه هنرهای نمایشی است.

نکته دیگری که باید اضافه کرد، این است، با توجه به اینکه چینی‌های زیادی در این جزیره هستند، آن‌ها هم سنت‌ها و فرهنگ‌های خود را به این جزیره آورده‌اند. اما بدیهی است که همچنان این فرهنگ‌ها متاثر از بوداییسم است. معابد و رستوران‌های چینی زیادی در پوکت وجود دارند. فراموش نکنید که فرهنگ‌هایی از دیگر ملت‌ها هم در این جزیره وجود دارند.

یکی دیگر از فستیوال‌هایی که در پوکت برگزار می‌شود، فستیوال گیاه‌خواری چینی است که هر ساله آن را برپا می‌کنند. بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد، این تصویر را از پوکت در ذهنتان داشته باشید که جشن، فستیوال و فرهنگش بسیار به چشم می‌خورد و برایتان حتما جالب و متفاوت خواهد بود.

کارهای ممنوعه در پوکت

هر کشوری با توجه به رسم و رسومات خود، محدودیت‌هایی را دارد که از نظر عرف آن جمعه، انجام دادنشان درست نیست و حتی گاهی از اوقات، خلاف قانون است.

جزیره پوکت هم از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است که به برخی از محدودیت‌ها و خطوط قرمز آن دقت بیشتری داشته باشیم. این محدودیت‌ها دقیقا همان کارهای ممنوعه در تایلند هستند که پیشتر و به تفصیل از آنها گفته بودیم، از جمله:

  • در سطح شهر، نباید عریان باشید.
  • با حیوانات محافظت شده نباید عکس بگیرید
  • نباید مرجان یا صدفی را از سواحل جمع‌آوری کنید
  • نباید به ماهی‌ها غذا دهید
  • نباید فیل‌سواری کنید!

اقامت در پوکت

بهترین هتل های پوکت

  • هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت (Hilton Phuket Arcadia Resort)

این هتل ۵ ستاره در مساحتی حدود ۷۵ هکتار ساخته شده است. به لطف این مساحت زیاد، اطراف هتل را باغ‌های سرسبز گرمسیری فرا گرفته است. هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت در کنار اتاق‌های اشرافی و امکانات رفاهی چشمگیر، ۸ سالن غذاخوری با خوراکی‌های خوشمزه دارد. پنج استخر شنای روباز مخصوص بزرگسالان، استخر کودکان، سونا، زمین بدمینتون، تنیس و اسکواش از دیگر امکانات این هتل به حساب می‌آید.

هتل در پوکت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

  • هتل فیشرمنز هاربر پوکت (Fishermen’s Harbour Urban Resort)

سفر به پوکت نیاز به زمان‌بندی دقیقی دارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید اقامتی در هتلی لاکچری و نزدیک به مرکز شهر را تجربه کنید، هتل فیشرمنز هاربر پوکت دقیقاً همان هتلی است که دنبال آن می‌گردید. این هتل ۱۱.۸ کیلومتر از مرکز پوکت دورتر است. چندین استخر روباز، اتاق‌های شیک، استخر مخصوص آب شور و استخر شیرچه از امکانات چشمگیر هتل فیشرمنز هاربر پوکت است.

  • هتل تریسارا پوکت (Trisara Phuket)

این هتل در دل جنگل‌های سرسبز گرمسیری واقع شده است. با این حساب اگر عاشق طبیعت هستید، هتل تریسارا را فراموش نکنید. این هتل ۵ ستاره درواقع از ۴۸ ویلای بزرگ و تماشایی تشکیل شده است. رستوران هتل نیز فاصله کمی با این اتاق‌ها دارد تا گردشگران اقامتی شاهانه را در تریسارا پوکت تجربه کنند.

بهترین هاستل های پوکت

سفر به پوکت با اقامت در هاستل تغییر چشمگیری در هزینه‌ های مسافرت به تایلند ایجاد می‌شود. با این حساب برای سفر ارزان پوکت، یکی از هاستل‌های زیر را انتخاب کنید.

  • هاستل بان بان (Baan Baan)

این هاستل در یکی از محله‌های تاریخی پوکت قرار دارد. به همین دلیل اگر اهل بازدید از جاهای تاریخی پوکت هستید، هاستل بان بان دقیقاً همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید.

  • هاستل چیل‌ هاب (ChillHub)

پوکت ساحل زیبایی با نام بانگتائو (Bangtao)، دارد. هاستل چیل هاب با فاصله‌ای کم از این ساحل، انتخابی مناسب برای گردشگران علاقه‌مند به تفریحات دریایی است.

  • هاستل وایبز پارتی (Vibes Party)

امکانات هاستل وایبز پارتی به اندازه‌ای است که با هتل‌های درجه‌ یک پوکت برابری می‌کند. در کنار اتاق‌های شیک، در این هاستل استخر شنا و رستوران نیز وجود دارد

بهترین رستوران های پوکت کدام هستند؟

سفر به پوکت هر چقدر هم که خوش بگذرد، به پایان می‌رسد، اما طعم غذاهای خوشمزه تایلندی برای همیشه در زیر دندان گردشگران باقی می‌ماند. در ادامه راهنمای سفر به پوکت چند نمونه از بهترین رستوران های پوکت را معرفی می‌کنیم.

  • رستوران آکوا ؛ جاهای دیدنی پوکت تایلند

این رستوران در ساحل زیبای کالیم واقع شده است. رستوران آکوا سرآشپزی ایتالیایی دارد. از آنجایی که سرآشپزی را همانند سرآشپزهای ایتالیایی سراغ نداریم که غذاهای دریایی خوشمزه بپزد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به رستوران آکوا بزنید.

  • رستوران نسیم (Breeze)

به گردشگران عاشق‌پیشه‌ای که دست دلدار را گرفته‌اند و راهی پوکت شده‌اند، رستوران نسیم را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران محیطی بسیار عاشقانه دارد و جان می‌دهد برای شام‌های دونفره.

  • رستوران رایا

اگر می‌خواهید در سفر به پوکت خودتان را مهمان غذایی خوشمزه با قیمتی مناسب کنید، سری به رستوران رایا بزنید. غذاهای این رستوران به اندازه‌ای معروف است که از بانکوک، پایتخت تایلند سفارش دریافت می‌کند.

تور پوکت - جاهای دیدنی پوکت تایلند

حمل و نقل و جابجایی در پوکت

راه‌ها و روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی بین نقاط مختلف جزیره پوکت تایلند هست، اما بهتر است بدانید کدام روش چه ویژگی‌هایی را دارد. پیش از هر چیز، باید بدانید شاید از نظر شما، پوکت سیستم حمل و نقل خیلی خوبی نداشته باشد، اما با کمک راهنمای حمل و نقل پوکت که در ادامه آورده‌ایم، می‌توانید تا حدودی از اینکه قرار است چگونه برنامه‌ریزی کنید، مطلع شوید.

  • استفاده از توک توک: توک توک‌ها وسیله‌هایی چهار چرخ هستند که تقریبا به‌راحتی در سطح پیدا می‌شوند و می‌توانید با آن‌ها جابجا شوید. نکته قابل ذکر در این میان، قیمت کرایه آن‌هاست که به نسبت کمی زیاد است.
  • استفاده از تاکسی: تاکسی‌ها، اتومبیل‌های تاکسی معمولی هستند که صندلی‌های بسیار راحت‌تری نسبت به توک توک‌ها دارند، اما تعداد آن‌ها در سطح شهر، خیلی زیاد نیست و هزینه‌ها را هم باید در نظر داشته باشید که گرانتر است.
  • اجاره کردن ماشین: اینکه هزینه کرایه یا اجازه ماشین چقدر است، کاملا به ماشین و تعداد روزهایی بستگی دارد که شما در نظر دارید، اما به‌طور کلی این امکان برای شما وجود دارد.
  • اجاره کردن موتور: اجاره موتورسیکلت هم در جزیره پوکت امکان‌پذیر است و باز هم مبلغ آن متغیر است و نمی‌توان عدد مشخصی را برایش تعیین کرد.
  • کرایه ون: اگر تعداد شما زیاد است، بهترین کار، کرایه کردن ون است.
  • استفاده از اتوبوس: دو نوع اتوبوس برای جابجایی وجود دارند، یکی برای جابجایی فقط بین سواحل است و قیمت بسیار ارزانی دارد، دیگری اتوبوس‌هایی هستند که بین ایستگاه‌ها توقف دارند و ساحل به ساحل حرکت نمی‌کنند.

بهترین مراکز خرید پوکت کدام هستند؟

سفر به پوکت با خرید از مراکز خرید این شهر حسابی خوش می‌گذرد. به همین دلیل مراکز خرید پوکت در گوشه‌و‌کنار خیابان‌های معروف آن وجود دارد. با این حال برای اینکه در انتخاب بهترین مراکز خرید پوکت سردرگم نشوید، چند مرکز خرید مهم پوکت را با شما در میان می‌‌گذاریم.

  • مرکز خرید جانگ‌سایلون (Jungceylon) ؛ جاهای دیدنی پوکت تایلند

از آنجایی که در سفر همیشه وقت تنگ است، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی راهی مرکز خرید جانگ‌سایلون شوید. این مرکز خرید با ۲۰۰ مغازه، هر کالایی که فکرش را بکنید در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

مرکز خرید جانگ‌سایلون در دل ساحل زیبای پاتونگ ساخته شده است. به لطف این فاصله کم، در کنار پاساژگردی، فرصتی پیدا می‌کنید تا گشت‌و‌گذاری جانانه در ساحل پانگ داشته باشید.

  • مرکز خرید پریمیوم اوت‌ لت (Premium Outlet Phuket)

اگر به فکر خرید سوغاتی باکیفیت، اما ارزان در پوکت هستید، راه مرکز خرید پریمیوم اوت لت را در پیش بگیرید. مرکز خرید پریمیوم ساختمانی روستا‌مانند دارد.

به لطف این طراحی، حس گشت‌و‌گذار در دهکده‌های تایلندی در ذهن گردشگران تداعی می‌شود. مرکز خرید پریمیوم بورس پوشاک و کالاهای برند است. از آنجایی که کالاهای اوت لت در این مرکز خرید فروخته می‌شود، به لحاظ قیمت نیز با یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید پوکت روبه‌رو هستیم.

این مرکز خرید از دو ساختمان بزرگ تشکیل شده است. مجموع این ساختمان‌ها باعث شده تا مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت را به بزرگ‌ ترین مرکز خرید پوکت تبدیل کرده است.

در کنار سبد گسترده‌ای از کالاهای متنوع، یک سالن سینما نیز در این مرکز خرید وجود دارد. مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت، بورس لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی و اجناس لوکس است.

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در پوکت چگونه است؟

راهنمای سفر به پوکت اطلاعات کافی برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پیش شماره پوکت ۰۷۶ است. حتی زمانی که در پوکت هستید نیز باید حتماً پیش شماره ۰۷۶ را بگیرید. تقریباً‌ تمامی هتل های پوکت اینترنت وای‌فای رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

چهار اپراتور همراه در تایلند فعالیت دارند. این اپراتورها در تایلند با نام‌های dtac، MoveTrue، TOT و AIS شناخته می‌شوند. تجربه نشان‌داده در میان این اپراتورها، MoveTrue، ارزان‌ ترین سیم کارت تایلند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با این حال به لحاظ آنتن‌دهی، اپراتور AIS بهترین پوشش را در پوکت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید