ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ می تواند برایتان بسیار پرکاربرد باشد؛ خصوصا اگر از یک اکانت برای بیزینس استفاده کنید. بصورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل در این بخش از تکنولوژی پارس مگ نحوه ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ را به شما یاد خواهیم داد.

نصب واتساپ - ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

واتس اپ (WhatsApp) چیست؟

WhatsApp یکی از محبوب ترین و کاربر پسندترین برنامه های پیام رسان این روزها است که به دلیل سادگی و رابط کاربری آسان، کاربران قادرند بدون هیچ زحمتی از آن استفاده کنند. واتس اپ به کاربران خود امکان ارسال پیام هایی را می دهد که در دو سمت فرستنده و گیرنده رمز گذاری شده اند، بنابراین تنها شما و فردی که با او مکالمه می کنید می توانید محتوای پیام را بخوانید و نه هیچ کسی در این میان، حتی خود WhatsApp هم قادر به خواندن آن نیست.

واتس اپ گزینه های کاربردی زیادی دارد که بسیار مفید هستند، اما آزار دهنده ترین چیزی که ممکن است به آن برخورد کنید چیست؟ اگر تلفن هوشمند دو سیم کارت دارید، ممکن است بخواهید از دو شماره تلفن جداگانه برای داشتن دو حساب WhatsApp استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

اینطور نیست؟ اینجاست که واتس اپ محدودیت هایی را برای کاربران خود ایجاد می کند. WhatsApp اجازه نمی دهد که کاربرانش بیش از یک حساب کاربری را در تلفن همراه خود پیکربندی کنند. شاید تعجب کنید.

ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ روی یک تلفن اندروید

برخی گوشی های اندرویدی امکان نصب دو نسخه از یک برنامه را برای کاربران فراهم می‌کنند. اگر صاحب گوشی سامسونگ باشید، با قابلیتی به نام «Dual Messenger» می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. با این ویژگی می‌توانید دو نسخه از برخی برنامه‌ها را روی دستگاه خود داشته باشید که یکی از آن‌ها واتساپ است. بنابراین با این قابلیت نصب دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ برای شما ممکن می‌شود.

گوشی های شیائومی از قابلیت Dual Apps بهره می‌برند و موبایل‌های اوپو و ویوو هم به ترتیب دارای ویژگی Clone Apps و App Clone هستند. اگر بخواهیددو واتساپ در یک گوشی هواوی یا آنر نصب و از آن‌ها استفاده کنید، باید به سراغ قابلیت App Twin بروید.

برند گوشی هوشمند تنظیمات برای نصب دو نسخه واتساپ
سامسونگ Dual Messenger
شیائومی Dual Apps
اوپو Clone Apps
ویوو App Clone
ایسوس Twin Apps
هواوی App Twin
آنر App Twin

5 روش ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

روش اول

خب برای شروع کار ابتدا شما باید وارد تنظیمات – Setting گوشی خود شوید و در نوار جستجو عبارت Dual Apps یا Dual Messenger را وارد کنید. همانطور که مشاهده می کنید این گزینه برای شما نمایان شده است است و برای بقیه ماجرا باید روی آن کلیک کنید.

روش ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

این گزینه برای پیام رسان هایی وجود دارد که امکان دوبل کردن برخوردار می باشد و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در موبایل من ۳ گزینه تلگرام، واتساپ و اسکایپ قابل دوبل کردن می باشند و از آنجایی که ما می خواهیم در واتساپ دو حساب داشته باشیم در اینجا دکمه Whatsapp را فعال می کنیم.

روش ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

خب تبریک میگم کار شما با موفقیت انجام شده است که در حقیقت با رنگی شدن دکمه متوجه می شویم که واتساپ ما دوبل شده است. اگر شک دارید می توانید به صفحه اپلیکیشن موبایل خود بروید. همانطور که معلوم است کار نشد ندارد و در گوشی شما دو اکانت واتساپ موجود شده است.

طریقه ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

اگر دقت کرده باشید یکی از واتساپ های شما، در گوشه ای از آیکون؛ رنگ نارنجی مشاهده می کنید که در حقیقت آن نشان دهنده ی دومین واتساپ شما می باشد و با ضربه بر روی آن می بینید که از شما می خواهد که شماره ی جدید خود را وارد کنید.

روش دوم ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

استفاده از پروفایل های چند کاربره در تلفن اندروید

بسیاری از تلفن های هوشمند جدید اندروید، امروزه به شما این امکان را می دهند که چندین حساب کاربری در دستگاه ایجاد کنید یا یک حساب مهمان داشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید دو حساب واتس اپ را روی یک تلفن همراه اجرا کنید، می توانید از multiple users استفاده کنید تا یک پروفایل جدید جداگانه از حساب اصلی تلفن هوشمند اندروید خود راه اندازی کنید.

در این فضای موازی، می توانید واتس اپ دوم را از Google Play Store دانلود کنید تا یک حساب جدید را از ابتدا پیکربندی کنید. ویژگی multi-user در Android’s Lollipop و نسخه های بعدی و همچنین ROMs سفارشی موجود است.

نحوه راه اندازی پروفایل کاربری در اندروید
  • Multi-User را روی تلفن هوشمند خود اضافه کنید. برای این کار کافیست به تنظیمات بروید و بر روی Users کلیک کرده و سپس Add User  (یا Add Guest account) را انتخاب، یا فقط نوار اعلان را پایین بیاورید، روی نماد کاربر ضربه بزنید و روی Add Guest یا Add User ضربه بزنید.
  • بعد از ایجاد یک کاربر جدید، جزئیات کامل را برای ایجاد حساب کاربری جدید ارائه دهید.
  • تغییر به New User، یک رابط کاملاً جدید با تنظیمات پیش فرض تلفن در اختیار شما می گذارد.
  • حالا زمان آن رسیده است که با رفتن به Play Store برنامه واتس اپ را در New User Mode نصب کنید.
  • پس از دانلود و نصب برنامه جدید WhatsApp، تمام جزئیات را وارد کنید و شماره تلفن همراه دیگر خود را که با حساب فعال واتس اپ اصلی تنظیم نشده است را وارد کنید.

تبریک می گویم، شما با موفقیت 2 نرم افزار با دو حساب واتس اپ را روی یک تلفن نصب کرده اید. با استفاده از ویژگی multi-user، حتی می توانید بیش از دو حساب واتس اپ را در یک تلفن اندروید نصب کنید. فقط دقت کنید که به هیچ عنوان نمی توانید با یک شماره موبایل به چند حساب واتس اپ متصل شوید، زیرا این نرم افزار امکان اجرای دو حساب روی یک شماره تلفن را نمی دهد.

روش سوم ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

برای اجرای چندین حساب کاربری از SwitchMe Multiple Accounts استفاده کنید

SwitchMe یک برنامه اندرویدی است که به شما این امکان را می دهد که با دو حساب واتس اپ جداگانه در یک دستگاه اندروید کار کنید، اما این برنامه نیاز به روت کردن تلفن اندروید دارد. اگرچه ما کاربران را به بوت کردن تلفن هوشمند خود تشویق نمی کنیم، اما کاربران باید از چنین برنامه هایی مطلع باشند. در اینجا چند مسئله وجود دارد:

برنامه چند حساب Switchme به شما اجازه می دهد تا از چندین فضای کاربری وارد شوید و از آن خارج شوید اما برای این کار به دسترسی روت نیاز است. با این حال، کاربران نمی توانند از پروفایل فعلی خود به سایر پروفایل ها دسترسی پیدا کنند زیرا هر حساب در پروفایل های چندگانه تنظیمات، برنامه ها و داده های خود را خواهد داشت.

واتساپ - ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

این مراحل ساده را دنبال کنید:
  • دستگاه اندروید خود را روت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که برنامه واتس اپ روی تلفن هوشمند شما نصب شده است.
  • برنامه SwitchMe Multiple accounts را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید.
  • SwitchMe Multiple accounts را اجرا کنید، این برنامه از شما برای Superuser سوال می کند که باید به آن اجازه دهید.
  • حالا یک پروفایل کاربری به نام خود در برنامه SwitchMe ایجاد کنید. این پروفایل یک حساب مدیر است که شامل همه برنامه ها و تنظیمات فعلی است، و همچنین پروفایل واتس اپ شما را که قبلاً در تلفن هوشمند شما نصب شده است را بازتاب می کند.
  • اکنون با زدن روی دکمه Create Profile در برنامه SwitchMe، یک پروفایل دیگر با نام متفاوت ایجاد کنید و سپس گزینه Switch برای برگزیدن حساب مورد نظر انتخاب کنید.
  • حالا تلفن هوشمند را به طور خودکار ری استارت کنید و پس از آماده شدن برای استفاده، مجدداً واتس اپ را از Google Play Store نصب کنید و آن را برای شماره تلفن های مختلف خود ثبت کنید. به همین شکل.

روش چهارم ساخت دو اکانت همزمان در واتساپ

با استفاده از USING OGWhatsApp

اگر به دنبال چگونگی استفاده از دو حساب کاربری واتس اپ در تلفن دو سیم کارته هستید، OGWhatsApp اولین انتخاب کاربران در چندین سال قبل است. OGWhatsApp یک برنامه اندروید است که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به روت کردن دستگاه اندرویدی خود، از دو حساب جداگانه واتس اپ در دستگاه اندروید خود استفاده کنید. هنگام اجرای حساب واتس اپ به طور معمول روی تلفن هوشمند، می توانید چندین مرحله ساده (در زیر) را برای اجرای یک حساب واتس اپ متفاوت در OGWhatsApp دنبال کنید. این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • از داده های WhatsApp خود به طور کامل پشتیبان گیری کنید و آن را بازیابی کنید.
  • با رفتن به Settings > apps > WhatsApp > Clear Data می توانید همه داده های واتس اپ را حذف کنید.
  • دایرکتوری /sdcard/WhatsApp را به sdcard/OGWhatsApp/ تغییر نام دهید. برای انجام این کار می توانید از هر file manager در اندروید یا ویندوز استفاده کنید.
  • برنامه اصلی WhatsApp را از دستگاه اندروید خود حذف کنید.
  • اکنون OGWhatsApp را در تلفن اندروید خود نصب کنید.
  • پس از نصب، به یاد داشته باشید که شماره قدیمی خود را که قبلاً با واتس اپ اصلی در OGWhatsApp ثبت شده بود را تایید کنید.
  • حالا واتس اپ رسمی برای شماره دیگر خود را از play store نصب کنید.

ساخت دو اکانت واتساپ در آیفون: استفاده از WhatsApp Business

بسیاری از کاربران اپلیکیشن WhatsApp Business از این برنامه برای ارتباط با همکاران و مشتریان خود استفاده می‌کنند. راه‌اندازی یک اکانت تجاری واتساپ در آیفون آسان و رایگان است. با این وجود، روش زیر تنها در صورتی کار می‌کند که دو سیم کارت در گوشی آیفون خود داشته باشید؛ البته می‌توان از یک سیم کارت فعال در گوشی دیگری نیز استفاده کرد.

ابتدا برنامه WhatsApp Business را از فروشگاه App Store دانلود کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه WhatsApp Business را باز کنید. روی گزینه Agree & Continue برای قبول شرایط خدمات برنامه (Terms of Service) کلیک کنید.
  • Use a different number را انتخاب کنید.
  • شماره تلفن سیم کارت دوم خود را وارد کنید؛ سپس روی Done ضربه بزنید.
  • برای تایید شماره تلفن خود، Yes را انتخاب کنید.
  • حال، کد تایید ارسال شده به گوشی خود را وارد کنید.
  • چنانچه نسخه پشتیبان iCloud موجود نیست، روی Skip Restore ضربه بزنید.
  • نام خود را وارد کرده و دسته‌بندی کسب‌وکار خود را مشخص کنید. اگر اکانت دوم شما به منظور استفاده شخصی است، Not a business را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Next ضربه بزنید.
  • با انتخاب Explore می‌توانید اطلاعات بیشتری از کسب‌وکار خود وارد کنید. اگر می‌خواهید بعدها این اطلاعات را تکمیل کنید، روی Not Now ضربه بزنید.

ساخت دو اکانت واتساپ در آیفون

تمام شد؛ اکنون دومین اکانت واتساپ، روی گوشی شما فعال است. این اکانت از نخستین حساب کاربری شما جداست. شما می‌توانید ارسال پیام و همچنین دریافت پیام را در واتساپ آغاز کنید یا گروه جدیدی ایجاد کنید و از WhatsApp برای برقراری تماس استفاده کنید.

استفاده از برنامه Whats up در آیفون

اگر فکر می‌کنید که WhatsApp Business بیش از حد رسمی‌ست، می‌توانید برنامه Whats up را جایگزین آن کنید.

ابتدا برنامه Whats up را از App Store دانلود کنید. سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Whats up را اجرا کرده و گزینه Dual را انتخاب کنید. حال، به نسخه موبایل WhatsApp Web منتقل می‌شوید.
  • در دستگاه دوم خود، وارد WhatsApp Messenger شوید.
  • بخش Setting را باز کنید.
  • روی Link a Device ضربه بزنید و کد QR روی صفحه گوشی آیفون را اسکن کنید.

نحوه استفاده از دو واتساپ

اکنون، شما دومین اکانت واتساپ خود را روی Whats up راه‌اندازی کرده‌اید. برای استفاده از اولین حساب کاربری خود در واتساپ مثل همیشه باید برنامه WhatsApp را اجرا کنید. برای دومین اکانت واتساپ نیز از برنامه Whats up استفاده کنید.

بزرگترین عیب برنامه Whats up وجود تبلیغات متعدد است؛ با این حال در جایگاه مقایسه با بیشتر برنامه‌های دوگانه واتساپ در App Store، رابط کاربری Whats up برای موبایل بهینه است.

برنامه‌های دیگر خیلی کاربرپسند نیستند، زیرا نسخه دسکتاپ WhatsApp Web را نمایش می‌دهند. برای خواندن و نوشتن پیام‌های خود، مجبور خواهید بود که صفحه را کوچک و بزرگ کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید