چه برای تولد، چه تعطیلات و چه مناسبت‌های خاص، همه ما عاشق دریافت یک هدیه خوب و جذاب هستیم. هدیه‌ای که شیرینی لحظات ما را بیشتر کند و به قول معروف برای فردای ما هم گره‌گشا باشد. با در نظر گرفتن همه این موارد و مقایسه گزینه‌های پیش رو، می‌توان خرید ساعت مچی را پیشنهاد داد که ‌مانند یک انتخاب پنج ستاره است و همه معیارهای لازم برای جلب توجه مخاطب را دارد.

این محصول شامل مدل‌های متنوعی شده و علاقه‌مندان به ساعت مچی‌ کژوال، رسمی، اسپرت و فشن هر کدام بسته به بودجه خود می‌توانند یکی از مدل‌های آن را برای خودشان خریداری کنند. بر همین اساس در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با چند نکته حیاتی برای خرید ساعت مچی مردانه آشنا کنیم.

خرید ساعت مچی معمولی یا هوشمند؟ کدام‌ به صرفه‌تر است؟

ساعت هوشمند به دسته‌ای از ساعت‌های مچی گفته می‌شود که می‌توان آن را به گوشی یا دستگاه‌های مختلف متصل کرد. حسگر این ساعت‌ها مجهز به سنسور اثر انگشت بوده و افراد می‌توانند برای سنجش ضربان قلب و مشاهده میزان پیاده‌روی خودشان هم از آن‌‌ها استفاده کنند.

این در حالی است که امکانات ساعت‌های آنالوگ یا عقربه‌ای هیچ شباهتی به این گجت‌های پوشیدنی ندارد. در واقع ساعت‌های آنالوگ بیشتر برای نشان دادن ساعت و زمان روی مچ دست بسته می‌شوند. در عوض نیازی هم به شارژ کردن مداوم ندارند و دایره انتخاب آن‌ها برای مشتریان بسیار گسترده است.

در این میان ساعت‌هایی به نام ساعت هیبریدی هم در بازار به چشم می‌خورد که می‌توان آن‌ها را تلفیقی از یک ساعت مکانیکی معمولی و هوشمند عنوان کرد که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ (عقربه‌ای) دارند اما به چیپست (Chipset) و سیستم عامل مجهز شده‌اند. در واقع فرد عادی با نگاه کردن به این ساعت‌ها تصور می‌کند یک ساعت عقربه‌ای معمولی دیده در صورتی که تمام امکانات یک ساعت هوشمند در آن‌ها وجود دارد.

ساعت مردانه عقربه ای

مزایای خرید ساعت مچی مردانه هوشمند

  • برخورداری از ظاهر مدرن و طراحی هوشمند
  • امکان آنالیز مصرف اکسیژن و کالری در طول روز
  • امکان مشاهده اعلان‌های گوشی و لپ‌تاپ
  • امکان برقراری تماس صوتی و ارسال پیامک
  • امکان اجرای اپلیکیشن‌های مختلف

مزایای خرید ساعت مچی مردانه آنالوگ (عقربه‌ای)

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • ظرفیت باتری بالا
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • سازگار با استایل‌های مختلف
  • جنس بدنه قوی

چند نکته حیاتی برای خرید ساعت مچی مردانه !

خرید ساعت مچی مردانه

قبل از خرید به تیپ شخصیتی افراد توجه کنید.

قبل از اینکه بخواهید ساعت مچی مردانه را برای خودتان یا شخص دیگری انتخاب کنید، به دقت در مورد علایق، سرگرمی‌ها و سبک پوشش آن شخص فکر کنید. آیا این شخص به تیپ‌های ورشی علاقه‌مند است یا همیشه سعی می‌کند مثل یک مدیر لباس بپوشد؟ یا حتی ممکن است فرد دنبال‌کننده دنیای مد و فشن باشد که با ساعت‌های ترند شده روز هم آشناست.

آنالوگ یا هوشمند بودن ساعت را انتخاب کنید.

ساعت های دیجیتال مردانه دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را بیشتر به یک گجت همراه تبدیل کرده تا ساعت مچی. در صورتی که ساعت‌های عقربه‌دار یا آنالوگ رسمی‌ترند و ظرافت بیشتری در طراحی صفحه آن‌ها دیده می‌شود. در هر حالت استفاده از ساعت‌های دیجیتال معمولا آسان‌تر است ولی شخصی‌سازی تظیمات آن‌ها هم دارای پیچیدگی‌هایی است که شاید برای هر کسی مناسب نباشد.

بودجه خودتان را تعیین کنید.

بودجه خرید ساعت مچی مردانه بسته به اینکه شما چه ساعتی را در نظر گرفته‌اید (هوشمند یا عقربه‌ای) می‌تواند متفاوت باشد. معمولا اسمارت واچ‌هایی که مجهز به سیستم عامل هستند و قادرند اطلاعات گوشی و لپ‌تاپ شخصی شما را نمایش دهند، گرانتر هستند و ممکن است از ده تا چهل میلیون تومان هم برای شما آب بخورند!

پس باید اول از همه مشخص کنید که چقدر بودجه‌ برای خرید ساعت مچی مردانه در نظر گرفته‌اید. البته این را هم در نظر داشته باشید که خرید ساعت مچی مردانه با بهترین قیمت صرفا به مدل‌های هوشمند محدود نمی‌شود. مدل‌های زیادی از ساعت‌های مچی عقربه‌ای را هم داریم که به خاطر بند سیلیکونی، جنس بدنه استیل ضد آب و ظاهر شیک و رسمی که دارند، در محدوده ساعت‌های گران‌قیمت بازار قرار می‌گیرند.

جنس ساعت را به خوبی بررسی کنید.

ساعت‌های عقربه‌ای برزنتی و پلاستیکی معمولا ارزان‌تر از سایر مدل‌ها هستند و علت این موضوع را هم می‌توان از وزن آن‌ها متوجه شد. هرچه کیفیت چرم ساعت مچی بیشتر باشد و از طلا و تیتانیوم در حاشیه قاب آن بیشتر استفاده شده باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

در واقع جنس دو قسمت ساعت‌ مچی اهمیت زیادی در تعیین قیمت این محصول دارد؛ قاب و بند ساعت. معمولا ورزشکاران و افرادی مانند مدیران که دائما در کنفرانس‌ها، محل کار و جلسات با تیپ‌ رسمی حضور دارند، از ساعت‌هایی با آلیاژ فولاد ضدآب استفاده می‌کنند تا در عین ظرافیت و زیبایی، مقاومت بالایی هم در برابر ضربه و خوردگی داشته باشد.

ساعت مچی اوبلاک

ظاهر و مدل ساعت را انتخاب کنید.

ساعت‌های مچی مردانه معمولا در دسته‌بندی مدل‌های ورزشی، لوکس (رسمی) و کژوال به فروش می‌رسند. البته ما ساعت‌های مخصوص غواصی و فشن را هم داریم. این گروه ساعت‌های کژوال نه زرق‌وبرق و ظرافت ساعت‌های رسمی را دارند و نه جلوه مدرن ساعت‌های اسپورت را.

ساعت‌های فشن هم معمولا با رنگ و لعابی که دارند از سبز و زرد فسفری گرفته تا نارنجی و آبی براق در میان جمع خودنمایی می‌کنند و ساعت‌های اسپرت بیشتر بر اساس استایل و تیپ ورزشی افراد طراحی شده‌اند. بارزترین ویژگی این ساعت‌ها سبکی‌ آن‌هاست تا فرد هنگام ورزش، سنگینی روی مچ‌ خود احساس نکند.

منبع تغذیه ساعت را بشناسید.

باتری و منبع تغذیه ساعت مچی مردانه عامل دیگری است که باعث تمایز این محصولات بعد از شکل و ظاهر آن‌ها می‌شود. ساعت‌هایی داریم که با حرکت دادن مچ دست خود به خود شارژ می‌شوند و نیازی به درآوردن قاب پشتی آن‌ها برای بیرون کشیدن و تعویض باتری نیست؛ همچنین باتری‌های کوارتز و معمولی را داریم که هر چند سال یک بار باید آن‌ها را عوض کرد اما در عوض از روال ثابت و مشخصی برای عملکرد خود پیروی می‌کنند.

ساعت مچی نو بخریم یا دست دوم؟

برای افرادی که با قیمت بالای ساعت‌های غواصی، آنالوگ و ساعت‌های هوشمند روبر می‌شوند، شاید تنها راه باقیمانده خرید ساعت مچی دست دوم باشد. انتخاب بین ساعت دست دوم و ساعت جدید در نهایت یک تصمیم شخصی است ولی می‌توان چند نکته ساده را در این مورد گوشزد کرد:

  1. بسیاری از چرخ دنده‌ها و قطعات ساعت دست دوم امکان تعمیر ندارند.
  2. احتمال نفوذ رطوبت به داخل ساعت زیاد بوده و این امر تا مدت‌ها قابل تشخیص نیست.
  3. گرد و غبار و ایجاد جرم می‌تواند مکانیسم داخلی ساعت را بعد از چند مدت مختل کند.
  4. در ساعت‌های قدیمی احتمال شکسته شدن فنر اصلی و در نتیجه خراب شدن روتور با کوچکترین ضربه وجود دارد.

در حالت کلی خرید ساعت‌ دست دوم شبیه خانه و خودرو نیست که بتوان به سادگی همه قسمت‌های آن را مو به مو بررسی کرد. اطمینان از عملکرد صحیح ساعت به این سادگی‌ها نیست؛ چرا که داخل ساعت مچی نزدیک به هزار چرخ‌دنده ریز و درشت وجود دارد که همه آن‌ها مکمل هم هستند و آسیب دیدن حتی یکی از آن‌ها می‌تواند عملکرد بقیه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به موارد ذکر شده، توصیه می‌شود تا حد امکان به سراغ ساعت‌های دست دوم نروید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید