روتین پوستی کره ای ها یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست است و کارشناسان می‌گویند محصولات کره‌ای بیشتر از رقبای غربی خود خاصیت آب‌رسانی و جوان‌سازی دارند.در این مطلب از پارس مگ با روتین پوستی کره ای ها بیشتر آشنا می شوید.

روتین پوستی کره ای - دختر

فهرست محتوا نمایش

روتین پوستی کره ای چیست ؟

روتین پوستی کره ای روی پیشگیری و مراقبت تمرکز دارد و یک روش بلندمدت است که باید به‌صورت روزانه به آن پایبند بمانید. مراقبت‌های پوستی کره‌ای‌ نتیجه یک تکامل تدریجی‌ست و قرن‌ها تجربه نسل‌به‌نسل، اصول اولیه آن را منتقل کرده است. در این سبک از مراقبت پوستی، از محصولاتی که در آن‌ها مواد خشن به کار رفته است استفاده نمی‌شود.

روتین پوستی کره ای روی طبیعت پوست متمرکز است تا با پاک‌سازی، رطوبت‌رسانی و تغذیه از آن محافظت و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. این نوع مراقبت پوستی به چهره شما نشاط بیشتری می‌دهد تا زیبایی طبیعی شما برجسته‌تر از قبل دیده شود. این روتین کاربرد درمانی ندارد و تنها در جلوگیری از مشکلات احتمالی موثر است.

همچنین در پارس مگ بخوانید : روتین پوستی برای عید و روش های صافی پوست تا عید

روتین پوستی کره ای - کرم

فواید روتین پوستی به سبک کره ای

  • بهبود ترکیب رنگی پوست
  • کاهش چین‌وچروک‌های سطحی
  • بسته‌شدن منافذ
  • کاهش خشکی پوست
  • افزایش شفافیت پوست صورت
  • بهبود الاستیسیته پوستی
  • کاهش لک‌های پوستی
  • جوانسازی پوست
  • حفظ تعادل pH پوست
  • جلوگیری از قرمزشدن و کبودی
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی پوست
  • نرم‌ترشدن پوست صورت
  • کاهش التهاب
  • بهبود تغذیه و خونرسانی به پوست
  • محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید
  • جلوگیری از آکنه
  • پیشگیری از تیرگی

اهمیت روتین پوستی کره ای

در گذشته مراقبت از پوست کاری طاقت‌فرسا و دردناک بود. بیشتر ما از لایه‌بردارهای قوی، تونرها و محصولاتی استفاده می‌کردیم که پوستمان را قرمز می‌کردند و بوی شیمیایی و قوی داشتند. در آن دوران فکر می‌کردیم پوست تمیز باید کاملا خشک و عاری از چربی باشد و از هرگونه روغن و مرطوب‌کننده‌ای دوری می‌کردیم که این کار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در مراقبت از پوست است. بیشتر مردم سراغ اتاق‌های سولاریوم و تخت‌های برنزه‌کننده می‌رفتند و تصور می‌کردند این کار پوستشان را درخشان می‌کند. امروزه کارشناسان سلامت و زیبایی معتقدند این روش‌ها اشتباه بوده‌اند.

روتین پوستی کره ای راهکاری جایگزین برای ازبین‌بردن تأثیر محصولات قدیمی است و آسیب سال‌های گذشته را خنثی می‌کند. با این روتین یاد می‌گیریم به پوست خود احترام بگذاریم و روتین پوستی را به کاری آرامش‌بخش و جذاب تبدیل کنیم. با روتین پوست کره‌ای پوست ما ترمیم می‌شود تا از زیبایی پوست سالم بهره‌مند شویم.

روتین پوستی کره ای - زن خندان

روتین پوستی کره ای برای چه افرادی مناسب است ؟

پوست انسان نیاز به مراقبت همیشگی دارد. محصولات زیبایی اروپایی و آمریکایی برای کسانی که پوست روشن دارند طراحی می‌شوند و برای افرادی با پوست تیره چندان کارآمد نیستند. سفیدپوستان بیشتر در معرض ابتلا به روزاسه و چین و چروک‌اند و کسانی که پوست تیره‌تر دارند، اغلب نگران هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های پوستی‌اند.

روتین پوستی کره ای برای تمام افراد با هر سن و رنگ پوستی مناسب است. محصولات استفاده‌شده در این روش خواص ضدپیری دارند، پوست را آب‌رسانی می‌کنند، رنگ پوست را یکدست نگه می‌دارند و نیازهایی را برطرف می‌کند که محصولات آمریکایی آنها را برآورده نمی‌کنند. علاوه‌بر این، محصولات کره‌ای از محصولات انگلیسی و فرانسوی قیمت مناسب‌تری دارند.

روتین پوستی کره ای - دختر

در روتین پوستی کره ای از چه محصولاتی استفاده می‌شود ؟

محصولات پوستی کره‌ای اغلب با مواد اولیه طبیعی ساخته می‌شوند و معمولا بین محصولات غربی مشابهی ندارند. روتین پوستی کره ای مراحل مختلفی دارد، اما تمرکز اصلی آن بر مراقبت از پوست با ضدآفتاب است. کارشناسان کره‌ای معتقدند ضدآفتاب‌های آمریکایی از استانداردهای قدیمی پیروی می‌کنند و نمی‌توانند با همتایان کره‌ای خود رقابت کنند. آنها می‌گویند رویه تأیید محصولات پوستی در سازمان غذا و داروی آمریکا بسیار کند است و بیشتر محصولات از بیست‌سی سال گذشته تابه‌حال تغییری نکرده‌اند، اما کشورهای آسیایی محصولاتشان را بر اساس نتایج تحقیقات جدید تولید می‌کنند.

طبق تحقیقات، مواد شیمیایی موجود در محصولات پوستی ممکن است از طریق پوست وارد جریان خون شما شوند و مدت‌ها در بدنتان باقی بمانند. هنوز قطعی نمی‌دانیم که این مواد شیمیایی چه ضررهایی برای بدن دارند، بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنیم که منشأ طبیعی دارند. محصولات طبیعی با محیط‌زیست هم سازگارند و آسیب کمتری به آن می‌زنند.

محصولات مراقبت پوست کره‌ای فرمولاسیون جدید و جالبی دارند و اغلب روی حیوانات آزمایش نمی‌شوند. برای ساخت بیشتر محصولات پوستی کره‌ای از عصاره گیاه جینسینگ و موسین حلزون استفاده می‌کنند. موسین ماده‌ای است که حلزون‌ها برای مراقبت از بدن خود در برابر آسیب‌های محیطی ترشح می‌کنند و حاوی کلاژن اسید هیلارونیک و انواع پپتیدهاست. این مواد مغذی پوست ما را شاداب و مرطوب نگه می‌دارند و اثرات پیری را کاهش می‌دهد. کرم‌های پوستی کره‌ای معمولا رایحه‌ ملایمی دارند یا کاملا فاقد بو هستند. همچنین برای تولید آنها از مواد فعال تهاجمی مثل اسیدهای مختلف استفاده نمی‌شود.

روتین پوستی کره ای - زن

۱۰ مرحله روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره ای متمرکز بر آبرسانی پوست است. در این روتین هیچ ماده فعال و شیمیایی سنگینی وجود ندارد و شوینده‌ها چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برند. در روتین پوستی صحیح، باید هم آسیب‌های قدیمی را ترمیم کنید و هم از پوست در برابر آسیب‌های دیگر محافظ کنید؛ به همین دلیل تأکید روتین پوستی کره‌ای بر استفاده از ضدآفتاب است.

ما در ادامه مراحل یک روتین کامل پوستی به سبک کره‌ای را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید و فراموش نکنید قبل از استفاده از هر محصول آن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

۱. اولین مرحله روتین پوستی کره ای : پاک‌کننده‌های روغنی

اولین مرحله روتین پوستی کره ای پاکسازی پوست با پاک‌کننده‌هایی است که ماهیت روغنی دارند. این پاک‌کننده‌ها کمتر از سایر پاک‌کننده‌ها پوست را تحریک می‌کنند و به‌خاطر حالت روغنی خود می‌توانند مواد آرایشی چرب، ضدآفتاب‌ها و سایر مواد زائد را تجزیه و در خود حل کنند.

برای استفاده از این محصول کافی است کمی از آن را بردارید و دایره‌ای روی پوست صورت خود بمالید. حرکات دایره‌ای جریان خون را افزایش می‌دهد و برای سلامت پوست مفید است. وقتی خون‌رسانی به سلول‌های پوست بیشتر شود، پوست شما سالم و درخشان می‌ماند. پاک‌کننده روغنی را ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

روتین پوستی کره ای - پاک کننده

۲. پاکسازی کامل

در مرحله اول آلودگی‌ها با منشأ روغنی را پاک کردیم. در مرحله دوم باید از پاک‌کننده‌ای بر پایه آب که کف می‌کند استفاده کنیم تا کثیفی‌های باقی‌مانده و عرق را از روی صورت بشوییم. شوینده‌هایی که بر پایه آب هستند، ذرات باقی‌مانده چربی را نیز از روی پوست پاک می‌کنند.

شوینده را به‌آرامی روی پوست مرطوب خود ماساژ دهید، سپس پوست را با آب ولرم بشویید. شوینده‌های باکیفیت pH طبیعی پوست شما را حفظ می‌کنند و چربی‌های داخل پوست را از بین نمی‌برند. اگر شوینده شما خیلی کف می‌کند یا پس از استفاده‌کردنش پوست‌تان خشک می‌شود، از آن استفاده نکنید. این شوینده‌ها خاصیت قلیایی دارند و برای پوست مناسب نیستند.

روتین پوستی کره ای - پاک کننده چشم

۳. لایه‌برداری

در این مرحله به اسکرابی ملایم نیاز دارید که با پوست‌تان سازگار باشد. لایه‌برداری به‌معنی ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست از روی صورت است. این کار شفافیت و شادابی پوست‌تان را افزایش می‌دهد و رنگ کلی پوست را یکدست می‌کند. کارشناسان می‌گویند لایه‌برداری برای بهبود بافت پوست و سفت‌ترشدن آن مفید است.

برای استفاده از اسکراب مقدار کمی از آن را بردارید و روی پوست مرطوب صورت‌تان ماساژ دهید. اسکراب را نباید با فشار زیاد روی پوست بمالید. فشار دست‌تان را تنظیم کنید و با حرکات دورانی اسکراب را روی تمام قسمت‌های پوست ماساژ دهید. پس از یکی‌دو دقیقه، صورت خود را کامل بشویید.

روتین پوستی کره ای - لایه بردار

۴. تونر

تونرها پوست شما را از آلودگی‌های باقی‌مانده پاک و pH آن را متعادل می‌کنند. بعضی تونرها ممکن است چربی پوست را کاهش دهند و پس از استفاده از چنین محصولاتی، دچار حس خشکی و کشیدگی پوست می‌شوید. کارشناسان زیبایی می‌گویند بهتر است از تونرهایی که الکل دارند، استفاده نکنید.

برای استفاده از تونر کافی است مقداری از آن را روی نوک انگشتان دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و روی پوست خود بمالید.

روتین پوستی کره ای - تونر

۵. اسنس

اسنس یکی از جدیدترین محصولات پوستی است. استفاده از این محصول در روتین پوستی کره ای بسیار مهم است. اسنس‌ها دو کاربرد مهم دارند؛ این محصولات پوست شما را تسکین می‌دهند و آسیب‌های آن را التیام می‌بخشند. در واقع اسنس نوعی ترکیب آب‌رسان قوی است که میزان گردش سلولی را نیز افزایش می‌دهد. برای استفاده از اسنس باید چند قطره از آن را به‌آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

روتین پوستی کره ای - اسنس

۶. سرم

در این مرحله، پوست شما کاملا تمیز و آماده دریافت مواد مفید است. سرم صورت مایعی مغذی حاوی مواد فعال است که غلظتش از اسنس بیشتر است. سرم‌ها برای رفع مشکلات مختلف پوست تولید می‌شوند. سرم‌های پیشگیری از چین و چروک، آب‌رسان، ضدلک و روشن‌کننده محبوب‌ترین سرم‌های پوستی‌اند. شما باید متناسب با نیاز پوست خود یک سرم مناسب بخرید و مقداری از آن را به‌آرامی روی صورت بمالید.

روتین پوستی کره ای - سرم

۷. ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای کره‌ای صنعت سلامت پوست را متحول کرده‌اند. ماسک‌های ورقه‌ای آغشته به سرم‌های مختلف‌اند و ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز را به پوست‌تان می‌رسانند. خاصیت آب‌رسانی این ماسک‌ها زیاد است و پوست شما را نرم و لطیف می‌کند.

ماسک‌های ورقه‌ای یک سایز استاندارد دارند و برای همه اشکال صورت مناسب‌اند. شما باید ماسک را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. در این زمان می‌توانید پوست‌تان را ماساژ دهید تا مواد مغذی بهتر جذب شوند. ماسک‌های ورقه‌ای را می‌توانید قبل از مهمانی استفاده کنید و تأثیر سریع آنها را ببینید.

روتین پوستی کره ای - ماسک

۸. کرم دور چشم

پوست دور چشم نازک و حساس است. اولین علائم پیری نیز در این قسمت ایجاد می‌شوند. فرمولاسیون کرم‌های دور چشم متناسب با پوست حساس اطراف چشم است و هدفشان جلوگیری از چین و چروک، تیرگی دور چشم و خطوط پنجه‌کلاغی است. این محصولات پوست دور چشم را هیدراته نگه می‌دارند و آن را تسکین می‌دهند.

کرم دور چشم را باید به‌اندازه یک نخود بردارید و به‌آرامی روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید تا جذب شود.

روتین پوستی کره ای - کرم دور چشم

۹. مرطوب‌کننده

کره‌ای‌ها معتقدند که این مرحله از روتین پوستی بسیار مهم است. مرطوب‌کننده یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می‌کند که مواد مغذی را روی پوست نگه دارد. مرطوب‌کننده در واقع سدی دفاعی برای جلوگیری از ورود آلودگی‌هاست و سبب می‌شود محصولات پوستی دیگر تأثیر بیشتری داشته باشند.

اگر پوست‌تان چرب است، بهتر است از مرطوب‌کننده‌های سبک بر پایه آب استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند هم باید از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کننده که غلیظ و حاوی روغن‌های مفید باشد. مقدار کمی از مرطوب‌کننده را بردارید و با حرکات دورانی چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود.

روتین پوستی کره ای - مرطوب کننده

۱۰. ضدآفتاب

طبق تحقیقات، ضدآفتاب محصولی مهم و ضروری است که پوست شما به آن نیاز دارد. ضدآفتاب از پوست شما در برابر آسیب اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. اشعه UV از دو طیف UVA و UVB تشکیل می‌شود که هر دو آنها اثر منفی روی پوست می‌گذارند و به همین دلیل کارشناسان زیبایی کره‌ای تأکید می‌کنند هر روز ضدآفتاب بزنید.

ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلفی تولید می‌شوند. انواع ژل یا کرم ضدآفتاب با خواص مختلف برای پوست‌های متفاوت وجود دارند و شما باید ضدآفتابی خوب و متناسب با نیاز پوست‌تان انتخاب کنید.

برای استفاده از ضدآفتاب باید مقدار کافی از کرم یا ژل را به‌آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید. فراموش نکنید که ضدآفتاب را روی خط فک و گردنتان را هم بمالید.

روتین پوستی کره ای - ضد آفتاب

نکات مهم برای داشتن پوستی شفاف و سالم در روتین پوستی کره ای

  • از محصولاتی استفاده کنید که با پوست شما هماهنگ است. به‌مرور زمان و با کسب تجربه متوجه خواهید شد پوست شما با چه نوع بافت‌هایی هماهنگ‌تر است؛ مثلا ممکن است ژل‌های دور چشمی برای شما مناسب‌تر از کرم‌ باشد.
  • یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید و به‌صورت مرتب ورزش کنید. رعایت یک روتین پوستی کره ای ۱۰ مرحله ای هم نمی‌تواند اثرات نامطلوب تغذیه نامناسب را جبران کند.
  • خواب کافی داشته باشید و از استرس دوری کنید.
  • هر روز آرایش نکنید و سعی کنید در استفاده از کرم‌پودر میانه‌رو باشید.
  • هرگز استفاده از ضدآفتاب را ترک نکنید.
  • آب کافی بنوشید.
  • بیش از ۲ بار در هفته از اسکراب و لایه‌بردار استفاده نکنید.
  • تحت هیچ شرایطی با آرایش به تختخواب نروید؛ چرا که بخش زیادی از آن در طول شب جذب پوست خواهد شد.

روتین پوستی کره ای - پوست صاف

اسانس صورت مخصوص بانوان کره‌ای

اکنون که صورت شما پاکیزه شده است، وقت آن است که به سراغ اسانس کره‌ای بروید. اسانس را با تونر اشتباه نگیرید؛ این دو با هم کاملا متفاوت هستند. اسانس، مایعی است که پوست را مرطوب نگه داشته و همچون یک پرایمر قبل از آرایش عمل می‌کند. اسانس فرمی شبیه به سرم دارد.

طرز تهیه اسانس صورت کره‌ای

به منظور درست کردن این اسانس به مواد زیر نیاز دارید:

  • روغن آرگان یا آووکادو
  • آب آلوئه ورا یا گلاب
  • گلیسیرین

همچنین به یک بطری اسپری خالی هم نیاز دارید. ۸۵% بطری را که قبلا ضد عفونی کرده‌اید با آب آلوئه ورا پر کنید. سپس کمی گلیسیرین به آن اضافه نمایید. بعد روغن را بیفزایید. به جای روغن‌های ذکر شده از روغن نارگیل یا جوجوبا هم می‌توانید استفاده نمایید. اکنون اسانس آماده است. چند قطره از آن را روی دست خود ریخته و بعد آرام به صورت خود بزنید.

اسانس در روتین پوست کره ای به تقویت و آبرسانی پوست کمک کرده و تولید سبوم در طی روز را کاهش می‌دهد.

روتین پوستی کره ای - اسانس

آمپول مراقبت از پوست کره ای

آمپول‌ها شباهت زیادی به سرم‌ها دارند اما با آنها متفاوت هستند. معمولا آمپول‌ها حاوی یک ماده فعال هستند که ۵۰% از غلظت آنها را تشکیل داده و یک مشکل پوستی خاص (مثلا لک صورت) را مورد هدف قرار می‌دهند. بهتر است از آمپول‌ها در روتین پوست کره ای ۱ یا ۲ بار در هفته استفاده شود.

مراحل روتین پوستی کره ای برای شبانه

برای داشتن پوستی سالم در انتهای روز و قبل از خواب هم باید روتین پوستی کره ای مخصوص شب را انجام دهید. این روتین مراقبت از پوست کمی با روش صبحگاهی تفاوت دارد و شامل مراحل زیر است:

روتین پوستی کره ای - آینه

اولین مرحله روتین پوستی کره ای در شب : استفاده از پاک‌کننده پایه روغنی

روغن و آب یکدیگر را دفع می‌کنند؛ به همین دلیل آب یا پاک‌کننده‌هایی که پایه آبی دارند، نمی‌توانند ضدآفتاب، مواد آرایشی، چربی پوست و سایر آلودگی‌هایی که روی پوست نشسته را پاک کنند. استفاده از یک پاک‌کننده با پایه روغن، تمام این مواد مضر را از پوست شما پاک می‌کند.

دومین مرحله: به کار بردن پاک‌کننده بر پایه آب

منظور از پاک‌کننده بر پایه آب، همان شوینده‌هایی است که کف می‌کنند. بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده روغنی باید صورت خود را با آب و شوینده بشویید.

سومین مرحله: استفاده از لایه‌بردار

در این مرحله شما می‌توانید از انواع اسکراب مناسب صورت یا پدهای پاک‌کننده استفاده کنید. انجام این بخش تنها باید سه بار در هفته انجام شود.

روتین پوستی کره ای - لایه بردار

مرحله چهارم: استفاده از تونر

در این مرحله، به دلیل استفاده از مواد مراحل یک تا سه، pH پوست شما از تعادل خارج می‌شود. به کار بردن تونر مناسب، پوست شما را به حالت طبیعی و سالم باز می‌گرداند.

مرحله پنجم: به کار بردن اسانس

در روتین پوستی کره ای برای شب هم باید از اسانس استفاده کنید. این ماده، در طول شب، رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

مرحله ششم: استفاده از آمپول

از آمپول مانند روتین صبحگاهی استفاده کنید و هر زمان مشکلات پوستی شما برطرف شد، آن را کنار بگذارید. آمپول به پوست کمک می‌کند تا خود را بازسازی کند.

مرحله هفتم: استفاده از سرم

سرم را روی پوست صورت و گردن خود پخش کنید. اگر لک یا جوش دارید، می‌توانید از سرم‌های مخصوص فقط در نواحی که این مشکل را دارند استفاده کنید.

روتین پوستی کره ای - زن

مرحله هشتم: گذاشتن ماسک ورقه‌ای

گذاشتن ماسک ورقه‌ای، یکی از مراحل مورد علاقه طرفداران روتین پوست کره‌ای است. ماسک‌های ورقه‌ای موجود در بازار تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز پوست خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ماسک‌های ضد پیری، ضدجوش، آبرسان و کلاژن‌ساز از انواع پرطرفدار هستند. بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا مواد موثر آن به خوبی جذب پوست شود.

مرحله نهم: تقویت پوست اطراف چشم

بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای، نوبت به کرم دور چشم می‌رسد. از همان کرم روتین صبحگاهی استفاده کنید تا پوست اطراف چشم را هیدارته و تغذیه نمایید.

مرحله دهم: استفاده از مرطوب‌کننده

در انتها بدون شستن صورت، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده به پوست شما کمک می‌کند تا تمام موادی که استفاده کردید، بهتر جذب شود.

روتین پوستی کره ای - کرم

عوارض روتین پوستی کره ای چیست ؟

نوع دیگری از تکنیک پوست کره‌ ای وجود دارد که در آن با فناوری میکرو سوزن درمانی، رنگ پوست را روشن می‌کنند. روشن کردن پوست با تزریق آمپول‌های رنگ پوست به عمق ۱ میلی لیتری زیر پوست صورت می‌گیرد. نتایج این عمل تا مدت‌ها در پوست باقی می‌ماند (مثل اینکه تاتو کرده‌اید).

اما باید بدانید که هیچ یک از موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند تائیدیه سازمان غذا و دارو یا یک سازمان علمی معتبر را ندارند. عوارض این مواد زیاد است و شاید به طور جدی باعث تحریک پوست شوند. عفونت و قرمزی وسیع پوست از دیگر عوارض تکنیک پوست کره‌ ای می‌تواند باشد.

روتین پوستی کره ای - زن

چرا کره ای ها جوش نمی زنند ؟

چنین تصوری درست نیست که کره‌ای‌ها اصلا جوش نمی‌زنند. آنچه ما بیشتر از کره‌ای ها می‌بینیم سلبریتی‌هایی هستند که در سریال‌ها بازی می‌کنند و بنابراین با انواع و اقسام گریم چهره خود را زیبا و پوست خود را شفاف کرده‌اند. جوش بیشتر در افرادی دیده می‌شود که پوست چرب یا مختلط دارند. کره‌ای‌ها هم با داشتن این نوع پوست حتما دچار جوش خواهند شد. اما شاید اینکه کمتر فرد کره‌ای را می‌بینیم که صورتش جوش زده باشد، به دلیل همان مراقبت‌هایی باشد که در بالا از آنها نام بردیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید