درمان خانگی با سیر و پیاز به خصوص برای درد دندان و عفونت گوش به راحتی امکان پذیر است.در این مطلب از پارس مگ ما شما را با روشهای درمانی دندان درد و گوش درد به کمک سیر و پیاز آشنا خواهیم کرد.

درمان خانگی با سیر و پیاز - سیر

درد دندان یکی از شایع ترین علائم در دندان پزشکی است. از این رو از جمله موضوعاتی است، که همواره مورد توجه قرا گرفته است. درد دندان معمولا هنگامی رخ میدهد که یک تغییر محیطی بوجود آمده باشد.این تغییرات ممکن است موجب آسیب به بافت های حساس شده باشد.

تحقیقات نشان میدهد که حدود ۹۰% از بیمارانی که برای درمان درد دندان به پزشکان مراجعه می کنند دارای درد هایی با منشا دندانی می باشند. بنابراین وظیفه دندانپزشک است که با تشخیص صحیح و طرح درمان مناسب به رفع درد بیماران اقدام نماید. باید تفاوت درد های دندانی را از درد های غیر دندانی در نظر داشت زیرا در بعضی موارد شکایت بیماران از دندان درد علت غیر دندانی دارد. پس اگر مطمین هستید دردتان از دندان است اقدام به راهکارهایی برای تسکین آن نمایید.

فهرست محتوا نمایش

اصلی ترین دلایل دندان درد

  • التهاب مغز دندان
  • پوسیدگی دندان
  • سکته ی قلبی
  • دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندان ها بر هم)
  • فرسودگی مینای دندان
  • التهاب لثه
  • نشانگان مفصل گیجگاهی فکی
  • فشار سینوس ها
  • درد قفسه سینه

پوسیدگی دندان‌ها و رسیدن آن به عصب و ریشه موجب عفونت لثه‌ها یا شکستگی دندان ها می‌شود. ممکن است گاهی این شکستگی به دلیل شکستن پسته، بادام، گردو و فندق با دندان ها اتفاق بیفتد که با به وجود آمدن این نوع عارضه، باکتری‌ها به راحتی به دهان راه می یابند.

خوردن غذاهای بیش از حد گرم یا سرد مانند مواد نشاسته‌ای، قندی می‌تواند به عفونت دندان‌ها کمک کند. از جمله عوارض این بیماری می‌توان به سردرد، تب شدید، اضطراب، استرس، تنش‌های عصبی و بی‌خوابی اشاره کرد. عفونت دندان یا همان آبسه زمانی بروز می‌کند که دندان‌ها پوسیده شود و باکتری‌ها به راحتی به لثه‌ها و استخوان‌ها نفوذ کرده باشد. با وجود این عفونت‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها دچار ورم و درد خواهد شد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : درمان عفونت ریشه دندان در خانه – علت ؛ علائم ؛ روش های پیشگیری

درمان خانگی با سیر و پیاز - زن

درمان خانگی با سیر و پیاز برای گوش و دندان 

درمان خانگی با سیر و پیاز , سبزیجات تند به طور کلی دارای خاصیت افزایش سیستم ایمنی بدن هستند.

 

خواص سیر و پیاز

 

گفتنی است:از جمله این سبزیجات سیر و پیاز است که می توانند همانند داروهای مسکن عمل کرده باعث بسته شدن مسیرهای التهابی در اعصاب و حتی مغز شود.

بررسی ها نشان می دهند؛ سیر و پیاز دارای مواد شیمیایی خاص در ترکیبات خود هستند که عین داروهای ضد التهابی و حتی بهتر از آنها می تواند در مواقع درد به فرد بیمار کمک کند.

یک پژوهشگر طب سنتی خواص سیر و پیاز اظهار کرد:پیاز باعث تقویت قوای جنسی و افزایش مایعات جنسی می شود, افراد دارای مزاج سرد که در این زمینه مشکل دارند، می توانند پیاز را همراه گوشت تفت داده و مصرف کنند.

درمان خانگی با سیر و پیاز - پیاز بنفش

فوایدخوردن سیر و پیاز در برطرف کردن بیماریها

رفع بوی پیاز با جویدن نان برشته و مغز گردو

وی افزود:بعد از مصرف پیاز می توان از آب انار استفاده کرد همچنین جویدن باقلا، مغزگردو ، نان برشته و جعفری بعد از پیاز باعث از بین رفتن بوی پیاز می شود.

فواید چکاندن آب پیاز داخل گوش

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد:اگر آب پیاز در گوش چکانده شود باعث رفع بعضی از سنگینی های سر و وز وز گوش و دفع بلغم ها و رطوبت های گوش می شود البته تشخیص و تجویز آن در این مورد با پزشک حاذق است.

پیاز تشنگی را زیاد می کند, مصرف زیاد آن باعث نفخ, آروغ و مشکلات دیگر می شود و بهتر است افرادی که دچار چنین مشکلاتی می شوند از مصرف پیاز پرهیز کنند.

رفع مشکلات جنسی با سیر

وی گفت:سیر قوت تریاقی دارد و ضد سم است مخصوصاً در افراد سرد و تر که دچار مشکلاتی در قوای جنسی و اعمال زناشویی هستند، بسیار مفید است؛ جویدن سیر پخته همراه با کندر برای تقویت بُن دندان ها و سرفه های مزمن و درد قفسه سینه بسیار مناسب است.

درمان خانگی با سیر و پیاز - پیاز

درمان خانگی دندان درد با سیر

درمان خانگی با سیر و پیاز , سیر خواص درمانی مفیدی دارد و به بهبود گردش خون و مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند یکی از بهترین داروهای طبیعی برای دندان درد است.

درمان خانگی با سیر و پیاز , برای تسکین دندان درد با سیر ۲ روش را پیشنهاد می کنیم :

اول اینکه می توانید یک حبه سیر برداشته و به خوبی آن را له کنید و با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندانی که دچار در شده قرار بدهید.

راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

درمان خانگی دندان درد با چای سیر

آب را همراه سه حبه سیر خرد شده روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید و سپس آن را از روی حرارت بر دارید و اجازه دهید بین ۵ تا ۷ دقیقه سیر در داخل آب باقی بماند، سپس آن را در درون یک فنجان بریزید و آن را بنوشید.

لازم به ذکر است استفاده از سیر مانند تمام روش های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) سیر نمی تواند درد را حتی به طور موقت کاهش بدهد.

تسکین و درمان خانگی دندان درد با پیاز

درمان خانگی با سیر و پیاز , از پیاز، به خاطر داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی اغلب برای درمان دندان درد و همچنین عفونت دندان استفاده می‌شود.

استفاده از پیاز به شما کمک می‌کند جرم باکتریاهایی را که باعث عفونت دندان شده‌اند از بین ببرید.

به منظور استفاده از پیاز به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای عفونت یا آبسه‌ی دندان، باید پیاز را در دهان خود بجوید تا آب آن در بیاید. بعد، آن را به مدت چند دقیقه در دهان‌تان نگه دارید تا درد و عفونت کاهش پیدا کند.

اگر نمی‌خواهید آن را بجوید، می‌توانید پیاز خام را روی دندان آسیب دیده قرار دهید. این توصیه نیز به شما کمک می‌کند درد و التهاب ناشی از عفونت دندان را کاهش دهید. به منظور حصول نتایج خوب، باید این درمان را به مدت چند هفته و چند بار در روز تکرار کنید.

لازم به ذکر است که درمان خانگی با سیر و پیاز دندان در خانه یک راه موقت بوده و برای تشخیص دقیق باید به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

درمان خانگی با سیر و پیاز - پیاز بنفش

راهکارهای اورژانسی برای درمان خانگی دندان درد

آب نمک غرغره کنید

یک قاشق چای خوری آب نمک را با آب جوش ترکیب کنید . این محلول یک دهان شویه مسکن است و هنگامی که آب داغ کمی خنک شد می توانید از آن استفاده کنید . حدود ۳۰ دقیقه محلول را در دهان بچرخانید سپس تف کنید . این کار خرده غذاهای جمع شده در اطراف دندان را جمع می کند و التهاب و درد را کاهش می دهد . تا زمانی که تغییر احساس کردید این شیوه را مکررا انجام دهید .

کمپرس یخ

هنگام دندان درد یک کیسه پلاستیکی بردارید و چند تکه یخ کوچک در آن بیندازید . سپس دور آن یک دستمال نازک بپیچید . کیسه را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه ای که درد می کند فشار دهید . این عمل باعث کرخت شدن اعصاب و کاهش حساسیتان به درد خواهد شد . حتی می توانید یک تکه یخ را با انگشت‌تان روی دندان دردناک ماساژ دهید تا از دردش کم شود.

 آب جوانه سبز گندم

منظور از جوانه گندم برگ سبز گندم است که تا حدودی رشد کرده باشد . آب جوانه گندم خواص ضدباکتریایی طبیعی دارد و می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند .هم چنین می تواند درد حاصل از دندان های خراب را کاهش دهد .عصاره آب جوانه گندم مزایای درمانی زیادی دارد و از آن می توان به عنوان یک دهان شویه استفاده کرد . این ماده با جذب سموم روی لثه باعث کاهش رشد باکتری های عامل عفونت می شود .

درمان خانگی با سیر و پیاز - زن با لباس آبی

کاغذ قهوه‌اي و سرکه

این شیوه نیز می تواند تا حدودی حواس شما را از دردی که دارید پرت کند . یک تکه کاغذ قهوه ای بردارید و در سرکه غوطه ور کنید سپس یک طرف آن را به فلفل سیاه آغشته کنید . در نهایت کاغذ را از همین سمت روی گونه ای که در آن احساس درد دارید قراردهید . احساس گرمایی که می کنید می تواند حواستان را از درد پرت کند.

گل میخک

میخک خواص ضد التهابی ، ضد باکتری ، آنتی اکسیدان و بی حس کنندگی بالایی دارد . گل میخک در کاهش دندان درد و مبارزه با عفونت بسیار مؤثر است . مقداری میخک خرد شده را با کمی روغن زیتون و یا هر روغن گیاهی دیگر مخلوط کنید سپس بر روی دندان های آسیب دیده خود قرار دهید .

هم چنین با استفاده از یک توپ پنبه ای می توانید مقداری از روغن میخک را به همراه پنبه آغشته به روغن،  روی دندان خود که درد می کند قرار دهید . روش دیگر این است که با استفاده از مخلوط چند قطره روغن میخک درون نیم لیتر آب از آن به عنوان دهانشویه مؤثر استفاده کنید .

عصاره وانیل 

یکی دیگر از داروهای درمانی مؤثر که از آن می توان برای کاهش دندان درد استفاده کرد عصاره وانیل است . وانیل خاصیت آرام بخشی دارد بنابراین هنگام دندان درد توصیه می شود از آن استفاده کنید . یک تکه پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید سپس روی دندانی که درد می کند قرار دهید تا درد شما را تسکین دهد . این کار را می توانید چند بار در روز انجام دهید .

چای فلفل و نعناع

چای فلفل و نعنا برای کاهش دندان درد و التهاب بسیار مؤثر است . ابتدا یک فنجان آب جوش آماده کنید سپس یک قاشق غذاخوری برگ های خشک چای فلفل و نعنا در آن بریزید . ۱۵ دقیقه صبر کنید ، بعد از سرد شدن چای آن را در دهانتان غرغره کنید . می توانید آن را تف کرده یا قورت دهید . علاوه بر آن می توانید یک چای کیسه ای خیس شده را روی دندان مورد نظر بگذارید تا دردش تسکین یابد .

مصرف مسکن ها

مسکن و داروهاس ضد التهاب غیراستروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن به طور مؤثر می توانند اغلب درد ها را تسکین دهند . اگر دندان درد امانتان را بریده می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید تا درد آن تسکین یابد .داروهای مسکن را طبق مقدار توصیه‌شده که روی آنها درج شده یا توصیه‌ی دکتر مصرف کنید.اگر دندان درد به حدی شدید است که موجب گوش درد ، سردرد یا گلو درد شده است حتما فوری به دندانپزشک مراجعه کنید .

بسیاری از افراد بعد از این که توانستند با این راهکار ها دندان درد خود را تسکین دهند فراموش می کنند به دکتر مراجعه کنند در صورتی که این کار اشتباه است . وقتی توانستید یا یک یا دو تا از این راهکارهای خانگی دردتان را تسکین دهید، هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید تا درمان اصلی انجام شود.

درمان خانگی با سیر و پیاز - پیاز سفید

درمان خانگی با سیر و پیاز برای عفونت گوش

درمان خانگی با سیر و پیاز , درمان عفونت گوش با سیر یکی از موثرترین شیوه‌های درمانی است که می‌تواند درد و التهاب ناشی از عفونت را از بین ببرد و ترشحات گوش را کم کند؛ همین امر باعث ارتباط قوی بین سیر و عفونت گوش می‌شود.

درمان خانگی با سیر و پیاز , برای درمان عفونت گوش با سیر از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. ساده‌ترین راه این است که یک حبه سیر پوست کنده را داخل یک تکه گاز قرار دهید و داخل گوش بگذارید. سپس یک حوله گرم یا لیف گرم را روی گوش قرار دهید تا حرارت حاصل از آن موجب درمان عفونت گوش شود.

نکته‌ای که باید در انجام این روش رعایت شود این است که حبه سیر نباید داخل مجرای گوش شود. به همن دلیل برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان این روش توصیه نمی‌شود. چون ممکن است کودک شیطنت کند و حبه سیر را داخل گوش فرو کند.

یک روش متداول دیگر برای درمان خانگی عفونت گوش با سیر استفاده از روغن سیر است. در این روش باید چند حبه سیر را در کمی روغن تفت دهید و از صافی بگذرانید. بعد از اینکه کمی حرارت روغن کم شد، چند قطره از آن را داخل گوش که عفونی شده بریزید و یک تکه پنبه داخل گوش فرو کنید. روغن سیر مانند داروی ضد عفونت قوی عوامل میکروبی را از بین می‌برد.

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز و عنبر نسا

عنبر نسارا و عفونت گوش ارتباط قوی با هم دارند و بسیاری از کسانی که به دنبال روش خانگی درمان عفونت گوش هستند از دودکردن عنبر نسا استفاده می‌کنند. زیرا عنبر نسا حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریالی است و بدون ایجاد عارضه می‌تواند عفونت را از بین ببرد.

مزیت استفاده از این روش این است که به سادگی انجام می‌شود. برای درمان عفونت گوش به روش سنتی و با استفاده از عنبر نسا باید مقداری عنبر نسا را بسوزانید و گوش را در معرض دود آن قرار دهید تا دود به مجرای گوش نفوذ کند و با خاصیت آنتی‌باکتریال بیماری را از بین ببرد.

درمان خانگی با سیر و پیاز - گوش درد

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز و عسل

برای درمان عفونت گوش کودکان با طب سنتی استفاده از عسل بسیار مورد تاکید است. زیرا عسل بدون ایجاد عارضه‌ی جانبی بر سلامتی یا ایجاد تهدید برای شنوایی می‌تواند عفونت را از بین ببرد. اگر درد و وزوز گوش دارید یا گاهی اوقات مبتلا به سردرد و سرگیجه می‌شوید می‌توانید دو سه قطره عسل را داخل گوش بریزید. عسل داخل مجرای گوش نفوذ می‌کند و جرم گوش را در خود حل می‌کند و عفونت را از بین می‌برد.

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز 

عفونت گوش شناگر یکی از بیماری‌های عفونی شایع است که در اثر تجمع آب در گوش ایجاد می‌شود و موجب ایجاد عفونت در قسمت خارجی گوش و مجرای گوش می‌شود. در این محیط مرطوب هم عوامل میکروبی فرصت مناسبی برای رشد می‌یابند.

یکی از روش‌های درمان خانگی که از سال‌ها قبل برای افراد مبتلا به عفونت گوش شناگر استفاده می‌شود درمان عفونت گوش با پیاز است.

اگر می‌خواهید در مورد این بیماری و شیوه‌های درمان آن بیشتر بدانید بهتر است به مطلب عفونت گوش شناگر مراجعه کنید.

پیاز یک ماده‌ی موثر خانگی است که می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد و درد و التهاب گوش را درمان کند. علت استقبال زیاد از پیاز برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان و بزرگسالان در دسترس بودن و اثرگذاری بالای آن است.

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز و روغن حنظل

پزشک برای درمان عفونت گوش باکتریایی از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند. اما اگر می‌خواهید از یک روش موثر و جایگزین خانگی استفاده کنید ما روغن حنظل را به شما پیشنهاد می‌دیم. زیرا این روغن گیاهی می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی و عامل موثر برای از بین بردن باکتری‌ها عمل کند.

با توجه به خواص روغن حنظل برای عفونت گوش کودکان و بزرگسالان استفاده از این روش محدودیتی ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. روش استفاده از روغن حنظل هم مانند سایر روغن‌ها است و باید چند قطره روغن را داخل گوش بچکانید و کمی صبر کنید تا از مجرای گوش عبور کند و عوامل بیماری‌زا را از بین برد.

درمان خانگی با سیر و پیاز - سیر

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز و روغن زیتون

روغن زیتون یکی از ترکیبات گیاهی موثر است که می‌تواند به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بچه و بزرگسال مورد استفاده قرار بگیرد. روغن زیتون مانند یک قطره گیاهی برای عفونت گوش است که بدون ایجاد عارضه بر روی پرده صماخ حتی می‌تواند قدرت شنوایی را هم افزایش دهد. زیرا علاوه بر از بین بردن عفونت، جرم و آلودگی را هم از بین می‌برد.

برای استفاده از این روش باید به روی گوش سالم دراز بکشید و چند قطره روغن زیتون داخل گوشی که درد و التهاب دارد یا وزو می‌کند بریزید. حدود ۱۵ دقیقه در همین وضعیت بمانید تا روغن از گوش بیرون نریزد و جذب گوش شود. اگر از این روش به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بزرگسالان در روز ۳ یا ۴ مرتبه انجام شود می‌تواند عفونت گوش را به طور کامل از بین ببرد.

درمان خانگی عفونت گوش نوزادان با شیر مادر

علائم عفونت گوش در نوزادان این است که گریه و بی‌قرار می‌کنند و خیلی از اوقات با دست گوش خود را می‌کشند. به همین دلیل سوال اغلب مادران که نوزاد آن‌ها مبتلا به عفونت است این است که برای عفونت گوش چه درمانی مناسب است ؟ درصورتی‌که مادر بخواهد از درمان خانگی برای عفونت گوش بچه استفاده کند، ساده‌ترین راه این است که چند قطره شیر داخل گوش نوزاد بریزید.

شیر مادر خواص ضد میکروبی دارد و عفونت‌ها را از بین می‌برد. چون یک آنتی‌بادی طبیعی است و به فرایند از بین بردن بیماری سرعت می‌دهد. انجام این روش هم مانند سایر روش‌های درمان خانگی به سادگی انجام می‌شود و فقط لازم است با قطره چکان چند قطره شیر مادر داخل گوش نوزاد ریخته شود. اگر این روش چند مرتبه در روز تکرار شود می‌تواند عفونت را به طور کامل از بین ببرد.

درمان خانگی با سیر و پیاز - سیر و پیاز

درمان خانگی عفونت گوش با سیر و پیاز و سرکه سیب

سرکه سیب در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و عوارض پیشنهاد می‌شود. برای درمان خانگی عفونت گوش هم می‌توان از سرکه سیب استفاده کرد. چون حاوی مواد ضدعفونی کننده قوی است و می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد. طرز استفاده از این روش به این صورت است که مقدار مساوی از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و با قطره چکان داخل گوش بریزید. این کار باعث می‌شود جرم داخل گوش یا عوامل عفونی در سرکه حل شود. به این ترتیب نیم ساعت بعد از انجام این کار با یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن می‌توانید مجرای گوش را تمیز کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید