املت مراکشی یک املت گوجه و پیاز است که از گشنیز خرد شده و ادویه های خوش عطر، درست می شود. این املت بسیار خوشمزه را می توان در کنار انواع نان ها به عنوان صبحانه یا وعده شام سرو نمود.در این مطلب از پارس مگ شما با طرز تهیه این املت آشنا می شوید.

املت مراکشی - املت

املت مراکشی با بادمجان

مواد لازم

پیاز: ۱ عدد
بادمجان دلمه‌ای: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
گوجه فرنگی: ۳ عدد
فلفل سبز شیرین: ۱ عدد
تخم مرغ: ۳ عدد
پنیر موزارلا: نصف پیمانه
جعفری ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
نمک، فلفل، پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن و زردچوبه: به میزان لازم
سیر: ۲ حبه
روغن: به میزان لازم

همچنین در پارس مگ بخوانید : لیستی از بهترین غذاهای دوران مجردی

املت مراکشی - نان تست

طرز تهیه املت مراکشی

برای درست کردن این املت مراکشی خوشمزه ابتدا بادمجان‌های دلمه‌ای را پوست کنید و بعد به صورت نگینی خرد کنید. یک ماهی تابه را روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس بادمجان‌های خرد شده را داخل ماهی تابه بریزید و حرارت را کم کنید. اجازه بدهید اول بادمجان کمی تفت بخورد و سبک شود و بعد از ۵ دقیقه مقداری روغن و نمک به آن اضافه کنید. بادمجان را چند دقیقه یکبار هم بزنید تا کاملا سرخ و پخته شود و بعد بادمجان‌های سرخ شده را کنار بگذارید.

در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. مقداری روغن اضافه کنید و اجازه بدهید پیاز سبک و طلایی شود، سپس فلفل سبز شیرین و سیر را خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. زردچوبه، کمی نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا گوجه فرنگی‌ها را که از قبل رنده یا میکس کرده‌اید، به پیاز داغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. رب گوجه فرنگی را با کمی آب جوش رقیق کنید و به مواد بالا اضافه کنید و اجازه بدهید مواد املت با حرارت کم بجوشد. وقتی گوجه پخت و به روغن آمد، بادمجان آماده را همراه پاپریکا و پودر سیر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با مواد املت مخلوط شود. در آخر به اندازه سه تخم مرغ داخل املت جا باز کنید و تخم مرغ‌ها را داخل جا‌های خالی بشکنید. مقداری پنیر پیتزا روی املت بریزید و در آخر جعفری ساطوری شده و پودر آویشن بپاشید و درب ماهی تابه را ببندید تا تخم مرغ بپزد و پنیر آب شود. در این مرحله املت خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با نان تازه میل کنید، نوش جان.

املت مراکشی - زیتون

نکات مهم طرز تهیه املت مراکشی

۱ ـ پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

املت مراکشی - تخم مرغ

املت مراکشی بدون بادمجان

مواد لازم املت مراکشی
گوجه ۲ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
گشنیز خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
پودر زیره ۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری

املت مراکشی - ظرف مشکی

طرز تهیه املت مراکشی

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش مراکشی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز شفاف و سبک شود. در ادامه سیر را هم رنده کرده و به پیاز اضافه می کنیم تا تفت بخورد و بوی سیر خارج شود. توجه داشته باشید که سیر زود می سوزد و باید مراقب باشیم.

مرحله سوم

وقتی پیاز و سیر تفت داده شد، پودر زیره و پودر زنجبیل و فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها آزاد شود. در این مرحله، گوجه ها را که شسته و به صورت نگینی ریز خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

گشنیز ساطوری شده را هم به آن اضافه کرده و با شعله ملایم تفت می دهیم تا گوجه ها پخته شود. تخم مرغ ها را بدون این که هم بزنیم روی مواد می شکنیم و اجازه می دهیم تا کامل پخته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

املت مراکشی - گوجه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید