بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ اگر فردی هستید که قصد مهاجرت دارید ابتدا باید بدانید بهترین روش مهاجرت برای شما با توجه به شرایط تان کدام است؛ سپس باید به دنبال کشور هایی که در آن زمینه مهاجر می پذیرند بروید. پارس مگ در این تصمیم سخت به شما کمک خواهد کرد و اطلاعات لازم در زمینه های مختلف مهاجرت را در اختیارتان خواهد گذاشت.

نقشه جغرافیا - بهترین کشور برای مهاجرت

فهرست محتوا نمایش

مهاجرت چیست؟

مهاجرت شامل جابجایی افراد از کشور خود به کشور یا منطقه ای میزبان که بومی آن نیستند می باشد. در مهاجرت عوامل اقتصادی خاصی، از جمله تمایل دستیابی به نرخ دستمزد بالاتر، بهبود سطح زندگی، داشتن فرصت های شغلی بهتر و تحصیل نقش دارد.

عوامل غیر اقتصادی نیز در این مهم قابل توجه هستند که شامل ترک کشور به دلیل آزار و شکنجه، پاک سازی قومی، نسل کشی، جنگ، بلایای طبیعی و کنترل سیاسی (به عنوان مثال، دیکتاتوری) می شوند.

به طورکلی، صرف نظر از این دلایل، مهاجران برای بهبود زندگی خود به کشور دیگری نقل مکان می کنند. مهم نیست که دلیل مهاجرت چیست، مهاجرت چهره جدیدی از زندگی و فرصت های رشد بیشتری را نسبت به آنچه در وطن خود در اختیار داشتند پیش روی مهاجران قرار می دهد.

موفقیت در یک کشور جدید تضمین شده نیست و اغلب به سختی و فداکاری نیاز دارد، اما بسیاری از مهاجران مایل اند برای افق پیش رویی بهتر برای خود و خانواده اشان ریسک کنند.

چگونه روش و مقصد صحیح مهاجرت را برای خود انتخاب کنیم؟

برای اینکه شما بتوانید روش و مقصد صحیح مهاجرت را برای خود انتخاب کنید، بهتر است دو قدم زیر را با دقت پشت سر گذرید.

  • در قدم اول شما باید وکیل و مشاور خوبی برای خود انتخاب کنید. وکلا و کارشناسان متخصص در حوزه مهاجرت علاوه بر اینکه اطلاعات درست و قابل اتکایی را در اختیار شما قرار می دهند، بارها مسیرهای مختلف مهاجرت را طی کرده اند و در نتیجه تجربه آنها می تواند برای شما بسیار سودمند و کاربردی باشد. اما برای این کار شما باید به میزان تسلط و اطلاعات تخصصی او آگاهی کامل داشته باشید و همچنین باید مطمئن شوید که آن وکیل یا موسسه کاملاً قانونی بوده و تمام مجوزهای لازم را دارد.
  • در قدم دوم شما باید راهی را برای مهاجرت انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با شرایط فردی شما داشته باشد. برای این کار شما باید با تحقیق و مطالعه در خصوص روش های مختلف مهاجرتی، اطلاعات خوبی از شرایط کشورهای مختلف به دست آورید و در نهایت روش و کشوری را انتخاب کنید که شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

راه های مهاجرت - بهترین کشور برای مهاجرت

انواع راه ‌های مهاجرت کدام‌اند؟

زمانی که ما به موضوع مهاجرت فکر می کنیم، شاید اولین سوالی که در ذهنمان مطرح می شود این باشد که دریافت اقامت از چه روش‌هایی امکانپذیر است و راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

برای رسیدن به جواب این سوال در ابتدا باید بدانیم که در کل دو راه برای مهاجرت وجود دارد:

  1. روش‌های دریافت ویزا (ویزای تحصیلی – ویزای کاری)
  2. روش‌های دریافت اقامت (اقامت ثبت شرکت – اقامت تمکن مالی – اقامت سرمایه گذاری – اقامت خرید ملک)

 انواع روش های دریافت ویزا کدام‌اند؟

در روش های دریافت ویزا شما می توانید اجازه ورود به کشور مدنظر خود را دریافت کنید. درنظر داشته باشید که روش های ویزایی در نهایت و پس از کسب برخی شرایط (که در مقاله های مرتبط با هر روش به صورت کامل توضیح داده شده) منجر به اخذ اقامت آن کشور خواهند شد.

اما به صورت کلی دو روش برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی وجود دارد که عبارتند از:

  1. مهاجرت تحصیلی و دریافت «ویزای تحصیلی»
  2. مهاجرت کاری و دریافت «ویزای کار» یا «ویزای جستجوی کار»

انواع روش های دریافت اقامت کدام‌اند؟

در روش های اخذ اقامت شما می توانید از همان ابتدا اقامت موقت (TRP) کشور مقصد را دریافت کنید که در نهایت و پس از کسب برخی شرایط (که در مقاله های مرتبط با هر روش به صورت کامل توضیح داده شده) منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت (تابعیت) آن کشور خواهند شد.

اما در کل چهار روش برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که عبارتند از:

  1. روش راه اندازی کسب و کار
  2. روش خرید ملک
  3. روش سرمایه گذاری
  4. روش تمکن مالی (خود حمایتی)

تفاوت روش‌های دریافت ویزا با روش‌های دریافت اقامت در چیست؟

  • در روش ‌های دریافت ویزا از جمله روش تحصیلی و کاری، در ابتدا به شما ویزا می‌ دهند و بعد از آن، شما باید برای دریافت اقامت، مجموعه ای از فرایندها را طی کنید. اما در روش‌ های دریافت اقامت از همان ابتدا به شما کارت اقامت موقت اروپا (TRP) داده می ‌شود.
  • مزیت دوم روش‌های اقامتی نسبت به روش های ویزایی این است که اقامت شما بعد از ۵ سال تبدیل به اقامت دائم می ‌شود. شما با داشتن اقامت یک کشور اروپایی می ‌توانید از وام‌ها و تسهیلات بانکی برخوردار شوید، ملک و خودرو بخرید و حساب بانکی باز کنید.

حدوداً بعد از سه تا پنج سال بعد از دریافت اقامت دائم، شما می ‌توانید پاسپورت (تابعیت) آن کشور را دریافت کنید و از تمامی حقوق شهروندی آن کشور برخوردار شوید.

مهاجرت کاری - بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کار، یکی از اهداف اصلی برای مهاجرت است. به‌طور کلی می‌توان گفت، بهترین کشور برای کار، آن‌جایی است که ترس از اخراج وجود ندارد، دخل و خرج با هم همخوانی دارند، امنیت شغلی بالاست، درآمد دریافتی کفاف تمام هزینه‌ها زندگی را بدهد، دسترسی به مشاغل و بازار کار راحت باشد و رضایت شغلی و اجتماعی بالایی وجود داشته باشد.

یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردمان جهان‌ سومی به دنبال بهترین کشور برای زندگی و صدالبته بهترین کشور برای کار هستند، همین نداشتن رفاه و درجا زدن باوجود تلاش شبانه‌روزی است. چیزی که با زندگی در کشورهای پیشرفته می‌توان به‌راحتی به دست آورد.

ما مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان را تهیه و لیست بهترین کشورها برای کار را مطابق با آن آماده کرده‌ایم. معیارهای ما از این قرار است:

  • تعادل میان کار و زندگی (Work-life balance)
  • حداقل درآمد (Minimum Wage)
  • امنیت شغلی (Job security)
  • نرخ بیکاری (Unemployment Rate)
  • رضایت از زندگی (Life Satisfaction)
  • نسبت هزینه ملک به درآمد (Property price to income ratio)
  • نزدیکی به ایران و سهولت اخذ ویزا

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

پاسخ به این‌گونه سوال‌ها سخت است. بهترین از چه نظر؟ میزان حقوق؟ اخذ اقامت و شهروندی؟ پیدا کردن شغل؟ راحتیِ اخذ ویزا؟ نزدیکی به ایران؟ اگر همه این معیارها را کنار هم قراردهیم چطور؟ شاید بهترین کشور برای مهاجرت از طریق کار کشوری باشد که هم کار در آن فراوان باشد، هم راحت ویزا دهد، حقوق خوبی داشته باشد و اقامت دائم هم بدهد!

برای خارج‌کردن شما از این سردرگمی، مطلب جامعی را با‌عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان آماده‌کرده‌ایم که در آن کشورها با‌توجه‌به معیارهای مختلف معرفی‌شده‌اند.

کار در اروپا

سال‌هاست کشورهای اروپایی باتوجه به سطح رفاه بالا و شرایط اقتصادی مناسب، از مقاصد مهاجرت کاری برای ایرانیان بوده‌اند. باتوجه به آمار دبیرخانه شورای ملی ایرانیان خارج از کشور: در حدود 30 درصد جمعیت ایرانیان خارج از کشور، در اروپا زندگی می‌کنند. کشورهای آلمان، انگلیس، هلند، سوئد، فرانسه و ایتالیا درصدر این کشورها هستند.

بیشترین آمار مهاجرت شغلی به اروپا هم برای سه کشور آلمان، سوئد و هلند است. حقوقِ بالا، امنیت شغلی خوب، تنوع گسترده نیازمندی‌های شغلی و امکان گرفتن اقامت دائم، از مهم‌ترین مزایا و دلایل انتخابِ کار در اروپاست.

مهاجرت تحصیلی - بهترین کشور برای مهاجرت

کار در کشورهای حوزه خلیج فارس

نزدیکی به ایران، درآمدِ بالا و تنوع در مشاغل مورد نیاز از مهم‌ترین دلایل علاقه ایرانیان به کار در کشورهای حوزه خلیج فارس است. کشورهای امارات، قطر، عمان و عربستان در صدرِ پذیرش نیروی کار مهاجر هستند.

البته اگر به‌دنبالِ گرفتن اقامت دائم هستید، باید بدانید کشورهای عربی در اعطای این نوع اقامت چندان دستِ بازی ندارند؛ اما حقوقِ خوب و سرعت رشد و پیشرفتِ بالا چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشید، همان‌طور که درصد بالایی از نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاران ایرانی در این سال‌ها، کشورهایی مانند امارات را انتخاب کرده‌اند!

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا کمبود نیروی کار دارد و بخشی از این نیاز را با پذیرش مهاجران ماهر و متخصص رفع می‌کند. طبق برنامه مهاجرت 3 ساله کانادا، بیش از 60% مهاجران قرار است از طریق روش‌های کاری وارد این کشور شوند.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که حتی در بعضی از آن‌ها متقاضی می‌تواند از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را بگیرد، مانند برنامه اسکیل ورکر. اگر در حوزه کاری خود مهارت و تخصص لازم و دیگر شرایط مد نظر را دارید، این فرصتی مناسب برای مهاجرت به کاناداست. درباره این روش مهاجرتی و شرایط آن می‌توانید.

مهاجرت کاری به استرالیا

کشور استرالیا هم ویزاهای مختلفی برای مهاجرت نیروهای متخصص و کار در این کشور در نظر گرفته است. بعضی از این ویزاها نیازمند اسپانسر هستند و برای بعضی هم بدون اسپانسر می‌توانید اقدام کنید.

استرالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین دستمزد را به نیروهای کار می‌دهد و خدمات و تسهیلات مختلفی را هم برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. برای آشنایی با ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا و شرایط هر کدام می‌توانید.

راحت ‌ترین کشور برای دریافت ویزای کار (BLUE CARD) کدام است؟

شما باید بدانید که با وجود قوانین سختگیرانه و در شرایط فعلی، تقریباً امکان دریافت پیشنهاد کار (Job Offer) از شرکت های اروپایی برای ایرانیان وجود ندارد.
اما در حال حاضر دو کشور اروپایی هستند که به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و فنی در کشور خود، به شما ویزای جستجوی کار می دهند.
با این ویزا شما ۶ ماه فرصت خواهید داشت که در آن کشور به دنبال شغل مدنظر خود بگردید و در صورت اشتغال به کار، ویزای کار آن کشور را دریافت خواهید کرد.
این دو کشور عبارتند از اتریش و آلمان.

راحت ترین کشور برای دریافت ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) کدام است؟

افرادی که دارای تخصص و مهارت تحصیلی و کاری هستند و به هر دلیل موفق نشده اند که در کشور مورد نظر خود دعوت نامه کاری دریافت کنند، می توانند از ویزای جستجوی کار استفاده کنند. در حال حاضر راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار آلمان می باشد.

مهاجرت خانوادگی - بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران​

به‌تازگی حرفه پرستاری از پذیرش خوبی میان کشورهای پیشرفته برخوردار شده است. با توجه به شیوع بیماری کرونا و فشار زیاد بر روی بخش های درمانی در کشورهای مختلف، نیاز به پرستاران، دکترها و متخصص های پزشکی بیشتر از قبل شده است.

همین موضوع باعث شده است تا این افراد برای داشتن زندگی بهتر، حقوق بالاتر و شرایط مناسب تر به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران باشند. اگر شما نیز در حرفه پرستاری تحصیل کرده اید و در این زمینه سابقه کاری دارید، فهرست زیر می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کشور برای زندگی کمک کند.

کشورهای ذکرشده به ترتیب بیشترین نرخ پذیرش، درآمد و مزایا را برای پرستاران فراهم کرده‌اند و می توانند بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان باشند.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران
کانادا آلمان استرالیا انگلستان امارات ایرلند
آمریکا هلند بلژیک قطر نروژ عمان

به‌عنوان‌مثال پرستاری یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است و تقاضا برای آن همیشه وجود دارد. این دلیل در کنار حقوق بالا، مزایای عالی و شرایط زندگی ایده‌آل آمار مهاجرت پرستاران به کانادا را بیشتر کرده است.

یا حتی، شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان به نحوی است که هر پرستار باتجربه‌ای می‌تواند بر اساس میزان تحصیلات و تجربه از حقوق بسیار مناسب، شرایط زندگی ایده آل و خدمات رفاهی بسیار زیاد بهره‌مند شود.

در بین کشورهای اروپایی، دانمارک هم دارای سیستم بهداشت و درمان بسیار قوی است. سطح رفاه و کیفیت زندگی در این کشور هم باعث افزایش مهاجرت نیروهای کادر درمان به این کشور شده است.

در بین کشورهای عربی هم 3 کشور امارات، قطر و عمان شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت پرستاران و پزشکان دارند. با توجه به نزدیکی به ایران و شباهت‌های فرهنگی، این 3 کشور گرینه‌های خوبی برای پرستاران ایرانی هستند.

به همین دلایل باعث شده تا کانادا و آلمان جز بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب شود.

حقوق و دستمزدِ کار در خارج

بدونِ شک یکی از سوالاتی که در روند مهاجرت از طریق کار از خود می‌پرسید، میزان دستمزد و حقوق است و البته پاسخ به این سوال که «آیا با این دستمزد، از پَسِ هزینه‌های زندگی در آن کشور برمی‌آیم؟!» پاسخ به این سوال کمی پیچیده است و باید خرج‌ومخارج، تعداد افراد خانواده، محل زندگی، میزان مالیات در آن کشور و سایر شرایط را هم بررسی کرد؛ اما معمولا با پیداکردن یک کار مناسب، به‌راحتی از پَسِ هزینه‌ها برمی‌آیید.
از کمی بالاتر نگاه کنیم؛ کدام کشورها بیشترین دستمزد را به نیروهای کار خود می‌دهند؟ در زیر یک لیست کوتاه برای شما آماده‌کرده‌ایم تا یک نگاه کُلی از وضعیت حقوق در بهترین کشورها به شما بدهد.

رتبه کشور میانگین درآمد ماهانه (با کسرِ مالیات)
1 سوئیس 5758 دلار*
2 سنگاپور 4064 دلار
3 استرالیا 4003 دلار
4 لوکزامبورگ 3918 دلار
5 کانادا 3618 دلار
6 آمریکا 3611 دلار
7 قطر 2589 دلار
8 امارات 3418 دلار
9 نروژ 3406 دلار
10 دانمارک 3401 دلار

بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی در یک نگاه

پارامترهای مهم کشور
کیفیت زندگی کانادا، سوئیس، استرالیا
مهاجرپذیر بودن کانادا، استرالیا، آلمان
تحصیلات ارزان کانادا، آلمان
دانشگاه های برتر آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا
اقامت آسان کانادا
بازار کار خوب کانادا، آلمان، ژاپن
امنیت کانادا، ژاپن، آلمان، سوئیس، استرالیا
کارآفرینی کانادا، ژاپن، آلمان، انگلستان
رشد اقتصادی آمریکا، ژاپن، آلمان
قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا، انگلستان، آلمان، کانادا
اقتصاد بازار محور کانادا، سوئیس، نیوزلند
آب و هوای خوب استرالیا، نیوزلند
برابری نژادی هلند، کانادا، نیوزلند، سوئد
عدالت اجتماعی کانادا، نیوزلند، سوئد، هلند
نظام آموزشی توسعه یافته آلمان، کانادا، ژاپن
سیستم بهداشت عمومی توسعه یافته کانادا، آلمان، انگلستان، ژاپن

در جدول بالا اسامی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت به خارج از کشور به صورت خانوادگی را مشاهده می کنید. در تهیه جدول بالا، از گزارش های Us news کمک گرفته شده است.

Us news یک شرکت رسانه ای معتبر است که از طریق نظرسنجی از ۱۷۰۰۰ شرکت کننده و با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف از قبیل کیفیت زندگی در خارج از کشور، رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و … ۷۸ کشور جهان را رتبه بندی کرده است.

Us news اعلام کرد که در رتبه بندی نهایی و کلی کشور های جهان کانادا موفق به کسب رتبه نخست شده است. کشور های ژاپن و آلمان نیز موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند. کشورهای سوئیس، استرالیا، آمریکا و انگلیس هم به ترتیب جایگاه چهارم، پنجم، ششم و هشتم را کسب کردند.

یکی از معیار های مهم در رتبه بندی کشور ها شاخص تولید ناخالص داخلی یا (GPD) است. شاخص تولید ناخالص داخلی، ارزش پولی نهایی کالاها و خدمات تولید شده در داخل کشور در یک دوره زمانی مشخص (معمولا یک سال) است. به زبان ساده، تولید ناخالص داخلی میزان بازدهی اقتصادی کشور در یک سال است.

مهاجرت به کانادا - بهترین کشور برای مهاجرت

ارزان ترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

افرادی که قصد دارند به همراه خانواده خود به یک کشور خارجی مهاجرت کنند باید شرایط زندگی در کشورهای مختلف را با یکدیگر بسنجند. هزینه زندگی بخش مهمی از مهاجرت خانوادگی است. هزینه های زندگی در برخی از کشورها مانند آمریکا، سوئیس و …  بسیار بالا می باشد و به همین دلیل این کشورها مقصد مناسبی برای مهاجرت خانوادگی نیستند.

هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مناسب تر است. در جدول زیر میانگین هزینه زندگی در کشورهای مختلف را مشاهده می کنید. هزینه های زندگی شامل هزینه اجاره یا خرید مسکن نمی باشد زیرا هزینه اجاره و خرید مسکن به عوامل مختلفی از قبیل متراژ خانه، موقعیت مکانی و … بستگی دارد. واحد پول در جدول زیر دلار آمریکا است.

نام کشور میانگین هزینه زندگی برای یک نفر
(ماهیانه)
کانادا  ۹۱۲ دلار
انگلستان ۱۱۰۰ دلار
آمریکا ۱۰۰۰ دلار
استرالیا ۹۹۷ دلار
نیوزلند ۹۵۶ دلار
آلمان ۱۰۲۱ دلار
سوئیس ۱۵۹۵ دلار
هلند ۱۰۰۰ دلار
سوئد ۹۵۰ دلار
ژاپن ۱۰۵۶ دلار

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، فرق می‌کند. برای مثال رتبه دانشگاه، کیفیت آموزش در رشته تحصیلی مورد نظرتان و هزینه‌های تحصیل از موضوعات مهم به شمار می‌روند. به طور کلی دانشجویان در سراسر جهان کشورهای زیر را به عنوان اولین مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند:

  • امریکا
  • انگلستان
  • چین
  • کانادا
  • استرالیا

البته این رده‌بندی برای دانشجویان ایرانی کمی متفاوت است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده از دانشجوهای ایرانی در کشورهای خارجی، بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان به شرح زیر است:

  • امریکا
  • ترکیه
  • آلمان
  • ایتالیا
  • کانادا

بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد کدام است؟

خیلی از دانشجویان ایرانی تمایل دارند که بعد از سپری کردن دوره کارشناسی برای یافتن فرصت های تازه تر و بزرگتر در کشور دیگری که دانشگاه های معتبر دارد و یا شرایط مطلوبی برای کار و زندگی دارند و گزینه ای برای پیشرفت های کاری و تحصیلی و بهبود شرایط زندگی محسوب می شوند، به ادامه تحصیل بپردازند.

مجموعه ای از خصوصیات، همچون طبیعت زیبا، فرهنگ شاد و پویا، کارناوال های متنوع، هزینه‌های پایین زندگی و وجود معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های دنیا، اسپانیا را به راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است.

در کنار مواردی که به آن اشاره شد، ادامه تحصیل در مقطه کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان، تسهیل مهاجرت به اروپا و کشورهای اسپانیایی زبان و امکان اشتغال در اسپانیا و دریافت ویزای کاری اسپانیا، این کشور را به یکی از گزینه های مطلوب برای تحصیل کارشناسی ارشد در خارج از کشور تبدیل کرده است.

مهاجرت به استرالیا - بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای تحصیل دکترا کدام است؟

آن دسته از افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور دارند، غالبا اهداف و مقاصد مشخص شده ای دارند و معمولا چند مورد به خصوص برای آنها اهمیت بالا دارد.

از جمله سطح بالای علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، امکان تحصیل رایگان، عدم نیاز به مدرک زبان و هزینه های پایین زندگی.

راحت ترین کشور برای تحصیل دکترا و کشوری که شرایط فوق را با هم برای دانشجویان ارائه می دهد، اسپانیا است.

بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان کدام است؟

برای آن دسته از دانشجویانی که به تازگی مدرک دیپلم را دریافت کرده اند و قصد دارند که در کوتاه ترین زمان برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند و از یک دانشگاه معتبر بین المللی پذیرش دریافت کنند اما مدرک زبان ندارند، تحصیل در کشور و دانشگاهی که بدون مدرک زبان این امکان را به آنها اعطا کند، بسیار حائز اهمیت است.

بهترین کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی کدام است؟

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف را به زبان بومی کشور خود برگزار می کنند.
اگر بخواهیم از راحت ترین کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی نام ببریم، آلمان یکی از این کشورهاست.

ممکن است دریافت وقت سفارت آلمان کمی مشکل باشد اما بسیاری از عوامل دیگر ازجمله تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی در آلمان تدریس می شوند، امکان تحصیل رایگان در آلمان و تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا، آلمان را به راحت کشور برای مهاجرت تحصیلی تبدیل می کند.

اسپانیا با توجه به عدم الزام به داشتن مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی راحت ترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان می باشد.

بهترین کشور برای تحصیل رایگان کدام است؟

بسیاری از کشورها سیستم آموزشی خود را براساس دریافت شهریه از شهروندان بومی و غیر بومی تعریف کرده اند و افراد برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند.
در این بین راحت ترین کشور برای تحصیل رایگان که در بین ایرانیان نیز شهرت بالایی دارد و تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی در آن رایگان می باشد، آلمان است.

نکات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی

  1. به یاد داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی از طریق کشورهای نه چندان بزرگ اروپایی (نظیر مجارستان) باعث حضور شما در حوزه شنگن خواهد شد و این کار شانس دریافت ویزای کاری یا تحصیلی سایر کشورهای بزرگ حوزه شنگن را برای شما بسیار بالا خواهد برد.
  2. شما می‌توانید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پزشکی و همچنین تحصیل دوره زبان از این کشورها پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرید.
  3. اگر شما مدرک زبان ندارید، برای تحصیل در خارج این امکان برای شما وجود دارد که از کالج زبان پذیرش بگیرید و از این طریق ویزای تحصیلی آن کشور را دریافت کنید.
  4. شرایط کلی دریافت پذیرش تحصیلی شامل شرط سنی و معدل است.
  5. یکی از شرایط مهم و لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی، ارائه برگه تاییدیه تمکن مالی به سفارت آن کشور در روز مصاحبه است. این برگه به جهت نشان دادن توان مالی شما برای اداره خود در کشور مقصد از شما خواسته می شود.

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

برای انتخاب کشور جهت سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی مثل: حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری، امنیت کشور مقصد برای سرمایه‌گذاری، تسهیلات ارائه شده، میزان سود سرمایه‌گذاری و شرایط اخذ اقامت از این طریق را بررسی کنید.

بر اساس این فاکتورها می‌توانیم کشورهای کانادا، استرالیا، پرتغال و اتریش را به شما پیشنهاد کنیم.

مهاجرت به ایتالیا - بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید به دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند.

همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود؛ اما بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان فراهم ‌شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان
کانادا استرالیا نیوزلند فرانسه آلمان
یونان بلغارستان بلژیک مجارستان سنگاپور
روسیه آمریکا انگلستان مالزی ترکیه
اسپانیا امارات عربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در الویت قرار دارد. به‌عنوان ‌مثال کشور کانادا را می‌توان بهترین کشور برای مسلمان محسوب کرد، چراکه دولت آن به کارآمد بودن مهاجر برای کشورش بیشتر اهمیت می‌دهد تا دین او.

برای کشور های چون آلمان، استرالیا، نیوزلند، فرانسه و … نیز همین دلیل اهمیت دارد. همین دلیل مهم باعث شده تا کشور های گفته شده جز بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از لحاظ دینی به شمار بیایند. اما در کشورهای عربی مانند دبی یا عربستان به دلیل یکسان بودن دین، درک متقابل بیشتر است.

البته لازم به ذکر است که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند و می خواهند در کشوری زندگی کنند که از لحاظ دینی برای آن ها امنیت وجود داشته باشد، ترکیه، آلمان، سنگاپور، مالزی، کانادا، استرلیا و … می توانند گزینه‌های بهتری نسبت به کشورهایی مانند عربستان باشند.

بهترین کشور برای پناهندگی

آخرین راه و صدالبته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. به‌طورکلی، کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه حالت، دو راه بیشتر پیش روی آن‌ها نیست. یا باید در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد و یا باید از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل شوند.

کشورهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بیشترین پذیرش مهاجران پناهنده را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند.

معمولاً این کشورها اجازه ورود مردم سوریه، افغانستان، سومالی و… را به وطن خود را می‌دهند و برای آن‌ها شرایط قابل‌قبول‌تری فراهم می‌کنند.

کمپ‌های تمیزتر، روند پذیرش سریع‌تر، فراهم کردن امکانات گرمایشی و تهیه خوراک ازجمله امکاناتی است که برای پناهندگان آماده می‌شود.

بهترین کشور برای پناهندگی
آمریکا ترکیه صربستان بنگلادش
کنیا انگلستان یونان آلمان

لازم به ذکر است، کشور های نام برده بیش ترین نرخ پذیرش پناهنده را در دنیا دارند. به عنوان نمونه، کشور هایی چون کنیا و بنگلادش، پناهندگان کشور های مجاور خود را قبول می کنند.

از طرف دیگر، ایرانیان کشور هایی چون ترکیه، یونان و آلمان را برای این روش انتخاب می کنند. توجه داشته باشید، پارسی کانادا پناهندگی را به هیچ مهاجری توصیه نمی کند.

توصیه می شود برای مهاجرت، به جای پناهندگی، از سایر روش های قانونی استفاده کنید.

پناهندگی - بهترین کشور برای مهاجرت

آیا مهاجرت بدون پول امکان دارد؟

سالانه افراد زیادی به کانادا مهاجرت می کنند و بسیاری دیگر آرزوی مهاجرت به کانادا را در دل می پرورانند. دغدغه بسیاری از این افراد هزینه های مهاجرتی است و به دنبال راهی هستند که با حداقل بودجه یا بدون پول مهاجرت کنند.

مهاجرت بدون پول بیشتر شبیه یک شوخی است، اما اجازه دهید حقیقتی را با شما در میان بگذاریم، مهاجرت بدون پول امکان پذیر است. البته نه آن قدر هم بدون پول، شما باید هزینه مصاحبه در سفارت و هزینه پرواز تا کانادا را بپردازید که خب نسبت به روش های دیگر مهاجرتی هزینه چندان سنگینی به شمار نمی رود.

مهاجرت بدون پول مستلزم برخی فداکاری ها و کنار گذاشتن عادات پرهزینه است. فارغ از سن، تحصیلات، تجربه کاری یا وضعیت مالی، مهاجرت بدون پول می تواند تجربه ای ماجراجویانه و گران بها در راستای رشد فردی و حرفه ای مهاجران به شمار آید.

دو راه اصلی برای مهاجرت به کانادا بدون پول وجود دارد که تنها نیاز به تلاش و سرمایه اندک شما دارد. امیدواریم این مقاله برای شما انگیزه ای باشد تا اولین قدم برای مهاجرت به کانادا را بردارید.

مهاجرت بدون پول از طریق AU PAIR

برنامه Au Pair کانادا یک برنامه مراقبت انعطاف پذیر از کودکان و تبادل فرهنگی میان متقاضی و میزبان است. در این برنامه متقاضی حین یادگیری زبان و فرهنگ کشور کانادا با مراقبت از کودکان، انجام کارهای سبک خانه مثل خرید از خانواده میزبان حمایت می کند. کانادا با تنوع فرهنگی و طبیعت زیبا در زمره کشورهای با درصد بالای میزبانی Au Pairs است.

شرایط کار در کانادا به عنوان Au Pair

حداقل الزامات
  • سن متقاضی باید بین 18 تا 30 باشد.
  • فرانسه و انگلیسی دو زبان رسمی در کانادا است. بنابراین توانایی تکلم و برقراری ارتباط به یکی از این دو زبان برای متقاضی ضروری است.
  • نیاز به یک قرارداد امضا شده از خانواده میزبان که وظایف و مسئولیت های متقاضی، ساعات کار، دستمزد/تنخواه، تعطیلات، محل اقامت و غیره را به وضوح بیان کند.
  • الزام دریافت بیمه درمانی که در طول مدت اقامت در کانادا متقاضی را پوشش می دهد.
سایر الزامات مهم:
  • سلامتی جسمی و روحی متقاضی (نظر پزشک معتمد خانواده میزبان دراین باره ضروری است)
  • احتمال نیاز به سابقه کار با کودکان
  • اعتبار گذرنامه برای مدت اقامت در کانادا
  • نیاز به سرمایه اولیه (میزان دقیق بسته به نوع ویزای متقاضی متفاوت است)
  • هنگام درخواست ویزا ممکن است اثبات برخی یا همه این شرایط مورد نیاز باشد.

مهاجرت بدون پول از طریق همکاری داوطلبانه

اگر دوست ندارید با بچه ها سروکله بزنید و تمایل به مهاجرت از طریق Au Pairs ندارید بهترین گزینه برای شما مهاجرت از طریق همکاری داوطلبانه است.

در این روش علاوه بر اینکه می توانید در کشور مقصد وقت بگذرانید می توانید برای انجام کارهایی مانند رنگ آمیزی خانه، مراقبت از حیوانات خانگی، کوتاه کردن چمن های خانه یا حتی به عنوان کارگر دوره ای در مزارع داوطلب شوید.

اما این روش یک نقطه ضعف کوچک دارد. آن هم این است که در ازای کارهای داوطلبانه خود پولی دریافت نخواهید کرد. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای گذران زندگی حتماً یک شغل پاره وقت پیدا کنید یا اینکه به عنوان فریلنسر به کار مشغول شوید.

از آنجایی که در این روش محل اسکان با یک دو وعده غذایی بر عهده کارفرماست درامد اندک تا زمان دریافت اقامت دائم کانادا برای شما کفایت می کند.

از الزامات شرکت در برنامه مهاجرت بدون پول از طریق همکاری داوطلبانه داشتن سلامت جسمی و روحی و قدرت بدنی کافی برای انجام کار است.

شرایط مهاجرت - بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت با هزینه های پایین کدام است؟

مطمئنا شما نیز مانند بسیاری از افراد تمایل دارید در کشوری زندگی کنید که در کنار داشتن درآمد مناسب، هزینه های زندگی پایین داشته باشد و در اصطلاح بین درآمد و هزینه های شما همخوانی مطلوبی برقرار باشد.

هزینه های زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین این کشور در صنایع مختلفی از نظر کار و درآمد در جایگاه مطلوبی قرار می گیرد که شرایط زندگی در یک کشور واقع در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را برای شما لذت بخش می کند.

مزایای مهاجرت

رسیدن به اهداف در زندگی خارج از کشور

مهم ترین مزایای مهاجرت رسیدن به اهداف بوده، این اهداف برای برخی افراد تحصیلات در دانشگاه های برتر دنیا و تضمین آینده خود بوده و برای برخی دیگر شروع مشاغل مورد علاقه در یک موقعیت مناسب است و یا برخی برای تشکیل خانواده مهاجرت می کنند و در صورتی که به هدف خود رسیده آرامش کسب کرده و لذت می برند.

کار آفرینان بالقوه در مهاجرت

معمولا افراد مهاجر با اندکی ثروت وارد کشور جدید شده بنابراین انگیزه و وضعیت بهتری برای به کار گرفتن پشتکار خود و تلاش در رسیدن به اهداف دارند. این مسئله برای جامعه کشوری که فرد به آن مهاجرت کرده نیز نکته مثبتی به حساب می آید به خصوص اگر این افراد از قشر جوان باشند.

شرایط اقتصادی بهتر با مهاجرت

برخی افراد با تلاش و اراده قوی در کشوری که مهاجرت کرده اند دوام آورده و زندگی با شرایط بهتر و اقتصاد بهتری را تشکیل می دهند. زیرا معمولا افرادی که با تحقیق زیاد اقدام به مهاجرت می کنند، در جریان روند رشد اقتصادی در کشور جدید هستند.

امنیت بهتر در زندگی خارج از کشور

برخی افراد از کشور های نا امن به کشور هایی که امنیت در اولویت آن ها است مهاجرت کرده و زندگی بهتر و با آرامش تری را تشکیل می دهند.

تحصیلات بهتر در کشور جدید

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کشور های پیشرفته امکانات تحصیلی و آموزشی برتر آن ها بوده و افراد که با خانواده خود و یا تنها سفر می کنند، از شرایط تحصیلی بهتری برخوردار می شوند.

کسب آرامش روانی با مهاجرت

بسیاری افراد با تمام سختی هایی که در سال های اول مهاجرت تحمل کرده، اما در نهایت آرامش کسب کرده و بسیاری از مشکلات و اضطراب و استرس هایی که در کشور قبلی وجود داشت از بین می رود.

به دست آوردن استقلال با مهاجرت

جوانانی که تنها مهاجرت کرده و به یک کشور دور می روند، با وجود تمام سختی ها و مشکلات استقلال شخصی و کامل به دست آورده و مهارت های زیادی را یاد می گیرند. برای مثال جوانی که تنهایی مهاجرت کرده باید کار کرده و یا خونه مستقل گرفته و آشپزی یاد بگیرد.

مهاجرت به ترکیه - بهترین کشور برای مهاجرت

معایب و سختی های مهاجرت چیست

مهاجرت با تمام مزایای که داشته اما گاهی انتخاب غلطی بوده و افراد را درگیر مشکلات جدی روحی و روانی می کند، در این جا برخی از این معایب مهاجرت را مشاهده می کنید.

خطر سلامت روانی در مهاجرت

بسیاری افراد پس از مهاجرت و دوری از افراد نزدیک و کشور خود دچار مشکلات روانی مثل استرس و اضطراب شده و از پس سختی های مهاجرت و تنهایی بر نمی آیند، در بسیاری مواقع این افراد پس از مدتی به کشور اولیه خود باز می گردند.

تفاوت فرهنگی در زندگی خارج از کشور

برخی افراد از کشور های جهان سوم به کشور های برتر دنیا سفر کرده و به دلیل تفاوت فرهنگی و یا مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران دچار مشکل می شوند. این افراد معمولا به سختی با کشور جدید تطبیق پیدا می کنند. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت باید اطلاعات کشور جدید را به دست آورد.

مشکلات اقتصادی در مهاجرت

برخی افراد مهاجر در پیدا کردن شغل دچار مشکل شده و شرایط اقتصادی بسیار سختی را می گذرانند و یا درگیر فشار شغلی می شوند، در برخی مواقع این شرایط منجر به بازگشت فرد به کشور اصلی خود شده و تمام اهداف او پوچ می شود.

وابستگی از معایب مهاجرت افراد

بسیاری از افراد به خصوص در کشور هایی که جمع گرا مثل ایران هستند، افراد خانواده به یکدیگر وابسته بوده و ارتباط نزدیکی دارند بنابراین رهایی و دوری از خانواده و یا دوستان به خصوص برای جوانان بسیار سخت بوده و افراد در کشور جدید دچار مشکلات بسیار به دلیل وابستگی می شوند.

افسردگی ناشی از زندگی در خارج از کشور

یکی از شایع ترین اختلالات و معایب برای افراد مهاجر افسردگی است، بسیاری از آن ها به دلایل نام برده قبلی درگیر علائم افسردگی شده و نسبت به اهداف اولیه برای مهاجرت بی رمق می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید