فواید سیب بر لاغری بسیار زیاد است و خوردن سیب در روز کمک چشمگیری در کاهش وزن شما دارد.در این مطلب از پارس مگ شما را فواید خوردن سیب برای کاهش وزن آشنا میکنیم.

فواید سیب بر لاغری - سیب و متر قرمز

سیب یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین میوه‌های دنیاست. از خواص متعدد سیب می‌توان به لاغری و کاهش وزن، سفید کردن دندان‌ها، حفظ سلامت قلب، بهبود سلامت استخوان‌ها، پیشگیری از آلزایمر و بیماری‌های تنفسی اشاره کرد.

همچینین در پارس مگ بخوانید : صبحانه در رژیم کاهش وزن چه نقشی دارد ؟

فهرست محتوا نمایش

آیا سیب در کاهش وزن تاثیر دارد ؟

تاثیر سیب در کاهش وزن غیر قابل انکار است. سیب فیبر فراوانی دارد که باعث هضم بهتر غذاها، بهبود سیستم گوارش و لاغری می‌شود. از طرفی حدود 85 درصد سیب را آب تشکیل می‌دهد. آب یک نوشیدنی بدون کالری است که نوشیدن آن به کاهش وزن کمک می‌کند. خوردن سیب ناشتا به تاثیر سیب بر روی چربی‌سوزی کمک بیشتری می‌کند.

فواید سیب بر لاغری - سیب سبز

فواید سیب بر لاغری

سیب و کاهش وزن

ترفندهای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد اما سوال ما اینجا این است که آیا خوردن سیب باعث کاهش وزن می‌شود یا نهو فواید سیب بر لاغری چیست ؟ یک سیب با سایز متوسط تقریباً دارای ۸۵ درصد آب است که این مقدار آب غالباً باعث کاهش مصرف کالری و همچنین منجر به پایین آمدن چگالی انرژی غذاها می‌شود. منظور از چگالی غذا مقدار کالری موجود در مقدار مشخصی از وزن هر غذا است که به شکل «کیلوکالری بر گرم» (kcal/g) نوشته می‌شود.

انرژی آب صفر کیلوکالری بر گرم است پس عملا نوشیدن آن هیچ کالری به بدن اضافه نمی‌کند و باعث کاهش تراکم کالری ورودی به بدن می‌شود. به طور کلی غذاهایی که کالری پایینی دارند حاوی آب و فیبر بالایی هستند که سیب نمونه برجسته این گروه است. یک سیب متوسط، ۹۵ کالری و مقدار قابل توجهی آب و فیبر دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که غذاهای با انرژی پایین باعث پایین آمدن کالری و در نتیجه کاهش وزن افراد می‌شوند.

سیب شما را سیر می‌ کند

اگر می ‌‌خواهید راز لاغری سیب و فواید سیب بر لاغری را متوجه شوید، باید بدانید که سیب عاملی برای پر کردن شکم و سیر کردن شما است. از طرفی چربی، پروتئین و کالری پایینی دارد. کربوهیدرات پیچیده دارد؛ دیر هضم می شود و در نتیجه تمایل شما به خوردن غذای زیاد کاهش پیدا می‌ کند.

سیب کالری کمی دارد

سیب یک غذای سیر کننده با فیبر بالا است. یعنی اگر می‌ خواهید رژیم بگیرید، با سیب می توانید تمایل خود را به غذا خوردن کم تر کنید و از طرفی کالری کمی هم به بدن تان برسانید.

فواید سیب بر لاغری - سیب قرمز

فیبر سیر کننده یکی از فواید سیب بر لاغری

فیبر موجود در سیب؛ مزایا و فواید سیب بر لاغری بسیار زیادی برای شما دارد. سطح فیبر در آن بسیار بالاست که شما را سیر نگه می دارد و از پرخوری جلوگیری می کند.

یک سیب متوسط دارای ۴ گرم فیبر است. این مقدار  16 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه خانم‌ها و ۱۱ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه آقایان را تامین می‌کند. تحقیقات نشان داده‌ که خوردن مقدار قابل توجهی از فیبر در طول روز باعث پایین آمدن وزن و کاهش ریسک چاقی می‌شود. فیبر فرآیند هضم را کند می‌کند و باعث می‌شود شما با وارد کردن کالری کمتر به مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید.

به همین دلیل غذاهایی با فیبر بالا و کالری ناچیز باعث پایین آمدن وزن شما می‌شوند. نکته دیگر اینکه فیبر سیستم گوارشی شما را به شکل سالم‌تری تنظیم می‌کند و باعث حفظ تعادل باکتری‌های مفید روده می‌شود که این به نفع سیستم متابولیک و کنترل وزن شما است. به این ترتیب می‌توان مدعی بود که سیب و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند.

سیب به عنوان میان وعده بسیار عالی است

اگر سیب را به عنوان میان وعده استفاده کنید، حس می کنید که دیگر تمایلی به پرخوری در وعده اصلی ندارید و در نتیجه می توانید یک روتین لاغری عالی برای خودتان داشته باشید و این از فواید سیب بر لاغری است.

جلوگیری از بالا رفتن قند خون یکی از فواید سیب بر لاغری

سیب عاملی بازدارنده برای افزایش گلوکز خون و قند خون است و در نتیجه نه تنها بدن را متعادل می کند، بلکه تولید گلوکز را هم کاهش می دهد و از مشکلات مختلف و همچنین چاقی جلوگیری می کند.

فواید سیب بر لاغری - دستگاه تست قند خون

سیب تمایل به شیرینی جات را کم می کند

سیب شیرینی بسیار ملایمی دارد و برای افرادی مناسب است که رژیم لاغری دارند اما می‌ خواهند چیزهای شیرین بخورند که با خوردن سیب، تمایل شان به شیرینی جات کاهش پیدا می‌ کند و از فواید سیب بر لاغری است و در نتیجه راحت تر رژیم خود را رعایت می‌ کنند.

سیب غذایی شکم پرکن است

ترکیب آب و فیبر در سیب باعث سیری زود هنگام می‌شود و مطالعات حاکی از این است که خوردن یک سیب قبل از غذا به مراتب بیشتر از آب سیب تأثیرگذار است و علاوه بر این، زمان قابل توجهی که شما صرف خوردن یک سیب می‌کنید در مقایسه با غذاهایی که فیبر ندارند، باعث سیری بیشتر می‌شود. از این منظر، حتی خوردن خود میوه‌ها به جای آب میوه، بهتر است و اشتهای شما را کم می‌کند و به کاهش وزن منجر می‌شود.

محققان خوردن سیب در یک رژیم غذایی سالم و متعادل را توصیه می‌کنند. مطالعاتی که روی خانم‌هایی با اضافه وزن و رژیم‌ غذایی متعدد صورت گرفت نشان داد سیب بیشترین نقش را در کاهش وزن‌شان ایفا کرده است. در یکی از این تحقیقات کاهش وزن در افرادی که سیب، گلابی، و غلات را مصرف می‌کردند مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت.

بعد از ۱۲ هفته افرادی که گروه میوه‌جات را مصرف کرده بودند ۱.۲۲ کیلوگرم  کاهش وزن نشان دادند و این در حالی بود که در گروه غلات هیچ گونه کاهش وزنی دیده نشد.

نکته قابل ذکر این است که سیب نه تنها در رژیم لاغری بالغان نقش مهمی دارد بلکه برای کودکان هم بسیار مفید بوده و از چاق شدنشان جلوگیری می‌کند.

فواید سیب بر لاغری - سیب و متر

دیگر فواید سیب بر لاغری

چگالی تغذیه

سیب حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. از جمله آن‌ها می‌توان به پتاسیم و ویتامین C اشاره کرد. از دیگر ویتامین‌های موجود در سیب B6 و K و عناصر منگنز و مس هستند. علاوه بر این پوست سیب هم دارای خواص مفید برای ایمنی بدن است و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

شاخص گلوکز پایین از فواید سیب بر لاغری

سیب شاخص گلوکز پایینی دارد، این یعنی مقدار قند خون را بعد از صرف غذا پایین نگه می‌دارد و برای کنترل آن نیز بسیار مفید است. شواهد حاکی از آن است که غذاهای کم گلوکز از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند.

سلامت قلب از فواید سیب بر لاغری

آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود در سیب موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. سیب مستقیماً باعث پایین آمدن قند خون و التهاب می‌شود که همین عوامل در جلوگیری از سکته قلبی نقش دارند.

ضد سرطان از فواید سیب بر لاغری

آنتی‌اکسیدان‌های سیب از بروز برخی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند. چندین تحقیق در این مورد روی خانم‌ها و آقایان انجام شده که نشان می‌دهد مصرف حداقل یک سیب در طول روز خطر ابتلا به سرطان‌هایی نظیر دهان، پستان، تخمدان و روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

عملکرد مغز

طبق آزمایشات مختلفی که روی حیوانات انجام شده، مصرف سیب و آب سیب خطر اختلالات مغزی و فراموشی را کاهش می‌دهدو از فواید سیب بر لاغری است. در یک پژوهش بر روی موش‌ها ثابت شده که مصرف آب سیب به کاهش میزان اکسیژن انفعالی مضر در بافت مغزی کمک می‌کند. مصرف آب سیب به حفظ سلامت اعصاب انتقال‌ دهنده پیام به مغز کمک می‌کند و جلوی بیماری آلزایمر را می‌گیرد.

فواید سیب بر لاغری - سیب روی وزنه

برای لاغری ، سیب رو شب بخورم یا روز ؟

بهترین زمان برای خوردن سیب برای کاهش وزن، نیم ساعت قبل از یک وعده پر کالری است پس با توجه به اینکه شب یا صبح وعده‌ی پرکالری مصرف می‌کنید باید سیب را قبل از آن میل کنید و نمیتوان گفت شب یا صبح سیب بخورید تا لاغر شوید چرا که غذای مصرفی شما متفاوت است و ممکن است برخی از شما صبحانه پرکالری داشته باشید و برخی دیگر شام پرکالری. سیب باعث تنظیم اشتها می‌شود و فشار اکسیداتیو را محافظت می‌کند و باعث می‌شود که کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

بهترین زمان برای خوردن سیب قبل از یک وعده پر کالری است بهترین زمان برای خوردن سیب در کاهش وزن ۳۰ دقیقه قبل از مصرف وعده پرکالری است.

فیبر موجود در آن داخل معده می‌رود و گرسنگی را کم می‌کند. اگر یک لیوان آب هم بنوشید، نتیجه بهتری می‌گیرید در نتیجه کمتر غذا می‌خورید و احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

سیب برای لاغر کردن شما ، اشتهایتان را سرکوب میکند

کم شدن کالری راه حل کلیدی برای کاهش وزن است. ما در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری؛ به ۲۸ گرم فیبر نیاز داریم، رژیمی که در آن فیبر کم‌تر باشد، باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود. سیب همچنین از پکتین تشکیل شده است که یک نوع فیبر حلال بوده که هورمون گرسنگی را سرکوب می‌کند و کاهش وزن را بهبود می‌بخشد و باعث جذب مقدار زیادی آب می‌شود و توده بدنی را تنظیم می‌کند و در نتیجه مدت زمان طولانی تری احساس سیری می‌کنیم و کالری کم تری مصرف خواهیم کرد.

سیب همچنین شاخص گلایسمیک پایین دارد و عددش ۳۹ است در نتیجه سطح قند خون را خیلی بالا نمی‌برد و شما می‌توانید بدون این که نگران اضافه وزن خود باشید، آن را به میان وعده تان اضافه کنید.

قند سیب اساساً فروکتوز است که از طریق کبد سوخت و ساز می‌شود بنابراین قند خون را بالا نمی‌برد. از طرفی سطح انرژی را در مدت زمان طولانی تری نسبت به شکر یا عسل بالا نگه می‌دارد.

یک تکه پیتزا تقریباً ۲۸۵ کالری دارد. اگر پیتزا را با شکم خالی بخورید، احتمالاً کمتر از پنج یا شش تکه نخورید که تقریباً ۱۷۰۰ کالری به بدن شما می‌رساند، اما اگر نیم ساعت قبل از پیتزا یک عدد سیب بخورید، اشتهایتان کاهش پیدا می‌کند و بعد از خوردن ۳ تا ۴ تکه احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

یعنی ۵۷۰ کالری کم‌تر مصرف می‌کنید، یک سیب متوسط فقط ۹۶ کالری دارد. به یاد داشته باشید که آب سیب نمی‌تواند گرسنگی را کاهش دهد، زیرا هیچ فیبری ندارد، اما حاوی قند و کالری بالایی است؛ بنابراین باعث اضافه وزن می‌شود؛ مخصوصا اگر آن را قبل از خواب مصرف کنید.

فواید سیب بر لاغری - سیب زرد

برای کاهش وزن سیب را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید

خوردن سیب بین وعده‌های غذایی به عنوان یک وعده سالم برای کاهش وزن مناسب و از فواید سیب بر لاغری است. شما می‌توانید هر زمان که احساس گرسنگی داشتید، سیب مصرف کنید. سیب شما را تا وعده بعدی سیر نگه میدارد و کم‌تر از ۱۰۰ کالری دارد. خوردن سیب یا موز برای کاهش وزن مناسب است. میوه‌ها قند دارند، اما سرشار از فیبر و ویتامین هستند که برای سوخت و ساز مفید می‌باشند.

سیب بهترین میوه برای کاهش وزن محسوب می‌شود، زیرا وزن را کاهش داده و شاخص توده بدنی را هم کم‌تر می‌کند. به شرطی که غذای سالم هم در کنار مصرف سیب داشته باشید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، سیب مصرف کنید.

مصرف میوه همچنین به دلیل وجود ویتامین‌ها خواص زیادی را به بدن تان می‌رساند. از طرفی شما می‌توانید مقداری دارچین هم روی سیب بریزید که سطح گلوکز خون را بعد از هر وعده غذایی پایین می‌آورد و ضد دیابت عمل می‌کند و برای افراد چاق گزینه مناسبی است.

آیا تأثیر سیب بر لاغری به‌طور علمی اثبات شده است ؟

تاکنون چندین مطالعه در زمینه تأثیر سیب بر کاهش وزن انجام شده است که در این بخش از مقاله به‌طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. نتایج یکی از مطالعاتی که به تأثیر مصرف سیب در کاهش وزن و فواید سیب بر لاغری پرداخته است نشان می‌دهد زنانی که روزانه یک عدد سیب را در رژیم لاغری خود قرار می‌دهند به نتایج بهتری در کاهش وزن دست پیدا می‌کنند.

در این مطالعه شرکت‌کنندگان به دو گروه رژیم لاغری حاوی سیب و رژیم لاغری حاوی غلات تقسیم شدند. در پایان ۱۲ هفته، زنانی که در رژیم غذایی خود سیب مصرف کرده بودند بیشتر از گروه غلات به وزن ایده‌آل خود نزدیک شده بودند. همچنین مشخص شد که در گروه سیب میزان انرژی دریافتی روزانه ۲۵ کالری کمتر از گروه غلات بوده است. کم شدن کالری دریافتی حتی به مقدار اندک نیز در بلندمدت اثرات چشمگیری در بهبود شاخص توده بدنی(BMI) و تنظیم قند خون دارد.

یکی دیگر از مطالعات دانشگاهی که در یک بازه ۴ ساله انجام شده است بیانگر تأثیر آنتی‌اکسیدانی و پر فیبر سیب در کاهش وزن است. این مطالعه بلندمدت نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب علاوه بر کاهش وزن، تأثیر مفیدی در بهبود دیابت و کاهش بیماری‌های قلبی دارد.

فواید سیب بر لاغری - سیب و آب سیب

رژیم غذایی 5 روزه سیب برای کاهش وزن

برای حفظ سلامت و تناسب اندام و کاهش وزن اضافی می‌توانید به این میوه آبدار اعتماد کنید. سیب میوه‌ای مغذی است که به کاهش وزن کمک می‌کند، با سرطان مبارزه می‌کند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد، از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند، ایمنی را تقویت می‌کند و از ایجاد آب مروارید جلوگیری می‌کند. 
بنابراین رژیم لاغری با سیب درختی نه تنها به کاهش وزن و کاهش نفخ کمک می‌کند، بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که ورزش منظم و ایجاد تغییر قابل توجه در سبک زندگی خودتان می‌تواند به کاهش وزن سریع و سالم کمک کند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا رژیم لاغری با سیب درختی مؤثر است، برنامه غذایی 5 روزه‌ای که می‌توانید دنبال کنید و ورزش‌هایی که می‌توانید انجام دهید

رژیم لاغری با سیب درختی برای کاهش وزن 

رژیم سیب یک برنامه غذایی 5 روزه است که بخش عمده‌ای از وعده‌های غذایی شما را سیب تشکیل می‌دهد. در روز اول، افراد رژیم مجاز به خوردن سیب برای صبحانه، ناهار و شام هستند. در روز دوم، افراد رژیم مجاز به خوردن سیب برای صبحانه و شام، و برای ناهار، سیب و سبزیجات هستند. از روز 3 تا روز 5، رژیم گیرندگان مجاز به خوردن میوه، آب میوه تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات همراه با سیب برای هر وعده غذایی اصلی هستند. 

رژیم سیب درختی برای لاغری چگونه عمل می‌ کند ؟ 

مواد مغذی ایده‌آل در رژیم غذایی سیب، سرشار از مواد معدنی، ویتأمین‌ها و فیبر است و همچنین کالری بسیار کمی دارد که بسته به اندازه میوه حدود 80 تا 100 کالری است. یک ملین مؤثر می‌باشد، سیب همچنین مغذی و برای سیستم عصبی مفید است، به همین دلیل است که در بسیاری از برنامه‌های غذایی قرار می‌گیرد. با این برای این رژیم، سیب یک معجزه است!
فیبر موجود در سیب به مولکول‌های چربی متصل می‌شود و از جذب چربی جلوگیری می‌کند. سپس چربی متصل به فیبر مستقیماً از بدن دفع می‌شود. سیب همچنین باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و حتی ممکن است متابولیسم شما را تحریک کنند، بنابراین از کاهش وزن حمایت می‌کنند. خوردن یک سیب قبل از هر وعده غذایی باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید و از پرخوری جلوگیری کنید. 

برنامه غذایی 5 روزه سیب درختی برای لاغری

رژیم غذایی 5 روزه سیب مستلزم آن است که رژیم گیرندگان در روز اول فقط سیب و مایعات بخورند. در بقیه چهار روز، رژیم گیرندگان اجازه خواهند داشت که بیشتر سیب را به همراه سایر غذا‌های مغذی بخورند، اما بیش از 1200 کالری در روز مصرف نکنند. 
  1. روز اول

صبحانه: 2 عدد سیب

ناهار: 1 عدد سیب

شام: 3 عدد سیب

صبحانه، ناهار و شام باید شامل سیب و فقط سیب باشد که حدود 1.5 کیلوگرم در طول روز است. سیب سرشار از ویتأمین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و فیبر غذایی است. این مواد مغذی برای حفظ درصد چربی بدن، سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از دیابت، آلزایمر و تحریک دستگاه گوارش ضروری هستند. به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن خود را در طول روز هیدراته نگه دارید. 
  1. روز دوم
صبحانه: 1 سیب و یک لیوان شیر بدون چربی یا شیر سویا (در صورت حساسیت به گلوتن)
ناهار: سالاد سیب و سبزیجات با دو هویج و نصف چغندر ایده‌آل است. یک سس سالاد سبک با برگ نعنا، خردل، روغن زیتون، نمک و فلفل درست کنید و روی آن بمالید. 
شام: 2 عدد سیب
در روز دوم، سیب را همراه با یک ناهار گیاهی سالم بخورید. این به شما کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی ضروری را از مصرف سبزیجات دریافت کنید. روغن زیتون منبع غنی از چربی‌های خوب است که به حفظ یکپارچگی غشای سلولی کمک می‌کند. نوشیدن آب را ادامه دهید و مقدار مناسبی آب در طول روز بنوشید. 
فواید سیب بر لاغری - سیب قرمز و آب سیب
  1. روز سوم
صبحانه: 1 سیب + 1 تکه نان چند دانه + تخم مرغ همزده
ناهار: 1 سیب + سالاد با خیار، گوجه فرنگی، پیاز، برگ نعنا، نمک و فلفل. 
میان وعده عصرانه: 1 فنجان ماست کم چرب
گزینه‌های شام: 1 سیب + بیکن بوقلمون، هویج و سالاد بروکلی-1 عدد سیب + عدسی
این روز را در رژیم سیب درختی برای لاغری می‌توان روز پروتئین نامید. پروتئین‌ها اجزای سازنده بدن ما هستند. بنابراین، روز خود را با یک منبع پروتئینی خوب مانند تخم مرغ نیم پز (از یک تخم مرغ کامل) شروع کنید. اگر گیاهخوار هستید، ممکن است به جای تخم مرغ یک لیوان شیر بخورید.
سالاد نیز سرشار از پروتئین است و به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. ماست به هضم غذا کمک می‌کند. برای شام، یک منبع خوب پروتئین و 1 سیب بخورید. اگر تنها سیب بخورید، بدن شما انرژی کافی برای هضم و متابولیسم نخواهد داشت. پس زیاد غذا نخورید. شکمتان را با آب و نوشیدنی‌های سم زدا پر کنید. 
  1. روز چهارم
صبحانه 1 سیب + اسموتی کلم پیچ
گزینه‌های ناهار: 
1 سیب + سبزیجات کبابی
1 عدد سیب + سبزیجات
بعد از ناهار 1 کاسه کوچک هندوانه یا 1 پرتقال
میان وعده عصرانه 1 فنجان چای سبز
گزینه‌های شام: 1 عدد سیب + کاهو-اسموتی سیب + چغندر و کرفس 1 عدد
روز خود را با یک اسموتی سیب و کلم پیچ شروع کنید. کلم پیچ به کاهش وزن کمک می‌کند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر می‌کند. ناهار گیاهی به شما کمک می‌کند تا تمام مواد مغذی ضروری را از انواع مختلف سبزیجات دریافت کنید.
در این روز یک استراحت برای وعده میان وعده بعد از ناهار داشته باشید. یک لیوان آب میوه تازه یا هر میوه کامل میل کنید. برای میان وعده عصر خود، چای سبز/سیاه/سفید به شدت توصیه می‌شود زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و به بدن شما کمک می‌کند تا تمام سموم را دفع کند. یک شام گیاهی همراه با یک سیب میل کنید. این کار دستگاه گوارش شما را آرام می‌کند. 
فواید سیب بر لاغری - سیب و کاسه سالاد
  1. روز پنجم
گزینه‌های صبحانه: 
1 سیب + 1 تخم مرغ آب پز
1 سیب + کدو آب پز
گزینه‌های ناهار: 
1 سیب + سبزیجات کبابی
1 عدد سوپ شفاف سیب + سبزیجات
بعد از ناهار ۲ عدد بادام یا ۱ عدد هلو
میان وعده عصرانه 1 فنجان چای سبز + 1 بیسکویت سبوس‌دار
شام: 
1 سیب + ماهی پخته شده و مارچوبه
1 سیب + لوبیا چیلی فلفلی با فلفل دلمه‌ای
در این روز رژیم سیب درختی برای لاغری مجاز به خوردن میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های خوب، کربوهیدرات‌های خوب و پروتئین هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا تناسب بدن خود را از رژیم غذایی کم کالری که در چند روز گذشته دنبال می‌کردید، احیا کنید. همانطور که یک روش گام به گام را برای استفاده از تمام غذا‌هایی که می‌خواهید بدن متابولیزه کند دنبال کرده‌اید، در روز آخر، زمانی که ترکیب متفاوتی از غذا‌ها را می‌خورید، متابولیسم شما فعال باقی می‌ماند و به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید