فواید روغن بچه برای بزرگسالان فواید بسیار زیادی دارد همچنین بسیاری از مردم معتقدند هر محصولی که برای پوست حساس کودکان تولید می‌شود می‌تواند برای بزرگسالان هم مناسب باشد.در این مطلب از پارس مگ با تمامی فواید روغن بچه برای بزرگسالان آشنا خواهید شد.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - سبد

فهرست محتوا نمایش

روغن بچه چیست ؟

روغن بچه معمولا یک مایع شفاف و مرطوب‌کننده است که بعد از حمام روی پوست ظریف کودک استفاده می‌شود تا به تسکین و حفظ لطافت آن کمک کند. این محصول حاوی ۹۸ درصد روغن معدنی و ۲ درصد رایحه است. علاوه بر این، ممکن است با روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن جوجوبا و سایر مواد طبیعی مانند ویتامین A و E، آلوئه‌ورا، عسل و… فرموله شود.

روغن معدنی مورد استفاده در روغن بچه بسیار تصفیه‌شده، شفاف، خالص و بی‌رنگ است. این ماده که عمدتا از آلکان‌ها و سیکلوآلکان‌ها تشکیل شده است، از نفت خام به دست می‌آید. روغن معدنی یکی از ترکیبات محبوب در محصولات آرایشی است که برای مرطوب کردن پوست و آبرسانی آن استفاده می‌شود. این روغن با ایجاد یک لایه‌ی محافظ در بالای پوست جلوی از دست رفتن رطوبت را می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود که غیرکومدوژنیک است، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

همچنین در پارس مگ بخوانید : کابرد جوش شیرین بر زیبایی پوست و مو

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - روغن بچه

فواید روغن بچه برای بزرگسالان

روغن بچه به‌گونه‌ای فرموله می‌شود که ضدحساسیت باشد، بنابراین می‌توان از آن بدون نگرانی روی پوست کودکان استفاده کرد. این خاصیت باعث شده است که روغن بچه صرف‌نظر از نوع پوست‌ به یک انتخاب مناسب برای بزرگسالان تبدیل شود.

به‌علاوه، این محصول فاقد پارابن، فتالات و رنگ است و به نظر می‌رسد که برای مراقبت از کوتیکول ناخن، مراقبت از مو، مراقبت از پا، پاک کردن آرایش و… مفید باشد. اعتقاد بر این است که روغن بچه با داشتن مواد طبیعی مختلف پوست شما را تغذیه می‌کند و آن را سالم نگه می‌دارد.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - سبد

مرطوب کنندگی ؛ از فواید روغن بچه برای پوست صورت بزرگسالان

مرطوب کردن پوست، اولین فایده ای است که در ابتدای این مطلب قصد داریم، به معرفی آن بپردازیم. حتما می دانید، که اگر پوست به‌طور منظم مرطوب نشود، به‌تدریج پیر و کدر به‌نظر خواهد رسید. روغن بچه از آن جایی که حاوی ویتامین E است، می تواند اثر اکسیدکنندگی رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن آسیب می‌رساند، خنثی‌ کند. آسیب کلاژن یکی از دلایل اصلی آسیب و خشکی پوست است.

علاوه بر این برخی از روغن های بچه در ترکیبات خود روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا هم که هر کدام جزو مرطوب کننده های طبیعی فوق العاده هستند، دارند. روغن بچه با این فرمولاسیون غنی به راحتی به عمق پوست نفوذ می کند و رطوبت پوست را تامین می نماید. بنابراین یکی از بهترین فواید روغن بچه برای افرادی که پوست خشک دارد، همین خاصیت مرطوب کنندگی است.

بهترین زمان استفاده از روغن بچه برای مرطوب کردن پوست زمانی است که دوش گرفته اید و پوستتان مقداری از رطوبت خود را از دست داده است. به منظور بهره بردن از فواید روغن بچه وقتی که هنوز پوستتان مرطوب است، مقداری روغن بچه را روی دست‌ها، پاها و سایر نواحی پوست‌تان بمالید. قسمت های آرنج، زانو و پاشنه پا که جزو مناطق خشک تر پوست هستند را هم فراموش نکنید. سپس با استفاده از حرکات دایره‌ای، آن را به‌آرامی ماساژ دهید. این کار را برحسب نیاز، هر روز یا چند بار در هفته انجام دهید. به این ترتیب با خشکی پوست خداحافظی می کنید و پوستی مرطوب و شفاف خواهید داشت.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - دست

پاک کردن آرایش از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

یکی دیگر از فواید روغن بچه کمکی است که به پاک کردن آرایش چشم و صورت می کند. حتما می دانید، در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست باقی بماند، جذب روزنه‌های پوستی می شود و به دنبال آن می‌تواند سلامت پوست را به خطر بیندازد. برای در امان ماندن از این خطرات نیاز به یک پاک کننده آرایش قوی دارید. روغن بچه خیلی خوب می تواند، تمام مواد آرایشی را از روی پوست پاک کند و بعد از آن پوستی تمیز و هیدراته برایتان به ارمغان آورد.

روغن بچه از آن جایی که برای پوست نرم و لطیف نوزادان ساخته شده‌اند، بنابراین با پوست شما هم مهربان خواهند بود و می تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت شما باشد؛ بدون آن که پوستتان را خشک کند. این فواید روغن بچه برای پوست آن را به بهترین جایگزین برای پاک‌کننده‌های شیمیایی که معمولا حاوی الکل و سایر ترکیباتی هستند که پوست را خشک می‌کنند، کرده است.

برای پاک کردن آرایش صورت و بهره بردن از فواید بی نظیر روغن بچه برای پوست، تنها کافی است چند قطره روغن بچه را کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی صورت خود بمالید یا اینکه آن را روی دستمال‌های پنبه‌ای بمالید و روی صورتتان بکشید. در ضمن می توانید، از آن برای پاک کردن آرایش چشم و از بین بردن سرسخت ترین مواد آرایشی استفاده کنید. بعد از اینکه با این روش آرایش را پاک کردید، صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - روغن

طریقه استفاده از روغن بچه برای مو و درمان موخوره

یکی دیگر از فواید روغن بچه جلوگیری از ایجاد موخوره است. موخوره از شایع ترین مشکلات موست که بسیاری از خانم ها را به خود گرفتار می کند. موخوره به دلیل خشکی و شکنندگی موها ایجاد می شود و جلوی رشد موها را هم می گیرد. روغن بچه وقتی در تماس با موها و پوست سر قرار می گیرد، خیلی خوب می تواند تولید روغن طبیعی در پوست سر را تحریک کند و با مرطوب کردن موها  از شکستن، دو شاخه شدن موها و ایجاد موخوره جلوگیری کند.

برای این که بتوانید، از فواید روغن بچه برای موهایتان استفاده کنید، لازم است مقداری از آن را کف دست خود بریزید و به آرامی کف سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حدود۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس، موهایتان را با شامپو بشویید. در استفاده از روغن بچه توجه داشته باشید که اگر موهایتان چرب است، برای پیشگیری از موخوره فقط لازم است، انتهای مو را با روغن ماساژ دهید و دیگر لازم نیست، پوست کف سر را هم به روغن آغشته کنید. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید. مطمئن باشید از فواید روغن بچه و تغییرات چشمگیری که در سلامت و ظاهر موهایتان به وجود می آید، شگفت زده می شوید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - مو

درمان خانگی ترک پا از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

درمان خشکی و ترک خوردگی پا از دیگر فواید روغن بچه است. این روغن اعجاب انگیز از آن جایی که در ترکیبات خود مقادیر زیادی ویتامین E  دارد، به خوبی می تواند به ترمیم پوست آسیب دیده و ترک خورده بپردازد. خاصیت جوان سازی و ترمیم کننده ای که روغن بچه برای پوست دارد، آن را به عنوان یک درمان عالی برای پوست ترک خورده و خشک پاشنه پا کرده است.

اگر می خواهید به کمک فواید روغن بچه ترک های پاشنه پایتان را درمان کنید، ابتدا باید مقداری از این روغن را کمی گرم کنید و بعد روی پوست کف پا ماساژ دهید.  بهترین زمان استفاده از این روش وقتی است که تازه دوش گرفته اید و قصد خواب دارید. پس از ماساژ پاشنه پا با این روغن بچه یک جوراب نخی بپوشید تا روغن به خوبی جذب پوست شود. در صبح متوجه خواهید شد که پاشنه‌های پایتان نرم تر شده است.

نرم و براق کردن لب ها از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

داشتن لب های نرم و براق نقش بسیار مهمی را در جذابیت و زیبایی چهره ایفا می کند. روغن بچه هم یکی از مواردی است که می تواند، نرمی و لطافت را برای لب ها به ارمغان آورد. روغن بچه علاوه بر آن که می تواند به نرم شدن و بهبود ترک و خشکی لب ها کمک کند، از آن جایی که در مواد تشکیل دهنده خود روغن طبیعی دارد، استفاده از آن به عنوان یک براق کننده لب روزمره توسط بسیاری از افراد توصیه شده است.

برای بهره بردن از فواید روغن بچه برای لب ها می توانید، آن را با مقداری شکر و چند قطره آب لیموترش ترکیب کنید و شب قبل از خواب آن را روی لب هایتان بمالید. بعد از مدت کوتاهی متوجه نرم و صورتی شدن لب هایتان خواهید شد.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - گل

تقویت موهای کم پشت از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

یکی از مهم ترین فواید روغن بچه برای مو، تقویت موهای کم پشت است. همانطور که پیش از این گفته شد، ویتامین E  در این روغن به وفور یافت می شود. این ویتامین خیلی خوب می تواند فولیکول های مو را مرطوب کند و به دنبال آن باعث سلامت ساقه های مو می شود. ضمن آن که ویتامین E، مو را از آسیب هایی که باعث کاهش رشد آن می شود، در امان می دارد و به تقویت آن می پردازد.

اگر موهای کم پشتی دارید و تمایل دارید از فواید روغن بچه برای آن استفاده کنید، تنها کافی است پوست سر و موهایتان را به این روغن آغشته کنید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از گذشت چیزی در حدود ۳۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید. انجام مداوم چنین کاری موهای پرپشتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - مو

ترک‌های پوستی و اسکارها را کاهش می‌دهد

در مورد کارآیی روغن بچه به‌عنوان کاهش‌دهنده‌ی ترک‌های پوستی و اسکارها (جای زخم) تحقیقات کافی وجود ندارد. با این حال، نتایج یک مطالعه نشان داد که روغن بچه می‌تواند به از بین بردن اسکار کمک کند. بر اساس تحقیقات، روغن بچه ماندگاری زیادی ندارد. بنابراین باید این محصول را در فواصل زمانی منظم روی پوست بمالید تا ظاهر آن را بهبود بخشد.

از سلامت پوست پا محافظت می‌کند

روغن بچه به‌دلیل داشتن ویتامین A و E به جوانسازی و ترمیم پوست پاشنه و کف پا کمک می‌کند. از درمان ترک‌ پاشنه‌ی پا هم می‌توان به‌عنوان یکی از فواید روغن بچه برای بزرگسالان نام برد. شما می‌توانید این محصول را بعد از حمام و قبل از خواب روی پاهای خود بمالید. برای اینکه فواید روغن بچه را به حداکثر برسانید، بهتر است آن را قبل از استفاده کمی گرم کنید.

می‌توان از آن برای شیو کردن استفاده کرد

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از روغن بچه به جای صابون یا فوم اصلاح استفاده کنند. این محصول به پوست درخشش خاصی می‌بخشد و آن را نرم و لطیف می‌کند. به‌علاوه، می‌تواند از پوست در برابر بریدگی‌ها و آسیب‌های ناشی از تیغ محافظت کند.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - زن

باعث تسکین پوست می‌شود

در بعضی از مطالعات انجام‌شده در مورد فواید روغن بچه برای بزرگسالان مشاهده شده است که این محصول به تسکین مشکلات ناشی از خشکی پوست یا بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس کمک می‌کند. یک مطالعه روی بیمارانی که دیالیز می‌شدند نشان داد که روغن بچه می‌تواند خارش پوست را کاهش دهد. برای کسب بهترین نتیجه باید روغن بچه را به‌مدت سه هفته و هر روز حداقل ۱۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.

به‌عنوان ژل زیر چشم عمل می‌کند

هنگامی که از کاربرد روغن بچه برای بزرگسالان صحبت به میان می‌آید، باید به استفاده از آن به‌عنوان ژل زیر چشم هم اشاره کرد. البته مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما بعضی از مردم از روغن بچه برای بازگرداندن رطوبت به پوست اطراف چشم استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که ماساژ ملایم روغن بچه روی پوست اطراف چشم به‌مدت یک تا ۲ دقیقه می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

جلوگیری از شکننده شدن موهای سر از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

بیشتر افراد از شکسته شدن موهای خود رنج می‌برند و برای رهایی از این مشکل دنبال راه‌حل مناسبی می‌گردند. روغن بچه این خاصیت را دارد که به‌راحتی این مشکل را حل کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از آن را به ریشه موهای خود بمالید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - اسپری

رشد مناسب موها از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

بسیاری از افراد رشد نامنظم و کند موها را دغدغه بسیار بزرگی برای خود می‌دانند و دائما در حال بررسی راه‌های رهایی از این مشکل و دغدغه هستند. با استفاده از روغن بچه تا حدود زیادی این مشکل برطرف خواهد شد. به این صورت که مقداری از آن را به موهای خود بزنید و به‌ آرامی ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد و به رشد بیشتر موها کمک کند.

مانع از خشکی موی سر

استفاده از روغن بچه بر روی پوست سر برای جلوگیری از تبخیر رطوبت بسیار مؤثر است که این کار باعث می‌شود موهای شما بیش از حد خشک نشوند و همیشه موهای سالم و شادابی داشته باشید.

درمان شپش‌ های سر از فواید روغن بچه برای بزرگسالان

از دیگر مزایای روغن بچه برای مو، ازبین‌بردن شپش‌های سر است که معضل بسیار بزرگی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. برای برطرف‌ کردن این مشکل مقداری از روغن بچه را به موهای شپش زده بزنید و اجازه دهید ۸ ساعت بر روی آن بماند و سپس آبکشی کنید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - نوزاد

آیا روغن بچه پوست را سفید می‌کند ؟

روغن بچه برای پوست صورت بزرگسالان کاربردهای بسیار زیادی دارد که اصلی‌ترین آن، نرم و مرطوب کردن صورت است که در نهایت باعث درخشندگی بیشتر پوست می‌شود. پس می‌توان گفت: استفاده مداوم از روغن بچه تا حدود زیادی پوست را سفیدتر نشان می‌دهد.

سایر کاربردهای روغن بچه

علاوه بر کاربرد روغن بچه برای پوست صورت می‌توان به موارد زیر به عنوان دیگر کاربردها اشاره کرد:

  • مانیکور ناخن
  • زیبایی ابرو
  • گیر کردن حلقه در انگشت
  • نرم و صورتی شدن لب‌هایتان
  • جدا کردن بانداژ و پانسمان
  • از بین‌ بردن برچسب روی وسایل خریداری شده
  • بازکردن گره‌های زنجیر و گردنبند

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - ناخن

چگونه از روغن بچه برای داشتن پوست سالم استفاده کنید ؟

برای بهره‌مندی از فواید روغن بچه و حفظ سلامت پوست خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوست خود را با استفاده از یک شوینده‌ی ملایم بشویید.
  • پوست‌تان را خشک کنید، اما اجازه دهید مقداری رطوبت روی سطح آن باقی بماند.
  • مقدار کمی از روغن بچه را روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید.
  • روغن را به‌آرامی به‌مدت ۲ تا سه دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.

در استفاده از روغن بچه زیاده‌روی نکنید، چون ممکن است بقایای چربی از خود به‌جا بگذارد. بهترین زمان برای استفاده از روغن بچه زمانی است که پوست شما کاملا تمیز است و کمی رطوبت دارد. چون در این شرایط روغن بچه می‌تواند رطوبت را در پوست به دام بیندازد.

قبل از استفاده از روغن بچه، همه‌ی دستورالعمل‌های موجود روی بسته‌بندی محصول را به‌دقت بخوانید و در صورت داشتن هر گونه تردید یا سوالی، با پزشک مشورت کنید. همچنین اگر با مشکلاتی مثل بثورات پوستی، قرمزی یا سوختگی مواجه شدید، فورا نزد پزشک بروید.

چه کسانی می‌توانند از فواید روغن بچه برای پوست بزرگسالان بهره‌مند شوند ؟

روغن بچه در درجه‌ی اول یک محصول مراقبت از کودک است که برای مرطوب کردن پوست نوزادان، درمان بثورات پوشک و اگزما و همچنین ماساژ منظم نوزادان استفاده می‌شود. اما می‌تواند بدون در نظر گرفتن سن و به‌طور گسترده توسط بزرگسالان برای مرطوب کردن پوست کم‌آب، ماساژ بدن، پاک کردن آرایش و… هم استفاده شود.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - لوازم آرایش

آیا می‌توان از روغن بچه روی پوست صورت استفاده کرد ؟

این سوال که آیا می‌توان از خواص روغن بچه برای پوست صورت بزرگسالان استفاده کرد یا خیر، از سوی بسیاری از افراد مطرح می‌شود. در پاسخ باید بگوییم که فواید روغن معدنی موجود در این محصول مشابه‌ی روغن نارگیل است و شما می‌توانید از آن روی بازوها، پاها، آرنج‌ها و سایر نواحی خشک بدن استفاده کنید.

با این حال، اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت از روغن بچه استفاده نکنید. چون ممکن است روغن معدنی موجود در آن به آکنه یا علائم پیری زودرس منجر شود.

عوارض استفاده از روغن بچه چیست ؟

اکنون که با فواید روغن بچه برای بزرگسالان آشنا شدید، باید در مورد عوارض احتمالی آن هم اطلاعات کسب کنید. معمولا این محصول برای همه‌ی گروه‌های سنی ایمن است. با این حال، بعضی از افراد ممکن است عوارض جانبی کمی را تجربه کنند. به همین دلیل، عاقلانه است که از این عوارض آگاه باشید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

۱. واکنش آلرژیک

آلرژی به روغن معدنی موجود در روغن بچه نادر است، اما پوست فوق‌العاده حساس ممکن است به آن واکنش نشان دهد. برای جلوگیری از این امر توصیه می‌شود همیشه تست پچ انجام دهید، یعنی مقدار کمی از روغن را روی قسمت داخلی بازو بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر دچار قرمزی یا خارش نشدید، می‌توانید با خیال راحت از روغن بچه استفاده کنید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - کودک

۲. افزایش آکنه

روغن‌های بچه معمولا غیرکومدوژنیک هستند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. اما افراد مستعد آکنه ممکن است در اثر استفاده از آن‌ها دچار مشکل شوند. این روغن یک مانع روی پوست ایجاد کرده و از نشت رطوبت اضافی جلوگیری می‌کند. این ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود، چون پوست در معرض رطوبت بیش از حد قرار می‌گیرد.

۳. جلوگیری از تعریق

روغن بچه یک سد روی پوست ایجاد می‌کند که می‌تواند رطوبت اضافی را در روزهای گرم تابستان روی پوست نگه دارد. حتی زمانی که بدن به‌طور طبیعی سعی می‌کند خود را با عرق کردن خنک کند، این سد ممکن است جلوی تعریق را بگیرد.

۴. آفتاب‌سوختگی

به نظر می‌رسد که روغن بچه اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید را جذب می‌کند و به آن اجازه می‌دهد که به عمق پوست نفوذ کند. این می‌تواند احتمال آسیب سلولی و حتی سرطان پوست را افزایش دهد یا در بعضی از افراد باعث آفتاب‌سوختگی شود. از این‌رو توصیه می‌شود بلافاصله پس از مالیدن روغن بچه روی پوست از قرار گرفتن زیر نور خورشید خودداری کنید.

فواید روغن بچه برای بزرگسالان - حوله

۵. سرطان

اگر روغن معدنی به‌کاررفته در این محصول به اندازه‌ی کافی تصفیه نشده باشد، ممکن است هیدروکربن‌های آروماتیک چند‌حلقه‌ای داشته باشد که بالقوه سرطان‌زا هستند و به سلامت کلی پوست آسیب می‌رسانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید