ساعت دیواری یکی از اصل های مهم چیدمان خانه می باشد و مدل های جدید ساعت دیواری از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. اگه به دنبال خرید ساعت دیواری هستید نکاتی که در این بخش از دکوراسیون پارس مگ در اختیارتان قرار می دهیم را از دست ندهید.

ساعت دیواری بزرگ - مدل های جدید ساعت دیواری

فهرست محتوا نمایش

انواع ساعت در طول تاریخ

  • ستاره‌ای
  • خورشیدی
  • آبی
  • شنی
  • مکانیکی
  • دیجیتالی
  • باینری

ساعت دیواری - مدل های جدید ساعت دیواری

انواع مدل های جدید ساعت دیواری:

  • ساعت های مچی: همانطور که از نام این ساعت مشخص است. به وسیله ی بندی به دور مچ دست می پیچد. این نوع از ساعت، همیشه همراه فرد خواهد بود.
  • ساعت های ایستاده: این نوع از ساعت ها پایه ی سرِ خود دارند و معمولا گوشه ای از خانه و کنار دیوار قرار می گیرند. نوع قدیمی این ساعت ها دارای آونگ است. اما در حال حاضر پایه ی این ساعت ها شکل های متنوعی به خود گرفته است.
  • ساعت های دیواری: این نوع بر روی دیوار نصب می شود و نسبت به ساعت های ایستاده فضای کمتری را دربرمی گیرد.
  • ساعت های جیبی: نوع دیگری از ساعت که همیشه همراه فرد خواهد بود، ساعت جیبی است. این مدل از ساعت، درون جیب فرد قرار می گیرد و به وسیله ی زنجیری به لباس متصل می شود. در حال حاضر ساعت های جیبی خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند، مگر افراد مسن تمایل به استفاده از این وسیله را داشته باشند.

ساعت دیواری جدید - مدل های جدید ساعت دیواری

نقش ساعت دیواری در تکمیل دکوراسیون منزل

ساعت دیواری در سال ۱۶۵۷ میلادی به وسیله‌ی یک مخترع هلندی به نام هگولس اختراع شد. ساعت دیواری یکی از وسایل دکوری برای منزل و محل کار است که با طرح‌ها و سبک‌های مدرن، فانتزی و تبلیغاتی تولید و عرضه می‌شود.

این کالا باید با فضای داخلی منزل یا محل کار شما از نظر رنگ، بافت و فرم دیوار هماهنگی داشته باشد، برای دیوارهای باریک و ستون از یک ساعت باریک استفاده کنید، ساعت کوچک برای دیوارهای پهن گزینه‌ی مناسبی نیست، اما اگر آن را در کنار قاب‌های دیگر قرار دهید، فضایی متعادل ایجاد خواهید کرد.

ساعت دیواری اسپرت - مدل های جدید ساعت دیواری

انواع مدل های ساعت دیواری

ساعت کلاسیک

ساعت‌های ایستاده‌ی کلاسیک با طرح و نقوش متنوع، جلوه‌ای زیبا و اصیل به دکوراسیون داخلی شما می‌دهند، ناگفته نماند که ساعت‌های پاندولی ایستاده و دیواری هم برای سبک کلاسیک مناسب هستند.

ساعت دیواری گرد - مدل های جدید ساعت دیواری

مدل های جدید ساعت دیواری گرد

این ساعت دیواری نوع ساده‌تری برای سبک کلاسیک منزل است.

ساعت فانتزی

این ساعت دیواری با طرح‌های جذاب برای منازلی با دکوراسیون کلاسیک گزینه‌ی خوبی است و انتخاب قابل توجهی برای اتاق خواب و آشپزخانه به شمار رفته و نقش تزئینی هم ایفا می‌کند.

ساعت دیواری فانتزی - مدل های جدید ساعت دیواری

ساعت سلطنتی

این ساعت دیواری از مدل‌های زیبا و کم نظیر است که با دکوراسیون کلاسیک و سنتی منازل به خوبی همخوانی پیدا می‌کند، ساعت دیواری سلطنتی با دو مدل ساده و پاندول دار و تنوعی از جنس و رنگ در چرخه‌ی مصرف قرار می‌گیرد.

ساعت دیواری تابلویی - مدل های جدید ساعت دیواری

مدل های جدید ساعت دیواری تابلویی

این مدل علاوه بر نمایش زمان، نقش یک تابلوی زیبا را روی بخشی از دیوار خانه‌ی شما بازی می‌کند.

ساعت دیواری مینیمال - مدل های جدید ساعت دیواری

ساعت دیواری بدون قاب

این ساعت شبیه یک استیکر بزرگ است که روی دیوار منزل خودنمایی می‌کند، دکوراسیون سبک مدرن این مدل از ساعت دیواری را به خوبی می‌پذیرد.

ساعت دیواری رنگی

این نوع ساعت‌ها معمولا در اتاق خواب نصب می‌شوند ولی شما بنا به ذوق و سلیقه خود، می‌توانید آن را در هرجایی که خواستید مورد استفاده قرار دهید.

ساعت دیواری رنگی - مدل های جدید ساعت دیواری

مدل های جدید ساعت دیواری جئومتریک

این مدل از ساعت دیواری که شکلی هندسی دارد با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگ می‌شود، هم‌چنین با سایر اشکال هندسی موجود در منزل، ترکیب جالبی ایجاد می‌کند.

مدل روستیک

این ساعت دیواری که از طرح‌های قدیمی اقتباس شده، طرفداران بی شماری دارد. مدل روستیک را با چوب‌های به کار رفته در آن می‌شناسند که دارای صفحه‌ای چوبی و بدون تزئینات است.

ساعت دیواری روستیک - مدل های جدید ساعت دیواری

مدل های جدید ساعت دیواری پاندولی

به طور کلی ساعت‌های پاندولی در نوع ایستاده یا دیواری برای سبک کلاسیک منزل انتخاب مناسبی هستند. اگر می‌خواهید نوع ساده تری از ساعت دیواری را برای دکوراسیون خود داشته باشید، به سراغ ساعت‌های گرد بروید. انتخاب رنگ‌های تیره مانند سیاه و قهوه‌ای و همچنین رنگ طلایی برای ساعت دیواری با سبک کلاسیک هم خوانی بیشتری دارد.

ساعت دیواری کلاسیک دارای تزیینات و طرح‌هایی است که جذابیت فضا را بیشتر می‌کند. اعداد رومی و یا عقربه‌های فرم دار نیز برای این سبک مناسب است. به یاد داشته باشید که رنگ‌های شاد و یا متریال جدید در سبک کلاسیک جایگاهی ندارند.

ساعت دیواری مدرن - مدل های جدید ساعت دیواری

ساعت دیواری فانتزی و مدرن

ساعت دیواری هایی با طرح های فانتزی و جذاب انتخاب مناسبی برای منازلی با دکوراسیون مدرن می باشند و انتخاب مناسبی برای اتاق خواب و آشپزخانه نیز محسوب می گردد. با استفاده از این مدل ساعت ها می توان به تزیین دیوار های ساده نیز پرداخت. در ادامه تصاویری از انواع مدل های ساعت دیواری مدرن و فانتزی را مشاهده می فرمایید که هر یک از این مدل ها می توانند انتخاب مناسبی برای فضای منزل شما باشند.

موارد مهمی که هنگام خرید ساعت دیواری باید با آن توجه شود:

توجه به قیمت

پیش از خرید هر کالایی، توجه به قیمت در اولویت قرار دارد. ساعت دیواری هم از این قاعده مستثنی نیست. معمولا قیمت ساعت ها از ارزان شروع می شود تا گران. اما این بستگی به سلیقه و میزان بودجه ی شما دارد که نوع گران آن را می پسندید یا نوع ارزان.

ساعت دیواری طرح سنگ - مدل های جدید ساعت دیواری

اندازه محصول

اولین نکته جهت خرید یک ساعت دیواری مناسب برای خانه و یا محل کارتان، تناسب اندازه کلی ساعت با محیطی است که آن را مد نظر قرار داده اید؛ مثلا استفاده از اندازه کوچک این نوع وسایل دکوری برای اتاق ها و استفاده از ساعت های دیواری بزرگ بیشتر مناسب هال و پذیرایی های وسیع تر می باشد.

دقت در میزان فضای خالی

قبل از خرید ساعت، به فضایی که ساعت قرار است آنجا نصب شود، دقت کنید و متناسب با بافت، شکل و دنگ دیوار خود، ساعت موردنظر را خریداری نمایید‌. اگر دیوارِ جایی که قرار است ساعت در آن قرار گیرد، باریک است، سعی کنید ساعت باریکی را خریداری کنید. اگر هم دیوار پهن است، ساعت های بزرگ و پهن بهترین گزینه خواهند بود.

جنس ساعت دیواری

ساعت‌های دیواری معمولا از مواد اولیه مختلفی مانند فلز، چوب، پلاستیک، شیشه، اکریلیک، مرمر و نظایر آنها ساخته می‌شوند. انتخاب جنس ساعت سلیقه‌ای است و باید با دکوراسیون منزل‌تان یا علاقه شخصی‌تان جور در بیاید. بااین‌حال، معمولا ساعت‌های ساخته‌شده از چوب به‌دلیل دوام بالایی که دارند محبوب‌ترند؛ زیرا در برابر ضربه یا سقوط مقاوم‌تر از بقیه مدل‌ها هستند.

ساعت دیواری کلاسیک - مدل های جدید ساعت دیواری

گارانتی یا خدمات پس از فروش

وقتی که ساعت را خریداری داری می کنید، سعی کنید اطلاعات کافی در مورد سازنده ی آن را به دست آورید. این کار باعث می شود که اگر قطعه ای از ساعت خراب شد، شامل گارانتی شود و قطعه ی آسیب دیده، تعویض یا تعمیر شود.

شناسنامه یا کاتالوگ ساعت

برخی از ساعت هایی که در بازار موجود است. شناسنامه دارند. به این معنا که در شناسنامه سال ساخت، نام سازنده، شماره کالیبر، تعداد قطعات به کار رفته و نام کشور تولید کننده مشخص می شود.

مدل ساعت

هنگام خرید ساعت توجه داشته باشید که مدل آن با مدل سایر لوازم خانه ست باشد. به این معنا که اگر سبک لوازم منزل شما قدیمی است، نباید یک ساعت مدرن خریداری نمایید. یا بالعکس، اگر مدل وسایل خانه ی شما مدرن و جدید است، هرگز ساعت قدیمی تهیه نکنید.

ساعت دیواری جدید - مدل های جدید ساعت دیواری

محل نصب ساعت

قبل از خرید ساعت دیواری، تصمیم بگیرید که کجا قرار است آن را نصب کنید. ساعت دیواری را هر جایی می‌توان نصب کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. مثلا می‌توانید آن را در آشپزخانه، اتاق پذیرایی یا غذاخوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی حمام قرار دهید. اما باید دقت داشته باشید که ساعت انتخابی‌تان با فضا جور در بیاید.

به کاربرد اتاق توجه کنید. برای مثال اگر دوست دارید ساعت را روی دیوار اتاق غذاخوری یا آشپزخانه نصب کنید، بهتر است طرح‌های مدرن با شکل قاشق، چنگال یا مواد غذایی را انتخاب کنید. اگر ساعت را برای اتاق کودک می‌خواهید، بهتر است ساعتی با طرح سرگرم‌کننده و عروسکی بخرید. تناسب طرح ساعت با کاربرد اتاق بسیار اهمیت دارد.

ساعت دیواری کار شده - مدل های جدید ساعت دیواری

سبک اتاق و دکوراسیون

ساعت دیواری باید با سبک اتاقی که می‌خواهید ساعت را در آن قرار دهید و نوع دکوراسیون فضا هماهنگی داشته باشد. قبل از خرید ابتدا خوب به سبک اتاق و دکوراسیون دقت کنید. اگر سبک آن مدرن و امروزی است، ساعت‌هایی با طرح‌های مدرن و مد روز مناسب‌تر است.

اگر دکوراسیون داخلی اتاق به سبک کلاسیک است، بهترین انتخاب شاید یک ساعت دیواری چوبی با بدنه بلند با اعداد درشت به زبان رومی یا انگلیسی باشد. برای دکوراسیون‌هایی با سبک مینیمالیستی، طرح ساعت بهتر است از نوع مینیمال باشد. در زیر تصویری از ساعت مینیمالیستی را می‌بینید.

ساعت دیواری دو طرفه - مدل های جدید ساعت دیواری

رنگ ساعت دیواری ؛ مدل های جدید ساعت دیواری

رنگ ساعت دیواری چیزی است که نمی‌توان از تأثیر آن در فضای محیط غافل شد. به‌طورکلی بهتر است رنگ ساعت دیواری متفاوت از اثاثیه و مبلمان درون اتاق باشد. اگر رنگ ساعت دیواری را خوب انتخاب کنید، خواهید دید که چطور می‌تواند فضایی بی‌روح و کسل‌کننده را به چشم‌اندازی جادویی تبدیل کند.

رنگ‌ها و بافت متضاد با مبلمان می‌توانند جذابیت بصری محیط منزل‌تان را چند برابر کنند. به‌طور کلی برای دیوارهای سفید و روشن، رنگ‌های تیره مثلا مشکی یا آبی تیره مناسب است. اما برای دیوارهای تیره‌تر، رنگ‌های روشن و سفید بهتر است.

در صورتی که دیوارها و اثاثیه‌تان رنگارنگ هستند، بهتر است ساعتی که انتخاب می‌کنید رنگ ساده یا خنثی داشته باشد. درغیراین‌صورت ممکن است ساعت در رنگ‌های زیاد اتاق و دیوار محو شود.

اگر با اصول فنگ شویی آشنا هستید می‌توانید رنگ ساعت دیواری را بر اساس آن انتخاب کنید. به این ترتیب اگر قرار است ساعت دیواری را در سمت جنوب منزل نصب کنید، بهتر است آن را از رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد انتخاب کنید. این رنگ‌ها بر احساسات افراد خانواده تأثیر مثبت دارند و شادی و عشق را به خانه می‌آورند.

ساعت دیواری سنتی - مدل های جدید ساعت دیواری

اما در صورتی که قرار است ساعت را در سمت شمال آویزان کنید، بهتر است از رنگ‌های درخشان مانند نقره‌ای، سفید و طلایی انتخاب کنید. این رنگ‌ها شانس، موفقیت و بهبود در امور شغلی را به همراه دارند. البته «درجه» صحت چنین باورهایی را تایید نمی‌کند و به باور ما چنین ایده‌هایی شاید بیشتر جنبه سرگرمی داشته باشد.

دقت ساعت و عمر باتری

شاید بگویید برخی ساعت‌ها آن‌قدر زیبا هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان شیء تزیینی استفاده کرد و بنابراین به دقت و عمر باتری آنها اهمیتی ندهید. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. ساعت فقط زمانی زیباست که کار کند. زیباترین ساعت‌ها اگر کار نکنند، ارزش چندانی ندارند.

بنابراین ساعت دیواری را صرفا به‌خاطر زیبایی و استفاده تزیینی نخرید. عمر باتری در دقت ساعت نقش اساسی دارد. بنابراین اگر برای ساعت دیواری هزینه می‌کنید، حداقل عمر باتری آن را درنظر بگیرید تا مجبور نباشید خیلی زود تعویضش کنید. مخصوصا ساعت‌های دیواری بزرگ و آونگ‌دار که تنظیم‌کردن آنها کمی پیچیده است.

ساعت دیواری ایستاده - مدل های جدید ساعت دیواری

ساعت ایستاده و آویز ؛ مدل های جدید ساعت دیواری

در زمان خرید ساعت دیواری بهتر است به سبک طراحی دیواری یا ایستاده بودن ساعت نیز توجه داشته باشید.

ساعت‌های دیواری را می‌توانید به‌راحتی در بخش مناسبی از دیوار نصب نمایید. ساعت‌های ایستاده نیز امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده‌اند. این ساعت‌ها را می‌توانید در اطراف شومینه، مبلمان، کتابخانه و … قرار دهید.

ساعت تیک دار یا بی‌صدا

در زمان خرید ساعت دیواری به صدای تیک‌تاک ساعت توجه داشته باشید. برخی از ساعت‌های آنالوگ دارای صدای تیک‌تاک ملایمی هستند و برخی دیگر نیز صدای تیک‌تاکشان آزاردهنده می‌باشد.

انتخاب صدای ساعت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که با کوچک‌ترین صدا عصبی می‌شوید بهتر است از خرید ساعت‌هایی که صدای تیک‌تاک بلندی دارند اجتناب کنید.

ساعت دیواری پذیرایی - مدل های جدید ساعت دیواری

نکات مهم در رابطه با نصب ساعت دیواری

در اینجا بد نیست به برخی از نکات مهم برای خرید و نصب ساعت دیواری وجود دارد اشاره کنیم:

  • در یک فضا بیشتر از یک ساعت نصب نکنید. تعدد ساعت‌ها در یک محیط علاوه بر اینکه بر بینایی و چشم‌ها تأثیر می‌گذارد، صدای چند تیک‌تاک مختلف سبب سردرد و حواس‌پرتی می‌شود و تأثیرات منفی بر سلامتی دارد.
  • ساعت را بیش از حد بالا یا پایین آویزان نکنید. ساعت باید در افق دید باشد تا برای نگاه کردن به آن مجبور نشوید گردن‌تان را زیاد بالا یا پایین بیاورید.
  • در صورتی که در منزل کودک یا حیوانات خانگی دارید، حتی‌الامکان ساعت‌های پایه‌دار یا ایستاده نخرید، زیرا ممکن است روی آنها سقوط کند. مگر اینکه آنها را در جایی قرار دهید که ایمن باشد.

ساعت دیواری سلطنتی - مدل های جدید ساعت دیواری

قیمت ساعت دیواری چگونه تعیین می‌شود؟

عوامل زیادی روی قیمت ساعت دیواری تأثیرگذار هستند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جنس ساعت
  2. متریال مورداستفاده در ساخت ساعت دیواری
  3. نوع ساعت دیواری
  4. برند ساعت
  5. ابعاد ساعت

ساعت دیوار چوبی - مدل های جدید ساعت دیواری

بهترین مارک ساعت دیواری

برند‌های معتبر زیادی وجود دارند که سال‌ها درزمینهٔ تولید ساعت دیواری در حال فعالیت می‌باشند. اگر شما تمایل دارید ساعت کیفیت خوبی داشته باشید بهتر است از خرید بهترین مارک ساعت دیواری غافل نشوید.

برخی از انواع برندهای معروف ساعت دیواری عبارت‌اند از:

  1. سیکو
  2. کاسیو
  3. سیتی زن
  4. رولکس

ساعت‌های دیواری که دارای قیمت بالا هستند بادوام‌تر می‌باشند. بهتر است شما با توجه به بودجه‌ای که دارید ساعتی را خریداری نمایید که بتوانید مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید