پاکسازی کبد با خاکشیر یکی از روش هایی است که شما می توانید به راحتی در خانه انجام دهید.خاکشیر گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است و خواص بسیار فراوانی دارد.در این مطلب از پارس مگ شما با خواص درمانی خاکشیر برای درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.

پاکسازی کبد با خاکشیر - لیمو

فهرست محتوا نمایش

خواص خاکشیر در یک نگاه

  • درمان کبد چرب
  • کاهش فشار خون
  • تسکین التهابات پوستی
  • درمان جوش صورت
  • درمان کم کاری تیروئید
  • تسکین درد و التهابات معده و روده
  • درمان دل درد و اسهال
  • درمان سنگ صفرا
  • کاهش التهابات پروستات
  • لاغری و کاهش وزن (با بهبود عملکرد روده)
  • درمان درد مفاصل

خاکشیر چیست ؟ شووران یا خاکشیر (به انگلیسی: Descurainia Sophia که flixweed, herb-Sophia  و  tansy mustardهم نامیده می شود) یک گیاه دارویی است که در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند و در سالهای اخیر به عنوان یک گیاه دارویی مهم شناخته شده است. این گیاه در سنت های درمانی ایرانی، چینی و دیگر کشورهای آسیایی به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه  دارویی مفید در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف استفاده شود، از جمله:

  • درمان سرفه: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ضد سرفه طبیعی استفاده شود و به کاهش سرفه و تسکین علائم آن کمک کند.
  • درمان التهابات دستگاه گوارش: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای کاهش التهابات دستگاه گوارش و تسهیل در هضم غذا موثر باشد.
  • کاهش درد مفاصل: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش درد و التهاب مفاصل استفاده شود.
  • تسکین اضطراب: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی برای تسکین اضطراب و تنش عصبی استفاده شود.
  • درمان بیماری‌های اورولوژیک: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های اورولوژیک، مانند التهاب مجاری ادراری و سنگ کلیه استفاده شود.

مطالعات نشان داده است که خاکشیر  می تواند اثر ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضد سرطانی، ضد اضطراب، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش دهنده فشار خون داشته باشد. همچنین خاکشیر می تواند در کاهش علائم سرماخوردگی، تسکین دردهای مفصلی و حتی در درمان بیماری های پوستی نیز موثر باشد. در کل، خواص دارویی خاکشیر این گیاه طبیعی باعث شده است که به عنوان یک داروی گیاهی برای بسیاری از بیماری ها در سراسر جهان شناخته شود و از آن به عنوان یک درمان طب سنتی استفاده می شود.

همچنین در پارس مگ بخوانید : درمان یبوست با خاکشیر و ۲۰ روش گیاهی و فوری دیگر

پاکسازی کبد با خاکشیر - گل

خواص خاکشیر ناشتا

خواص خاکشیر ناشتا شامل تسکین سردرد، کاهش التهابات، تسکین سوء هاضمه، کاهش سطح کلسترول و قند خون و همچنین بهبود عملکرد کبد می‌شود.

تعریف کبد چرب

کبد چرب وضعیتی است که در آن چربی به‌طور غیرطبیعی در سلول‌های کبدی تجمع می‌یابد. وقتی چربی بیش از حد در کبد ذخیره می‌شود، این امر می‌تواند به مشکلات جدی سلامت کبد و عملکرد آن منجر شود. چربی‌ها می‌توانند از منابع مختلفی مانند مواد غذایی مصرفی یا چربی‌های موجود در بدن به کبد منتقل شوند و در صورتی که فرایند ایجاد و ذخیره چربی به نحوی مخرب بر سلامت کبد تأثیر گذار باشد، ممکن است منجر به کبد چرب شود. این مشکل معمولاً بدون نشانه‌های واضح ایجاد می‌شود، اما ممکن است با آزمایشات خونی یا سونوگرافی کشف شود. کبد چرب می‌تواند عوارض جدی مانند التهاب کبد چرب (نوعی التهاب کبد که به دلیل تجمع چربی در سلول‌های کبدی رخ می‌دهد) را به همراه داشته باشد که در صورت درمان نشدن، ممکن است منجر به مشکلات جدی تری چون سیروز یا نارسایی کبد شود.

پاکسازی کبد با خاکشیر - کبد

علائم کبد چرب

علائم کبد چرب ممکن است در بسیاری از موارد بی‌نشان باشند یا علائم خاصی نداشته باشند که ممکن است افراد آن‌ها را به کبد چرب نسبت دهند. اما برخی علائم معمول شامل این موارد می‌شود:

تورم شکم:

افزایش اندازه شکم می‌تواند نشانه کبد بزرگ شده به دلیل تجمع چربی باشد.

تغییر در رنگ پوست:

پوستی که زردرنگ یا دارای لکه‌های تیره‌تر باشد ممکن است نشانه مشکلات کبدی باشد.

خستگی و ضعف:

افراد ممکن است احساس خستگی زیاد یا ضعف عمومی کنند که ممکن است به دلیل کمبود عملکرد کبد باشد.

درد در ناحیه کبد:

در برخی موارد، درد در ناحیه کبد ممکن است احساس شود.

تغییرات در آزمایشات خونی:

نتایج آزمایشات خونی مانند افزایش آنزیم‌های کبدی می‌توانند نشانه کبد چرب باشند.

به هر حال، این علائم نمی‌توانند به تنهایی دلیل قطعی برای وجود کبد چرب باشند و برای تشخیص دقیق نیاز به مشاوره پزشکی و انجام آزمایشات تخصصی است.

پاکسازی کبد با خاکشیر - قاشق

عوامل ایجاد کبد چرب

عوامل مختلفی می‌توانند به ایجاد کبد چرب منجر شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

تغذیه نامناسب:

مصرف زیاد چربی‌ها و قندها، افزایش وزن و چاقی می‌تواند به تجمع چربی در کبد منجر شود.

مشکلات متابولیکی:

برخی بیماری‌ها مانند دیابت و متابولیسم چربی، توانایی بدن را در تجزیه چربی‌ها کاهش می‌دهند و احتمال کبد چرب را افزایش می‌دهند.

مصرف الکل:

مصرف بیش از حد الکل می‌تواند به تغییرات در کبد منجر شده و باعث تجمع چربی در سلول‌های کبدی شود.

ژنتیک:

برخی از افراد به دلیل وراثت، احتمال بیشتری دارند که به کبد چرب دچار شوند.

داروها:

استفاده برخی داروها مانند استروئیدها و داروهای تنظیم فشار خون نیز می‌توانند به افزایش چربی در کبد منجر شوند.

درک عوامل موجب کبد چرب می‌تواند کمک کننده در پیشگیری از این مشکل و اتخاذ تغییرات در سبک زندگی مناسب باشد.

پاکسازی کبد با خاکشیر - تخم شربتی

خواص خاکشیر برای کبد

خاکشیر یک گیاه دارویی است که یکی از رازهای درمان کبد چرب و خواص بسیاری برای بهبود سلامت کبد دارد. این گیاه به دلیل دارا بودن ترکیبات مفیدی همچون فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها، به عنوان یک درمان طبیعی برای کبد چرب شناخته شده است.

خواص خاکشیر برای کبد عبارتند از:

حفاظت از سلول‌های کبدی:

مواد موجود در خاکشیر می‌توانند از آسیب به سلول‌های کبدی جلوگیری کنند و به حفظ سلامت آنها کمک کنند.

کاهش التهابات:

خاکشیر می‌تواند به کاهش التهابات کبد کمک کرده و فرآیند التهابی را کنترل نماید.

تنظیم سطح چربی در کبد:

استفاده منظم از خاکشیر ممکن است به کاهش سطح چربی در کبد کمک کند و از ایجاد کبد چرب جلوگیری نماید.

تقویت عملکرد کبد:

خاکشیر می‌تواند به بهبود عملکرد کبد و پاکسازی مواد مضر از بدن کمک کند.

استفاده از خاکشیر به عنوان یک درمان طبیعی می‌تواند در ترکیب با رژیم غذایی مناسب و تغییرات در سبک زندگی، به بهبود و حفظ سلامت کبد کمک کند. 

پاکسازی کبد با خاکشیر - نی

چگونگی پاکسازی کبد با خاکشیر

برای پاکسازی و سم زدایی کبد چرب مخلوط های مختلفی با خاکشیر وجود دارند که عبارتند از:

پاکسازی کبد با خاکشیر با جوشانده خاکشیر

یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد مصرف جوشانده خاکشیر می باشد. برای تهیه جوشانده خاکشیر دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید. 

پاکسازی کبد با خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی

یک معجون مناسب برای سم زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف خاکشیر به همراه عرق کاسنی یک درمان مفید برای کبد چرب می باشد. برای تهیه این معجون یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاطره نیز ترکیب نمایید.

پاکسازی کبد با خاکشیر - لیوان

پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین

برای درمان کبد چرب و پاکسازی کبد می توانید خاکشیر را با مقداری ترنجبین مخلوط کنید. مصرف خاکشیر به همراه ترنجبین درمان کننده سودا و بلغم نیز می باشد. ترکیب این دو ماده کبد را سریع پاکسازی می کند اما  در موارد پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین به خصوص برای صفراوی مزاج ها بایستی با احتیاط مصرف شود زیرا ممکن است یک بیرون ریزی ایجاد کند که بیمار مبتلا به صفرا نمی تواند این حالت را تحمل نماید.

پاکسازی کبد با خاکشیر و ترکیب آن با آب پنیر

برای پاکسازی کبد از ترکیب خاکشیر با آب پنیر استفاده کنید. ترکیب خاکشیر با آب پنیر (ماء الجبن)، دارویی ضد سودا و ضد صفرا و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد.

پاکسازی کبد با خاکشیر و ترکیب آن با بارهنگ و خرفه

برای کاهش حرارت بدن و کارکرد بهتر کبد و پاکسازی آن مصرف خاکشیر همراه با بارهنگ و خرفه خیلی توصیه می شود.بارهنگ دارای طبیعتی سرد و خشک و خرفه دارای طبیعت سرد و تر است که همراه با خاکشیر برای رفع عطش ،رفع جوش های صورت و پاکسازی کبد مفید است.

پاکسازی کبد با خاکشیر - خاکشیر

طریقه مصرف خاکشیر برای پاکسازی کبد با خاکشیر

برای درمان سیروز کبدی و پاکسازی کبد بهتر است نوشیدنی های بالا را ناشتا و تا یک ماه مصرف کنید و تا نیم ساعت پس از مصرف آن چیزی نخورید. 

روش شستن خاکشیر

خاکشیر دارای مقدار زیادی شن و برگ است و باید قبل از مصرف آن را بشویید و بخیسانید.برای شستن خاکشیر، خاکشیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید و خاکشیر را درون آب هم بزنید تا دانه های آن جدا شوند.سپس صبر کنید تا دانه های خاکشیر ته نشین شوند و برگ های داخل آن به سطح آب آیند. حالا آب را خالی کنید و دوباره در کاسه آب بریزید تا پر شود.این کار را باید تکرار کنید تا خاکشیر عاری از شن و… گردد.

اکنون مقداری آب به خاکشیر اضافه کنید و آن را آرام در یک ظرف دیگر بریزیدتا  شن های خاکشیر در ته ظرف اول باقی بماند. با تکرار اینکار هیچ شنی در کف ظرف باقی نمی ماند.

پاکسازی کبد با خاکشیر - بشقاب

نکته مهم در مورد پاکسازی کبد با خاکشیر

در مصرف خاکشیر اعتدال را رعایت کنید، ذکر این نکته ضروری است که به طورکلی استفاده از داروهای گیاهی بایستی با تجویز پزشک و متخصص طب سنتی باشد. 

مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر

بر اساس تجربیات و مطالعات در زمینه‌ی طب سنتی، مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر تقریباً ۴۰ روز است. این فرآیند با مصرف یک لیوان آب خاکشیر بعد از وعده‌های غذایی ظهر یا شب، به مدت چهل شبانه‌روز ادامه پیدا می‌کند.

با این روش، آنزیم‌های کبدی بازسازی شده و عملکرد کبد تقویت می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال یک راه حل طبیعی و ارزان برای بهبود عملکرد کبد خود هستید، استفاده از خاکشیر می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. با این حال، برای اطمینان از اثربخشی و جلوگیری از عوارض احتمالی، توصیه می‌شود قبل از شروع درمان با پزشک مشورت کنید.

پاکسازی بدن با خاکشیر

حال می خواهیم بدانیم که خاکشیر چگونه می تواند درمان کبد چرب بپردازد ؟ به طور کلی یکی از عواملی که باعث عدم دفع سموم بدن می شود، یبوست است. زمانی که افراد یبوست دارند، نمی توانند ضایعات بدن خود را در بازه های زمانی مشخص دفع کنند. به همین دلیل یبوست به علت باز جذب مواد نامناسب از مدفوع می تواند به روی سایر ارگانیسم های بدن تاثیر منفی داشته باشد.

استفاده از خاکشیر می‌ تواند یک ملین بسیار خوب به شمار آید و عملکرد دستگاه گوارش از جمله روده ها را بهبود بخشد. از این رو افراد علاوه بر کاهش وزن می توانند به درمان کبد چرب با خاکشیر بپردازند.

برخی از افراد معتقدند که نحوه استفاده خاکشیر برای کبد چرب به صورت دمنوش است. آن ها توصیه می کنند میزان کمی آب را با خاکشیر به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و پس از اینکه ولرم شد، آن را بنوشید.

پاکسازی کبد با خاکشیر - لیمو

خواص خاکشیر برای پوست

خاصیت خاکشیر برای پوست شامل تسکین التهابات پوستی مانند آکنه و جوش، رفع خشکی و ترک‌های پوست، بهبود لکه‌های پوستی، جلوگیری از پیری زودرس پوست و افزایش رطوبت و نرمی پوست می‌شود. همچنین خاکشیر به دلیل داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به بهبود سلامتی پوست و جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند. برای استفاده از خاکشیر برای پوست، می‌توانید از محصولات آرایشی حاوی خاکشیر یا از ماسک‌های خانگی با استفاده از خاکشیر برای پوست خود استفاده کنید.

ایا خاکشیر برای جوش صورت خوبه ؟

بله، خاکشیر به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده، می‌تواند برای درمان جوش صورت مؤثر باشد. برای استفاده از خاکشیر در درمان جوش صورت، می‌توانید یک قاشق غذاخوری از پودر خاکشیر را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و به صورت پوششی روی صورت خود بگذارید و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید. همچنین، مصرف خاکشیر به صورت داخلی نیز می‌تواند به پاکسازی پوست و کاهش جوش‌ها کمک کند.

آیا خاکشیر برای تیروئید خوب است ؟

از خواص خاکشیر برای کم کاری تیروئید می توان به این موارد اشاره کرد که خاکشیر به دلیل حاوی عناصری همچون آهن، مس و سلنیوم برای سلامتی تیروئید، مفید است. همچنین، حضور اسیدهای چرب امگا ۳ در خاکشیر می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامتی تیروئید کمک کند. با این حال، در صورت داشتن کم کاری تیروئید، قبل از مصرف خاکشیر باید با پزشک خود مشورت کرده و میزان مصرف آن را تعیین کنید.

پاکسازی کبد با خاکشیر - لیوان شربت

خواص خاکشیر برای معده و روده

خاکشیر به عنوان یک گیاه دارویی می‌تواند خواص زیادی برای معده و روده داشته باشد، از جمله:

  • کاهش التهاب و التهابات معده و روده
  • تسکین دردهای معده و روده
  • تسکین سوء هاضمه و تقویت عملکرد گوارش
  • تسکین سردرد ناشی از مشکلات گوارشی
  • بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از چربی در کبد
  • کاهش سطح کلسترول خون

برای پاکسازی روده با خاکشیر می‌توانید از روش تهیه شربت خاکشیر استفاده کنید. برای تهیه شربت، ابتدا یک قاشق خاکشیر را در یک لیوان آب جوشانده و سپس به مدت چند دقیقه خنک شده و صاف شده، سپس با اضافه کردن عسل به آن، می‌توانید این شربت را مصرف کنید. این شربت می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای پاکسازی روده و تسکین سوء هاضمه مفید باشد. همچنین می‌توانید از قرص‌های خاکشیر نیز برای پاکسازی روده استفاده کنید،

خواص خاکشیر در کاهش فشار خون

خاکشیر به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، کومارین‌ها و تانن‌ها می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. همچنین خاکشیر می‌تواند با کاهش سطح کلسترول و افزایش عملکرد کبد، به کاهش فشار خون کمک کند. به هرحال، برای استفاده از خواص خاکشیر در کاهش فشار خون، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و مصرف آن را به عنوان یک مکمل غذایی در نظر بگیرید.

خواص خاکشیر برای دل پیچه و اسهال

خاکشیر به عنوان یک داروی گیاهی به طور گسترده در پیشگیری و درمان دل‌پیچه و اسهال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه قادر است با کاهش التهاب و التیام زخم‌های دستگاه گوارش، علائم دل‌پیچه و اسهال را بهبود بخشد. همچنین خاکشیر می‌تواند فعالیت آنتی‌باکتریال و ضد التهابی داشته باشد که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های دستگاه گوارش کمک کند.

پاکسازی کبد با خاکشیر - گل محمدی

درمان یبوست با خاکشیر

از دیگر خواص خاکشیر، درمان یبوست با خاکشیر حاصل از غلبه سودا در بدن و یبوست‌های ناشی از اضطراب و تنش های عصبی است. از مهم‌ترین نشانه‌های این نوع یبوست خروج مدفوع به صورت تکه تکه است.  حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده باقی می‌ماند و بدن قادر به تخلیه روده‌ها به درستی نیست و این موضوع در طول زمان منجر به بروز مشکلات برای سلامت فرد می‌شود، زیرا باقی ماندن مدفوع در روده ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می‌شود.

یبوست یکی از مشکلات شایع گوارشی است که در بسیاری از افراد رخ می‌دهد. خاکشیر به عنوان یکی از گیاهان دارویی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. این گیاه دارای خواص ملینی است و می‌تواند با افزایش حرکت روده‌ها و تسهیل در خروج مواد معده‌ای، به درمان یبوست کمک کند.

همچنین، خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای کاهش التهابات دستگاه گوارش و افزایش ترشح مایعات دستگاه گوارش نیز موثر باشد. به طور کلی، مصرف خاکشیر به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

طرز تهیه خاکشیر برای یبوست

خاکشیر یک ملین کننده طبیعی شناخته است که باعث افزایش حرکات روده می‌شود و در درمان یبوست موثر است. شما می‌توانید شربت خاکشیر را با آب گرم تهیه کنید تا یبوست درمان شود. استفاده از عسل هم در این شربت برای درمان یبوست با خاکشیر مرسوم است.

یبوست در کودکان موجب دل درد و بروز جوش‌هایی در بدن می‌شود. برای درمان یبوست کودکان روزی یک قاشق چای‌خوری خاکشیر را بکوبید و با آب ولرم در شیشه ریخته و به کودک بدهید.

درمان یبوست با خاکشیر در افراد مسن معمولا به علت کمبود آب و خشک شدن که باعث خشک و کم آب شدن روده‌ها می‌گردد، ایجاد می‌شود. بهترین راه درمان طبیعی یبوست در افراد مسن استفاده از ترکیب خاکشیر کوبیده شده به همراه آب داغ و عسل است.

خانم‌ها در دوران بارداری و حتی بعد از زایمان دچار مشکل یبوست می‌شوند. در  دوران دوران بارداری خانم‌ها نمی‌توانند هر دارویی را مصرف کنند. خاکشیر با داشتن طبع ملایم و معتدل بهترین گزینه در دوران بارداری است.

پاکسازی کبد با خاکشیر - قاشق

طرز تهیه خاکشیر برای یبوست نوزاد یا یبوست کودکان

برای تهیه خاکشیر برای یبوست نوزاد یا کودکان می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر
  • ۱ پیمانه آب جوش
  • ۱ قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه:

  • در یک ظرف کوچک، خاکشیر را با مقدار آب تعیین شده بجوشانید.
  • به آن یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید.
  • حالا می‌توانید خاکشیر را به کودک خود بدهید.

خواص خاکشیر برای سنگ صفرا

خاکشیر یکی از گیاهان دارویی است که ممکن است در درمان سنگ صفرا مفید باشد. برخی از خواص خاکشیر در این زمینه عبارتند از:

  • داشتن اثرات دفع کننده سنگ صفرا و کمک به تسهیل خروج آن
  • داشتن اثرات ضد التهابی و تسکینی که ممکن است در کاهش درد و التهاب سنگ صفرا موثر باشد
  • داشتن اثرات آنتی‌باکتریال و ضد ویروسی که ممکن است در پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با سنگ صفرا مفید باشد.

خاکشیر آسیاب شده برای چی خوبه ؟

خاکشیر آسیاب شده به دلیل داشتن سطح بیشتری از ترکیبات فعال، می‌تواند در بهبود علائم بیماری‌های مختلف مانند دردهای عصبی، التهاب‌های مفاصل، علائم آسم و برونشیت، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کنترل قند خون به کار رود. همچنین، به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، مصرف خاکشیر آسیاب شده می‌تواند در کاهش التهاب‌های داخلی بدن و بهبود علائم بیماری‌های مزمن کمک کند.

خواص خاکشیر و آبلیمو و عسل و پاکسازی کبد با خاکشیر

خاکشیر، آبلیمو و عسل هر کدام خواص و فواید مخصوص خود را دارند که در ترکیب با هم نیز می‌توانند ترکیبی مفید برای بهبود سلامتی باشند. برخی از خواص این ترکیب عبارتند از:

  • کاهش التهابات در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به کاهش وزن و لاغری سریع
  • بهبود عملکرد گوارش و هضم غذا
  • کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

برای استفاده از این ترکیب، می‌توانید یک قاشق غذاخوری خاکشیر، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب مخلوط کنید و همین مخلوط را هر روز قبل از صبحانه مصرف کنید.

پاکسازی کبد با خاکشیر - آبلیمو

خواص خاکشیر قبل از خواب

پاکسازی کبد با خاکشیر , خوردن خاکشیر قبل از خواب، به دلیل داشتن خواص آرام بخش و خواب آور، می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. همچنین، مصرف خاکشیر قبل از خواب باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می‌شود که علاوه بر بهبود خواب، می‌تواند به بهبود حالت روحی و افزایش خلق و خوی مثبت کمک کند. بهتر است برای مصرف خاکشیر قبل از خواب، حداقل دو ساعت پس از غذا خوردن صبر کرده و بهتر است با رعایت میزان مصرف مناسب و توصیه پزشک متخصص مصرف شود.

خواص خاکشیر برای مردان و پاکسازی کبد با خاکشیر

خاکشیر یکی از گیاهان دارویی است که برای مردان نیز خواص مفیدی دارد. بر اساس تحقیقات علمی، مصرف خاکشیر به‌طور منظم می‌تواند به کاهش التهاب پروستات کمک کند. همچنین، این گیاه می‌تواند بهبود عملکرد جنسی مردان را نیز افزایش دهد. برای بهبود عملکرد جنسی، خاکشیر به صورت نوشیدنی یا آسیاب شده در سالاد و غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مصرف هر گونه دارو و گیاهی برای بهبود عملکرد جنسی باید با متخصصین پزشکی مشورت شود.

خواص خاکشیر در طب سنتی و پاکسازی کبد با خاکشیر

پاکسازی کبد با خاکشیر , خاکشیر (Descurainia sophia) یکی از گیاهان دارویی معروف در طب سنتی است. در این راستا از خواص این گیاه به عنوان ضد التهاب، ضد عفونی کننده، تسکین دهنده سرفه، تقویت کننده کبد، افزایش تولید شیر مادر، کاهش خشکی و خارش پوست، کاهش فشار خون و بهبود هضم و جذب مواد غذایی یاد می‌شود. همچنین، خاکشیر به دلیل داشتن خواص مسهل، مفید در درمان یبوست و تنگی نفس نیز می‌باشد.

پاکسازی کبد با خاکشیر - یخ

خواص خاکشیر جوشیده در پاکسازی کبد با خاکشیر

پاکسازی کبد با خاکشیر , از خواص خاکشیر جوشیده می‌توان به خاصیت ضد بلغمی آن اشاره کرد. همچنین اگر خاکشیر را با ترنجبین بجوشانید خاصیت ضد سودایی دارد و برای پاک سازی پوست بسیار موثر و مفید خواهد بود. خاکشیر جوشیده برای رفع یبوست و برای افرادی که شکم‌شان سخت کار می‌کند بسیار موثر است.

از مهمترین نشانه‌های غالب شدن مزاج سرد می‌توان به خشکی دهان، کم میلی به آب، بد طعمی طعام، بی ‏اشتهایی، نفخ شکم، بروز برخی دردها در معده، ضعف و لاغری اشاره کرد که مصرف خاکشیر جوشیده به درمان این مشکل کمک می‌کند. یکی دیگر از خواص خاکشیر جوشانده پیشگیری از بروز دل‌ضعفه است، برای بهره‌مندی از این خاصیت خاکشیر، خاکشیر جوشیده و آب عسل را با هم ترکیب و میل کنید.

طب سنتی از خاکشیر جوشیده به عنوان خاکشیر برای اسهال، دیورتیک، تب‌بر، رفع التهاب کلیه، دفع کرم و درمان آب آوردن انساج به‌کار می‌برد.

یکی دیگر از خواص خاکشیر جوشیده، درمان سنگ کلیه است؛ برای دفع سنگ کلیه، باید جوشانده خاکشیر همراه با خارشتر و ترنجبین را صبح ناشتا مصرف کنید. همچنین طب سنتی برای درمان کبد چرب با خاکشیر جوشانده تاکید دارد. تهیه جوشانده خاکشیر برای کبد چرب به این صورت است که دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید و صبح ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید.

برای اثر بخشی بهتر خاکشیر می توانید آن را با مقداری ترنجبین مخلوط کنید، همچنین برای باز کردن مسیر‌های کبدی می‌توانید از ترکیب خاکشیر با آب پنیر نیز استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید