کارهای قبل از خانه تکانی به کارهایی گفته میشوند که شما باید قبل از شروع خانه تکانی آن ها را انجام دهید تا یک خانه تکانی راحت و سریع داشته باشید.با این مطلب از پارس مگ همراه باشید تا با این کارها آشنا شوید.

کارهای قبل از خانه تکانی - دستکش

فهرست محتوا نمایش

قبل از شروع خانه تکانی چکار کنیم

قبل از شروع خانه تکانی وسایل زیر را دور خانه تکانی یکی از سخت ترین کارهای قبل از سال نو است. اگر می خواهید به راحتی و بدون کوچک ترین مشکلی خانه تکانی کنید باید یک سری وسایل را دور بریزید . آخرین باری که اسکاچ ظرفشویی یا بالش های تان را جایگزین کردید، یا کمد کمک های اولیه را از داروهای تاریخ مصرف گذشته خالی نمودید، کی بود ؟

با وجودی که استفاده از این کالاها و اشیا حتی بعد از گذشت تاریخ مصرف یا آسیب دیدن شان هم چنان وسوسه کننده است اما نگه داشتن آن ها نه تنها ریخت و پاش اضافی ایجاد می کند، بلکه بر سلامت و امنیت شما نیز تأثیر می گذارد. در این مطلب لیستی از کالاهای خانگی رایج را گردآوری کرده ایم که باید هرچه سریع تر از شرشان خلاص شوید. پس منتظر ننشینید و به بهانه نزدیک شدن عید، یک سطل یا کیسه زباله بردارید و پروژه ی خانه تکانی منزل تان از کالاهای اضافی و به درد نخور را آغاز کنید .

همچنین در پارس مگ بخوانید : نکات مهم خانه تکانی عید چیست ؟

کارهای قبل از خانه تکانی - زن

برنامه‌ریزی کنید

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم ؟ قبل از هر کار و اقدامی لازم است یک روز وقت بگذارید و برنامه دقیقی برای شروع خانه تکانی تنظیم کنید. در این برنامه باید لیستی از همه کارهای منزل را تهیه کنید و سپس زمان مشخصی را برای هر کار در نظر بگیرید.

بهتر است برنامه را طوری بچینید که در روزهای پایان سال فشار زیادی به شما وارد نشود و زمان کافی برای رسیدگی به همه کارها را داشته باشید. فراموش نکنید که برای هر بخش از خانه به صورت مجزا یک چک لیست آماده کنید و زمان تقریبی انجام کار و جزئیات مربوط به آن را نیز در لیستتان مشخص کنید.

لباس‌های اضافی را جدا کنید

قبل از شروع خانه تکانی بهتر است نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید. احتمالاً لباس‌های زیادی هستند که مدت‌ها از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و یا دیگر اندازه‌تان نیستند. قبل از این که خانه تکانی را شروع کنید از چند ماه زودتر این لباس‌ها را جدا کنید.

لباس‌های سالم و استفاده نشده را در یک کیسه جداگانه قرار دهید و به نیازمندان بدهید. می‌توانید از برخی از لباس‌های به درد نخور نیز برای تمیز کردن کف زمین و نظافت منزل استفاده کنید.

یخچال و فریزر را پاکسازی کنید

یکی دیگی از کارهایی که قبل از شروع خانه تکانی باید انجام دهید، تمیز کردن یخچال و فریزر است. قبل از اینکه مشغله کاری‌تان زیاد شود و درگیر کارهای خانه تکانی شوید، بهتر است یک روز کامل را به تمیز کردن یخچال و فریزر اختصاص دهید.

همه غذاهای مانده و سبزیجات کهنه را از یخچال و فریزر خارج کنید. به یاد داشته باشید که غذاها را نباید بیشتر از ۴ ماه در فریزر نگهداری کنید، بنابراین همه غذاهای کهنه را از فریزر خارج کنید و دور بریزید.

کارهای قبل از خانه تکانی - سطل

کاغذهای باطله را دور بریزید

اگر در منزل کار می‌کنید و یا کمدهایتان پر از قبض و کاغذهای باطله‌ای است که دیگر به کارتان نمی‌آیند، حال زمان مناسبی برای بررسی کمدها و پیدا کردن این کاغذهای اضافی است. با دقت همه کمدها را بررسی کنید، قبوض، چک لیست‌های قدیمی و یادداشت‌های به درد نخوری که دیگر نمی‌خواهید را پیدا کنید و دور بریزید.

لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کنید

از دیگر کارهایی که قبل از شروع خانه تکانی باید انجام دهید، بررسی دقیق لوازم منزل است. اگر شیرآلات منزلتان خراب شده، برس‌های دستشویی و حمام کهنه شده و یا احساس می‌کنید در سال جدید به یک گلدان جدید نیاز دارید، همه را روی یک کاغذ بنویسید. لوازم قدیمی و کهنه را بردارید و دور بریزید و هر چه سریع‌تر اقدام به تهیه لوازم جدید کنید.

نگاهی به جعبه داروها بیندازید

همه ما در منزل کمد یا یک جعبه خاص برای نگهداری از دارو داریم که باید حداقل سالی یک بار آن را تمیزکاری کنیم. یکی از کارهایی که قبل از شروع خانه تکانی باید انجام دهید بررسی دقیق داروها و جدا کردن داروهای تاریخ مصرف گذشته است. همه پمادها، قرص‌ها و شربت‌ها را با دقت بررسی کنید و اگر تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، جدا کنید و دور بریزید.

کابینت ادویه‌ها را بررسی کنید

معمولاً کابینت ادویه‌ها یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های آشپزخانه است که باید قبل از شروع خانه تکانی با دقت بررسی شود. اگر شیشه ادویه‌های داخل کابینت خالی شده و یا شیشه‌های اضافی در کابینت است که دیگر به آن نیازی ندارید، آن‌ها را جدا کنید.

در صورت نیاز می‌توانید شیشه‌ها را پر کنید و کمی به کمد ادویه‌ها سرو سامان دهید. از آنجایی که این کار وقت زیادی صرف می‌کند و نیاز به دقت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌شود قبل از شروع خانه تکانی به آن رسیدگی کنید.

کارهای قبل از خانه تکانی - تمیزکاری

با اعضای خانواده در مورد تقسیم کار صحبت کنید

قبل از شروع کارهای خانه تکانی و بعد از این که لیست کارهای خانه تکانی را آماده کردید، بهتر است در مورد کارهای منزل و تقسیم کار بین اعضای خانواده صحبت کنید. برای هر فرد در خانه مسئولیتی در نظر بگیرید و در صورت امکان لیست کارهای مربوط به هر فرد را به خودش بدهید.

برای انگیزه بیشتر اعضای خانواده بهتر است یک جلسه خانوادگی تشکیل دهید و با شادی و نشاط و در یک جو دوستانه این موضوع را مطرح کنید. فراموش نکنید که کودکان و نوجوانان نسبت به کارهای زوری و دستوری از خود واکنش منفی نشان می‌دهند، بنابراین سعی کنید این موضوع را به‌گونه‌ای مطرح کنید که انگیزه بیشتری در افراد خانواده ایجاد شود. می‌دانید.

لوازم ضروری برای خانه تکانی را تهیه کنید

برای خانه تکانی احتمالاً به انواع شوینده، برس‌های شستشوی و اسپری‌های شیشه پاک‌کن و چند منظوره نیاز دارید. بهتر است نگاهی به کمد شوینده‌هایتان بیندازید و لیستی از مواد شوینده و لوازم مورد نیاز برای تمیزکاری را آماده کنید.

شما برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام، تمیز کردن کفپوش‌ها، پاک کردن شیشه‌ها، تمیز کردن گاز و هود، پاک کردن کاشی‌ها و همچنین شستن لباس‌ها و پرده به شوینده و پاک‌کننده‌های مختلف نیاز دارید.

شستشوی فرش و پرده‌ها را قبل از خانه تکانی انجام دهید

اگر فرش و پرده‌ها را برای شستشو به شرکت‌ها می‌دهید، بهتر است این کار را از چند ماه زودتر از عید انجام دهید. هر چقدر به روزهای پایان سال نزدیک‌تر شوید، حجم کارهای شرکت‌های نظافتی بیشتر می‌شود و قطعاً این موضوع هم روی تحویل کار و هم کیفیت آن مؤثر خواهد بود.

بهتر است قبل از این که شرکت‌های نظافتی شلوغ شوند همه کارهایتان را انجام دهید و تا به موقع لوازمتان را تحویل بگیرید و نزدیک به عید نگران نداشتن پرده و فرش نباشید.

قبل از خانه تکانی غذاهای مانده در یخچال را دور بریزید

آیا در دور ریختن غذاهای مانده کوتاهی می کنید ؟ پس بهتر است بدانید غذاهای مانده در یخچال باید طی دو یا سه روز خورده شوند، زیرا بعد از این زمان خطر مسمومیت غذایی افزایش می یابد. اگر مطمئن هستید در این زمان دو یا سه روزه غذا را مصرف نمی کنید، آن را فریز کنید، زیرا در این صورت بین سه تا چهار ماه سالم باقی می ماند .

کارهای قبل از خانه تکانی - طی

قبل از خانه تکانی برس های کثیف توالت را دور بریزید

برس های توالت با وجودی که ابزارهایی ضروری برای تمیز کردن سرویس بهداشتی هستند، اما آلودگی زیادی با خود حمل می کنند و باید به طور مرتب تعویض شوند – هر شش ماه یک بار زمان مناسبی است. با این وجود این قضیه بستگی به میزان و نوع استفاده ی شما از این ابزار ها نیز دارد. شما می توانید عمر برس توالت را با ضدعفونی کردن موی ها و دسته ی آن بعد از هر بار استفاده افزایش دهید .

قبل از خانه تکانی بالش ها را دریابید

اگر بالش خود را زیر میکروسکوپ بگذارید، با دیدن آنچه پشت لنز است، جا می خورید. سلول های مرده ی پوست، مایعات بدن، کنه ها، کپک ها و باکتری ها و حشره های میکروسکوپی دیگر – که می توانند سبب به خطر انداختن سلامتی و به هم ریختن خواب شوند – تنها بخشی از آلودگی های رایجی هستند که در بالا یا درون بالش ها وجود دارند. چندش آور است، نه ؟ ما قبلا رازهای شستشو و نظافت کالای خواب برای یک خواب سالم را به شما پیشنهاد داده ایم .
بر اساس گفته ی متخصصان شما باید بالش ها را هر 18 ماه یک بار تعویض کنید. استفاده از روکش های بالش و شستن مداوم بالش ها هر سه ماه یک بار، عمر و نظافت آن ها را تا زمان تعویض شان افزایش می دهد

داروها و ویتامین های منقضی شده ار قبل از خانه تکانی دریابید

اغلب داروها با گذشت زمان فاسد می شوند و با اتمام تاریخ مصرف شان حتی ممکن است سمی و خطرناک شوند. یک راه حل بدیهی برای جلوگیری از این اتفاق، سر زدن مداوم به کابینت داروها و دور انداختن قرص ها، کپسول ها، شربت ها و پمادهای منقضی شده است. البته توجه داشته باشید که به جای انداختن این داروهای منقضی شده در سطل زباله، آن ها را به داروخانه ها بدهید تا به صورت صحیح و امن دفع شوند .

کارهای قبل از خانه تکانی - شوینده

قبل از خانه تکانی کاغذهای باطله و بی استفاده را دریابید

بدون شک اکثر ما در میز کار یا کمد خود کوهی از کاغذها و اسنادی داریم که شاید فقط یک دهم آن ها مهم باشند و بقیه را معمولا به خاطر وسواس نگه می داریم . من پیشنهاد می کنم زمانی را به بررسی این کاغذها و حذف کاغذها و اسناد اضافی اختصاص دهید. شما تنها لازم است اسنادی را نگه دارید که حاوی اطلاعات اصلی و قابل استفاده در آینده هستند.

از همین حالا برنامه ریزی کنید

زمستان که به نیمه می رسد دغدغه ذهنی و حواس مردم به خانه تکانی معطوف می شود . البته یک ماه فرصت باقی مانده برای همت به تمیز کردن خانه پس اگر برنامه داری تا در عرض کمتر از یک هفته به قول خودتان تمام خانه را تمیز کنید در این یک ماه باقی مانده هر روز مقداری از کارهایتان را انجام دهید تا حداقل با رسیدن سال نو تاب و توان حرکت را داشته باشید !

از همین حالا یک دفتر بردارید و هر کاری که قرار است امروز انجام دهید را روی آن پیاده کنید .

همین کار را برای روزهای دیگر هم انجام دهید، پیشنهاد می کنیم حداقل یک هفته با این برنامه جلو بروید چه تغییری نسبت به سال های قبل برای ذهن آشفته و روحیه تان به وجود می آید .

البته ناگفته نماند این خانه تکانی عید را فقط به محل زندگیتان معطوف نکنید. خوب می دانید پس از اتمام کارهایتان و دیدن یک خانه تمیز و مرتب که با تغییرات کوچک و بزرگی هم همراه نشده است چقدر در روحیه تان تاثیر گذار خواهد بود .

کارهای قبل از خانه تکانی - نقاشی

چک لیست خانه تکانی چیه و چطور آن را تهیه کنیم ؟

نوشتن چک لیست کارهای منزل یک راهکار ساده برای برنامه خانه تکانی عید یا فصول دیگر است که به شما کمک می‌کند طبق نقشه همه قسمت‌های مختلف خانه را با دقت تمیز کنید. برای تهیه چک لیست خانه تکانی باید فهرستی از بخش‌های مختلف خانه را روی کاغذ بنویسد و سپس در هر قسمت یک لیست جداگانه برای تمیزکاری بنویسید.

برای مثال آشپزخانه که خودش شامل تمیز کردن کابینت‌ها، جابه‌جا کردن لوازم، شستن سینک و… است و یک لیست جداگانه دارد. سپس برای تمیز کردن آشپزخانه باید بعد از تمام کردن هر مسئولیت یک تیک کنار آن بزنید و به سراغ کار بعدی بروید.

به خاطر داشته باشید که بعد از نوشتن لیست کارها و جزئیات حتما زمان مشخصی را نیز برای هر کار تعیین کنید تا به راحتی و بدون نگرانی به امور رسیدگی کنید. با این روش می‌توانید با دقت بیشتری همه کارهای منزل را انجام دهید و با تقسیم کردن مسئولیت‌ها، انگیزه بیشتری برای خانه تکانی داشته باشید.

مطمئن باشید که اگر طبق جدول نظافت منزل پیش بروید، قطعاً کارهای خانه تکانی عید هم سریع‌تر و هم بهتر پیش خواهد رفت. در ادامه می‌توانید با لیست کارهای خانه تکانی عید به تفکیک جاهای مختلف منزل آشنا شوید.

لیست کارهای خانه تکانی آشپزخانه

«آشپزخانه» یکی از فضاهایی است که معمولاً تمیزکاری آن بیشتر از فضاهای دیگر خانه طول می‌کشد. برای تمیزکاری آشپزخانه برای عید گاهی اوقات لازم است چند روز وقت بگذارید و با دقت همه کابینت‌ها، لوازم برقی و دیوارها و کفپوش آن را تمیز کنید. در ادامه می‌توانید با جدول نظافت منزل در آشپزخانه برای خانه تکانی عید برای خانه تکانی عید در یک هفته آشنا شوید.

  • تمیز کردن و ضدعفونی ظاهر کابینت‌ها و پیشخوان
  • خارج کردن لوازم کابینت و تمیز کردن داخل آن‌ها
  • تفکیک لوازم دورریختنی در آشپزخانه و دور ریختن آن‌ها
  • تمیز کردن بدنه یخچال فریزر، مایکروویو و ماشین ظرفشویی و لباسشویی
  • پاک کردن داخل مایکروویو
  • تمیز کردن شیرآلات و سینک
  • پاک کردن لوازم آشپزخانه
  • تمیز کردن اجاق گاز
  • پاک کردن هود آشپزخانه
  • مرتب کردن و تمیز کردن داخل یخچال و فریزر
  • تمیز کردن فر
  • تمیز کردن دیوارها و کف آشپزخانه
  • پاک کردن لوستر و روشنایی آشپزخانه
  • تمیز کردن کفپوش آشپزخانه
  • تمیز کردن پریزهای برق
  • شستن و تی کشیدن کف آشپزخانه

کارهای قبل از خانه تکانی - مواد شوینده

لیست کارهای خانه تکانی برای حمام

تمیز کردن حمام معمولاً طی ۱ تا ۲ روز انجام می‌شود. هر چقدر حمام شما بزرگ‌تر و مجهزتر باشد، قطعاً تمیز کردن آن نیز زمان بیشتری از شما می‌گیرد. بهتر است حمام را آخرین روزها تمیز کنید که دوباره کثیف نشود. در ادامه می‌توانید لیست کارهای خانه تکانی عید در حمام را مشاهده کنید:

  • تمیز کردن وان و روشویی
  • پاک کردن دوش و شیرآلات
  • تمیز کردن توالت فرنگی
  • شستن جای صابون و شامپو
  • تمیز کردن دیوار و کف حمام
  • پاک کردن سطوح روشنایی
  • تمیز کردن آینه‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف حمام

لیست کارهای خانه تکانی عید در توالت

هر چند که تمیز کردن توالت باید زود به زود و در برنامه ریزی هفتگی کارهای خانه انجام شود، اما به هر حال برای تمیزکاری اساسی توالت جهت خانه تکانی عید لازم است همه بخش‌های توالت را با دقت بیشتری تمیز کنید. در ادامه می‌توانید با لیست کارهای تمیز کردن توالت آشنا شوید.

  • تمیز کردن دیوارها و کف توالت
  • تمیز کردن سنگ توالت ایرانی و فرنگی
  • پاک کردن سطوح مختلف توالت مثل سیفون و کابین‌ها
  • تمیز کردن لوازم روشنایی
  • پاک کردن روشویی و سینک دستشویی
  • ضدعفونی کردن توالت
  • تمیز کردن آینه
  • پاک کردن درب توالت
  • شستن و تی کشیدن زمین توالت

کارهای قبل از خانه تکانی - اسکاچ

لیست کارهای خانه تکانی عید در پذیرایی و نشیمن

خانه تکانی عید پذیرایی و نشیمن را از کجا شروع کنیم ؟ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که با نزدیک شد به عید نوروز باید به طول کامل تمیز شود، پذیرایی و نشیمن خانه است. از آنجایی که نشیمن خانه محل پذیرایی از مهمان‌های عید است، از همین رو لازم است با ظرافت بیشتر و توجه بیشتری تمیز شود. در ادامه به لیست کارهای تمیزکاری عید برای پذیرایی و نشیمن اشاره شده است.

  • پاک کردن لوازم تزئینی و برقی
  • تمیز کردن لوستر و آباژور
  • پاک کردن دیوار و کفپوش
  • تمیز کردن مبلمان و کوسن‌ها
  • شستن فرش دستباف
  • تمیز کردن لکه فرش‌ها
  • تمیز کردن میز ناهارخوری
  • پاک کردن پنجره‌ها
  • شستن پرده‌ها
  • شستن موکت
  • پاک کردن و تمیز کردن گلدان‌ها
  • پاک کردن پریزهای برق
  • تمیز کردن تابلوها
  • جارو کشیدن و تی کشیدن کف اتاق

لیست کارهای خانه تکانی عید در اتاق خواب

«اتاق خواب» محل استراحت و آرامش شما است و از همین رو جدا از تمیزکاری‌های هفتگی، هر ساله باید به طور کامل و با جزئیات بیشتری اقدام به تمیز کردن آن کنید. در ادامه می‌توانید با جزییات چک لیست کارهای تمیزکاری اتاق خواب برای عید آشنا شوید.

  • تمیز کردن بدنه تختخواب
  • مرتب کردن کمدها و کشوها
  • پاک کردن سطوح داخلی و خارجی کمد
  • تمیز کردن دیوار و کفپوش
  • پاک کردن و گردگیری همه لوازم داخل اتاق
  • تمیز کردن لوسترها
  • پاک کردن پنجره اتاق
  • شستن فرش
  • تمیز کردن پرده
  • تمیز کردن پریزها
  • تمیز کردن موکت
  • تمیز کردن گلدان
  • پاک کردن درب‌
  • شستن و عوض کردن روبالشی و روتختی‌ها
  • جارو کشیدن اتاق خواب

لیست کارهای خانه عید در حیاط و انباری

اگر خانه شما حیاط مستقل دارد، احتمالاً برخلاف بسیاری از افراد که در آپارتمان زندگی می‌کنند، باید در فکر تمیز کردن حیاط برای خانه تکانی عید نیز باشید. برای تمیز کردن این بخش از خانه باید هم حیاط و هم باغچه را تمیز کنید. در ادامه می توانید با چک لیست کارهای خانه تکانی مربوط به حیاط آشنا شوید.

  • شستن حیاط
  • تمیز کردن پنجره‌ها
  • تمیز کردن باغچه و کندن علف‌ها
  • کاشت گل‌های جدید در باغچه
  • انتقال لوازم اضافی به انبار
  • تمیز کردن و مرتب کردن انباری
  • شستن پارکینگ و تی کشیدن آن

کارهای قبل از خانه تکانی - خانه

لیست کارهای خانه تکانی بالکن و تراس

یکی دیگر از بخش‌های خانه که باید آن را در پروسه خانه تکانی مرتب و تمیز کنید، بالکن و تراس است. در ادامه می‌توانید با چک لیست کارهای خانه تکانی مربوط به بالکن و تراس آشنا شوید.
  • تمیز کردن توری بالکن
  • مرتب کردن گلدان‌ها
  • دور ریختن لوازم اضافه
  • تمیز کردن گلدان‌ها و زیرگلدانی‌ها
  • پاک کردن نرده‌های تراس
  • شستن کف تراس و تی کشیدن آن

بهترین زمان خونه تکونی چه زمانی است ؟

معمولاً انتخاب بهترین زمان خانه تکانی به متراژ خانه شما و مقدار کاری که در خانه دارید، بستگی دارد. اگر عادت به تمیز کردن کمدها دارید و هر ماه کابینت‌ها را تمیز می‌کنید، احتمالاً برای تمیزکاری عید کار زیادی نخواهید داشت. اما اگر همه کمدها و کابینت‌ها نیاز به تمیزکاری دارد و لازم است همه بخش‌های خانه را تمیز کنید، پیشنهاد می‌شود از اواسط بهمن ماه خانه تکانی را آغاز کنید.

می‌توانید این کار را در روزهای اول اسفند نیز شروع کنید، اما از آنجایی که با نزدیک شدن به روزهای تحویل سال باید به فکر چیدن سفره هفت سین و سبز کردن سبزه عید باشید، از همین رو پیشنهاد می‌شود تا زودتر تمیزکاری‌های عید را انجام دهید.

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم ؟

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم ؟ قبل از شروع خانه تکانی ابتدا انتخاب کنید که قصد دارید کدام بخش خانه را تمیز کنید. سپس چک لیست کارهای مربوط به آن منطقه از خانه را مشخص کنید. سپس همه لوازم آن نقطه را جا به جا کنید. وسایل اضافه و چیزهایی که دیگر به دردتان نمی‌خورد جدا کنید و بعد طبق برنامه شروع به تمیزکاری کنید.

سعی کنید قبل از هر کاری گردگیری را انجام دهید تا بعد از تمیز کردن لوازم دوباره همه جا خاکی و آلوده نشود. اول داخل کمدها را تمیز و مرتب کنید و بعد ظاهر اتاق را تمیز کنید. برای پاک کردن سطوح مختلف پیشنهاد می‌شود از پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید که به خوبی آب را به خود جذب می‌کنند و از ایجاد لکه جلوگیری می‌کنند.

چگونه در کار خانه و خانه تکانی زرنگ باشیم ؟

معمولاً نوشتن چک لیست کارهای خانه به ما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به سراغ خانه تکانی برویم و بدون هیچ نگرانی همه بخش‌های خانه را تمیز کنیم. اما ما باید خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ اگر به دنبال راهی برای خانه تکانی در یک هفته هستید و یا می‌خواهید که همه بخش‌های خانه را با دقت بیشتری تمیز کنید، پیشنهاد می‌شود، یک لیست برای کارهای خانه تکانی خود تهیه کنید و سپس بعد از تمیز کردن هر بخش جلوی آن تیک بزنید.

کارهای قبل از خانه تکانی - پنجره

روش‌های ایجاد انگیزه برای انجام کارهای خانه

شاید انجام دادن کارهای منزل و خانه تکانی کمی کسل‌کننده به نظر برسد، اما اگر با روش‌های ایجاد انگیزی برای انجام این کارها آشنا باشید، قطعا هم کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند و هم کمتر خسته می‌شوید. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور با انگیزه بیشتری تمیزکاری منزل را دنبال کنید.

  • بدون برنامه‌ریزی و داشتن چک لیست تمیزکاری نکنید.
  • زمان‌هایی که خسته هستید، تمیز کردن منزل را فراموش کنید.
  • موقع تمیز کردن منزل آهنگ مورد علاقه‌تان را پخش کنید و با آن همخوانی کنید.
  • لوازم جذاب تمیزکاری با رنگ مورد علاقه‌تان را تهیه کنید تا لذت بیشتری از کار کردن ببرید.
  • بعد از تمیز کردن منزل به خودتان جایزه بدهید.
  • از اعضای خانواده و دوستان برای تمیزکاری کمک بگیرید.
  • اواسط تمیزکاری حتما کمی استراحت کنید.
  • از تجهیزات مناسب برای تمیزکاری استفاده کنید.
  • مهمان دعوت کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید