کاهش سریع درد زانو با کمک روش های موثر خانگی و تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات چهار سر ران را در این مقاله قرار داده ایم. و به شما یاد می دهیم چگونه پماد مناسب درد زانو را تهیه نمایید.

روش های خانگی برای کاهش سریع درد زانو

درد زانو - کاهش سریع درد زانودرد زانو یک بیماری شایع است که می تواند در اثر مشکلات کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد شود. بسیاری از مشکلات کوتاه مدت زانو نیازی به مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد ندارد و مردم اغلب می توانند با کمک خود به بهبودی دست یابند. داروهای خانگی همچنین می توانند در بسیاری از مشکلات طولانی مدت دردهای زانو کمک کنند.

درمان درد زانو تا حدودی به علت مشکل بستگی دارد. با این حال ، داروهای ساده زیر می توانند در بسیاری از اشکال درد زانو کمک کنند. گاهی اوقات ممکن است تغییر در سبک زندگی بتواند در کاهش درد زانو تاثیر چشمگیری داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از کفش و کفی طبی می تواند تا حدودی به بهبود این درد کمک کند.تقویت عضلات - کاهش سریع درد زانو

فعالیت بدنی برای کاهش سریع زانو درد

ورزش می تواند باعث تاخیر در ایجاد استئوآرتریت (OA) ، یکی از شایع ترین دلایل درد زانو شود.

پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا و یوگا ممکن است همه در درمان خانگی آرتروز زانو موثر باشد و جزء بهترین درمان خانگی زانودرد مطرح شوند.

فعال بودن از نظر جسمی سلامت بافت غضروف را افزایش می دهد ، چه فرد دارای OA باشد یا نه.

همانطور که گفتیم یکی از دلایل زانودرد ضعف عضلانی بود که افراد با انجام این ورزش ها می توانند این عضلات را تقویت کنند .

ورزشهای مناسب برای کاهش درد و التهاب زانو

برخی از تمرینات کششی و ورزشها، علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب‌های وارده به زانو نیز منجر می‌شود. بنابراین حرکات را درست مطابق توضیحات و تصاویر انجام دهید تا بهترین نتایج را شاهد باشید.

1- بالا بردن پا در حالت خوابیده

ابتدا روی کمر خوابیده و پاها را دراز کنید. سپس پایی که دچار زانو درد است را مطابق شکل از زمین دور نگه دارید. فاصله پا تا سطح زمین، در شکل نمایش داده شده است. حدود 30 ثانیه در همین حالت مکث نموده و سپس پا را روی زمین بگذارید.

2- پرس زانو

برای اجرای حرکت پرس زانو، روی زمین یا روی نیمکت نشسته و یک پا را به حالت صاف در جلوی بدن نگه دارید در همین حالت حوله‌ای را لوله نموده و آن را زیر زانوی خود بگذارید و سعی کنید با زانو روی حوله فشار دهید و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه این فشار را حفظ کنید. این حرکت را چند مرتبه با هر دو پا تکرار کنید. (بهتر است در حین انجام این حرکت، مچ پاها شکسته و پنجه به سمت صورت باشد به حدی که در پشت پای خود کاملاً کشش را احساس کنید.

3- پا به پهلو

کاملاً به پهلو بخوابید و به صورت خط کش در یک راستا قرار گیرید. سپس با ستون کردن دست زیر سر یا قرار دادن بالش، سر را کمی بالا بیاورید و زانو و پاها را صاف در امتداد هم نگه دارید. پایی که رو قرار گرفته را مطابق شکل بالا بیاورید و بدون چرخاندن لگن، تا جایی که می‌توانید آن را از پای زیرین دور کنید. سپس به حالت اول برگردید. دقت کنید که باسن شما نباید در زمان انجام این حرکت به طرف عقب برود و از حالت صاف و کشیده خارج شوید.

4- تقویت عضلات چهارسر زانو

روی صندلی بنشینید. زانوی ملتهب و دردناک را مانند شکل از زمین جدا کرده و تا حدی که زانو صاف شود بالا بیاورید. در این حرکت نیز 30 ثانیه مکث کنید؛ سپس استراحت نمایید و پس از چند ثانیه حرکت را تکرار کنید. (در حین انجام این حرکت، نیز سعی شود مچ پا شکسته باشد و پنجه‌ها به سمت صورت قرار گیرد)

5- خم کردن زانو در حالت خوابیده روی شکم

روی شکم دراز بکشید. پاها را به صورت تک تک (به طور خاص پایی که دچار زانو درد است) از سطح زمین یا تخت با خم کردن زانو جدا کنید و به باسن نزدیک نمایید. حرکت را تکرار کنید.

6- بالا بردن پاشنه

در حالت ایستاده قراربگیرید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و مانند تصویر روی پنجه بروید. 30 ثانیه مکث کنید و پس از چند ثانیه استراحت، حرکت را تکرار نمایید. انجام صحیح این ورزش، با کمک گرفتن از جسمی مانند صندلی است؛ بخصوص در افرادی که حفظ تعادل برایشان مشکل می‌باشد.گرفتگی زانو - کاهش سریع درد زانو

تمرینات تقویتی

افراد می توانند برای شناسایی بهترین تمرینات و برنامه های مورد نیازشان با یک فیزیوتراپ همکاری کنند.

با تقویت عضلات فوقانی – عضلات چهار سر ران – از طریق ورزش می توانید به محافظت از مفصل زانو کمک کنید. این ماهیچه ها در کناره ها و قسمت جلوی ران ها قرار گرفته اند.

در زمان دراز کشیدن یا نشستن یک پا را صاف کنید و آن را بلند کنید.

یک پا را روی یک پله قرار دهید ، سپس روی پله دیگر ، پائین بروید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.

روی یک صندلی بنشینید و سپس یک دقیقه بطور مکرر بایستید و بنشینید. این کار را با روشی آهسته و کنترل شده انجام دهید و از استفاده از دست برای تعادل خودداری کنید.

این روش جزء دومین درمان خانگی زانو درد و بهترین درمان خانگی زانو درد می باشد .

وضعیت قرارگیری بدن

از سومین درمان خانگی زانو درد و بهترین درمان خانگی زانو درد می توان به اقداماتی که می تواند به حداقل رساندن درد زانو کمک کند اشاره کرد :

در صورت لزوم روی یک بالش نشسته و سطح صندلی خود را بالا ببرید.

در هنگام نشستن ، به صورت خمیده ننشینید .

از کفش های طبی استفاده کنید و از کفش ها با کف صاف استفاده نکنید ، چرا که فشار را به تمام پا وارد می کنند و این فشار به زانو ها منتقل می شود .

از نشستن های طولانی مدت و بدون حرکت اجتناب کنید . چرا که موجب سفت شدن مفاصل شما می شود.

ما در این مطلب10 درمان خانگی زانودرد و بهترین درمان خانگی زانودرد را برای شما مطرح می کنیم . همانطور که می دانید تمامی این روش ها ممکن است به صورت موقت درد شما را تسکین دهد و مدتی شما را از این درد رها کند . به خصوص اگر جدیدا به این درد موقت دچار شده اید ، این 10 درمان خانگی درمان زانودرد می تواند برای شما موثر باشد .رژیم غذایی لاغری - کاهش سریع درد زانو

کاهش وزن و رژیم غذایی

افراد چاق در معرض خطر بیشتری در ابتلا به زانودرد هستند . چرا که تمامی وزن بدن ما روی پاها قرار گرفته است و مفاصل باید این وزن اضافی را تحمل کنند. بنابراین کاهش وزن می تواند به کاهش این درد کمک کند .

وزن اضافی باعث افزایش التهاب در بدن افراد مبتلا به آرتروز را زیاد می کند و زانوها نیز تحت تأثیر این التهاب قرار می گیرند.

رژیم غذایی متعادل و سالم در یک راستا قرار دارند:

مصرف میوه ، سبزیجات و فیبر زیاد

گوشت ، چربی حیوانات و چربیهای دیگر به میزان کم

تا اینجا چهارمین درمان خانگی زانو درد و بهترین درمان خانگی زانودرد را بررسی کردیم .داروی زانو درد - کاهش سریع درد زانو

مصرف داروها بهترین درمان خانگی زانودرد

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و سایر داروها می توانند به درد زانو ناشی از آرتروز کمک کنند. بعضی از این موارد باید در مطب پزشک تهیه شود ، اما بعضی از آنها در منزل ، چه با نسخه و چه بدون نسخه قابل استفاده هستند.

اما ما به شما توصیه می کنیم که برای درمان درد زانو با استفاده از دارو ، حتما به بهترین متخصص ارتوپد در تهران مراجعه کنید تا ابتدا علت درد تشخیص داده شود و متناسب با آن درمان صورت گیرد .

از جمله داروهایی که به کاهش درد زانو کمک می کند :

  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خوراکی یا موضعی (NSAIDs)
  • کپسایسین موضعی
  • کورتیکواستروئیدهای داخل مفصلی
  • هیالورونیک اسید داخل مفصلی
  • استامینوفن و ناپروکسن ، که یک ماده ضد افسردگی است ، ممکن است کمک کند.

برخی از این داروها را مثل ایبوپروفن و ناپروکسن می توان بدون نسخه خرید .

پزشکان به این نتیجه رسیده اند که تزریقات درون مفصلی می تواند در درمان درد زانو از مصرف داروها موثر تر واقع شود .

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.ماساژ زانو - کاهش سریع درد زانو

کاهش سریع زانو درد با ماساژ

استفاده از ماساژ می تواند به خوبی درد زانو را تسکین دهد . این مورد یکی از روش های موثر در درمان خانگی زانو درد و بهترین درمان خانگی زانو درد می باشد .

انجمن ماساژ درمانی آمریکا روش های زیر را در ماساژ توصیه می کند .

کارهای زیر باید در حالت نشسته انجام شود و زانوها به سمت جلو و پاها روی زمین صاف باشند.

دستانتان را مشت کنید. 10 مرتبه با هر دو دست به بالای ران ، قسمت پایینی و میانی ضربه بزنید. این کار را سه بار تکرار کنید.

به عنوان حرکت بعدی بنشینید و کف پای خود را صاف روی زمین قرار دهید . سپس دو دست خود را بالای ران قرار داده و تا زانو بکشانید . این کار را برای قسمت های داخلی و خارجی ران هم می توانید انجام دهید .

ماساژ دادن عضلات  ناحیه ران تأثیرات بسیار مفیدی بر زانو دارد.ورزش زانو - کاهش سریع درد زانو

آروماتراپی راهی موثر برای کاهش سریع زانو درد

اسانس های روغنی ممکن است به کاهش درد کمک کنند. این مورد یکی از بهترین درمان خانگی زانودرد محسوب می شود .

در یک تحقیق ، محققان دریافتند که استفاده از پماد حاوی دارچین ، زنجبیل ، کندر و روغن کنجد اثر مشابهی بر درد ، سفتی و حرکت در استفاده از پماد سالیسیلات دارد.

گرم و سرد کردن

گرم و سرد کردن می تواند در معالجه درد در ناحیه تحتانی کمر مؤثر باشد و برای درد های که ناشی از آرتریت است ، موثر است .

گرما عضلات را شل می کند و حرکت مفاصل را بهبود می بخشد و منجر به کاهش سفتی می شود. از قوطی آب گرم یا حوله گرم استفاده کنید .

بعضی از افراد ممکن است از صبح از گرما برای بهبود تحرک استفاده کنند و تورم را بعداً در روز کاهش دهند.

سرکه سیب برای درد زانو - کاهش سریع درد زانو

مصرف سرکه سیب بهترین درمان برای کاهش سریع زانو درد

به گفته برخی منابع ، سرکه سیب (ACV) دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین آرتروز و انواع دیگر درد کمک کند.

از این ماده به عنوان اسطوره غذایی در انجمن آرتریت آمریکا یاد می شود .

بهترین درمان خانگی زانودرد با طب سوزنی

در سال 2017 ، یک مطالعه شامل 570 نفر شواهدی یافت که نشان می دهد طب سوزنی ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز زانو کمک کند.

محققان نتیجه گرفتند:

” طب سوزنی باعث بهبود عملکرد و تسکین درد به عنوان یک درمان کمکی برای استئوآرتریت زانو می باشد.”

این مورد نیز می تواند به عنوان بهترین درمان برای زانودرد مطرح شود .

آیا دردهای شدید زانو درمان میشود؟

درد زانو تجربه‌ای است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. شدت درد زانو به فاکتورهایی مانند محل آسیب و سن وابسته‌است و زانو درد شدید میتواند باعث مختل‌شدن زندگی روزمره شود. برای بررسی درد زانو نگاهی گذرا به ساختار زانو می‌اندازیم:

ساختار زانو

زانو بزرگترین مفصل بدن است و از استخوان، عضلات متصل به استخوان، غضروف، تاندون و رباط تشکیل شده‌است. عضله‌ی اصلی در ارتباط با زانو، عضله‌ی چهارسر راناست. این عضله مسئول بازشدن پا از محل زانو است. عضلات زردپی پشت ران نیز نقش مکمل چهارسر ران را داشته و مسئول خمیدگی استخوان درشت‌نی به سمت عقب در زانو است.

در کنار عضلات، تاندون‌های مختلفی قرار دارند که مسئول اتصال استخوان‌ها به عضلات هستند.دکتر برای زانو درد - کاهش سریع درد زانورباط‌های مختلف زانو میتوانند نقش‌هایی مانند کنترل چرخش و حرکت به جلو، کنترل حرکت زانو به عقب و استحکام بخش‌های درونی و بیرونی زانو داشته‌باشند. کیسه‌هایی به نام کیسه‌های بوریس نیز بین عضلات و استخوان‌ها قرار گرفته و باعث تسهیل لغزش این ساختارها روی هم می‌شوند.

با توجه به اینکه آسیب به کدام یک از این بخش‌ها واردشود، دردهایی با ویژگی‌های مختلف و نیز مکان‌های مختلفی در زانو ایجاد خواهدشد. در ادامه به بررسی متداولترین آسیب‌های زانو که میتوانند موجب درد شدید زانو شوند میپردازیم:

آسیب رباط‌های زانو

این نوع آسیب بیشتر در ورزشکاران دیده‌می‌شود و میتواند در هرکدام از رباط‌ها بروز کند. همچنین در اثر سوانحی که انرژی زیادی به زانو وارد می‌کنند، مانند تصادف، شکستگی و دررفتگی زانو نیز می‌تواند بروز کند.

بیشترین آسیب رباط‌های زانو مربوط به آسیب رباط ACL زانو است که در مرکز زانو قرار داشته و مسئول کنترل چرخش و حرکت زانو به سمت جلو است. آسیب‌های این رباط میتواند در هنگام ورزش و در اثر حرکاتی مانند شروع یا ایستادن سریع، تعویض سریع جهت حرکت، پرش و افتادن غیراصولی و برخورد با افراد و موانع هنگام حرکت ایجاد شود.

علائم این نوع آسیب‌ها میتواند شامل موارد زیر باشد:
– درد ناگهانی و شدید در زانو
– دردی که هنگام راه‌رفتن نیز ادامه داشته‌باشد.
– صدا دادن زانو
– احساس در رفتگی ناگهانی زانو و بی‌ثباتی هنگام راه‌رفتن
– بادکردگی زانو 24 ساعت پس از آسیب

پارگی منیسک زانو

غضروف بافتی نیمه‌سخت در بین استخوانهای زانو است که در عین استحکام بالا، انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارد. منیسک زانو که ساختاری غضروفی-فیبری است معمولا با افزایش سن دچار آسیب و پارگی می‌شود و معمولا نیز برای ترمیم آن نیاز به عمل جراحی است.حرکت دادن زانو - کاهش سریع درد زانوهمچنین چرخش ناگهانی زانو نیز میتواند موجب پارگی منیسک زانو شود. علائم پارگی منیسک میتواند شامل موارد زیر باشد:
– صداداربودن زانو
– درد زانو
– با اینکه توانایی راه‌رفتن وجود دارد اما درد و ناراحتی در زانو احساس شود
– بدترشدن درد و سفتی زانو با گذر زمان
– قفل‌شدن زانو
– بیرون‌زدگی زانو

آرتریت زانو (آرتروز)

آرتروز به شرایطی گفته‌می‌شود که مفاصل بدن دچار التهاب و درد شوند و بیشتر نیز در زانو شایع است. سه نوع معمول آرتروز شامل روماتیسم، آرتروز پس از سانحه و استئوآرتریت (آرتروز معمول) است. علائم اصلی آرتریت زانو شامل موارد زیر است:
– سفتی و تورم زانو
– سختی در بستن کامل زانو
– درد زانو
– تغییر شکل زانو و ضعف
– محدودیت در چرخش و حرکت
در کنار عوامل اصلی درد زانو که با دردهای شدید در ارتباط هستند، مشکلات دیگری مانند برخی عفونت‌ها در زانو هم میتوانند موجب درد زانو شوند که معمولا درد این نوع عارضه‌ها شدید و نیز شایع نیست.درد زانو هنگام دویدن - کاهش سریع درد زانو

مزیت های استفاده از پماد برای تسکین درد و ورم زانو

مزایای بهترین پماد برای زانودرد:

  • به اعماق نفوذ می کنند، بنابراین درد را سریعتر رفع می کنند.
  • ترکیباتی دارند که به ایجاد نوعی از درمان سرد کمک می کنند.
  • قابل حمل هستند.
  • بسیار سریع جذب می شوند.
  • بهترین ها به شکلی تولید می شوند که رایحه ای قوی نداشته باشند و احساس چربی نیز ندهند.
  • مستقیما روی ناحیه آسیب دیده مالیده می شوند.
  • عوارض جانبی کمتری دارند.

در پماد زانو به دنبال چه ترکیباتی باشیم

اگر مبتلا به درد و التهاب مفصل هستید، ممکن است بخواهید محصولات ضد درد موضعی را امتحان کنید. این محصولات را مستقیما روی پوست بمانید، این مواد به سرعت جذب می شوند و ترمیم علائم به سرعت شروع می شود.

کپسایسین، داروهای ضد تحریک و سالیسیلات ها رایج ترین ترکیبات فعالی هستند که بدون نسخه پزشک برای درمان زانودرد موضعی و آرتروز استفاده می شوند.

منتول

یک داروی ضد تحریکی می باشد که از گیاه نعنا گرفته می شود. این گیاه چندین استفاده دارویی مانند رفع تحریک سیستم گوارشی را دارد. وقتی منتول را روی پوست می زنید، گیرنده های پوست فعال می شوند و احساس خنکی فوری به وجود می آورند. این یکی از دلایلی است که آن را به عنوان درمان عالی آرتروز مناسب می کند و تحقیقات نیز تاثیر آن را اثبات کرده اند.

کافور

این ماده ترکیبی از پوست و چوب یک درخت می باشد. این ماده در غلظت حداکثر ۱۱%، واقعا در درمان درد و التهاب مفصل استفاده می شود. وقتی روی پوست مالیده می شود، می تواند به اعماق نفوذ کرده و درد را رفع کند و همچنین می تواند قرمزی و خارش را از سطح پوست حذف کند. تحقیقات تاثیر آن را به عنوان روغنی ضروری ثابت کرده اند.درمان زانو درد - کاهش سریع درد زانو

روغن اوکالیپتوس

درخت یا درخچه ای همیشه سبز و گلدار از خانواده میرتاسه می باشد. روغنی که از آن استخراج می شود دارای خواص دارویی قوی می باشد، زیرا مملو از آنتی اکسیدان ها (فلاونوئیدها) و عوامل ضد التهابی است. تحقیقات انجام شده روی بیمارانی که در ناحیه زانو جراحی داشته اند، فواید بسیاری را در کم کردن درد و التهاب ناشی از آرتروز نشان داده است.

کپسایسین

وقتی مرتبا استفاده شود، گیرنده های عصبی خاصی را فعال می کند و از فرایند ارسال سیگنال درد به طور مناسب جلوگیری می کند. این ترکیبات گرما را از بین می برد و حس داغی روی پوست را رفع می کند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که کپسایسین به طور موثری درد را در آرتروز، روماتیسم مفصلی و فیبرومیالژیا کاهش می دهد.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها ماده ای ضد درد دارند که در آسپرین نیز یافت می شود. اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید یا به آسپرین آلرژی دارید، قبل از درمان موضعی با سالیسیلات ها با پزشک خود مشورت کنید

گلوکزآمین

گلوکزآمین یکی از معروف ترین مکمل های غذایی غیر یونی و غیر ویتامینه است که امروزه استفاده می شود. اساسا برای سالم نگهداشتن غضروف مفاصل استفاده می شود. گلوکزامین برای رفع دردهای خفیف تا متوسط آرتروز زانو مفید می باشد.

CMO  سیتل مریستولات

ماده ای از گروه اسیدهای چرب می باشد. در محصولات مسکن محبوب است، مخصوصا وقتی که به همراه گلوکوزآمین استفاده می شود، زیرا تحقیقات نشان داده اند که ممکن است به روان شدن مفاصل، شل کردن بافت و افزایش انعطاف پذیری کمک کند.

کندرویتین سولفات

ماده ای شیمیایی است که به طور طبیعی در غضروف و اطراف مفاصل یافت می شود و به آهسته کردن روند فرسودگی غضروف کمک می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید