کوکتل پدیکور خانگی و روش درست کردن آن شامل دستورالعمل‌های ساده‌ای است که به شما کمک می‌کنند در خانه به راحتی پوست پاهای خود را سالم و زیباتر کنید.در این مطلب از پارس مگ شما با روش های درست کردن کوکتل پدیکور خانگی آشنا خواهید شد.
کوکتل پدیکور - پا

پدیکور چیست ؟

برای این که پاهایی تمیز، خوشبو و صاف و یکدست داشته باشید لازم است علاوه بر توجه به ضرورت مراقبت از پوست و ناخن‌های پا از روش‌های استاندارد و مناسب برای برطرف کردن ترک خوردگی‌ها، پوسته‌ها و عواملی مانند پینه و میخچه استفاده کنید، زیرا زیبایی پاها نیز به اندازه زیبایی دست‌ها حائز اهمیت است. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما برای داشتن پاهایی با پوست سالم، شفاف و تمیز کمک می‌کند، استفاده از پدیکور و کوکتل پدیکور است.

پدیکور پا به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های مراقبت از پاها به سلامت پوست و ناخن‌های پا کمک کرده و باعث می‌شود ظاهر پاهایتان زیباتر باشد. در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی کوکتل پدیکور و مزیت‌های استفاده از آن، فرایند ساخت کوکتل پدیکورهای خانگی و طریقه استفاده از آن را نیز توضیح خواهیم داد.

کوکتل پدیکور چیست ؟

کوکتل های پدیکور که با نام بمب حمام نیز شناخته می شوند توپک هایی که دست ساز هستند و موقع انفجار به صورت جوشان در آب شروع به پراکنده کردن مواد معطر زیادی می کنند و باعث خوشبو شدن و ایجاد حسی آرامش بخش در محیط می شوند. در ترکیبات کوکتل پدیکور روغن و کره های مخصوصی استفاده شده است که نه تنها حس چربی را به آب و پوست پا نمی دهند، بلکه باعث نرمی و لطافت پوست هم می شوند. از سوی دیگر مواد استفاده شده در ساخت کوکتل پدیکور کاملا گیاهی بوده و اکثرا حاوی نمک دریایی است که در سم زدایی بدن نقش خیلی مهمی را ایفا می کند.

همانطور که از اسم این محصول پیداست بیشترین کاربرد آن در پدیکور کردن پا است. اما پدیکور چیست ؟ پدیکور یکی از خدمات سالن های زیبایی است که در آن از طریق روش‌های علمی و استریل، گوشت اضافه اطراف ناخن و پوست مرده کف پا برداشته شده و همچنین ناخن های پا، سوهان کشی، فرم دهی و پاکسازی می‌شوند. با استفاده از پدیکور می‌توان زیبایی و سلامتی را به پاها هدیه داد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : با فواید گذاشتن پا در آب گرم آشنا شوید

کوکتل پدیکور - کوکتل

خواص 

کوکتل های پدیکور بسته به موادی که در ساخت آن ها استفاده می شود خواص فراوانی دارند، قبل از استفاده از هر گونه کوکتل پدیکور شما باید از خواص آن آگاه باشید  و بدانید در چه شرایطی نباید از این محصولات استفاده کنید.

مهمترین خاصیت کوکتل پدیکور درمان ترک پا می باشد:

تاثیر کوکتل پدیکور در درمان ترک پا

ترک پا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، علت ترک پا ممکن است به خاطر کمبود ویتامین، سرد و گرم شدن پوست، تاثیری پیری و … باشد. استفاده از کوکتل پدیکور از پاهای شما در برابر آسیب ها محافظت کرده و سلامتی و طراوت را به پا های شما باز می گرداند. کوکتل پدیکور به شما کمک می کند تا لایه های مرده را از بین ببرید ، سموم را از روی پوست پا  دفع کرده و تغذیه رسانیپوست تان را تغذیه رسانی کنید.

دیگر مزایا

  • درمان عارضه های پوستی
  • کمک به درمان واریس
  • تنظیم جریان خون و خونرسانی کافی به پاها
  • دارا بودن خواص ضدالتهابی برای تسکین پوست
  • مملو از مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسيم
  • نرم و لطیف کردن پوست پا و انگشتان
  • حالت دهی به ناخن ها و صاف کردن لایه مرده روی ناخن
  • یک لایه بردار و اسکراب فوق العاده
  • خوشبو كننده و جوان كننده پوست
  • از بین برنده استرس و خستگی
  • کوچک کردن منافذ عمیق پوست
  • ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری ها

فواید استفاده

بسته به این که کوکتل پدیکورها از چه موادی تشکیل شده‌اند و تشکیلات اولیه سازنده آن‌‌ها چه عناصری را در بر دارد، فواید و خواص آن‌ها برای حفظ سلامت پوست و ناخن پا متفاوت خواهد بود‌. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های پوست و ناخن و نوع نیازهای پاهای خود به خرید کوکتل پریکور مناسب بپردازید. کوکتل پدیکورها  با خاصیت آنتی باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی خود از تجمع باکتری‌ها و کپک در محیط مرطوب و گرم کفش و جوراب جلوگیری کرده و خارش و التهاب ناشی از تعریق پاها را کاهش می‌دهند.

این مواد همچنین می‌توانند به بهترین شکل موجب افزایش و بهبود جریان خون در پاها شوند تا پوست پاها درخشندگی و شادابی خود را باز یابند‌‌. علاوه بر این، کوکتل پدیکورها با خاصیت لایه برداری خود به صاف و خوش فرم شدن ناخن‌های پا از بین رفتن نقاط پستی و بلندی در آن‌ها کمک می‌کنند. از دیگر مزایای استفاده از این بمب‌های حمام فواید آن‌ها برای درمان واریس است که بهترین گزینه جهت تسهیل جریان خون در پاها و کاهش درد و بی‌قراری آن‌ها در افراد مبتلا به این نوع عارضه است.

در ادامه مهم‌ترین فواید و مزایای استفاده از کوکتل پدیکورها را عنوان می‌کنیم:

کوکتل پدیکور - کوکتل قلبی

لایه برداری و پاکسازی پوست پا

وجود نمک پدیکور در پمپ کوکتل پدیکور پا با دانه‌های زبر و کریستالی به لایه برداری پوست پا کمک می‌کند. پوست پا در اثر فشار، تحریکات محیطی و اصطکاک دچار خراشیدگی شده و آثار پوسته پوسته شدن بر روی آن به وجود می‌آید. دانه‌های زبر نمک موجود در کوکتل پدیکورهای پا می‌توانند بدون خشن و ترک ترک کردن پوست پا به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده تجمع یافته بر سطح پوست کمک کنند. این دانه‌های کریستالی با ترمیم پوست به درخشندگی و افزایش لطافت پاها کمک می‌کنند و باعث شاداب و پرطراوت شدن پوست می‌شود.

یکی از موادی که باعث ایجاد ویژگی جوشش و فوران در کوکتل پدیکورها می‌شود، جوش شیرین است که ضمن از بین بردن پوسته‌های اضافی و لایه برداری پاها به نرم و لطیف شدن پوست نیز کمک‌ می‌کند‌. بمب‌های حمام که دارای جوش شیرین در ترکیبات خود هستند از کیفیت و قابلیت بالا برای پدیکور کردن پاها برخوردار بوده و می‌توانند حالت طبیعی و شفاف پوست پا را به آن برگردانند. بنابراین می‌توان از جوش شیرین به عنوان یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مواد مورد استفاده در کوکتل پدیکورها یاد کرد.

تسکین و افزایش شادابی پاها

از جمله مهم‌ترین عناصر معدنی که به افزایش شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند، عنصر منیزیم بوده که نمک پدیکور دارای مقادیر کافی از منیزیم برای طراوت هرچه بیشتر پوست است. مواد موجود در کوکتل پدیکور می‌توانند با جبران فقدان مواد مغذی در پوست پا ناخن‌ها را به افزایش رشد تحریک کرده و پوستی شاداب و لطیف را جایگزین پوست ترک خورده و آسیب دیده قبلی کنند.

افزایش نرمی و لطافت پاها

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کوکتل پدیکورها علاوه بر برخورداری از عناصر و مواد معدنی محتوی روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل هستند که ضمن تقویت پوست پا به افزایش نرمی و لطافت آن نیز کمک می‌کند. وجود این روغن‌های گیاهی در بمب‌های حمام به افزایش رطوبت سلول‌های پوستی کمک کرده و بهترین راهکار برای بهبود پوست‌های خشن و زبر است. اگر پاهایتان به دلیل خشک بودن هوا یا پیاده روی زیاد دچار ترک و زبری شده است می‌توانید از کوکتل پدیکورهای حاوی روغن‌های گیاهی برای جوانسازی پوست پا و لطیف شدن آن کمک بگیرید.

از بین بردن بوی ناخوشایند پاها

یکی دیگر از مهم‌ترین ‌مزایای استفاده از کوکتل پدیکور به عنوان بمب حمام، کمک به از بین بردن بوی بد پاها و خوشبو کردن آن‌ها است. تجربه پیاده روی یا ورزش با افزایش تعریق و رطوبت محیط جوراب و کفش به تجمع باکتری‌ها سرعت می‌دهد و به همین جهت پاها پس از خارج شدن از کفش و کتونی بوی نامطبوعی دارند‌، جوش شیرین و اسانس‌های خوشبو و معطری که در کوکتل پدیکورها وجود دارند با بوی بد پاها مقابله کرده و پاهای شما را خوشبو می‌کنند‌. بنابراین می‌توانید برای ایجاد رایحه خوشایند و دلنشین در پاها از کوکتل پدیکور استفاده کنید.

کوکتل پدیکور - کوکتل رنگی

روش ساخت

کوکتل‌ها علاوه بر کارایی فوق‌العاده‌ در بهبود و سلامت بخشیدن به وضعیت پاها، روش ساخت بسیار راحتی نیز دارند. کوکتل‌ها به طور عمده دستور ساخت یکسانی دارند و تفاوت خاصیت آنها در اسانس گیاهی مورد استفاده شما است. بنابراین می‌توانید با تهیه مواد اولیه مورد نیاز، کوکتل منحصر به فرد خودتان را در خانه بسازید.

مواد اولیه برای ساخت کوکتل عبارتند از :

  • جوش شیرین: دو پیمانه
  • اسید سیتریک: یک پیمانه
  • نمک اپسوم:  دو و نیم قاشق غذاخوری
  • کره شی باتر: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل: 1 قاشق غذاخوری
  • اسپری الکل: به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی: به مقدار کافی
  • اسانس: یک قاشق غذاخوری

جوش شیرین و اسید سیتریک

هنگامی که جوش شیرین و اسید سیتریک با هم ترکیب می‌شوند، واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند. نتیجه این واکنش، تولید گاز و حباب‌های کوچک است که در طول پدیکور حس خوشایندی را برایتان به وجود می‌آورد.

جوش شیرین به طور طبیعی پوست شما را خوشبو می‌کند. همچنین باعث تسهیل لایه برداری و پاکسازی پوست پاهایتان می‌شود. اسید سیتریک در ترکیب با جوش شیرین، قدرت لایه برداری این ماده را افزایش می‌دهد.

اگر پاهایتان پینه بسته یا درگیر ترک‌های پاشنه پا هستید، توصیه می‌شود در این مرحله مقداری شکر را به مواد کوکتل خود اضافه کنید. دانه‌های شکر مانند ذرات اسکراب عمل می‌کنند و قدرت لایه‌برداری کوکتل را افزایش می‌دهند.

نمک اپسوم

نمک اپسوم از منیزیم مشتق شده است. به همین خاطر، می‌تواند باعث تسکین دردهای عضلانی و آرامش پوست شما شود. اگرچه مقدار نمک اپسوم به کار رفته در دستور ساخت کوکتل کم است، اما تاثیر بسیاری بر کیفیت پدیکور پاهای شما دارد.

کوکتل پدیکور - کوکتل دونات

کره شی باتر

کره شی باتر، قدرت مرطوب کنندگی بسیار عالی دارد و سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. این ماده، مانع خروج آب از سلول‌ها می‌شود و با حفظ رطوبت سلول‌ها از خشک شدن پوست پا جلوگیری می‌کند. وجود ویتامین‌های A و E در کره شی باتر، خاصیت آنتی اکسیدان خوبی به کوکتل شما می‌بخشد.همچنین باعث تقویت بافت پوست می‌شود و قدرت ترمیم پوست را افزایش می‌دهد.

به علاوه، ترک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد و مانع از ایجاد عفونت و مشکلات پوستی می‌شود. وجود کره شی باتر در ساختار کوکتل، به انسجام و استحکام آن کمک می‌کند و مانع از پودر شدن کوکتل‌ها می‌شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل ترکیبی مغذی و آبرسان است و بهبود مشکلات پوستی را تسهیل می‌کند. دلیل افزودن روغن نارگیل، لطافت و نرمی خاصی است که به پوست پاها می‌بخشد.

روغن چریش

روغن چریش، نوعی ضد قارچ طبیعی است که می‌تواند سلامت پاهای شما را حفظ نماید. اگر ورزشکار هستید یا در طول روز فعالیت بالایی دارید، توصیه می‌شود برای ساخت کوکتل‌های خود از روغن چریش استفاده نمایید.

افزودن روغن چریش به ساختار کوکتل پدیکور کاملا اختیاری است. اما اگر نمی‌خواهید از این روغن استفاده کنید، مقدار روغن نارگیل مورد استفاده را به اندازه یک قاشق غذاخوری افزایش دهید.

کوکتل پدیکور - کوکتل ستاره

مراحل ساخت

حالا که با مواد تشکیل دهنده کوکتل و خواص هرکدام از آنها آشنا شده‌اید، می‌توانید برای ساخت کوکتل خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کره‌ی شی باتر را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در دمای محیط قرار دهید تا ذوب شود.
  • ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای تمیزی را انتخاب کنید. توصیه می‌شود برای ساخت کوکتل از ظرف فلزی استفاده نکنید. فلز ممکن است باعث تحریک واکنش اسید سیتریک و جوش شیرین شود.
  • جوش شیرین، اسید سیتریک و نمک اپسوم را باهم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا به صورت یکدست مخلوط شوند.
  • در مرحله بعد، کره شی‌باتر را اضافه کنید و به هم زدن مواد ادامه دهید.
  • سپس با توجه به ترکیب مورد نظرتان، اسانس یا ماده طبیعی مورد نیاز خود را به مواد کوکتل اضافه کنید. در ادامه، نحوه استفاده از اسانس‌ها و خواص هرکدام را توضیح خواهیم داد.
  • هنگامی که کره شی باتر با مواد ترکیب شد، روغن چریش و روغن نارگیل را اضافه کنید. در این مرحله مواد را باید تا جایی که یکدست شوند باهم مخلوط کنید.
  • حالا الکل را به آرامی روی ترکیب ساخته شده اسپری کنید. تا زمانی که همه مواد به خوبی باهم ترکیب شوند به اسپری کردن الکل ادامه دهید.
  • در این مرحله می‌توانید مواد مخلوط شده را با دست حالت دهید یا در قالب بگذارید. توصیه می‌شود برای شکل دادن به کوکتل‌ها از قالب استفاده کنید. زیرا شکل گرفتن در قالب مانع از خرد شدن آنها می‌شود.
  • حدود دو تا سه ساعت کوکتل‌ها را در محیط یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند. حالا کوکتل شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.
  • آب و رطوبت دشمن کوکتل‌های شما هستند. آب باعث فعال شدن اسید سیتریک و جوش شیرین می‌شود و ساختار کوکتل شما را خراب می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود کوکتل‌های خود را تا قبل از استفاده در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

کوکتل پدیکور - کوکتل آبی

با طرز تهیه 10 کوکتل پدیکور خانگی آشنا شوید

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، تفاوت کوکتل‌ها تنها در اسانس به کار رفته در آنها است. اسانس‌ها و عصاره‌هایی که برای ساخت کوکتل‌ها به کار می‌روند می‌توانند خواص ویژه‌ای به آنها ببخشند.

کوکتل پدیکور رزماری

گیاه رزماری خواص بسیار شگفت انگیزی برای سلامت پاهای شما ارائه می‌کند. رزماری درد عضلانی پاها را تسکین می‌دهد و باعث تقویت عضلات می‌شود. همچنین با ریلکس کردن ماهیچه‌ها، از اسپاسم و گرفتگی عضلات پا ممانعت می‌کند.برای ساخت کوکتل رزماری، کافی است یک تا 5/1 قاشق غذاخوری روغن یا عصاره رزماری را به کوکتل خود اضافه کنید.

کوکتل پدیکور نعناع

گیاه خوشبوی نعناع حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام منتول است. منتول قدرت خنک کنندگی بالایی دارد و طراوت و شادابی را به پوست پای شما هدیه می‌دهد. چنانچه در طول روز فعالیت بالایی دارید و خستگی و درد پاهایتان در آخر روز شما را کلافه می‌کند، کوکتل نعناع بهترین راهکار درمانی برای شما است. این کوکتل، در کمترین زمان ممکن درد پاهایتان را تسکین می‌دهد. برای ساخت کوکتل پدیکور نعناع می‌توانید از یک قاشق غذاخوری عصاره یا روغن طبیعی نعناع استفاده نمایید.

کوکتل پدیکور - کوکتل نعناع

کوکتل پدیکور اکالیپتوس

اکالیپتوس یکی از گیاهان درمانی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این گیاه، رایحه آرا‌بخش و نشاط آوری دارد.بعلاوه باعث تسکین درد عضلانی و رفع خستگی پاها می‌شود.
عصاره اکالیپتوس به صورت روغن و اسانس موجود است و شما می‌توانید از آن در ساخت کوکتل خود بهره ببرید. اکالیپتوس بوی بسیار تند و گیرایی دارد و به همین خاطر، افزودن یک قاشق غذاخوری روغن اکالیپتوس برای ساخت کوکتل کافی است.

کوکتل پدیکور میخک

میخک، گیاهی بسیار خوشبو و طراوت بخش با خواص درمانی فوق‌العاده است. روغن میخک خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال دارد و از پوست پای شما در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌نماید. همچنین گیاه میخک باعث بهبود جریان خون در پاها می‌شود و دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد. اگر می‌خواهید از میخک برای ساخت کوکتل استفاده کنید، کافی است یک و نیم  قاشق غذاخوری از روغن یا اسانس این گیاه را به مواد کوکتل بیفزایید.

کوکتل پدیکور - کوکتل بنفش

کوکتل پدیکور فلفل قرمز

فلفل قرمز، منبع غنی از ماده شیمیایی کپسایسین به شمار می‌آید. این ماده، در تسکین دردهای عضلانی و کاهش تورم و التهاب پا نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. ساختن کوکتل فلفل قرمز و بهره بردن از مزایای بی‌شمار آن کار بسیار ساده‌ای است. تنها کافی است حدود نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز را با مواد کوکتل خود ترکیب کنید.

فلفل قرمز عطر و بوی تندی دارد و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود بنابراین، توصیه می‌شود پیش از افزودن آن به کوکتل پدیکور، از عدم حساسیت خود به فلفل قرمز اطمینان حاصل نمایید. به علاوه، اگر دچار آلرژی و حساسیت تنفسی هستید، بهتر است برای ساخت کوکتل از فلفل قرمز استفاده نکنید.

کوکتل پدیکور مریم گلی

اگر در طول روز، زمان زیادی را به صورت ایستاده سپری می‌کنید و پاهای شما فشار زیادی را تحمل می‌کنند، استفاده از کوکتل مریم گلی می‌تواند بهترین تسکین دهنده برای شما باشد.

بدین منظور، مقداری برگ مریم گلی را در ظرف کوچکی بریزید و چند دقیقه بکوبید. عصاره خارج شده از برگ‌های مریم گلی را به مواد کوکتل اضافه نمایید و از خواص بی‌شمار آن بهره مند شوید.

کوکتل پدیکور پرتقال

عصاره پرتقال سرشار مواد مغذی و ویتامین c است و استفاده از کوکتل پرتقال، خستگی پاها را تسکین می‌دهد.

آب پرتقال خاصیت اسیدی دارد و استفاده از آن در کوکتل، باعث فعال شدن اسید سیتریک و جوش شیرین می‌شود. برای عصاره گیری پرتقال، می‌توانید مقداری از پوست آن را جدا کنید و بکوبید. حالا یک تا دو قاشق غذاخوری عصاره به دست آمده را بدون نگرانی به کوکتل خود اضافه کنید.

کوکتل پدیکور - کوکتل گرد

کوکتل پدیکور کاکائویی

کاکائو قدرت آنتی اکسیدان عالی دارد و از فعالیت رادیکال‌های آزاد سلولی جلوگیری می‌نماید و باعث تقویت سلول‌های پوست پا می‌شود. به علاوه، بوی فوق‌العاده کاکائو آرامش و نشاط بینظیری را برایتان فراهم می‌کند.

برای ساخت کوکتل کاکائو، کافی است یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به مواد کوکتل اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

کوکتل پدیکور چای سبز

چای سبز، ماده‌ای بسیار مغذی است و سرشار از کافئین و ویتامین‌های A, E و C است. استفاده از عصاره چای سبز در کوکتل پدیکور، باعث تسکین درد پاها می‌شود. به علاوه قدرت پاکسازی کوکتل را افزایش می‌دهد و پوست پا را ترمیم می‌کند.

برای ساخت این کوکتل خوشبو و پرخاصیت، کافی است یک تا دو قاشق غذاخوری روغن یا عصاره چای سبز را به مواد کوکتل خود اضافه کنید و خوب هم بزنید.

کوکتل پدیکور اسطوخودوس یا لاوندر

اسطوخودوس که با نام لاوندر هم شناخته می‌شود، گیاهی با خواص درمانی خارق‌العاده است. استفاده از لاوندر در ترکیب کوکتل، جریان خون را در ناحیه پاها بهبود می‌بخشد؛ التهاب و مشکلات پوستی را رفع می‌نماید و درد را تسکین می‌دهد.

برای تهیه کوکتل اسطوخودوس، یک تا 5/1 قاشق غذاخوری روغن یا عصاره این گیاه را به مواد کوکتل خود اضافه نمایید. همچنین می‌توانید از گل‌های زیبا و خوشبوی این گیاه نیز برای تزیین کوکتل‌ها استفاده کنید.

دستور ساخت‌های ذکر شده، پرطرفدارترین و محبوب‌ترین انواع کوکتل‌های پدیکور هستند. اما شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، این مواد را با هم ترکیب نمایید یا از عصاره‌های متفاوت دیگری برای ساخت کوکتل‌ها استفاده کنید.

کوکتل پدیکور - کوکتل گرد

طرز استفاده از کوکتل پدیکور

استفاده از کوکتل پدیکور کار بسیار راحتی است. تنها کافی است محیط مناسبی برای پدیکور پاهای خود در نظر بگیرید.  میتوانید از تشت، وان یا اسپای خانگی استفاده کنید. پاهای خود را خیس کنید و در آب گرم قرار دهید. سپس کوکتل‌ها را در آب گرم بیندازید و از آنها لذت ببرید.
برای بهره مند شدن از مزایای کوکتل، اجازه دهید پاهایتان 15 تا 20 دقیقه در محلول کوکتل بماند. پس از استفاده کوکتل‌ها، نیازی به آبکشی و شستن پاها نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید