ترفندهای خانه داری برای این است که شما کارهای روزمره خانه خود را راحتتر انجام دهید.در این مطلب از پارس مگ ما این ترفندهای خانه داری را به شما آموزش می دهیم.

ترفندهای خانه داری - اسپری

فهرست محتوا نمایش

معرفی ترفندهای خانه داری

در ادامه به معرفی ترفند‌های ساده و کاربردی خانه داری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ترفندهای خانه داری : سفت کردن دکمه لباس

شاید یکی از مشکلاتی که بسیار برایتان پیش می‌آید جدا شدن دکمه‌های لباس‌هایتان است. دوختن دکمه‌های جدا شده و یا تهیه مجدد دکمه‌های که گم شده‌اند کمی زمان‌بر است. برای جلوگیری از این مشکل کافی است مقداری لاک ناخن (لاک بی‌رنگ) به روی دکمه ها‌ی لباستان زنید. با کمک این روش دکمه‌های لباستان دیگر به راحتی جدا و گم نمی‌شوند.

ترفندهای خانه داری : جا باز کردن کفش‌های نو

اگر کفش نو خریداری کرده‌اید و کمی انگشت پایتان را فشار می‌دهد. به راحتی با کمی روزنامه می‌توانید آن را سایز پایتان کنید. برای این کار کافی است مقداری روزنامه را خیس کنید و درون کفش در قسمت جلویی آن قرار دهید. بهتر است ۱ روز به آن فرصت دهید و بعد روزناه‌های خیس را خارج کنید. توجه داشته باشید که این راه‌کار زمانی برایتان کاربرد دارد که کفش کمی پایتان را بفشارد.

ترفندهای خانه داری : کابینت‌های خود را چربی‌زدایی کنید

یکی از مهم ترین ترفندهای خانه داری، چربی زدایی کردن کابینت هاست. ممکن است اجاق گاز و کابینت‌ها نیز مانند سایر لوازم آشپزخانه، هنگام پخت و پز چرب و کثیف شوند. مقداری مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط و آن را در محل مورد نظر اسپری کنید. سپس یک پارچه بردارید و محل مورد نظر را تمیز کنید تا چربی‌ها از بین بروند.

همچنین در پارس مگ بخوانید: راه تمیز کردن کابینت آشپزخانه به آسان ترین شکل

ترفندهای خانه داری - سینک

ترفندهای خانه داری : براق کردن ظروف مسی

ظروف مسی طرفداران زیادی دارد، اما این ظروف در مجاورت با آب و فضای نم‌دار به سرعت تیره می‌شوند. برای تمیز کردن این ظروف کافی است از کمی سس کچاپ کمک بگیرید. سس را روی ظروف مسی‌تان زنید چند دقیقه زمان دهید و سپس با اسکاچ نرمی ظروف را بشویید و آبکشی کنید. قطعا از مشاهده نتیجه حیرت زده خواهید شد.

ترفندهای خانه داری : اندازه‌گیری ماکارونی برای هر نفر

همیشه تهیه مقدار مناسب ماکارونی برای هر فرد یکی از چالش‌های زمان پخت آن است. برای این اندازه گیری کافی است از یک ملاقه مخصوص آشپزی کمک بگیرید. برخی از این ملاقه‌ها سوراخی دارند که برای اندازه گیری ماکارونی ساده است. مقداری که ماکارونی در آن حفره جای می‌شود برای هر نفر مناسب است.

ترفندهای خانه داری : جلوگیری از شکستن تخم‌مرغ آبپز

شاید برای شما نیز این مشکل پیش آمده باشد که در زمان آب پز کردن تخم مرغ بشکند و اب به درون آن نفوذ کند. برای جلوگیری از شکسته شدن تخم‌مرغ در زمان آبپز کردن کافی است کمی نمک درون آب ظرف بریزید.

ترفندهای خانه داری : پولیش وسایل چوبی

چوب و وسایل چوبی عضو ثابت هر خانه‌ای است. ممکن است چوب در اثر استفاده و نگهداری نامناسب درخشانی خود را از دست دهد. برای نو کردن وسایل چوبی درون منزل کافی است از کمی روغن زیتون کمک بگیرید. روی تکه اسفنجی کمی روغن زیتون زنید و اسفنج را روی سطح وسایل چوبیتان بکشید. شما با این روش ساده درخشان شدن سطح چوب و پنهان شدن خط و خش جزیی آن را مشاهده خواهید کرد.

ترفندهای خانه داری - آشپزخانه

ترفندهای خانه داری : جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

سرکه یکی از بهترین تمیزکنند‌هایی است که بودنش در هر خانه‌ای واجب است. موارد استفاده بسیار زیادی دارد به طور مثال برای جرم‌گیری ماشین ظرفشویی کافی است مقداری سرکه را درون کاسه‌ای قرار دهید و کاسه حاوی سرکه را در ماشین گذارید و ماشین را طبق یکی ار برنامه‌های شست و شو روشن کنید و شاهد درخشان شدن و براق شدن ماشین ظرفشویتان شوید.

ترفندهای خانه داری : رفع شوری غذا با سیب زمینی

شاید برای شما هم پیش بآمده باشد که غذایتان شور شود. برای رفع شوری غذا کافی است یک سیب زمینی را پوست بگیرید و درون غذا‌هایی مانند خورشت و سوپ بیندازد. پس از۳۰ -۴۰ دقیقه سیب زمینی را خارج کنید. سیب زمینی تا حد زیادی نمک غذا را به خود جذب می‌کند.

ترفندهای خانه داری : رفع رسوب کتری برقی

قطعا شما نیز آهک و رسوبات ته کتری برقیتان را مشاهده کردید. این رسوبات به مرور زمان موجب خراب شدن کتری برقی شما می‌شوند. برای خلاص شدن از شر آن‌ها کافی است مقداری سرکه و آب را درون کتری بریزید و آن را روشن کنید. کمی منتظر بمانید تا محتوای درون کتر برقی شروع به جوشیدن کند سپس آن را خاموش و محتوای درون آن را خالی کنید. در کوتاه‌ترین زمان شاهد از بین رفتن رسوبات ته کتری می‌شوید.

تمیز کردن ظروف پلاستکی

حتما برای شما نیز پیش آمده که درون ظروف پلاستکی آشپزخانه‌تان رنگ بگیرید. به طور مثال اگر مقداری زردچوبه یا لبو در ظرف پلاستیکی سفیدی بریزید و مدتی بماند هر چقدر آن ظرف را بشویید شبیه به سفیدی روز اولش نمی‌شود. برای تمیز کردن این رنگ‌ها از ظروف پلاستیکی کافی است آن ظروف را در ترکیب آب ولرم و جوش شیرین چند ساعتی قرار دهید. سپس ظروف را با آب بشویید و خشک کنید.

ترفندهای خانه داری - مواد شوینده

ترفند جداسازی آدامس از لباس

شاید شما نیز با این چالش روبه‌رو شده باشید که آدامس به لباستان بچسبد. جدا کردن آن از روی لباس اصولی دارد به طور مثال کافی است لباس را درون پلاستیک گذارید و چند ساعتی در فریزر نگهداری کنید سپس به راحتی آدامس چسبیده به آن را جدا سازید.

وازلین و رفع صدای کشو و در

اگر لولای در‌ها یا کشو‌های شما صدای جیرجیر آزار دهنده‌ای دارند با زدن کمی وازلین به آن‌ها از شر این صدای آزار دهنده خلاص شوید.

 پولیش مبلمان و وسایل با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر فواید سلامتی زیادش، می تواند برای خانه هم مفید باشد. چند قطره را روی پارچه بریزید و از آن برای تمیز کردن اثاثیه چوبی خود استفاده کنید.

ظرف چدنی را صحیح بشویید

بهترین راه برای شستن ظروف چدنی با نمک است به این صورت که ظرف را با نمک ساییده، بشویید و با یک دستمال خشک کنید. 

از جوراب های کهنه برای گردگیری استفاده کنید

جورابتان سوراخ شده؟ آن ها را دور نریزید از آن ها به عنوان یک گردگیر استفاده کنید. 

از یک قلم آشپزی برای تمیز کردن توستر استفاده کنید

برای خارج کردن خرده های نان و قطعات سوخته از توستر خود، این کار را با قلم آشپزی انجام دهید. این کار باعث می شود که توستر عمری طولانی تر و بوی بهتر و سالم تری داشته باشد.

از شر اثر انگشتان چرب روی دیوارها با نان سفید خلاص شوید

عجیب به نظر می رسد، اما مالیدن یک تکه نان سفید روی اثرات انگشت بر دیوارها همه چیز را حل می کند. 

بوی ماشین لباس شویی خود با سرکه رفع کنید

ماشین لباس شویی بو می دهد ؟ آن را با آب داغ و یک فنجان سرکه سفید در داخلش روشن کنید.این کار همچنین به حذف آهک و کپک کمک می کند و ماشین را طولانی تر و کارآمدتر می سازد.

ترفندهای خانه داری - ماشین لباسشویی

آهن را با نمک و فویل تمیز کنید

اگر یک آهن کثیف دارید، آن را با نمک و فویل پاک کنید. آهن را بردارید و آن را روی یک تکه از فویل آلومینیومی بپیچانید و نمک پاشید.

بوی سیر از دستانتان رفع کنید

دانه های تازه قهوه توانایی رفع بوی بد سیر از دستان شما را دارد. همچنین برای رفع بوی بد سیر و پیاز از دستتان، می توانید دستان تان را به یک ظرف استیل بمالید.

حمام خود را با یک گریپ فروت تمیز کنید

از شر لکه های آب در وان حمام خود با این میوه خلاص شوید. یک گریپ فروت را نصف کنید و کمی نمک به آن پاشیده و آن را به خوبی روی وان بکشید.

کتری را با سرکه تمیز کنید

کتری را با نصف از سرکه سفید و نصف از آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. در صبح آن را آبکشی کنید و آهک ها باید ناپدید شود.

ترفندهای خانه داری - اب جوش

از شر لباس هایی که بید زدند خلاص شوید

یک دافع طبیعی برای بیدها برخی گیاهان خشک است، از جمله اسطوخودوس، میخک، رزماری و آویشن را بسته بندی کنید و آنها را در کمد خود قرار دهید.

جای آب و حلقه های فنجان رو از میز پاک کنید

بری رفع لکه های آب و جای حلقه های فنجان از روی شیشه های میز، اول سشوار بکشید و سپس مقدار کمی روغن زیتون روی آن بمالید. 

کثیفی پنجره را با سرکه تمیز کنید

کثیفی ها می تواند از گرد و غبار، حشرات مرده و کرک دار تشکیل شوند. آن ها را با یک جوراب کهنه خوب تمیز کنید. یک نسبت سرکه سفید را با یک نسبت آب ولرم مخلوط کنید و کثیفی ها را با یک جوراب کهنه بمالید تا غبار و دوده را پاک کنید.

ماشین ظرفشویی رو با سرکه تمیز کنید

دو فنجان سرکه رقیق شده را در یک کاسه ای در ماشین ظرف شویی  قرار داده و آن را روشن کنید.

رخت شویی طبیعی با لیمو درست کنید

اگر لباس های سفید و کتانتان زرد شده اند یا با لکه های پرتقال نارنجی شده اند، عصاره یک لیمو را به 4.5 لیتر آب داغ بریزید و برای یک ساعت لباس هایتان را در آن خیس کنید. سپس در ماشین لباس شویی با آب بشویید.

زنگ آهن کارد و چنگال رو با پیاز رفع کنید

اگر کارد و چنگال شما زنگ زده است، چند بار سر آن ها را به پیاز خرد بمالید و زنگ زدگی باید مستقیم بلند شود. 

ظروف پلاستیکی رو با جوش شیرین تمیز کنید

اگر ظرف غذای پلاستیکی شما آثاری از غذاها را در خود دارد، و بوی بد می دهد، نباید آن ها را تعویض کنید. خیلی ساده آن ها را یک شب در آب گرم قرار دهید! آن ها را یک شب با آب ولرم و یک قاشق جوش شیرین خیس کنید، و روز بعد، بعد با آب تمیز کنید. 

ترفندهای خانه داری - جوش شیرین

برچسب ها رو با سرکه جدا کنید

وسایلی که کودکان روی آنها برچسب زده اند را چند بار و هر دفعه 15 دقیقه در سرکه بگذارید. سپس با اسفنج پاک کنید و لکه را ناپدید کنید.

کفش را با اسپری مو، براق نگه دارید

اسپری موهایتان را روی کفش ها اسپری کنید و خواهید دید که آن ها به مدت طولانی برق می زنند. 

برای بخار نگرفتن آینه از خمیر دندان استفاده کنید

اگر در حمام با آینه مه آلود مشکل دارید، خمیر دندان می تواند راه حل باشد! آینه حمام خود را با خمیر دندان بمالید و بعد دوش بگیرید، یک پارچه تمیز و خشک را قبل از اینها بزنید.

برای گرد و غبار از غلتک پرز گیر استفاده کنید

غلتک پرز گیر ابزاری مفید برای پاک کردن گرد و غبار از چراغ خواب، طاقچه و حتی قفسه ها می باشد.

سوراخ های روی دیوار را با خمیر دندان پر کنید

احمقانه به نظر می رسد، اما خمیر دندان در حقیقت یک جانشین خوب برای پرکننده ها است، به خصوص اگر عجله داشته باشید. روی سوراخ ها را در دیوار یا سقف با خمیر دندان بزنید و از رنگ مواد غذایی در خمیر استفاده کنید. 

ترفندهای خانه داری - خمیر دندان

با استفاده از مایع شستشو، مخلوط کن را تمیز کنید

از مخلوط کن استفاده می کنید ؟ این ابزار کوچک می تواند خیلی کثیف شود. کاری که می توانید بکنید این است که آنها را در آب داغ و کمی مایع شستشو قرار دهید و بشورید. سپس آن را با آب بشویید.

آهک های اتو را راحت تمیز کنید

برای پاک کردن هر گونه آهک روی اتو (که دریچه های بخار را مسدود می کند) اتو را گرم می کند، سپس آن را از برق جدا کنید تا خنک شود. مخزن را با یک مخلوط از یک نسبت سرکه پر کنید و بگذارید یک ساعت بماند، سپس خالی کنید و چند بار با آب تمیز بشویید.

با خمیر دندان چرم را پولیش کنید

اگر یک مبل، ژاکت و یا کفشی چرمی دارید که کمی خراشیده شده است، می توانید به راحتی آن ها را با خمیر دندان درست کنید. آن را با یک پارچه نرم بمالید و سپس با یک دستمال مرطوب آبکشی کنید.

از شر حلقه کثیف دور یقه پیراهن با شامپو خلاص شوید

عرق کردن، چربی و دوده، راحت یقه پیراهن را کثیف می کند. کمی شامپو طبیعی خود راروی لباس بریزید و آن را کمی مالش دهید و سپس آن را به ماشین لباس شویی بیندازید.

با کف اصلاح لکه های مبل رو رفع کنید

اگر مبل شما کثیف شده است، سعی کنید کف اصلاح را بر روی لکه ها بگذارید، آن را رها کنید، سپس آن را پاک کنید و لکه از بین می رود! 

ترفندهای خانه داری : توپ های ضدبو بسازید

با پر کردن یک فیلتر قهوه با جوش شیرین و افزودن چند قطره روغن انتخابی تان، بوهای نامطبوع را از کشوها، کفش یا کیف ببرید. آن را با یک باند الاستیک ببندید و آن را در هر جایی که نیاز است، قرار دهید! 

ترفندهای خانه داری - مرد

راهی آسان برای تمیز کردن صفحه کیبورد

به راحتی گوشه های کوچک و شکاف های موجود در صفحه کیبورد و یا سایر وسایل الکترونیکی کوچک را با قرار دادن در یک بطری سس کچاپ روی انتهای یک خلا تمیز کنید. این کار به سرعت هر گونه گرد و غبار را از بین میبرد.

استفاده از تیغه شیشه پاک کن برای پاک کردن خزه

اگر جاروبرقی نمی تواند خزه را کامل پاک کند، سعی کنید با استفاده از شیشه پاک کن به عنوان یک راه حل موثر بر روی مبل، فرش و یا سایر اثاثه یا لوازم داخلی، برای پاک کردن استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری : کنترل دستگاههایتان را تمیز کنید

اگر نگران جمع آوری کثیفی و باکتری از ریموت کنترل خود هستید، سعی کنید آن را با یک ضد عفونی کننده دست و یک دستمال کاغذی تمیز کنید. برای موثر بودن، از یک تکه پنبه استفاده کنید تا قطعات سخت بین دکمه ها را به دست آورید.

به نظافت تشک‌های خود اهمیت دهید

شما باید هر چند ماه یک‌بار رخت‌خواب های خود را تمیز کنید تا گرد و غبار و سلول‌های مرده، عرق و چربی بدنتان از آن‌ها زدوده شود. ملحفه‌ها و روبالشتی‌های خود را نیز به همین منوال هر چند ماه یک‌بار بشویید.
می‌توانید برای تمیز کردن بهتر تشک‌های خود از یک بخارشو استفاده کنید زیرا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تمام گوشه ‌و کنار تشک را به درستی از هرگونه آلودگی و گرد و غبار سطحی و عمقی تمیز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک شامپو فرش، با کیفیت بدون شستشوی بیش از حد، هر نوع لکه ای را از روی تشک‌ها پاک کنید.

به‌ هم‌ریختگی‌های خانه را همان روز به سراغش بروید

یک ضرب المثل خارجی می‌گوید: «در حالی که در خانه راه می‌روید به نظافت و تمیزکاری آن توجه کنید». ضرب المثل به این موضوع اشاره دارد که باید کل خانه، به خصوص آشپزخانه، را به صورت روزانه تمیز کنید.
نظافت و تمیزکاری روزانه آلودگی‌ها و به هم ریختگی‌هایی که در طول روز ایجاد شده است، باعث می‌شود که از ورود جرم، آلودگی‌ و میکروب‌ها جلوگیری کنید. بهتر است یک دستمال کنار دست خود داشته باشید تا بتوانید به محض ایجاد لکه و آلودگی فوراً آن را تمیز کنید.

این کار وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و بسیار آسان است. توجه کنید که تمیزکاری لکه ‌ها و آلودگی‌هایی که مدت زمان طولانی‌تری روی سطوح باقی مانده باشند، بسیار سخت‌تر است.

ترفندهای خانه داری - زن

کارهای روتین و ساده را بلافاصله و به صورت مکرر انجام دهید

به طور کلی خود را با کارهایی که به صورت روزمره و همیشگی وجود دارد، هماهنگ کنید و بی وقفه و بلافاصله آن‌ها را انجام دهید. در غیر این صورت تمام این خرده کاری‌ها روی هم انباشته می‌شود و رسیدگی به آن‌ها سخت‌تر است. به عنوان مثال، بعد از هر وعده غذایی، ظرف‌هایتان را بشویید یا سعی کنید همیشه زباله‌های خود را سر وقت بیرون بگذارید تا روی هم انباشته نشود.
راه حل بسیار ساده برای آسان‌تر کردن نظافت آشپزخانه به اصطلاح عامیانه این است که، دست دست نکنید. کارهایی مانند جارو کردن آشپزخانه در پایان هر روز و گردگیری سطوح به خصوص لوازم آشپزخانه برقی به صورت روزانه، باعث می‌شود آشپزخانه همیشه تمیز و مرتب باشد، بدون اینکه هر بار وقت زیادی صرف کنید.

ترفندهای خانه داری : حمام و دستشویی را فراموش نکنید

قسمت‌هایی که هنگام نظافت معمولاً فراموش می‌شوند شامل تهویه هوا، فیلتر دوش، شیرآلات، سرویس بهداشتی و جامسواکی می باشد و لازم است شما چند وقت یک بار آن ها را تمیز و ضدعفونی کنید.
شاید ندانید که جای مسواک‌ها در واقع سومین مکان آلوده‌ خانه شماست. بنابراین باید بیشتر در ضدعفونی کردن آن دقت کنید. شما با استفاده از یک مسواک کهنه و پودر تمیز‌کننده یا مایع سفید‌کننده می‌توانید گوشه و کنار حمام، دستشویی و شیرآلات را تمیز کنید.

شست و شوی مرتب روبالشتی‌ و ملحفه‌های خود را در اولویت قرار دهید

تمیز نگه داشتن روبالشتی و ملحفه‌ها مهم‌ترین قسمت در نظافت اتاق خواب است. شاید شما هم هنگام نظافت اتاق خوابتان زمان بیش‌تری را به گردگیری و تمیز کردن در و پنجره، سطوح و سرویس خواب اختصاص دهید ولی از شستشوی مرتب روبالشتی و ملحفه‌ها غافل شوید.

در حالی که نظافت ملحفه‌ها به دلیل تماس مستقیمی که با بدن شما و اعضای خانواده‌تان دارد و هم‌چنین رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

ترفندهای خانه داری : کارهای ساده و کوچک را عقب نیندازید

به تعویق انداختن کارها باعث می‌شود اکثر مردم نتوانند خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارند. زمانی که کارهای کوچک و ساده را در وقت خود انجام ندهید، روی هم انباشته می‌شوند و انجام آن‌ها زمان و انرژی بیش‌تری می‌ طلبد.
برای شروع می‌توانید صبح ها پس از بیدار شدن، تخت خواب‌ها را مرتب کنید و روزانه حدود ۱۰ دقیقه زمان برای جمع و جور کردن اتاق‌ها و پذیرایی صرف کنید. حداقل یک بار امتحان کنید و مطمئنا به سرعت تفاوت آن را احساس می‌کنید.

ترفندهای خانه داری - مبل

از ابزار و وسایل نامناسب استفاده نکنید

استفاده از ابزار نامناسب کار شما را دشوارتر می‌کند در حالی که استفاده از ابزار مناسب به کارتان سرعت می‌بخشد. بهتر است جاروبرقی‌ شما مجهز به لوازم جانبی باشد و از آن به عنوان ابزاری برای تمیز کردن وسایل دیگر، غیر از فرش و موکت استفاده کنید.
هر کدام از این لوازم جانبی برای اهداف و وسایل گوناگونی به کار می‌روند؛ یک نوع آن تمیز کردن مبلمان، پرده‌ها و سطوح نرم را آسان‌تر می‌کند. برای سطوح سخت استفاده از دستمال‌ نم‌دار یا انواع طی‌ها روش بهتری است.
اشتباهی که مردم انجام می‌دهند، استفاده از اسفنج برای تمیز کردن سطوح است در صورتی که اسفنج از نظر بهداشتی گزینه مناسبی نیست زیرا محل تجمع باکتری‌هاست.

هنگام نظافت تقسیم کار داشته باشید و کارها و وظایف را به افراد دیگر خانه نیز بسپارید

اشتباه است که بیش از حد توان خود کارها را به عهده بگیرید. اگر احساس می‌کنید آنقدر کار برای انجام دارید که می‌ترسید دست به کار شوید، یا اصلاً نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، بهتر است در عمل‌کرد خود تجدید نظر کنید.
اگر افراد دیگری هم در خانه زندگی می‌کنند، به گونه‌ای تقسیم کار کنید که همه افراد از جمله بچه‌ها، در انجام کارها سهیم باشند. برای شروع می‌توانید یک جدول تقسیم وظایف برای بچه‌ها بکشید تا از کارهای روزمره‌ای که باید انجام دهند مطلع باشند. همچنین برای مدیریت بهتر کارها، وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه سایر افراد خانه را نیز مشخص کنید.

هر کدام از قسمت‌های خانه را از بالا به پایین نظافت کنید

توجه به این نکته شما را از دوباره کاری نجات می‌دهد. هنگام گردگیری از سطوح و وسایلی که در قسمت‌های بالاتر اتاق قرار دارند مانند پنکه‌های سقفی شروع کنید، زیرا گرد و غبار حاصل از گردگیری سطوح بالاتر روی سطوح پایین‌تر می‌نشیند و در ادامه با نظافت سطوح پایین‌تر آلودگی‌ها کاملاً برطرف می‌شود.

روش‌ها و ابزار قدیمی برای نظافت را دست کم نگیرید

گاهی اوقات روش‌های قدیمی گزینه مناسبی برای رسیدن به بهترین نتیجه در خانه داری هستند. به عنوان مثال لباس‌های خود را برای خشک شدن در زیر نور خورشید آویزان کنید تا سفیدتر و همچنین میکروب زدایی شوند.

مثال دیگر اینکه ابتدا می توانید آشغال‌های نسبتاً بزرگ کف آشپزخانه که هنگام راه رفتن بین انگشتان پا می‌چسبند را با استفاده از جاروی دستی جمع کنید تا در ادامه زمان کم‌تری را به جاروبرقی کشیدن اختصاص دهید.

ترفندهای خانه داری - طی

ترفندهای خانه داری : تمیز کردن حوله‌های کپک زده را فراموش نکنید

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که حوله مرطوبی در کیف یا حمام جا گذاشته‌اید و پس از مدتی با کپک روی آن مواجه شده اید. ابتدا کپک‌های روی آن را پاک کنید و سپس حدود سه ساعت آن را در آفتاب قرار دهید. سپس آن را در ماشین لباسشویی با آب داغ، مواد شوینده و سفید کننده بشویید.

ترفندهای خانه داری : لباس‌های سفید خود را دوباره روشن کنید

اگر می‌خواهید لباس‌های سفید خود را لکه‌زدایی کنید، مقداری سرکه سفید روی لکه لباس بریزید و با اسفنج روی آن بکشید. سپس یک لکه‌بر آنزیمی را در مقداری آب مخلوط کنید و لباس را درون آن قرار دهید. سپس آن را در ماشین لباس‌شویی با آب داغ و سفیدکننده مخصوص بشویید.

ترفندهای خانه داری : حوله‌های زبر را دوباره نرم و لطیف کنید

اگر محل زندگی شما دارای آب سخت است، مواد معدنی موجود در آب باعث زبر و خش‌دار شدن حوله‌های شما می‌شود. برای از بین بردن این رسوبات، نصف فنجان نرم‌کننده و نصف فنجان آمونیاک را در مقداری آب داغ مخلوط کنید و حوله ها را در آن قرار دهید و سپس فقط آب‌کشی کنید.

ترفندهای خانه داری : نقاشی‌های کودکان خود را پاک کنید

خمیردندان این امکان را به شما می‌دهد که لکه‌های ماژیک، خودکار و مداد رنگی را از روی وسایل چوبی پاک کنید. اگر کودکان بازیگوش و خلاقی دارید حتماً این ترفند به درد شما می‌خورد.
مقداری خمیر دندان را با نوک انگشت روی محل مورد نظر بمالید و به آرامی با حرکات دایره‌ای مالش دهید. بعد از مدتی آن را پاک کنید و در صورت نیاز مجدد این کار را انجام دهید. در پایان، برای درخشش و محافظت از چوب، آن را با یک لایه پولیش بپوشانید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید