کاور شوفاژ یکی از بهترین ابزار های پوشاندن رادیاتور هاست. با چند ترفند ساده و خلاقانه می توانید از فضای بلااستفاده ی رادیاتور ها به بهترین شکل استفاده کنید. با روش های مختلفی که می توانید برای پوشاندن و پنهان کردن شوفاژ استفاده کنید در این مقاله از دکوراسیون پارس مگ آشنا شوید.

فهرست محتوا نمایش

کاور شوفاژ چیست ؟

کاور شوفاژ در واقع یک نوع  پوشش روی رادیاتور ها است که  از جنس‌های مختلف درست می شود  و تمامی سطح روی رادیاتور را به طور کامل می‌پوشاند.

پوشاندن شوفاژ - کاور شوفاژ

در حال حاضر که خانه ها آپارتمانی و کوچک شده از دست دادن یک قسمت از دیوار ناخوشایند است و جا برای قرار دادن لوازم کم، پس بهتر است با کاور کردن شوفاژ ها از این فضا بلا استفاده به نحو احسن استفاده کنید.

انواع جنس کاور شوفاژ

کاور چوبی شوفاژ

یکی از رایج ترین ابزار استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از چوب است چون علاوه بر انتقال احساس گرما و صمیمیت به زیبا سازی محیط نیز بسیار می کند. کاور چوبی شوفاژ یکی از انتخاب های زیبا و لوکس برای طراحی منزل و اتاق خواب به شمار می رود. یکی از بهترین کاورهای شوفاژ، چوب است اما اگر محدودیت بودجه دارید نمونه های دیگر مقرون به صرفه هستند.

کاور شوفاژ چوبی - کاور شوفاژ

کاور شوفاژ ام دی اف

کاور شوفاژ ام دی اف همانند پوشش چوبی رادیاتور است اما با این تفاوت که در رنگ های خاص و زیباتر تولید می شوند. علاوه بر تنوع رنگی بالا، می توانیم به کیفیت بسیار بالای آن در برابر گرما اشاره کرد. کاورهای ام دی اف عایق خوبی در برابر گرما محسوب می شوند زیرا گرما را به خود جذب نمی کنند.

اگر طراحی کابینت منزل شما ام دی اف است، بهتر است کاور انتخابی شما از جنس چوب باشد. این عدم هماهنگی سبب جلوه بیشتر منزل شما می شود.

کاور شوفاژ پارچه ای

کاور شوفاژ پارچه ای یکی از کم هزینه ترین مدل ها در بین سایر نمونه ها است. پارچه دارای بافت مناسبی است و روکش خوبی برای رادیاتورهای قدیمی به شمار می رود. کاربرد آن ها صرفا تزئینی است و کاربردی ندارد. اما مشکل اساسی ای که در کاورهای پارچه ای وجود دارد، شل و ضعیف بودن جنس آن ها است. پارچه ها معمولا حالت آویزان دارند و صاف نمی ایستند به همین دلیل مناسب ترین جنس پارچه در کاورهای شوفاژ کتان است.

کاور شوفاژ فلزی

مصالح فلزی نیز از جمله موادی هستند که در ساخت کاور رادیاتور و شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به طرح‌های مختلفی مانند سبک فرفورژه که به این کاورها می‌دهند از نظر زیباشناختی هم بهبود می‌یابند.

از سوی دیگر، رنگ‌های پودری مقاومی نیز به عنوان پوشش روی سطح این کاورهای فلزی قرار می‌گیرند. هزینه پایین و قدرت سفارشی سازی بالا با توجه به انعطاف‌پذیری فلز از مهم‌ترین مزایا این نوع از کاور به شمار می‌رود. در هر صورت گرم شدن زیاد آن را می‌توان نقطه ضعفی بزرگ در نظر گرفت.

کاور شوفاژ مشکی - کاور شوفاژ

روکش رادیاتور نمدی

نمد هم در گروه پارچه قرار می گیرد اما از لحاظ فیزیکی و ظاهری، نمد از پارچه محکم تر است و در حالت صاف تری می ایستد. نمد هم همانند پارچه کابرد آن صرفا تزئینی است و کاربردی ندارد. قیمت این گروه از کاورها نسبت به کاورهای چوبی و ام دی اف پایین تر است .

بهتر است کاور شوفاژ با توجه به سبک دکوراسیون منزل خودتان انتخاب کنید. قطعا با هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در بین وسایل تان طراحی شیک تری خواهید داشت.

کاور شوفاژ ترکیبی

انتخاب دیگری که پیش روی کاربر در استفاده از کاور شوفاژ قرار دارد، ترکیب چند نوع از مصالح بالا با یکدیگر است. ترکیب فلز با ام دی اف و فلز با چوب از طرفی می‌تواند تا مقدار زیادی از هزینه بالای کاور چوبی بکاهد و از طرفی هم برجستگی خاصی به آن ببخشد.

مزایا و معایب استفاده از کاور شوفاژ چیست ؟

کاور شوفاژ کلاسیک - کاور شوفاژ

مزایای کاور شوفاژ

جدا از جنس  کاور شوفاژ این کار  مزایایی به دنبال دارد:

۱-  ارتقا سطح زیبا و دکور منزل یا محل کار

۲- افزایش سطح ایمنی شوفاژ به منظور جلوگیری از سوختگی به ویژه در کودکان

۳- تشکیل لایه‌ای عایق صدا در اطراف رادیاتور

۴-  تبدیل فضای بلا استفاده اطراف رادیاتور به یک فضای قابل استفاده کوچک از مهم‌ترین مزایای مربوط به این کاورها به شمار می‌روند.

معایب استفاده از کاور شوفاژ

معایب انجام دادن کاور شوفاژ  که لازم است قبل از انجام آن  مطالعاتی در این خصوص داشته باشید و بعد از بررسی این معایب و مزایا خود تصمیم به انجام گیرد  .

۱- ایراد مهمی که بهکاور  شوفاژ وارد میشه اینه که باعث میشن رادیاتور ها کارآیی اصلی شان کمرنگ شود و میزان گرمایش پایین می آید .

۲- در صورت کاور کردن شوفاژ ها خود پوشش گرمایی را جذب می کند که در صورت فلزی بودن می تواند حادثه آفرین باشد

۳- همچنین اگر فضای بیشتری را ازداخل کاور آزاد بگذاریم ممکن است گرمای بیشتری از دست دهیم

۴- اگر برای گرم شدن منزلتان مشکلی داریدو بنا یه دلیل بزرگ بودن خانه یا نداشتن وسایل  گرمایشی دیگر، نمی توانید این راه را انتخاب کنید.

ایده برای پوشاندن رادیاتور - کاور شوفاژ

ایده هایی برای پوشاندن شوفاژ

پوشاندن شوفاژ و تبدیل آن به ویترین

اگر فضای نشیمن شما کوچک است اما دلتان یک ویترین می خواهد می توانید با پوشاندن شوفاژ و تبدیل آن به ویترین، یکی از آن ها را برای فضای نشیمن خودتان بسازید اگر در این کار مهارت ندارید به سادگی می توانید از یک نجار و یا متخصص کمک بگیرید و چهره ی نشیمن خود را متماییز کنید.

پوشش رادیاتور به شکل قفسه کتاب

اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید، به اضافه کردن چند قفسه برای نگهداری کتاب‌ها فکر کنید. با این کار، پوشش شوفاژ شما یک هدف عملی نیز خواهد داشت.

مخفی کردن رادیاتور در فرورفتگی دیوار

وقتی رادیاتور شما در فرورفتگی دیوار ایجاد شده است و در واقع دکوراسیون شما قناسی دارد، پس به سادگی می توانید با چند ترفند ساده از شر قناسی ساختمان و چهره ی زشت رادیاتور خود خلاص شوید، با ایجاد چند شلف و یک درب می توانید قناسی خود را پرکاربرد و زیبا کنید  کافی است کمی خلاق باشید.

دکور شوفاژ - کاور شوفاژ

پنهان کردن شوفاژ به وسیله ی کاور کابینتی

می توانید با تهیه ی روکش یا کاور کابینتی، طرحی زیبا برای پنهان کردن شوفاژ خود، ترسیم نمایید. این طرح بسیار زیبا بوده و می توانید از سطح بالای آن برای قرار دادن اجسام استفاده نمایید.

ساخت یک نیمکت برای پوشاندن رادیاتور

ایده دیگر برای پوشاندن شوفاژ ساخت یک نیمکت روی رادیاتور است که برای فضاهای کوچک هم بسیار مناسب است، به خاطر داشته باشید که چنین نیمکتی نیاز به تهویه گرما و امکان دسترسی به سرویس دارد. و برای اطمینان از ایمنی در برابر آتش باید توسط یک متخصص ساخته شود.

یکپارچه سازی دیوار و شوفاژ

گاهی می توانید با پوشاندن شوفاژ های خود دیوار فضای داخلی تان یکپارچه کنید، با این یک پارچه سازی به خوبی می تواند تغییراتی که برای دیوارهای خود در نظر گرفته اید روی آن اعمال کنید این تغییرات می تواند شامل مواردی مانند کاغذ دیواری و رنگ آمیزی دیوار ها شود.

استفاده از شلف از برای کاور شوفاژ

اگر مایل به استفاده از کاور نیستید، این طرح بسیار مناسب شما می باشد. می توانید با قرار دادن یک شلف شناور از جنس چوب بر روی شوفاژ، آن را پنهان نمایید. همچنین می توانید بر روی آن از وسایلی همچون گلدان، کتاب، کیف و سایر وسایل و لوازم، استفاده نمایید.

کاور کردن شوفاژ - کاور شوفاژ

ایده برای پوشاندن شوفاژ و استفاده به عنوان میز

ایده ی شلف را می توانید متناسب با دکوراسیون خود هماهنگ کنید، اگر شوفاژ و رادیاتور شما زیر پنجره قرار ندارد پس به خوبی می توانید با پوشاندن شوفاژ به عنوان یک میز در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و لذت ببرید.

استفاده از شلف برای مخفی کردن شوفاژ

یک شلف ساده اولین ایده است که می توانیم از پوشاندن شوفاژ ها داشته باشیم، کافی است با استفاده از الوارها قاب شفافی برای آن ها بسازیم، الوارها را رنگ بزنید و طاقچه ای برای پنجره ها بسازید، حالا شلف های شما آماده است! این ایده برای فضاهایی مانند اتاق کودک بهترین گزینه است.

استفاده از مصالح مختلف برای پوشاندن شوفاژ

چوب ها تنها راه حل پوشاندن شوفاژها و رادیاتور های شما نمی باشد به سادگی می توانید از مصالح متفاوت در این زمینه استفاده کنید، ورق های فولادی یکی از این مصالح منحصر به فرد برای مخفی کردن شوفاژ شما است، مطلب راه حلی ساده برای مخفی کردن چهره زشت رادیاتورها به شما در ساخت آن کمک می کند.

هدایت چشم

شما می‌توانید با هم‌رنگ کردن شوفاژ و دیوار و اضافه کردن چند تابلو در بالای آن، چشم بیننده را به سمت بالا هدایت کنید. همچنین، با قرار دادن آویز لباس می‌شود قسمتی از رادیاتور را پوشاند، که برای فضاهای کوچک خیلی کاربردی است.

تبدیل شوفاژ به میز - کاور شوفاژ

کاور رادیاتور ورودی

آیا رادیاتور شما در ورودی قرار گرفته است؟ با کاور کردن می‌توانید فضای بالای آن را به منطقه‌ای برای قرار دادن موارد ضروری خود تبدیل کنید. مواردی مانند عینک آفتابی، کلید و تعدادی گل برای تزئین.

ساخت پیشخوان برای گیاهان تابستانی با مخفی کردن رادیاتور

ساخت پیشخوانی برای گیاهان تابستانی ایده ی جالبی برای مخفی کردن رادیاتور در دکوراسیون بوده است، حالا که فصل سرما روبه تمام شدن است به خوبی می توانید از فضای شوفاژ خود برای این منظور استفاده کنید به روش های گفته شده قابی جذاب برای شوفاژ خود در نظر بگیرید و زیبایی فضای داخلی خود را دو چندان کنید.

شوفاژ مشکی و میز روی آن

اگر کاور شوفاژ دقیقا به سبک شما نیست، می‌توانید با چند ترفند ساده آن را مخفی کنید. اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید می‌توانید یک میز کنسول کلاسیک را روی آن قرار دهید تا سطحی برای دکوراسیون و سایر موارد ضروری داشته باشید. تغییر رنگ شوفاژ به مشکی و قرار دادن یک سبد حصیری در کنار آن، زیبایی‌اش را چند برابر می‌کند.

تکیه دادن تابلو

یک روش آسان و کوتاه مدت برای مخفی کردن رادیاتور، استفاده از تابلو و قاب عکس است شما می‌توانید به راحتی تابلو را جای‌گذاری کرده و در صورت نیاز، به جای دیگری انتقال دهی

تبدیل شوفاژ به کنسول - کاور شوفاژ

مخفی کردن شوفاژ و تبدیل آن به کنسول

دلتان کنسول نمی خواهد؟! دست به کار شوید جای خالی کنسول را در دکوراسیون تان پر کنید کافی است با مخفی کردن شوفاژ یک قاب بسازید و به سادگی با یک دست آینه و شمعدان یک کنسول بی نظیر برای دکوراسیون داخلی خود بسازید و لذت ببرید.

ایده برای پوشاندن شوفاژ و استفاده به عنوان میز

ایده ی شلف را می توانید متناسب با دکوراسیون خود هماهنگ کنید، اگر شوفاژ و رادیاتور شما زیر پنجره قرار ندارد پس به خوبی می توانید با پوشاندن شوفاژ به عنوان یک میز در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و لذت ببرید.

استفاده از فنس های مشبک برای مخفی کردن شوفاژ

اگر می خواهید مخفی کردن شوفاژ مقرون به صرفه ای داشته باشید کافی است سری به انبارهای تان بزنید و از حفاظ ها و فنس های مشبک و سایر لوازم دور ریختنی خود برای ساخت یک قاب بی نظیر و مقرون به صرفه استفاده کنید، کافی است آن ها را نصب کنید و با یک رنگ زیبا رویش را بپوشانید.

شلف رادیاتور

اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید، می‌توانید یک شلف شناور چوبی را بالای رادیاتور قرار دهید و آن را با کتاب‌ها و سایر وسایلی که دارید تزئین کنید.

رنگ کردن شوفاژ - کاور شوفاژ

ایده آخر پوشاندن شوفاژ رنگ کردن

یکی از ساده ترین ایده ها برای پوشاندن هر چیز برجسته تر کردن آن است! بله کافی است رنگ شوفاژ و یا رادیاتور خود را از حالت همیشگی خارج کنید، به سادگی می توانید با یک رنگ جذاب ظاهر خسته کننده ی رادیاتور خود را تغییر دهید و از آن به عنوان نقطه ی کانونی فضای داخلی خود استفاده کنید.

کاور شوفاژ به سبک روستیک

با استفاده از چوب، می‌توانید این کاور رادیاتور فوق العاده زیبا و روستیک را به فضای خود اضافه کنید.

انواع طرح های کاور شوفاژ

طرح مدرن نیمه قرن

این طرح چوبی دو رنگ برای پوشاندن شوفاژ می توانید در کنار طرح های مدرن و کلاسیک قرار بگیرد. این پوشش رادیاتور با وجود طرح چوبی راه راه گرما را بالا برده و سطح چوبی روی آن نیز باعث می شود مانند کنسول عمل کند، در نتیجه هم زیباست هم مفید. با قرار دادن پوشش برای شوفاژ باید یک یادآور تنظیم کنید تا هواگیری شوفاژ را به شما یادآوری کند و بازدهی آن کم نشود.

تبدیل شوفاژ به کمد - کاور شوفاژ

کمد دیواری

در این حمام، با وجود این کمد دیواری دو منظوره هم شوفاژ را پنهان کرده اید و هم یک کمد دارید. در این صورت هم یک کمد دارید و هم از قسمتی از دیوار که به دلیل قرار داشتن شوفاژ بلااستفاده مانده، استفاده خواهید کرد.

طرح باروک

بسیاری از فروشگاه ها یا صنایع دستی فروشی ها پوشش های آماده مخصوص شوفاژ را به فروش می رسانند. بنابراین می توانید از این پوشش های آماده استفاده کرده و در کنار پنهان نمودن شوفاژ، طراحی خانه تان را زیباتر کنید.

طرح گلدار

قرار نیست پوشش هایی که خودتان می سازید ظاهر ساده و خسته کننده داشته باشند. می توانید پوشش خود را ساخته و آن را با ورقه های آلومینیوم تزئین کنید تا جریان هوای گرم از آن عبور کند. می توانید از قالب های آماده برای برش دادن استفاده کنید تا پوشش ساخته شده با کابینت و سایر لوازم خانه هماهنگ باشند. حتی می توانید از طرح ساده استفاده کنید.

طرح کودکانه

بدنه شوفاژ می تواند بسیار داغ شود، بنابراین قرار دادن پوشش شوفاژ نه تنها می تواند آن را برای کودکان امن نماید، بلکه یک طراحی زیبا و کودکانه را خلق می کند.

کاور مینیمال شوفاژ - کاور شوفاژ

قفسه مینیمال

گرچه امروزه پوشش های شوفاژ برای پنهان کردن بدنه آن موثرند، اما ممکن است حرارت شوفاژ کمی کاهش یابد. اگر بدنه شوفاژ تازه و سالم است، نیاز نیست برای آن پوششی تهیه کنید، بلکه می توانید روی آن یک قفسه چوبی قرار دهید تا بدون تاثیر بر عملکرد شوفاژ، فضای کافی برای قرار دادن وسایل ایجاد شود. این طرح برای خانه هایی مناسب است که که از سیستم شبکه ای استفاده می کند اما هنوز شوفاژهای غیرقابل استفاده دارد.

طرح الماس

اگر از طرح های براق و درخشان خوشتان می آید پس این طرح برایتان مناسب است. ردیف الماس های آویزان در مقابل شوفاژ ظاهر زیبایی پدید می آورند. این طرح سبک بر کیفیت شوفاژتان نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت.

طرح فرفورژه

میله های فلزی طرح دار بهترین راه برای زیباتر کردن خانه است. چه از فلزهای جدید استفاده کنید و چه از فلزهای طرح دار قدیمی، در هر صورت این روش می تواند دکوراسیون خانه را زیباتر کند. فراموش نکنید که می توانید فلز را رنگ آمیزی کنید.

کاور شوفاژ آینه ای - کاور شوفاژ

طرح گلاسه

با کمک این ورقه های گلاسه می توانید پوشش ساده شوفاژ را زیباتر کنید. این ورقه گلاسه از شوفاژ محافظت می کند، بنابراین می توانید در فصول سرد که گلدان ها را در خانه نگه می دارید، بر روی این پوشش قرار دهید.

پوشش کامل پالت

امروزه پوشش های پالت بسیار محبوب شده اند. این پوشش روستایی بهترین روش زیباتر نمودن خانه های ویلایی شماست.

طرح کلاسیک

زیبایی این پوشش شوفاژ در درهای زیبای آن نهفته است که می توانید آن را باز کنید و از گرمای شوفاژ لذت ببرید. نکته برتر این است که این طرح زیبا همانند یک بوفه است که می توانید شوفاژ زشت خود را پنهان کنید. سطح چوبی روی آن هم برای قرار دادن ظروف و وسایل لازم مفید است. پس میتوانید طرح مخصوص خود را داشته باشید. یادتان باشد درها را با جنسی بسازید که گرما از آن عبور کند.

کمد جادار

اگر شوفاژ قسمت پایین دیوار را اشغال کرده، پس می توانید از قسمت بالای آن استفاده کنید. اغلب شوفاژها برای تاثیر بیشتر در کنار دیوار قرار داده می شوند، اما این به معنای محدود شدن فضاست. اگر شوفاژ در نزدیکی پنجره نیست، می‌توانید یک کمد جادار بسازید تا در عین پنهان کردن شوفاژ، بتوانید کتاب و  وسایل اضافه خود را در داخل آن قرار دهید.

جاکفشی - کاور شوفاژ

چگونه یک کنسول بسازیم ؟

ابزار و مواد

  • مته
  • مته کانترسینک ترکیبی
  • اره گرد
  • گیره ها
  • اره منبت کاری / اره مویی
  • اره
  • تکه های قلع
  • تفنگ منگنه
  • هزینه: حدود 50 تا 100 دلار
  • زمان تخمین زده شده: 6 ساعت

کاور شوفاژ چوبی

مرحله اول ساخت کاور شوفاژ

روکش رادیاتور اساسا یک جعبه سه طرفه با پایه در پایین و یک درب در بالا است. نمونه ای که در اینجا نشان داده شده است از MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) ساخته شده است که انتخابی ارزان و پایدار برای پوشش است.

هر طرف جعبه اجازه می‌دهد تا گرما از طریق یک دهانه بزرگ پوشیده شده و توسط یک صفحه فلزی تزئینی به بیرون تابش کند. در پشت رادیاتور، یک تکه ورق فلزی به انعکاس گرما به داخل اتاق کمک می‌کند. توجه: MDF هنگام برش گرد و غبار زیادی ایجاد می‌کند، بنابراین برنامه ریزی کنید که ترجیحاً بیرون از خانه این کار را انجام دهید.

پیدا کردن پایه مناسب نیز اولین گزینه از چندین انتخاب طراحی را به شما ارائه می‌دهد. صفحه کنسول در طرح های بی شماری ارائه می‌شود. قالب گیری روی لبه داخلی دهانه‌های صفحه ظاهر کامل تری به پوشش می‌دهد. و اگرچه ما ترجیح دادیم که قسمت بالایی را بدون تزئینات برای ظاهری ساده و مدرن رها کنیم، می‌توانید آن را با کلاهک پایه (وارونه) برای نمایه‌ای شیک‌تر و زیباتر کنار بگذارید.

مرحله دوم ساخت کاور شوفاژ

قطعات پوششی را برش دهید.

رادیاتور را اندازه بگیرید. 4 اینچ به عرض آن و 2 اینچ به ارتفاع آن اضافه کنید. یک تکه ام دی اف را به این ابعاد ببرید. این پوشش جلویی خواهد بود.

برای طرفین، عمق رادیاتور را اندازه بگیرید. 1 اینچ اضافه کنید و دو تکه ام دی اف را به این عرض و به همان ارتفاع روکش جلو ببرید. برای قسمت بالایی، یک تکه ام دی اف را ½ اینچ پهن تر از کناره‌ها و 1 اینچ بیشتر از عرض جلو ببرید.

روی هر دو تکه کناری و قسمت جلویی، برای سوراخ های صفحه علامت بزنید: خطوط را 3 اینچ از بالا و کناره ها، 4 ½ اینچ از پایین بکشید. دو سوراخ ½ اینچی در گوشه های مخالف خطوط برش ایجاد کنید. از این سوراخ ها برای شروع به بریدن منافذ صفحه با اره مویی استفاده کنید.

کاور شوفاژ فلزی

مرحله سوم ساخت کاور شوفاژ

با استفاده از یک اره دستی، یک قرنیز 45 درجه درونی را روی یک قالب برش دهید. انتهای بریده شده قالب را در گوشه ای از دهانه صفحه قرار دهید و آن را در مقابل لبه دهانه محکم نگه دارید. قالب را در جایی که به گوشه بعدی می رسد علامت بزنید. یک قرنیز 45 درجه دیگر را رو به جهت دیگر ببرید. قالب گیری را به همین ترتیب ادامه دهید تا زمانی که چهار تکه متناسب با لبه داخلی دهانه داشته باشید.

مرحله چهارم ساخت کاور شوفاژ

هر تکه از قالب 1/4 اینچی را با چسب چوب و میخ‌های 4 بعدی (1 ½ اینچ) ببندید. برای جلوگیری از شکافتن میخ‌ها، به خصوص در هنگام میخ زدن به انتهای میتر، ابتدا سوراخ‌هایی با قطر نیم اینچ دریل کنید.

نکته: برای اینکه قالب به خوبی جا بیفتد، هر بخش را با یک قطعه مجاور در جای خود اندازه بگیرید، سپس همه را به فاصله یک تار مو برش دهید.

مرحله پنجم ساخت کاور شوفاژ

درب جلویی را رو به پشت بر روی یک برزنت قرار دهید. با استفاده از برش‌های حلبی، صفحه را طوری برش دهید که 2 اینچ از اطراف اضافه باشد. قطعات صفحه را به همان روش برش دهید تا در کناره‌های درب جلویی قرار بگیرد. هر سه صفحه را کنار بگذارید.

کاور شوفاژ کلاسیک

مرحله ششم ساخت کاور شوفاژ

یک ضایعات بلند از ام دی اف را روی لبه روی قسمت جلویی نگه دارید، به یک طرف آن را صاف کنید. یک خط با مداد در امتداد کناره‌ها روی قطعه جلویی بکشید. این راهنمای شما برای حفاری سوراخ ها خواهد بود. قسمت جلویی و یک طرف آن را با هم در زاویه 90 درجه نگه دارید. با استفاده از یک مته کانترسینک، چهار سوراخ با فواصل مساوی را روی پانل جانبی دریل کنید.

مرحله هفتم ساخت کاور شوفاژ

پایه را وصل کنید.

چسب چوب را روی لبه جلوی پانل جانبی پخش کنید. پوشش جلویی را در مقابل پانل جانبی نگه دارید و یک زاویه 90 درجه تشکیل دهید. این دو قطعه را با چهار پیچ 1⅝ اینچی به هم وصل کنید و سر آن‌ها را درست زیر سطح فرو کنید. پایه دیگر را هم به همین ترتیب وصل کنید.

بلوک‌های ام دی اف مثلثی شکل را برای اتصال پایه‌های فلزی قابل تنظیم برش دهید. از کف تا پایین پره‌های رادیاتور اندازه گیری کنید. ارتفاع پایه‌های رادیاتور را اندازه گیری کنید. اندازه گیری اول را از دومی کم کنید. باقی مانده فاصله از پایین پوشش تا سطح زیرین بلوک‌ها است. بلوک‌ها را در گوشه‌های جلویی پوشش قرار دهید. سوراخ‌ها را دریل کنید، سپس بلوک‌ها را از کناره‌ها و جلوی پوشش بچسبانید و پیچ کنید. بعد، پایه ها را به بلوک ها پیچ کنید.

پوشش را روی رادیاتور قرار دهید و پایه ها را طوری تنظیم کنید که آن را تراز کند. در امتداد این خطوط با اره منبت کاری اره مویی برش دهید تا روی تخته قرنیز محکم شود.

کاور شوفاژ مدرن

مرحله هشتم ساخت کاور شوفاژ

قسمت بالای درب را وارونه روی شوفاژ قرار دهید. درب را با لبه‌های پشتی در مرکز قرار دهید. باید یک برآمدگی ½ اینچی در اطراف طرفین و جلو وجود داشته باشد. محیط داخلی پوشش را روی قسمت بالایی علامت بزنید.

چند تکه چوب را برش دهید تا به شکل U در داخل خطوط قرار بگیرند. قطعات را چسب بزنید و به قسمت زیرین قسمت بالایی پیچ کنید. تمام درزها را درزبندی کنید، سوراخ‌های میخ و پیچ را با بتونه چوب، شن و ماسه پر کنید و قسمت بیرونی پوشش را رنگ کنید. پس از خشک شدن، از یک تفنگ منگنه برای چسباندن صفحه به داخل کاور استفاده کنید. یک تکه ورق فلزی را برش دهید تا در پشت رادیاتور قرار بگیرد تا به انعکاس گرما به داخل اتاق کمک کند. سپس پوشش را روی رادیاتور قرار دهید.

در انتها هم چندین ایده زیبا و جالب برای تبدیل شوفاژ به کنسول مشاهده می‌کنید.

یکی از راه های زیبا و جذاب برای تبدیل شوفاژ به کنسول استفاده از کنسول های طرحدار است. کنسول بالا یک کنسول کوچک و زیبا و مناسب است. این کنسول انتخاب خوبی برای خانه های کوچک است.

یکی دیگر از راه‌های شیک و جذاب برای تبدیل شوفاژ به کنسول ساخت کنسول بالا است. این کنسول انتخاب مناسبی برای خانه‌های بزرگ است. شما می‌توانید در صورت نیاز چندین کشو را به آن اضافه کنید تا بتوانید به سادگی داخل آن وسیله‌های مختلف را قرار دهید. و می‌توانید انواع مختلف دکوری‌ها را روی آن قرار دهید. از انواع قاب عکس گرفته تا گل‌های زیبا و خاص آن‌را زیبا می‌کنند.

یکی دیگر از ایده‌های جذاب تبدیل شوفاژ به کنسول تبدیل شوفاژ جذاب شما به مبل یا تخت است. و در نهایت هم می‌توانید با کوسن‌های شیک و زیبا دکوراسیون خود را تکمیل کنید.

مراحل رنگ آمیزی رادیاتور

کنسول برای پذیرایی - کاور شوفاژ

رادیاتور را خاموش کنید

پیش از اقدام به رنگ‌آمیزی رادیاتور، باید آن را کاملا خاموش و کاملا سرد کنید. اگر گرم باشد، رنگ به سطح نمی‌چسبد یا به خوبی خشک نمی‌شود، بنابراین این اولین مرحله برای گرفتن بهترین نتیجه از رادیاتور رنگ‌شده ضروری است.

در مرحله بعد، انتخاب رنگ و آستر مهم است. اگر رادیاتوری که کار نمی‌کند رنگ شده است، هم آستر و هم رنگی که استفاده می‌کنید باید در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند. اگر یک رادیاتور رنگ‌آمیزی شده باشد، آستر و رنگ باید بتوانند در برابر زنگ زدگی مقاومت کرده و در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند.

سطح را تمیز کنید

محل را پاک کنید و سطح رادیاتور را تمیز کنید. به احتمال زیاد، اطراف رادیاتور و خود رادیاتور ممکن است در طول سالیان کثیفی، چربی، گرد و غبار و کثیفی انباشته شده باشد و داشتن سطح تمیز به اطمینان از یک رنگ‌آمیزی صاف و موفق کمک می‌کند. تمیز کردن محل ممکن است شامل پاک کردن با پارچه مرطوب، سمباده زدن نقاط زبر یا زنگ‌زدگی و پاک کردن هر گونه زباله ناخواسته باشد.

آستر مناسب را انتخاب کنید

با رنگ و آستر مناسب، رادیاتور را با آستر گفته شده بپوشانید و پیش از ادامه اجازه دهید کاملا خشک شود. برای داشتن یک پایه خوب و محکم، آستر باید به آرامی اعمال شود.

کاور شوفاژ روستیک

رنگ کردن

زمان نقاشی است! وقتی که آستر کاملا خشک شد، رادیاتور را با پارچه‌ای پاک کنید تا گرد و غبار اضافی پاک شود و بعد شروع به رنگ‌آمیزی کنید. بین هر لایه باید 5 تا 7 دقیقه زمان خشک شدن وجود داشته باشد و با هر لایه اضافی رنگ و ضخامت رنگ افزایش یابد. پس از خشک شدن رنگ، می‌توان چند لایه دیگر اضافه کرد تا به ظاهر دلخواه برسید.

احتیاط کنید

نکته دیگری که باید در مورد رنگ‌آمیزی رادیاتور در نظر گرفت، فرآیند رنگ‌آمیزی خود لوله‌ها است. مراقب باشید که روی شیرهای رادیاتور را رنگ نکنید تا مطمئن شوید که به خوبی آب‌بندی نمی‌شوند. با یک رادیاتور تازه رنگ شده سعی کنید چند روز بدون روشن کردن آن خشک شود تا سطح رنگ کاملا سفت شود و شکل بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید