خشک کردن نارگیل آن هم در خانه اصلا کار مسکلی نیست کافی است با این مطلب از پارس مگ همراه باشید تا با روش های ساده ای برای خشک کردن نارگیل در منزل آشنا شوید.

خشک کردن نارگیل - پودر نارگیل

نارگيل با نام علمی (Cocos nucifera) گياهی است كه ابتدا در جنوب آسيا كشت می ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگيل در تمام مناطق استوايی وجود دارد. حتماً در مورد فواید نارگیل از گوشه و کنار زیاد شنیده‌اید. از این میوه می‌توان به اشکال گوناگون استفاده کرد. از روغن نارگیل گرفته تا شیر نارگیل و حتی پودر آن، هر کدام مزایا و فواید خاص خود را دارند. هر چند برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف خام نارگیل می‌تواند بیشترین خواص را برای بدن به دنبال داشته باشد اما نمی‌توان از دیگر ترکیبات این میوه چشم‌پوشی کرد.

مزۀ نارگیل آنقدر فوق‌العاده است که اکثر افراد آن را دوست دارند. ترکیب این طعم پرطرفدار در کنار خواص بی‌شمار، از نارگیل یک میوۀ کامل و البته فوق‌العاده ساخته است. گوشت نارگیل یا همان قسمت سفید این میوه به عنوان پایه تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که این بخش از نارگیل سرشار از چربی‌های مغزی و فواید سلامتی مختلف است. با ما همراه باشید تا درباره خواص نارگیل بیشتر با هم صحبت کنیم.

همچنین در پارس مگ بخوانید : خشک کردن میوه در خانه به ۶ روش – ترفند های نگهداری از آن

خشک کردن نارگیل - نارگیل حلقه ای

خواص نارگیل

چندی پیش، نارگیل ها به عنوان یک ماده غذایی بسته بندی شده کلسترول، انسداد شریان، شهرت بدی داشتند که به بیماری های قلبی کمک می کرد. امروز، با این حال، نارگیل به عنوان یک غذای معجزه آسای جدید بازگردد.

نارگیل بسیار مغذی، سرشار از فیبر و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. از خلاقیت های آشپزی گرفته تا معجون های زیبایی جادویی، نارگیل ها مشت خوبی دارند. نارگیل های تازه پوسته ای سبز دارند و زمانی که پوست سبز گرفته شد، پوسته ای سفید زیر آن وجود دارد. این نارگیل ها، نارگیل آسیایی هستند. همچنین نارگیل های بالغ با موهای قهوه ای وجود دارد. نارگیل های جوان حاوی آب بیشتری و گوشت نرم مانند ژل هستند، در حالی که نارگیل های بالغ دارای گوشت سفت و آب کمتری هستند

این غذای عجیب و غریب چه چیزی را دارد که همچنان به طور همزمان ما را دلهره و ارعاب می کند چیست؟ بیایید بیشتر از مزایای شگفت انگیز میوه نارگیل برای سلامتی و آنچه که آنها ارائه می دهند کشف کنیم.

تفاله نارگیل سفید سرشار از چربی ها، قندها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین های گروه B ، B1 ، B2 ، B3 ، ویتامین A ، E ، K ، J ، سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، سدیم، آهن، روی، مس و سلنیوم.

خشک کردن نارگیل - نارگیل نصف شده

آشنایی با خواص نارگیل خشک شده و روش های خشک کردن نارگیل

نارگیل خشک جزو بهترین و خوشمزه‌ترین خشکباری می‌باشد که به منظور داشتن یک زندگی سالم می‌توانید در رژیم غذایی تان از آن استفاده کنید و به نسبت دیگر میوه‌های خشک خواص زیادی دارد بنابراین، در صورت تمایل به مصرف غذا‌های سالم حتما این میوه خشک شده را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا فواید آن بهره‌مند است.

سلامت قلب و عروق

یکی از فواید شگفت انگیز نارگیل خشک برای بدن، پایین آوردن سطح کلسترول خون می‌باشد، وجود چربی‌های سالم در این میوه سبب کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود همچنین، باعث تقویت شریان‌ها و سلامت قلب و عروق خواهد شد.

افزایش انرژی

نارگیل خشک کمک زیادی به افزایش انرژی و چربی سوزی می‌کند و طبق تحقیقات انجام شده این میوه سبب کاهش اشتها به مواد خوراکی کاذب شده و در نتیجه فرد پس از مصرف آن تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهد کرد.

پیشگیری از ناباروری مردان

بر اساس تحقیقات موجود، نارگیل خشک شده به دلیل مواد مغذی جای داده در خود می‌تواند از بروز ناباروری در مردان پیشگیری کند. در واقع علم پزشکی این موضوع را بررسی و آزمایش کرده است و شواهد به دست آمده از مصرف نارگیل خشک نشان می‌دهد که مواد مغذی درون این ماده می‌توانند عاملی برای جلوگیری از ناباروری در مردان باشند.

خشک کردن نارگیل - نارگیل

بهبود عملکرد شناختی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید باهوش تر به نظر برسید، پس حتماً مصرف نارگیل خشک را در دستور کار خود قرار دهید. بسیاری از مطالعات اثبات کرده اند که قرار دادن نارگیل خشک در رژیم غذایی می‌تواند منجر به سلامت مغز و بهبود عملکرد آن شود. نکته جالب کشف شده در این مطالعات نشان می‌دهد که با مصرف نارگیل خشک شده می‌توانید از پیشرفت بیماری‌هایی همچون آلزایمر هم پیشگیری کنید.

رفع خشکی پوست

به منظور رفع خشکی پوست می‌توانید از نارگیل خشک شده استفاده کنید زیرا، دارای مقادیر فراوانی ویتامین E است و کمک زیادی به بهبود وضعیت پوست تان می‌کند همچنین، سبب پیشگیری از بروز بیماری پوستی نیز می‌شود از این رو، مصرف این میوه شگفت انگیز سبب جوان، لطیف و زیبا شدن پوست تان می‌شود.

خشک کردن نارگیل - نارگیل خشک

پیشگیری از کم خونی

امروزه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها از داشتن کم خونی رنج می‌برند که سبب سرگیجه و وارد شدن باکتری‌ها و ویروس به راحتی در بدن خواهند شد. و به طور کلی می‌توان گفت کم خونی باعث بروز مشکلاتی برای فرد می‌شود که با کمک نارگیل خشک می‌توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این میوه خوشمزه دارای مقادیر فراوانی آهن است و اضافه کردن آن به برنامه غذایی تان می‌توانید نیاز روزانه تان را به این ماده معدنی تامین کنید.

درمان مشکلات گوارشی

بروز یبوست، هموروئید و زخم اثنی‌عشر از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می‌باشد که با مصرف نارگیل خشک می‌توانید این دسته از مشکلات گوارشی را درمان کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که این میوه عوارض جانبی نداشته و در هر رده سنی می‌توانید از آن استفاده کنید.

پیشگیری از آرتروز

هیچ می‌دانستید که مصرف نارگیل آن هم از نوع خشک شده می‌تواند از بیماری‌های مربوط به استخوان هم جلوگیری کند؟ مصرف روزانه نارگیل خشک شده عاملی برای قوی نگه داشتن بافت همبند بدن است و این مسئله به دلیل وجود مواد معدنی گوناگون در نارگیل خشک شده اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید با قرار دادن این ماده خوراکی در رژیم غذایی خود از پوکی استخوان و سایر مشکلات مربوط به این ناحیه از بدن پیشگیری کنید.

افزایش عملکرد مغز

طبق تحقیقات انجام شده نارگیل خشک کمک زیادی به تقویت عملکرد مغز می‌کند و همچنین مصرف این میوه خشک سبب جلوگیری از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر خواهد شد.

درمان چربی‌های شکمی

از دیگر خواص شگفت انگیز نارگیل خشک بر سلامت بدن، آب کردن چربی‌های شکمی است که جزو چربی‌های خطرناک محسوب می‌شوند از این رو، مصرف روزانه دویست گرم نارگیل کمک زیادی به کاهش چربی‌های شکمی و دور کمر در طول مدت دوازده روز می‌کند.

خشک کردن نارگیل - نارگیل

کاهش ابتلا به سرطان

ترکیبات فعال موجود در نارگیل خشک شده، عاملی برای مبارزه با سلول‌های سرطانی خواهند بود. این ماده خصوصاً در پیشگیری از بروز سرطان‌هایی همچون سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ بسیار مؤثر عمل می‌کند. امروزه به صورت مکرر توصیه می‌شود که آنتی اکسیدان‌ها در رژیم روزانه قرار بگیرند. زیرا توانایی فوق العاده ای در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و از بین بردن استرس اکسیداتیو دارند.

محتوای آنتی اکسیدان موجود در گوشت خشک شده نارگیل به قدری بالاست که می‌توان از این ماده به عنوان یک میوه ضد سرطان قوی یاد کرد. از ریز مغذی‌های کاربردی این ماده در پیشگیری از سرطان می‌توانیم به مواردی همچون اسید گالیک، اسید سالیسیلیک، اسید کوماریک و اسید کافئیک اشاره کنیم. البته این در حالی است که شما به صورت مداوم مصرف نارگیل خشک را در دستور کار خود قرار دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

با بررسی خواص نارگیل خشک درمی‌یابیم که این ماده خوراکی حاوی مقادیری سلنیوم است. سلنیوم یکی از ریز مغذی‌های مؤثر در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. شما با مصرف این ماده باعث می‌شوید که قدرت سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا کند. به این صورت در برابر حملات مهاجمین و بروز بیماری‌های مختلف مقاوم تر خواهد بود. سلنیوم به عنوان یک ماده مغذی سلنوپروتئین‌هایی تولید می‌کند که باعث کاهش بروز بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

بهبود مشکلات گوارشی

از دیگر مزایای نارگیل خشک می‌توانیم به بهبود مشکلات گوارشی متعدد از جمله یبوست و هموروئید اشاره کنیم. نکته جالب در این زمینه سن استفاده از آن برای رفع مشکلات گوارشی است. به عبارت ساده تر، از آن جایی که نارگیل خشک شده عارضه خاصی ندارد، به راحتی در هر سن و سالی قابل استفاده خواهد بود.

موارد استفاده از نارگیل خشک شده

نارگیل خشک شده را می‌توان در طیف وسیعی از دستورالمعل‌های غذایی استفاده کرد. برای مثال شما از ترکیب انبه، گردو، آب و گردو می‌توانید یک پودینگ انبه خوشمزه تهیه کنید و با نارگیل خشک شده آن را تزیین کنید. از طرفی گرانولای نارگیل در کنار شیر نارگیل هم طرفداران خاص خود را دارند و برای کودکان میان وعده‌هایی بسیار مغذی محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد از نارگیل خشک شده برای تهیه یک مربای خاص از این ماده غذایی هم استفاده می‌کنند.

خشک کردن نارگیل - پوست کن

نحوه خشک کردن نارگیل در خانه 

خشک کردن نارگیل در فر

به کمک یک جسم تیز یا حتی مته برقی نارگیل‌های تازه خود را از سه نقطه مشخص شده روی بدنه آن سوراخ و آب نارگیل را از طریق آن‌ها خارج کنید. برای خشک کردن نارگیل باید مطمئن شوید که این میوه سالم است. یکی از نشانه‌های سلامت نارگیل آب آن خواهد بود. آب نارگیل باکیفیت شفاف است. از طرفی آب رنگی یا ابری رنگ، به معنای کیفیت پایین نارگیل است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از خشک کردن چنین نارگیلی خودداری کنید.

در مرحله بعد فر را روشن کنید و آن را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. حال باید نارگیل خود را به همان شکل به صورت مستقیم روی توری فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. حال آن را از فر خارج کنید و حوله ای را دور آن بپیچید. سپس به کمک یک چکش به آن ضربه بزنید تا نارگیل بشکند. در این مرحله به کمک یک چاقوی تیز گوشت نارگیل را از پوست قهوه ای رنگ آن جدا کنید.

در ادامه دمای فر را کم کنید و آن را تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد کاهش دهید. حال بهتر است از غذاساز کمک گرفته و تکه‌های نارگیل را به شکل خرد شده درآورید. در این مرحله باید از یک کاغذ روغنی کمک گرفته و آن را روی سطح سینی فر پهن کنید. سپس نارگیل‌ها را روی کاغذ بریزید به گونه ای که به یک اندازه روی سطح پخش شوند. سپس سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا شاهد تغییر رنگ آن‌ها باشید. در نهایت هم اجازه دهید نارگیل‌ها خشک شوند و آن‌ها را به یک ظرف در بسته منتقل کنید.

خشک کردن نارگیل - پوست نارگیل

خشک کردن نارگیل در منزل به شکل سنتی

خشک کردن نارگیل در هوای آزاد یکی از کم هزینه ترین شیوه‌های افزایش ماندگاری این میوه خوشمزه و پرخاصیت است. برای انجام این کار باید نارگیل‌های باکیفیت را انتخاب کنید و بعد از پوست کندن آن‌ها، قسمت گوشت را با چاقو از پوست جدا کنید. قبل از اینکه اقدام به پوره کردن نارگیل کنید، باید کمی رطوبت آن را کاهش دهید. به این منظور برش‌های نارگیل را در جایی گرم مانند کنار بخاری قرار دهید. بعد از گذشت حدود ۱ روز، از یک رنده یا غذاساز برای خرد کردن نارگیل استفاده کنید.

پودر به دست آمده از نارگیل را روی یک سینی مسطح پهن کنید. حرفه ای تر این است که یک توری را روی سطح سینی پهن کنید تا به هوا اجازه دهید از زیر سینی هم جریان پیدا کند. سپس سینی را در هوای آزاد گرم و خشک قرار دهید تا نارگیل‌ها به خوبی خشک شوند. نارگیل‌های خشک شده ممکن است کمی خشن به نظر برسند، به همین دلیل برای لطیف کردن و ریزتر کردن آن‌ها می‌توانید از یک میکسر استفاده کنید. دقت داشته باشید که خشک کردن نارگیل زیر اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث از بین بردن ارزش غذایی این ماده غذایی شود، پس بهتر است سینی را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

خشک کردن نارگیل تازه روی شوفاژ یا بخاری

یکی از روش های بسیار آسان و کم هزینه برای خشک کردن نارگیل، استفاده از بخاری یا شوفاژ خانه می باشد. برای این منظور در ابتدا با دستمال تمیز روی شوفاژ را تمیز کنید. سپس یک فویل آلومینیومی یا ورق روغنی بر روی شوفاژ قرار دهید.

قطعات نارگیل را با اندکی فاصله از یکدیگر بر روی این ورق های روغنی قرار داده و حرارت شوفاژ را بر روی کمترین میزان تنظیم کنید. در این صورت نارگیل ها پس از خشک شدن تغییر رنگ نمی دهند. هر یک ساعت یکبار نارگیل ها را جابجا کنید و میزان خشکی آن ها را تست نمایید. زمانی که ورقه های نارگیل به تردی لازم رسید، آن ها را از روی شوفاژ برداشته و در سبدی بریزید. منتظر بمانید تا کاملا سرد شوند و سپس در ظرفی در بسته و یا شیشه ای با درب پارچه ای از آن ها نگهداری کنید.

این نارگیل ها تا بیش از 6 ماه قابل استفاده خواهند بود و در صورتی که درون یخچال نگهداری شوند، تا بیش از 1 سال نیز می توان از آن ها استفاده کنید.

خشک کردن نارگیل - شوفاژ

خشک کردن نارگیل با دستگاه میوه خشک کن

برای خشک کردن نارگیل می‌توانید از روش‌های مدرن تری استفاده کنید. دستگاه میوه خشک کن یکی از این شیوه‌های کارآمد محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید گوشت نارگیل را از پوست آن جدا کرده و آن‌ را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید. در واقع شکل خرد کردن نارگیل‌ها در این شیوه کاملاً سلیقه ای است زیرا در نهایت به وسیله دستگاه خشک کن به نتیجه دلخواه در هر شکلی از نارگیل خواهید رسید. بسیاری از افراد با این روش نارگیل را به صورت حلقه ای برش می‌زنند.

اما بعد از خرد کردن نارگیل‌ها، آن‌ها را روی سینی دستگاه خشک کن پهن کنید. سپس دمای دستگاه را روی ۵۹ درجه سانتی گراد قرار دهید. مزیت استفاده از دستگاه خشک کن میوه بر خلاف استفاده از فر این است که تغییر رنگ محسوسی در نارگیل‌های خشک شده مشاهده نخواهید کرد. ضمن اینکه اگر بخواهید می‌توانید مقادیر بسیار بالایی نارگیل را با این شیوه خشک کنید.

راه‌های نگهداری طولانی مدت از نارگیل

نارگیل یک میوه استوایی بسیار خوشمزه، پرطرفدار و همه کاره است که فواید متعددی نیز برای سلامتی دارد. این ماده منبع غنی فیبر است و همچنین انبوهی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم را در خود جای داده است که نه تنها می‌توانند سطح انرژی را بالا نگه دارند، بلکه در بهبود سلامت قلب و تقویت قدرت آن هم مؤثر عمل خواهند کرد. شما می‌توانید نارگیل را به اشکال مختلف تازه، خشک و فرآوری شده تهیه و از آن در طیف وسیعی از دستور العمل‌های غذایی و حتی به صورت شیرین و شور استفاده کنید. برای نگهداری طولانی مدت نارگیل روش‌های متعددی وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خشک کردن نارگیل

یکی از شیوه‌های نگهداری نارگیل که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم، خشک کردن نارگیل است. این شیوه به اشکال مختلفی انجام می‌شود و مزایای متعددی به دنبال دارد. روش خشک کردن نارگیل را زمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارید این میوه را برای مدت چندین ماه در خانه نگهداری کنید. در غیر این صورت بهتر است از سایر روش‌های نگهداری نارگیل کمک بگیرید.

خشک کردن نارگیل - نارگیل خرد شده

منجمد کردن نارگیل

فریز یا منجمد کردن نارگیل از دیگر روش‌های حفظ و نگهداری این میوه خوشمزه است. زمانی که نارگیل را فریز می‌کنید، به نسبت سایر روش‌های نگهداری در حفظ بافت و طعم این میوه بهتر عمل کرده اید. در حالی که از یک نارگیل منجمد شده بهتر می‌توانید در دستورالعمل‌های مختلف استفاده کنید. یک نارگیل فریز شده با حفظ طعم خود تا حدود ۶ ماه در فریزر قابل نگهداری خواهد بود. اگرچه این روش معایب خاص خود را نیز دارد. برای مثال ممکن است بخشی از رطوبت اولیه خود را از دست بدهد و بافت آن مانند یک نارگیل تازه نباشد. مورد دوم خصوصاً زمانی که یخ نارگیل ذوب می‌شود، بیشتر خودنمایی می‌کند.

برای اینکه نارگیل را فریز کنید، باید در ابتدا گوشت نارگیل را از پوست آن جدا کنید. سپس بسته به سلیقه خود می‌توانید این بخش پرخاصیت را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید. در ادامه می‌توانید از کیسه‌های مخصوص فریز کردن مواد غذایی یا ظروف در بسته برای نگهداری تکه‌های نارگیل کمک بگیرید. فراموش نکنید که در حین بسته بندی، روی محتویات بسته برچسب بزنید و تاریخ آن را ثبت کنید.

کنسرو کردن نارگیل

در کنار خشک کردن نارگیل و انجماد آن، از دیگر روش‌های نگهداری طولانی مدت این میوه پرخاصیت می‌توانیم به کنسرو کردن آن اشاره کنیم. این شیوه راهی عالی برای حفظ نارگیل تازه محسوب می‌شود. به این منظور باید نارگیل باکیفیتی را انتخاب کنید که عاری از هر گونه لک یا ترک باشد. سپس از یک چاقوی تیز برای شکستن نارگیل کمک بگیرید و گوشت آن را از پوست قهوه ای رنگش جدا کنید. در ادامه برای خرد کردن نارگیل آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

در ادامه باید ظرف‌های شیشه‌ ای مخصوص کنسرو کردن را به خوبی بشویید و برای میکروب زدایی، آن‌ها را حدود ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید. برای این کار می‌توانید از دستورالعمل‌های استریل کردن شیشه کمک بگیرید. در ادامه باید اجازه دهید که شیشه‌ها خوب خشک شوند. سپس نارگیل‌ها را درون شیشه قرار دهید. هنگام پر کردن شیشه‌ها دقت کنید که نارگیل‌ها کمی با فضای روی شیشه‌ها فاصله داشته باشند.

برای تهیه شربت روی نارگیل هم باید مقداری آب و شکر به نسبت برابر را روی حرارت گرم کنید تا به جوش بیاید و بعد از سرد شدن آن را به محتویات درون شیشه اضافه کنید. در ادامه درپوش هر شیشه را ببندید و سپس ظروف را در آب جوش قرار دهید تا در آن‌ها به خوبی کیپ شود. پس از طی کردن این مراحل باید اجازه دهید تا شیشه‌ها به خوبی خنک شوند. بعد از طی کردن این مرحله آن‌ها را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید. دقت کنید که این روش نارگیل‌ها را تا ۱ سال بعد قابل استفاده خواهد کرد.

خشک کردن نارگیل - پیچ گوشتی

پوست کندن نارگیل بر روی گاز و حرارت برای خشک کردن نارگیل

پوست نارگیل بسیار سخت بوده و معمولا شکستن آن نیز دشوار می باشد. شما می توانید با استفاده از یک چکش بارها بر روی نارگیل کوبیده تا به چند قسمت تقسیم شود و سپس با قاشق یا چاقو اقدام به جدا سازی پوسته چوبی و گوشت آن نمایید.

اما در این صورت، نارگیل کاملا له شده و به قطعات مختلفی تقسیم می شود. همچنین شیر نارگیل نیز بر روی زمین می ریزد. از این رو بهترین روش برای شکستن پوست نارگیل استفاده از حرارت می باشد.

برای این منظور در ابتدا مقداری از پوسته های کنفی دور نارگیل را جدا سازید. با این کار بر روی نارگیل 3 عدد دایره تیره به چشم می خورد. نارگیل در این قسمت پوسته نازکی داشته و شما به راحتی می توانید با استفاده از یک چاقو، این دایره ها را سوراخ نمایید. پس از آن از طریق این حفره ها، آب نارگیل را درون لیوان یا ظرف تمیزی تخلیه کنید. آب نارگیل نیز خواص زیادی داشته و طعم لذیذی دارد.

پس از تخلیه آب نارگیل، نارگیل را بر روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید و مرتب بچرخانیت تا تنها کمی حرارت دیده و پوسته های کنفی آن بسوزد. پس از آن نارگیل را بر روی جسمی سخت قرار داده و به دورتا دور آن با چکش ضربه بزنید. ضربات بسیار محکم یا بسیار آرام نباشد. با ایجاد ترک بر روی پوسته، ضربات را ادامه دهید تا دور تا دور پوسته بشکند.

سپس به راحتی گوشته نارگیل را از درون پوسته سخت جدا سازید. با استفاده از چاقو، نارگیل را به آرامی به اندازه دلخواه برش دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید