سفید کردن انگشتر نقره در خانه به شما کمک می کند بدون صرف هزینه، زیبایی و درخشندگی را به انگشترتان برگردانید. همچنین پارس مگ راه های جلوگیری از سیاه شدن نقره را به شما یاد می دهد.

علت سیاه شدن نقره چیست؟

شاید علت آن کیفیت نقره‌ی خریداری شده باشد، اما چنین نیست و باید گفت که نقره بخاطر همان درصد برنج یا مس که با آن ترکیب می‌شود،

اسیدی بودن عرق بدن، در مجاورت قرارگرفتن هوا و یا برخورد با مواد شیمیایی مثل مواد آرایشی و یا بهداشتی و مواد اسیدی قوی مثل وایتکس، کدر می‌شود.

این امر طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

انگشتر قدیمی - سفید کردن انگشتر نقره

البته افرادی هم هستند که در ترکیب نقره و مس و برنج، حق انصاف را رعایت نمی‌کنند و از درصد نقره کمتری موقع ذوب کردن استفاده می‌کنند.

در اصطلاح به این مدل نقره‌ها، نقره پَس یا نقره عیار پایین گفته می‌شود. مثلا انگشتری که 20 گرم وزن دارد، فقط 8 گرم نقره در ساخت آن استفاده شده است. این افراد ذهن مشتری را نیز نسبت به اکثر نقره فروش‌ها خراب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راه های خلاصی از نم و رطوبت در ساختمان

روش های سفید کردن انگشتر نقره

پودر ماشین لباسشویی

درون یک کاسه متوسط را ورق آلومینیوم بیاندازید و آن را با آب داغ پر نمایید سپس یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را درون آب بریزید و حل کنید و انگشتر نقره خود را در آن بیاندازید تا سفید شود ، بعد انگشتر خود را بشویید و خشک نمایید.

سس گوجه فرنگی برای سفید کردن انگشتر نقره

روی حوله مقداری سس قرمز می ریزیم و روی قسمت های سیاه نقره می کشیم .

اگر نقره براق نشد ، 15 دقیقه بخش های سیاه نقره خود را با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه تمیز کنید و آن را بشویید (از مسواک نرم برای تمیز کردن درزها استفاده کنید) و خشک نمایید .

تمیز کردن نقره - سفید کردن انگشتر نقره

سرکه و جوش شیرین

یکی از روش‌هایی که برای تمیز کردن انگشتر نقره می‌توانید از آن استفاده کنید ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌باشد. برای این کار کافیست دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در نصف فنجان سرکه سفید حل کنید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت انگشتر خود را در آن قرار دهید تا انگشترتان سفید شده و به درخشندگی روز اول بازگردد. بعد از این کار انگشتر خود را آب سرد شسته و بلافاصله آن را خشک نمایید.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت و آب را به صورت خمیری در آورید و این خمیر را با یک پارچه مرطوب بر روی نقره بگذارید و اجازه دهید خمیر خشک گردد سپس با یک حوله زبر نقره را تمیز کنید ، خواهید دید که با این کار درخشش به نقره های شما بازمی گردد.

خمیردندان برای سفید کردن انگشتر نقره

روی پارچه ای مقداری خمیردندان بزنید و روی بخش های تیره نقره بمالید سپس خمیردندان را از روی نقره پاک کنید و خشک کنید تا نقره شما درخشان گردد.

برق انداختن نقره - سفید کردن انگشتر نقره

شیشه پاک کن

روی یک پارچه یا یک مسواک شیشه پاک کن اسپری کنید تا نقره جات شما مانند روز اول براق شود .

نرم کننده مو

برای براق کردن نقره های تیره و سیاه شده مقداری نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز مالیده و بگذارید خشک شود تا تمیز و درخشان گردد.

آبلیمو و شیر خشک برای سفید کردن انگشتر نقره

یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک را با یکدیگر مخلوط کنید و یک شب نقره را در این محلول قرار دهید تا نقره های شما درخشان شود.

ژل ضدعفونی کننده دست برای تمیز کردن نقره

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست جلا دهنده بسیارخوب برای نقره است . برای تمیز کردن نقره های سیاه روی پارچه نرمی چند قطره از این ژل را بریزید و نقره را با آن تمیز کنید.

گچ برای سفید کردن انگشتر نقره

همراه زیور آلات نقره خود چند قلم گچ نیز نگهداری کنید زیرا گچ باعث جذب رطوبت به خود می شود و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می کند.

سرکه

یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و نقره های خود را به مدت 2 تا 3 ساعت، در محلول قرار دهید آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید تا نقره جات شما بدرخشند.

براق شدن نقره با ورق آلومینیم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لیتر آب بریزید و سپس یک تکه ورق آلومینیم درون آن بیاندازید و اجازه دهید بجوشد .

نقره خود را به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در این محلول بیاندازید و سپس خارج کنید.

پاک کردن نقره - سفید کردن انگشتر نقره

آمونیاک برای سفید کردن انگشتر نقره

در محلولی از یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک بدلیجات و زیورآلات نقره ای خود را به مدت ده دقیقه قرار دهید. سپس به آرامی آن را بشویید و خشک کنید.

استفاده از تمیز کننده‌های نقره

تمیزکننده‌های نقره حلال‌های قوی دارند که می‌توانند از خود بخارهای سمی تولید کنند. افزون بر این حتی دور ریختن آن‌ها در طبیعت به علت این‌که دارای مواد شیمیایی می‌باشد مقدور نیست. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم چنانچه از این روش برای تمیز کردن انگشتر نقره خود استفاده می‌کنید حتماً بااحتیاط این کار را انجام دهید چرا که این پاک کننده‌ها می‌توانند باعث از بین رفتن لایه ضد کدری و یا پتینه کاری انگشترتان شوند.

تمام روش‌هایی که برای تمیز کردن انگشتر نقره در بالا ذکر گردید روش‌های مفید و مؤثری می‌باشند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید انگشتر نقره را تمیز کنید تا مانند روز اول سفید و درخشان شود اما بهتر است به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند هم توجه داشته باشید.

هنگام شست‌و‌شوی انگشتر نقره نباید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید زیرا شست‌و‌شو با دستکش می‌تواند سبب اکسیده شدن سطح انگشترتان شود بنابراین بهتر است که از پارچه‌ای نرم برای شست‌و‌شو و برای خشک نمودن آن از پارچه حوله‌ای لطیف استفاده کنید. چرا که استفاده از دستمال زبر و دستمال کاغذی می‌تواند روی انگشترتان خط بیندازد.

نگهداری از نقره - سفید کردن انگشتر نقره

روش نگهداری از انگشتر نقره

به طور کلی روش خاصی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره وجود ندارد، زیرا اغلب انگشتر نقره روزانه با اجزای زیادی در تماس می باشد که در اثر واکنش با آنها سیاه و کدر خواهد شد.

حتی تماس نقره با آب به دلیل اینکه حاوی کلر می باشد، موجب تغییر رنگ و سیاه و کدر شدن آن خواهد شد.

حتی در برخی موارد عرق بدن برخی افراد به دلیل مصرف برخی مواد غذایی و یا دارو های خاص به دلیل ترکیب سریع با نقره موجب سیاه و کدر شدن سریعتر نقره خواهد شد، حال روشهای زیادی وجود دارد که با بهره گیری از آنها می توان فرایند تیره شدن انگشتر نقره را به تاخیر انداخت.

بهترین روش به منظور به تاخیر انداختن فرایند تیره شدن انگشتر نقره؛ قرار دادن آن در جایی می باشد که به دور از رطوبت و هوا باشد.

بنابراین می توانید با قرار دادن انگشترتان در داخل کیفی دربسته از تیره شدن آن جلوگیری کنید.

همچنین برای محافظت بیشتر می توان در داخل کیف، سیلیکا قرار دهید تا رطوبت داخل آن را جذب نماید.

ضمن اینکه شما می توانید با دور نگه داشتن انگشتر از نور خورشید و چوب موجب شوید تا فرآیند تیره شدن نقره به تاخیر افتد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید