روتین پوستی برای عید و نوروز 1403 بسیار مهم و اساسی است پس باید در حفظ سلامت پوست خود کوشا باشید.در این مطلب از پارس مگ با روتین پوستی عید خود آشنا می شوید.

روتین پوستی برای عید - گوشواره

فهرست محتوا نمایش

محافظت از پوست صورت و اهمیت آن

در هر سن و سالی که باشید محافظت از پوست و سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد. یک پوست سالم نه تنها برای داشتن ظاهری خوب و افزایش اعتماد به نفس مهم است بلکه بر روی عملکرد حفاظتی پوست هم موثر است چرا که پوست به مانند یک سد دفاعی محکم بدن را در برابر انواع باکتری ها، ویروس ها و اشعه های مضر خورشید و دیگر عوامل مضر حفظ می کند.

همانطور که می دانید پوست انواع مختلفی دارد و اولین گام اساسی در سالم نگه داشتن پوست شناخت نوع پوست است. لذا قبل از بیان 7 روش موثر صافی پوست تا عید نوروز 1403 به تقسیم بندی کلی که متخصصین پوست از آن نام می برند اشاره خواهیم کرد.

  • پوست خشک
  • پوست نرمال
  • پوست چرب یا مختلط

هر کس ممکن است پوستی متفاوت داشته باشد. علت این تنوع به عوامل مختلفی از جمله نوع آب و هوا، مقدار رطوبت موجود در هوا و حساسیت پوست بستگی دارد. معمولا افرادی که در مناطق خشک زندگی می کنند به دلیل رطوبت کمی که در هوا وجود دارد پوست خشک تری نسبت به افرادی که در مناطق با رطوبت بالا زندگی می کنند، دارند.

بهترین پوست از نوع نرمال است. منافذ پوست نرمال خیلی واضح نیستند، ظاهر پوست درخشان و حساسیت کمی به شرایط محیطی نشان می دهد.

حفاظت از پوست زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که به دلایل مختلف از جمله با بالا رفتن سن کلاژن سازی در پوست متوقف شده و فرد افتادگی، چین و چروک و لکه های مختلف را روی پوستش تجربه می کند.

اگر مراقبت اصولی از پوست از ابتدای نوجوانی صورت گیرد مشکلات پوستی در سنین بالاتر دیرتر و کمتر خود را نشان خواهد داد. لذا اگر می خواهید پوستتان صاف و شفاف باشد رعایت اصول مراقبتی را از همان سنین پایین جدی بگیرید.

همچنین در پارس مگ بخوانید : با رعایت این نکات در کوتاه ترین زمان پوست صاف و شفاف خواهید داشت

روتین پوستی برای عید - گل

داشتن پوستی صاف و روتین پوستی برای عید

همه ما دوست داریم تا پوستی شفاف و بدون لکه و تیرگی داشته باشیم. علاقه مندی به این موضوع با نزدیک شدن به اعیاد به خصوص عید نوروز دو چندان شده و همه در تکاپو هستند تا با راه حل های گوناگون پوست خود را جذاب و زیبایی ظاهری خود را تکمیل کنند. به همین خاطر ما به 7روش موثر صافی پوست تا عید نوروز 1403 در ادامه کار اشاره خواهیم کرد.  

امروزه به دلیل آلودگی های محیطی، آلاینده های موجود در هوا و نوع تغذیه بسیاری از ما درگیر مشکلات پوستی کوچک و بزرگ هستیم. ایجاد لکه های پوستی به دلیل آلودگی هایی که در طول روز روی پوست می نشیند، امری طبیعی بوده و نیاز است برای به حداقل رساندن مضرات این آلودگی ها صورت با شوینده های مناسب هر پوست به صورت عمقی شست و شو داده شود.

مهم ترین مواردی که می تواند پوست ما در معرض بیماری قرار دهد موارد زیر را شامل می شود.

  • قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب
  • آلودگی هوا و وجود ذرات معلق ناشی از احتراق ناقص و سوخت های فسیلی
  • ذرات گرد و غبار پراکنده در هوا
  • غذاهای ناسالم و گرفتن رژیم غذایی غیر اصولی
  • ورزش نکردن که جریان خون رسانی را کند یا به تعویق می اندازد.

همه این موارد و بسیاری از عوامل ناشناخته دیگر دلایل شایع ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه، کک و مک، تغییر رنگ پوست، چین و چروک پوستی و مواردی از این دست خواهد شد.

برای رفع انواع مشکلات پوستی کرم، ژل و انواع لوسیون توسط برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه شده اند که می توانند به رفع مشکلات پوستی و در نتیجه بهتر شدن ظاهر پوست صورت کمک زیادی کنند. در کنار این موارد امروزه ترفندهای زیادی وجود دارد که شما می توانید به راحتی و با کمترین هزینه در خانه پوست خود را شفاف کنید.

روتین پوستی برای عید - گوشواره

چند ترفند ساده برای داشتن یک روتین پوستی برای عید چیست ؟

مراقب‌های ساده و رعایت یک روتین منظم، در سلامت پوست شما و پیشگیری از پیری زودرس بسیار موثر هست. در ادامه چند راهکار ساده و چند روتین پوستی برای نوروز 1403 را به شما معرفی می‌کنم تا در کوتاه‌ترین زمان، سلامت و زیبایی پوست خود را بدست آورید.

روتین پوستی برای عید - لک

در روتین پوستی برای عید پوستتان را از تابش آفتاب محافظت کنید

حتما از خیلی‌ها شنیدید که ضدآفتاب باید در روتین پوستی شما جا داشته باشد. ضدآفتاب از آسیب پوست توسط اشعه‌های UV محافظت می‌کند و به دنبال آن، از ایجاد چروک و لک‌‌های پوستی جلوگیری می‌کند. حداقل SPF کرم‌ ضدآفتاب شما باید ۱۵ باشد. سعی کنید هر ۲ساعت ضدآفتابتان را تمدید کنید.

سعی کنید بین ساعات ۱۰صبح تا ۴ عصر بیرون نروید و اگر برای انجام کاری نیاز به بیرون رفتن شما بود، در سایه باشید و ضدآفتابتان را فراموش نکنید.

در روتین پوستی برای عید از مکمل کلاژن استفاده کنید

احتمالا تعریف مکمل‌های کلاژن را خیلی جاها شنیدید. توجه به این نکته ضروری هست که کلاژن مصرفی بهتر هست پپتید باشد تا جذب بالایی هم داشته باشد. کلاژن نیز همانند سایر ویتامین‌ها و موادمغذی که در طول زمان و با افزایش سن در بدن شما کم می‌شود، نیاز به مصرف دارد.

نگران حساسیت به فرآورده‌‌های ماهی هستید ؟ نگران نباشید. سمانیک کلاژن، حاوی کلاژن گاوی Verisol آلمان هست که براتون با عصاره‌ی بلوبری و ویتامین C ترکیب کردیم تا هم جذبش بالاتر باشه، آنتی‌اکسیدان باشه و هم رنگ و طعم مطلوبی داشته باشه.

اگر به دیابت، تیروئید یا فشارخون هم مبتلا می‌باشید، باید به شما بگویم که هیچ نگرانی از بابت مصرف سمانیک کلاژن نداشته باشید. این محصول هیچگونه تداخلی با اختلالات گفته شده ندارد. این محصول ثبت اختراع کشور آلمان هست و جزء یکی از بهترین برندهای خارجی کلاژن محسوب می‌شود.

شما می‌توانید روزانه یک ساشه از سمانیک کلاژن را استفاده کنید تا در حداقل یک ماه اثرش را شاهد باشید.

روتین پوستی برای عید - ماسک

در روتین پوستی برای عید با پوستتان ملایم رفتار کنید

جمله‌ی بالا رو می‌تونم در ۴ بخش خلاصه کنم:

  1. زمان حمام‌کردن خودتون رو محدود کنید. حمام طولانی و با آب گرم، منجر به از بین رفتن چربی پوستتون خواهد شد. بهتر هست از آب ولرم برای حمام‌کردن استفاده کنید.
  2. از صابون‌ها برای شست‌وشوی پوستتان استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود چربی پوستتان از بین برود.
  3. پوستتان را بعد از حمام، با یک حوله به آرامی خشک نمایید.
  4. پوستتان را با یک مرطوب‌کننده، ترجیحا SPF دار، مرطوب کنید.
  5. از اسکراب‌ها و اسفنج‌های سخت برای تمیزکردن پوست خود به شکل مداوم استفاده نکنید. این کار به لایه‌های پوست شما آسیب می‌زند.

در روتین پوستی برای عید روتین غذایی مناسبی داشته باشید

سعی کنید از سبزیجات و میوه‌های بیشتری استفاده نمایید. مصرف فست‌فودها و غذاهای چرب و شیرین را محدود نمایید و آب کافی بنوشید.

در کنار این موارد، سعی کنید مکمل منیزیم (بیومگنلیت) رو به برنامه‌ی غذاییتون اضافه کنید. منیزیم در کاهش استرس شما موثر هست و از ایجاد آکنه‌های عصبی پوستی جلوگیری می‌کند. در یک مطالعه در سال 2015 در آمریکا، نشان داده شد افرادی که به شکل مدام استرس دارند، علائم خارش پوست بیشتری تجربه می‌کنند. همچنین مطالعات دیگر نشان دادند، نوجوانانی که استرس بالایی دارند، 23 درصد بیشتر در معرض ایجاد آکنه هستند. درواقع بنظر می‌آید میزان سبوم پوست در اثر استرس افزایش می‌یابد و منجر به مسدودشدن منافذ پوستی با چربی می‌شود.

در روتین پوستی برای عید سیگارنکشید

سیگارکشیدن باعث ایجاد چین و چروک پوستی و پیرتر نشان داده‌شدن پوست شما می‌شود. سیگارکشیدن درواقع منجر به باریک‌شدن رگ‌های پوستی و کاهش جریان خون پوست شما می‌شود و رنگ‌ پریده بنظر خواهید رسید.  این امر همچنین منجر به کاهش اکسیژن و موادمغذی پوست شما می‌شود.

سیگارکشیدن به کلاژن و الاستین پوست شما آسیب می‌زند و استحکام پوستتان را از بین می‌برد. حرکاتی که هنگام سیگارکشیدن با صورت انجام می‌دهید نیز در ایجاد چین و چروک پوستی اثرگذارند.

روتین پوستی برای عید - قلمو

در روتین پوستی برای عید خواب کافی داشته باشید

بنیاد ملی خواب، توصیه می‌کند بزرگسالان بین 7 الی 9 ساعت بخوابند. مقادیر کمتر از آن، برای سلامتی پوست شما مضر است. همچنین کمبود خواب، با چاقی، کاهش قدرت سیستم ایمنی، دیابت و سرطان در ارتباط است. افرادی که خواب کمتر و بی‌کیفیت‌تری داشته باشند، بیشتر در معرض ایجاد پیری زودرس پوست قرار دارند. بدون خواب کافی، بدن قادر به ساخت کلاژن کافی نمی‌باشد.

نکته: اگر آکنه‌های پوستی دارید و در مراحل بدخیم‌تری می‌باشند، می‌توانید ژل یا محلول کلیندامایسین یا اریترومایسین را از داروخانه تهیه کنید و دوبار در روز (صبح و شب) بر روی جوش‌های خود بمالید.

یکی از نکات بسیار مهم، کنترل‌کردن استرس و اضطراب است. این دو عامل در ایجاد آکنه‌های پوستی نقش بسیاری دارند. با انجام تمرین‌های ورزشی مثل یوگا، می‌توانید استرس خود را کاهش دهید.

در روتین پوستی برای عید پاکسازی و لایه‌برداری را فراموش نکنید

پاک‌سازی پوست برای عید نوروز و لایه‌برداری، همیشه یک قدم مهم و ضروری در هر روتین مراقبت از پوست، به شمار می‌رود. این فرآیند شامل حذف سلول‌های مرده پوست و تشکیل سلول‌های جدید و سالم برای فعالیت است. در سال ۱۴۰۳ استفاده از محصولات باکیفیت پاک‌سازی پوست را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید برای روتین پوستی دخترانه قبل از عید، روش‌های لایه‌برداری پیشرفته با استفاده از اسیدهای ملایم یا آنزیم‌های طبیعی را امتحان کنید. این محصولات و روش‌های ملایم با تقویت چرخه‌ی نوسازی سلول‌ها بدون ایجاد تحریک، بافت پوست را نرم‌تر، منافذ را کوچک‌تر و رنگ چهره را درخشان تر می‌کنند.

در روتین پوستی برای عید با رطوبت و آبرسانی، پوست خود را تغذیه کنید

آبرسانی صحیح، کلید حفظ پوستی لطیف و جوان است. برای مراقبت از پوست در ایام عید نه‌تنها روی نوشیدن آب، بلکه بر استفاده از محصولات آبرسان روی پوست نیز تمرکز کنید. حتما محصولات مراقبت از پوستی که دارای هیالورونیک اسید هستند، تهیه کنید. هیالورونیک اسید، ماده‌ی قدرتمندی است که آب را در پوست نگه می‌دارد. علاوه‌بر این موضوع، نوشیدن آب و استفاده زیاد از مایعات نیز به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می‌کند.

روتین پوستی برای عید - حوله

صورت خود را لمس نکنید

شاید فکر کنید که لمس کردن صورت یک عادت بی‌ضرر است، اما این کار به‌مرور باعث گسترش باکتری‌ها شده و درنتیجه، منجر به جوش و تحریک پوست می‌شود. برای مراقبت از پوست در ایام عید ۱۴۰۳، با مقاومت در برابر لمس‌های غیرضروری صورت این چرخه را بشکنید. این عمل ساده به‌طور قابل‌توجهی، خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی را کاهش داده و رنگ چهره شما را شاداب و سالم نگه دارد.

 یک روتین مراقبت از پوست کاربردی داشته باشید

یکی از قدرتمندترین درمان‌های جوان‌سازی برای پوست شما، تداوم در انجام روتین مراقبت پوستی است.حتما یک روتین پوستی مشخص داشته باشید؛ بهترین روتین پوست عید شامل مراحل پاکسازی موثر، آبرسانی بر اساس نوع پوست و محافظت از پوست با ضد آفتاب و مرطوب کردن برای حفظ درخشندگی و لطافت چهره می‌شود. محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و نگرانی‌های شما باشند , سعی کنید به‌طور منظم به این روتین پایبند باشید. حفظ ثبات در انجام فر‌ایند مراقبت‌های پوستی، باعث ایجاد اثرات بلندمدت می‌شود و پوست شما را به‌مرور با محصولات سازگار می‌کند. این کار درنهایت، باعث ایجاد ظاهری سالم‌تر و جوان‌تر برای شما می‌شود.

مزایای ویتامین C برای پوست را فراموش نکنید

ویتامین C، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که پوست را روشن‌تر می‌کند. این ماده لکه‌های تیره را کاهش داده و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. محصولات دارای ویتامین سی همچنین، باعث ایجاد پوستی جوان و یکدست می‌شود. البته فراموش نکنید که قبل از استفاده، حتما با یک فرد متخصص مشورت کرده و تست حساسیت انجام دهید.

روتین پوستی برای عید - زن

نیاسینامید، قهرمان روتین پوستی برای عید است

ماده‌ی نیاسینامید که با نام ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، به دلیل فواید زیادی مانند تنظیم تولید چربی، بهبود بافت پوست و کاهش منافذ باز و خطوط ریز، بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این ماده‌ی فوق‌العاده، جزو ترندهای مراقبت پوستی عید سال جدید محسوب می‌شود و تاثیر زیادی در بهبود عملکرد روتین پوست شما خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از نظر افراد با تجربه در حوزه‌ی پوست و زیبایی، این ماده را به روتین خود اضافه کنید.

برای داشتن پوست درخشان و شاداب تلاش کنید

داشتن پوستی سالم هدف نهایی برای علاقه‌مندان به مراقبت از پوست است و سال ۱۴۰۳، دستیابی به یک پوست شاداب و درخشان در راس ترندهای مراقبت از پوست قرار دارد. تلاش برای داشتن پوستی براق و سالم، منجر به تمرکز بیشتر روی مواد موثر مراقبت از پوست شده است که درخشش پوست را افزایش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند مانند ویتامین C و آبرسان‌های قوی مانند اسید هیالورونیک، محصولاتی هستند که پوست را روشن، آبرسانی و احیا می‌کند.

بهبود روتین پوستی برای عید  با محصولات جدید و ترندی مراقبت از پوست

رویکرد کلی مراقبت از پوست در سال جدید سلامت کلی پوست است. این موضوع شامل درک نیازهای منحصربه‌فرد پوست شما، رسیدگی به نگرانی‌های خاص پوست و داشتن یک برنامه موردنیاز برای مراقبت از پوست شما می‌شود. همچنین آگاه بودن از آخرین محصولات و فرمولاسیون‌های مراقبت از پوست، در بهبود عملکرد روتین مراقبت از پوست شما، ضروری است.

با ترکیب سرم‌های قدرتمند، مواد فعال مانند نیاسینامید و رتینول یا اضافه کردن مزایای هیالورونیک اسید و ویتامین C روتین خود را تغییر داده و شخصی‌سازی کنید. این آگاهی از ترندهای جدید با استفاده از محصولات مفید و موثر، به‌طور قابل‌توجهی بر سلامت و ظاهر پوست شما تاثیر می‌گذارد.

روتین پوستی برای عید - آینه

نکات مهم داشتن روتین پوستی برای عید

روتین مراقبت از پوست خود را به عنوان یک تمرین روزانه ۵-۱۰ دقیقه‌ای برای سلامت پوست خود در نظر بگیرید. هنگامی که شروع به دیدن مزایای روتین ها می کنیم، انگیزه‌ی بیشتری برای انجام مدام فعالیت‌های مراقبت پوستی خود در هر روز پیدا می کنیم. برای داشتن پوستی زیبا و دریافت نتایج عالی ، باید چند نکته مهم درباره‌ی روتین مراقبت پوستی را بدانید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

تشخیص نوع پوست و مشکلات پوستی

داشتن یک روتین ثابت مراقبت از پوست، عالی است اما اگر از محصولات مناسب استفاده نکنید، احتمالا بهبود کمی در چهره‌ی خود مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است پوست شما به شکل‌های مختلف مثل تولید بیش‌ازحد چربی، خشکی زیاد، تحریک سطحی یا جوش زدن واکنش نشان دهد. همه‌ی ما انواع پوست و نگرانی‌های پوستی متفاوتی داریم؛ پس تشخیص نوع مشکل گاهی گیج‌کننده است. پیشنهاد می‌کنیم اول دو موضوع نوع پوست و مشکلات آن را برای خود مشخص کنید:

  • نوع پوست: نوع پوست به رفتارهای همیشگی پوست شما اشاره دارد و تعیین می‌کند که به‌طورکلی، چه نوع محصولاتی روی پوست شما بهتر عمل می‌کنند. چهار نوع اصلی پوست، پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط هستند. مهم‌ترین نکته قبل از شروع یک روتین جدید مراقبت از پوست یا خرید محصولات جدید، شناسایی نوع پوست شما است. پس در مرحل اول، حتما نوع پوست خود را بشناسید.
  • مشکلات پوستی: نگرانی‌های پوستی شامل مشکلاتی مانند جوش، چین‌وچروک پوست، کدر بودن پوست و بیماری‌هایی مانند اگزما است. مشکلات پوستی اغلب با گذشت زمان تغییر می‌کنند و معمولا برای بهبود و درمان این مشکلات، به محصولات خاص و کمک متخصص پوست، نیاز است.

روتین پوستی برای عید - کرم

شست‌وشوی دومرحله‌ای و مرطوب‌کنندگی

شست‌وشو و رطوبت‌ رسانی، دو مرحله‌ی ضروری مراقبت از پوست است که بسیار مهم هستند. این مراحل فقط در چند دقیقه انجام می‌شوند. شستن صحیح، فواید زیادی دارد و برای داشتن پوستی تمیز و سالم ضروری است. مرطوب کردن پوست نیز یک مرحله مهم است زیرا پوست را آبرسانی کرده و از لایه‌ی دفاعی پوستی ما در برابر آسیب‌های محیطی، محافظت می‌کند. پیدا کردن پاک‌کننده و مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست شما، نتایج سریع‌تر و قابل‌توجهی به همراه خواهد داشت.

تست محصولات جدید روی پوست

هنگام شروع یک روتین جدید مراقبت از پوست یا امتحان محصولات جدید، مهم است که محصول را تست کنید. ابتدا به‌آرامی روی بخشی از پوست آزمایش کرده تا از تحت فشار قرار دادن پوست با مواد جدیدی که شاید باعث تحریک شوند، جلوگیری کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی محصولاتی را که برای پوست شما مناسب نیستند، شناسایی کنید.

مشورت با متخصصان برای رسیدگی به پوست برای عید

متخصصان پوست با معاینه‌ی دقیق، نوع پوست شما را تشخیص می‌دهند و بر اساس آن، محصولات مناسب را به شما معرفی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند مشکلات پوستی شما مانند آکنه، اگزما، لک‌های پوستی و چین‌وچروک را شناسایی کرده و درمان مناسب آن را تجویز کنند. این افراد حرفه‌ای، پس از بررسی با توجه به نوع پوست، مشکلات پوستی و نیازهای شما، روتین پوستی منحصربه‌فردی را برای شما طراحی کرده و بهترین محصولات را برای شما تجویز می‌کنند. با مشورت و دریافت راهنمایی‌های لازم از این متخصص‌ها، می‌توانید روتین پوستی مناسب خود را داشته باشید و از پوستی سالم و شاداب لذت ببرید.

روتین پوستی برای عید - اب

بهبود روتین مراقبت از پوست در سال ۱۴۰۳

ترندهای سال جدید، تمرکز بیشتری بر درک نیازهای فردی پوست شما، داشتن پوستی سالم و درخشان و همچنین تنظیم روتین بر اساس مشکلات پوستی شما دارد. درک این ترندها به شما کمک می‌کند تا روتین مراقبت از پوست خود را با نیازهای در حال تغییر پوست خود تطبیق دهید. پس با گنجاندن این ترندها در روتین خود می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات مراقبت از پوست شما، با آخرین پیشرفت‌های دنیای مراقبت از پوست هماهنگ هستند.

برای داشتن پوستی زیبا و سالم چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  1. ضدآفتاب بزنید
  2. مکمل کلاژن ترجیحا سمانیک کلاژن استفاده کنید
  3. از آب داغ برای حمام استفاده نکنید
  4. بیش از اندازه پوستتان را اسکراب نکنید
  5. آب کافی بنوشید
  6. خواب کافی داشته باشید
  7. میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید
  8. استرس خود را کنترل کنید
  9. سیگار نکشید
  10. از مرطوب کننده‌های مناسب پوستتان استفاده کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید