پاکسازی ریه با سیر که یک ماده غذایی فوق العاده مفید است به روش سنتی ابوعلی سینا امکان پذیر است.در این مطلب از پارس مگ ما شما را با روش سنتی پاکسازی ریه با سیر آشنا خواهیم کرد.

پاکسازی ریه با سیر - سیر در کاسه چوبی

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیداد می‌کند و ریه‌ها و البته قلبمان بیشترین آسیب را از این آلودگی می‌بینند. سیر یک مادۀ غذایی طبیعی و حاوی خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند برای تمیز کردن ریه مؤثر باشد.
 
اگرچه امروزه از سیر در آشپزی و تهیه غذا استفاده می شود اما هنوز خیلی از افراد سیر را در تهیه داروهای خانگی به کار می برند. بیشترین تأثیر سیر مدیون ترکیب اصلی آن یعنی آلیسین است. البته طعم تند و خاص سیر نیز ناشی از همین ترکیب است.

این ماده غذایی پرخاصیت همچنین حاوی ویتامین C، B، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و آهن است. سیر همچنین یک ماده ضدویروس، ضدالتهاب و تصفیه کننده طبیعی است و به همین دلیل نیز می توان از آن برای تمیز و پاکسازی ریه و تقویت دستگاه ایمنی بدن استفاده کرد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : خوردن سیر ناشتا برای فشار خون معجزه می کند !

پاکسازی ریه با سیر - سیر

تاثیر سیر بر ریه ها و روش پاکسازی ریه با سیر

سیر فواید بی شماری دارد که می توان در سراسر دنیا یافت. همچنین قرن هاست که به عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف سیر با شکم خالی از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج متفاوت می باشد. قطعا مادربزرگ های شما از خواص سیر، زیاد یاد می کنند و به استفاده از آن تاکید دارند. اگر سیر به جای رشد در طبیعت، در آزمایشگاه آن را تولید می کردند به طور یقین، به یکی از داروهای گران قیمت تبدیل می شد. معمولا افراد سیر را در مصارف آشپزی استفاده می کنند اما بسیار از مردم، آن را به عنوان داروهاخانگی به کار می برند. یکی از ترکیبات مهم سیر، آلیسین نام دارد که موجب طعم تند و خاص سیر نیز می شود.

 

پاکسازی ریه با سیر

 

بدون شک مصرف سیر با شکم خالی یک آنتی بیوتیک قوی می باشد و در بسیاری از مطالعات این موضوع به اثبات رسیده که مصرف سیر قبل از صبحانه اثربخشی بیشتری دارد زیرا باکتری ها بیشتر در معرض آن قرار می گیرند و نمی توانند از خود در برابر سیر دفاع کنند.

چرا سیر برای تمیز کردن ریه ها مفید است ؟

مصرف سیر خام مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. این ترکیبات، تمیزکننده ریه ها و دیگر ارگان های بدن محسوب می شوند. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده ی غذایی سدی در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محیطی می سازد. این رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب به سلول های بدن و افزایش خطر سرطان می شود.
به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.
سیر خاصیت آنتی باکتریال دارد و در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکرواورگانیسم هایی که باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می شوند نقش مهمی دارد. این ماده ی غذایی به دلیل دارا بودن خواص پاک کنندگی تأثیر زیادی در فلزات سنگین تجمع یافته در بدن دارد.
علاوه بر این سیگاری ها یا سیگاری های سابق و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز باید سیر بیشتری مصرف کنند چون این ماده ی غذایی کمک زیادی به دفع سموم ناشی از دخانیات می کند. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.
پاکسازی ریه با سیر - سیر در سبد

چگونه می شود پاکسازی ریه با سیر را در خانه انجام داد ؟

برای بهره مندی از خواص سیر لازم است که آستین ها را بالا بزنید و به خودتان زحمت درست کردن چند داروی خانگی را بدهید. در این صورت است که می توانید به بهبود سلامت ریه هایتان و تمیز کردن آن از شر این همه آلودگی محیطی امیدوار باشید.

سیر و آویشن برای پاکسازی ریه با سیر

این ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.

مواد لازم

سیر ۱۰ حبه
آویشن تازه ۳ شاخه
روغن زیتون به میزان لازم

روش تهیه

حبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک شب کامل بماند.

روش استفاده

حال که داروی خانگی سیر و آویشن تان یک شب به خوبی در روغن زیتون خیس شده است می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه ها و دیگر ارگان ها خواهید دید.
پاکسازی ریه با سیر - آویشن

شربت زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکر و پاکسازی ریه با سیر

تأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه ها می شوند.

مواد لازم

آب نیم لیتر
شکر ۲۰۰ گرم
پیاز نیم کیلو
ریشه ی زنجبیل تازه ۱ تکه
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
سیر له شده ۳ حبه

روش تهیه

آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید.

روش مصرف

می توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.
در هر دو صورت سیر ترکیب اصلی داروی خانگی تان برای پاکسازی ریه ها محسوب می شود.
یادتان باشد که لازم است از این روش های طبیعی در کنار سبک زندگی سالم استفاده کنید. توصیه می کنیم از مصرف دخانیات خودداری کرده و بیشتر به دامان طبیعت و هوای سالم پناه ببرید.
پاکسازی ریه با سیر - شربت

درمان عفونت ریه با عسل

برای ناراحتی ریوی، سرفه و گرفتگی صدا: یک عدد پیاز را رنده نموده و پوره حاصل را در یک لیوان سرکه ریخته و مخلوط به دست آمده را صاف می‌کنند و با هم حجمش عسل مخلوط نموده و هر یک و نیم ساعت یک قاشق غذاخوری از آن مصرف می‌نمایند.

عسل در کشتن باکتری‌ها و میکروب‌ها تأثیر دارد البته بستگی به میزان عفونت شش‌ها دارد.

خواص سیر 

  •  سیر یک روش موثر برای از بین بردن مشکلات داخل شکم می باشد زیرا هضم و گوارش را بهبود می بخشد و بر روی اشتهای شما اثر مثبت دارد .
  •  بسیاری از افراد که از فشار خون بالا رنج می برند، می توانند با استفاده از سیر علائم بیماری خود را بهبود ببخشند .
  •  همچنین سیر بر جریان خون اثر مثبت دارد و از حملات قلبی جلوگیری می کند و مشکلات مربوط به کبد و مثانه را برطرف خواهد کرد.
  •  بعضی از افراد اظهار دارند که مصرف سیر با شکم خالی به شدت روی برطرف کردن مشکلات عصبی و کنترل استرس موثر است و همچنین می تواند مشکلاتی مثل اسهال را از بین ببرد.
  •  سیر از ترشح اسید معده جلوگیری می کند که معمولاً هنگام استرس بیشتر تولید می شود.
  •  سیر یکی از قوی ترین مواد غذایی برای سم زدایی بدن محسوب می گردد و یک داروی تسکین دهنده می باشد.
  •  بسیاری از متخصصان سیر را به عنوان جایگزین دارو پیشنهاد می کنند زیرا خواص آن اعجاب انگیز است.
  •  سیر از بیماری هایی مثل تیفوس، دیابت، افسردگی و انواع سرطان جلوگیری می کند و همچنین فشار خون و یبوست را درمان می کند.
  •  سیر همچنین برای مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد و از مشکلاتی مثل برونشیت، برونشیت مزمن، گرفتگی ریه ها، التهاب ریه، احتقان ریوی، سل ، آسم و سرفه های خشک جلوگیری می کند و آن ها را بهبود می بخشد. 

پاکسازی ریه با سیر - سیر در کاسه سفید

چگونگی استفاده از سیر برای مشکلات مختلف 

  •  برای برطرف کردن مشکلاتی مثل گوش درد ، یک یا دو قطره از آب سیر را داخل گوش می چکانند.
  •  همچنین برای یبوست مقداری سیر را با آب می جوشانند و به فرد می دهند تا از طریق آن بخور کند.
  •  برای استفاده از سیر برای بهبود بیماری آسم باید 15 قطره آب داغ جوشانده سیر را بنوشید و همچنین می توانید مقداری نعناع به آن اضافه کنید تا بوی بهتری بگیرد.
  •  برای بیماری سل یک حبه سیر را روزانه مصرف کنید و همچنین می توانید یک سیر را رورانه از هر راهی که مایل هستید، در وعده های غذایی خود بگنجانید و تقسیم کنید.
  •  بهتر است سیر را خام مصرف کنید.
  •  همچنین می توانید با استفاده از سیر یک سس مناسب تهیه کنید.
  •  اگر به هر کدام از بیماری های برونشیت مبتلا هستید ، می توانید سه قاشق غذاخوری آب سیر را روزانه مصرف کنید. در این شرایط به 200 گرم سیر، 700 گرم شکر فرآوری شده و هزار گرم آب نیاز دارید. اول از همه آب را با سیر بجوشانید و مقداری شکر به آن اضافه کنید. همچنین می توانید خمیر سیر را روی ناحیه شکم برای برطرف کردن درد یا بهبود سرماخوردگی بمالید.
  •  مقدار کمی سیر با مشکلاتی مثل زگیل مبارزه می کند که کاملا بدون درد است.
  •  بعضی از افراد از سیر برای از بین بردن درد استفاده می کنند و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار می دهند.
  •  بعضی از حیوانات جان خود را با بو کردن سیر حفظ می کنند اما بعضی حیوانات دیگر مثل حشره های موذی با بو کردن سیر جان خود را از دست می دهند زیرا بوی سیر برای آن ها سمی است.

سایر نکات مهم 

حتی الامکان از جوشاندن سیر خودداری کنید زیرا خواص دارویی آن را از بین میبرد. 
البته قبل از هرگونه استفاده از سیر برای هر نوع بیماری باید با پزشک مشورت کنید. 
به یاد داشته باشید افرادی که به سیر آلرژی دارند، همیشه باید دو نکته مهم در نظر داشته باشند: 
این افراد هرگز نباید سیر خام مصرف کنند. 
اگر هرگونه مشکلی را در پوست خود احساس کردند یا با سردرد و افزایش دمای بدن مواجه شدند، باید مصرف سیر را سریعتر قطع کنند. سیر باعث ایجاد عوارض جانبی در افرادی می شود که مبتلا به ایدز هستند. 
علاوه بر تمام موارد بالا ممکن است بوکردن سیر برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل باشد و به همین دلیل توصیه می شود که از مکمل های طبیعی سیر به شکل قرص استفاده کنید تا از فواید آن بی نصیب نباشید. 
به یاد داشته باشید که سیر دارای خواص بی شماری می باشد اما در صورتی که آن را منظم مصرف کنید. با مصرف روزانه سیر می توانید از خواص شفادهنده آن بهره ببرید و زندگی خود را سالم تر از قبل کنید.
پاکسازی ریه با سیر - حبه سیر

چرا استفاده از داروی پاکسازی ریه‌ اهمیت دارد ؟

ریه‌ها در بدن همانند هواکش عمل می‌کنند وهمانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، بافت اسفنجی ریه ها، همانند یک فیلتر عمل می‌کند و هوای آلوده تنفس شده را به اکسیژن خالص برای جریان یافتن در رگ‌های خونی بدل کرده و دی اکسید کربن را به شکل بازدم از بدن خارج می‌سازد. اما بسیاری از آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها به ویژه در مورد افراد سیگاری یا افرادی که در معرض هوای آلوده قرار دارند، در ریه باقی می‌ماند.

از طرفی بیماری‌هایی چون ذات الریه، کرونا، آنفلوانزا، آلرژی، بیماری‌های تنفسی و… نیز کارایی و عملکرد ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از لحاظ فیزیکی ریه‌ها را دچار آسیب می‌سازند؛ به همین دلیل استفاده از داروی پاکسازی ریه‌ اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. در واقع با پاکسازی ریه ها، نایژه‌ها و نایژک‌های ریه کاملا پاک شده و این فیلتر اسفنجی، کاملا پاک، سالم و آماده کار می‌شود.

در صورت‌عدم پاکسازی ریه ها، عملکرد ریه با رسوب مواد شیمیایی ناشی از استنشاق و استعمال دود سیگار، قلیان، مواد مخدر، آلودگی‌های محیطی و… دچار اختلال می‌شود و به مرور خطراتی چون تنگی نفس دائمی، بیماری‌های ریوی و سرطان این اندام داخلی را تهدید می‌کنند. استفاده از بهترین داروی پاکسازی ریه کمک می‌کند تا ریه‌ها به شکل موثری از رسوبات و آلودگی‌ها پاک شده و عملکردی کامل و بافتی سالم داشته باشد.

روش های پاکسازی ریه

روش‌های بسیاری برای پاکسازی ریه‌ ها وجود دارد که شامل انواع روش‌های سنتی و مدرن می‌شود. یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای پاکسازی ریه، پیروی از سبک زندگی سالم است. در ادامه به طور مفصل در مورد هریک از این روش‌ها توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

تغییر سبک زندگی و پاکسازی ریه

یکی از اصلی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای پاکسازی ریه ها، تغییر سبک زندگی و پیروی از الگوهای یک زندگی سالم است. استفاده از مواد غذایی سالم و تازه، پرهیز از استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود ناشی از سیگار یا آلودگی هوا، ورزش کردن و انجام تست‌های دوره‌ای سلامت ریه از جمله فاکتورهایی است که در این روش مورد توجه قرار می‌گیرند.

مواد خوراکی که در این روش پاکسازی ریه و تقویت سیستم تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

انواع کلم و گل کلم، دم نوش مریم گلی، سیب، طالبی، بروکلی، کرفس، گیاه قاصدک، زردک، گشنیز، اسفناج، زنجبیل، کدوتنبل، سیر، هویج، زردآلو، گردو، پسته، حبوبات، سویا، گوشت مرغ خانگی، پیاز، ماهی، پرتقال، انگور و آناناس.

همچنین نوشیدن آب به میزان کافی از جمله موارد دیگری است که پاکسازی بدن از سموم کمک بسیاری می‌کند. نوشیدن آب به رقیق شدن مخاطی که در اثر آلودگی یا استعمال دخانیات در ریه تجمع پیدا می‌کند کمک می‌کند که این مسئله منجر به دفع اخلاط سینه به وسیله سرفه می‌شود.

روش‌های سنتی پاکسازی ریه

در علم مزاج‌شناسی طبع ریه‌ها سرد و‌تر معرفی شده است، بنابراین هر خوراکی که دارای طبع گرم و خشک یا معتدل باشد می‌تواند در پاکسازی ریه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در روش‌های سنتی پاکسازی ریه‌ها از مواد غذایی سالم و انواع گیاهان دارویی برای این کار استفاده می‌شود. همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم، مواد خوراکی و غذایی بسیاری وجود دارد که دارای خواص پاکسازی ریه است. همچنین بهترین دارویی که برای پاکسازی ریه ساخته است از گیاهان هست .

روش‌های مدرن و پزشکی برای پاکسازی ریه

یکی از مشکلات پاکسازی ریه‌ها با طب سنتی، طولانی بودن زمان درمان است. در واقع طب سنتی از روش‌هایی استفاده می‌کند که به مرور تأثیرات خود را در بدن نشان می‌دهند. اما داروهایی وجود دارد که مورد تأیید علم پزشکی است و با روش‌های کاملا علمی و پزشکی به پاکسازی ریه‌ها می‌پردازند.

این داروها شامل انواع شربت و قرص می‌شود که در برندهای متنوع و توسط سازنده‌های مختلف با موادی که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی، آنتی بیوتیک‌های مناسب و سایر مواد مورد نیاز برای پاکسازی ریه‌ها است به شکل موثری این کار را انجام می‌دهند.

استفاده از این داروها برای افرادی که به کشیدن سیگار، قلیان و مواد دخانی عادت دارند و در محیط‌های آلوده زندگی یا کار می‌کنند توصیه می‌شود. این داروها را عموما با نام داروی پاکسازی ریه از دود قلیان، داروی پاکسازی ریه از دود سیگار و یا در حالت کلی داروهای پاکسازی ریه می‌شناسیم. چنین داروهایی اغلب با تجویز پزشک یا به شکل بدون نسخه از داروخانه‌ها قابل تهیه هستند.

پاکسازی ریه با سیر - سیر و عسل

چه زمانی باید ریه را پاکسازی کرد ؟

پاکسازی ریه‌ها هیچ محدودیتی ندارد به ویژه اگر سیگاری هستید، در معرض دود سیگار و مواد دخانی قرار دارید و یا در محیطی با آلودگی هوا زندگی می‌کنید. با این حال علائمی وجود دارد که نشان دهنده کثیف بودن ریه‌ها و نیاز به پاکسازی است. این علائم عبارتند از:

سرفه‌های مزمن

وقتی سرفه‌های شما طولانی می‌شود و دچار به سرفه‌های مزمن هستید بهتر است به فکر پاکسازی ریه باشید. سرفه‌هایی که بیش از یک ماه طول می‌کشد بیانگر وجود مشکلی در دستگاه تنفسی هستند.

مخاط و اخلاط دائمی

زمانی که دستگاه تنفسی انسان دچار آسیب شده و عفونی می‌شود به عنوان دفاع، مخاط یا خلط تولید می‌کند. اگر احساس می‌کنید که اخلاط سینه یا دستگاه تنفسی شما بیش از یک ماه به طول انجامیده است باید به فکر پاکسازی ریه با سیر یا یکی از روش‌های ذکر شده باشید.

درد در قفسه سینه

یکی از علائمی که نشان می‌دهد سلامت ریه‌های شما در خطر است، و نیاز به داروی پاکسازی ریه دارید ، درد در ناحیه سینه است. در صورتی که بدون هیچ بیماری خاصی در قسمت سینه دچار درد خفیف یا شدید هستید به ویژه اگر در اثر دم یا بازدم درد شدید می‌شود باید به مشکلات ریوی مشکوک شده و برای پاکسازی ریه با سیر اقدام کنید.

تنگی نفس

یکی دیگر از علائم مشکلات ریوی تنگی نفس است. عملکرد ضعیف ریه‌ها و یا وجود مشکلی در بافت ریه به دلیل اختلال در انتقال اکسیژن به بافت‌ها و دفع کامل دی اکسید کربن باعث تنگی نفس در فرد می‌شود.

پاکسازی ریه با سیر - ریه

خس خس و سنگینی قفسه سینه

احساس سنگینی در قفسه سینه نیز یکی از علائم وجود مشکل در این ارگان بدن است. همچنین خس خس قفسه سینه که به شکل یک صدای سوت مانند بم در زمان بازدم شنیده می‌شود می‌تواند علامتی برای مشکلات ریوی باشد. این صدا در اثر مسدود شدن نایژه‌ها ایجاد می‌شود و از جمله علائمی است که نشان می‌دهد باید برای پاکسازی ریه‌ها اقدام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید