برای ارتقای نورپردازی و لذت بردن از نوع نورپردازی یک فضا میتوان از چراغ های ریلی استفاده کرد که هم قابلیت تنظیم زاویه تابش نور را دارد و هم قابلیت حرکت در ریل و چرخش 360 درجه را دارد.

چراغ ریلی را میتوان هم روی دیوار نصب کرد و هم روی سقف و میتوان با توجه به نوع طراحی ودکوراسیون داخلی آن‌ها را داخل ریل حرکت داد وتنظیم کرد.

چراغ‌های ریلی به دلیل تطبیق پذیری، قابلیت تنظیم، زیبایی شناسی، مصرف بهینه انرژی محبوب هستند. توانایی آن‌ها در ارائه راه‌حل‌های نورپردازی و روشنایی کاربردی و بصری، آن‌ها را به یک انتخاب محبوب برای نورپردازی داخلی برای معماران تبدیل می‌کند.

چراغ‌های ریلی فوق‌العاده کاربردی هستند و به دلیل تطبیق پذیری با انواع مختلف نورپردازی و روشنایی مانند روشنایی عمومی، تاکیدی مورد استفاده قرار میگیرند و این سارزگاری باعث می‌شود تا در محیط های مختلف مانند مراکز آموزشی، گالری و ویترین مغازه‌ها کاربرد زیادی داشته باشند.

در چراغ های ریلی به دلیل قابلیت تنظیم زاویه تابش، به افراد این امکان را میدهد تا بتوانند نور را دقیقا به نقطه‌ی مورد نظر خود بتابانند و برای برجسته کردن المان خاص،تابلو، و یا مرکز یک محیط از آن استفاده کنند.

از چراغ ریلی در چه فضاهایی می‌توان استفاده کرد؟

چراغ‌های ریلی یک ایده مدرن و دارای انعطاف برای روشنایی فضاهای گوناگون ارائه می‌دهند و می‌توانند در مکان‌های مختلف به عنوان منابع نوری چند منظوره مورد استفاده قرار گیرند. از چراغ‌های ریلی برای تامین روشنایی ونورپردازی محیطی، تاکیدی، در فضاهای زیر می‌توان استفاده کرد:

نورپردازی عمومی:

  • چراغ‌های ریلی می‌توانند به عنوان منابع نوری جهت روشنایی عمومی فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و آموزشی و دیگر فضاها مورد استفاده قرار گیرند و از طریق تنظیم زاویه مناسب چراغ‌ها می‌توان روشنایی مناسب برای هر فضا را تامین نمود.

نورپردازی تخصصی:

  • به عنوان یک ابزار نورپردازی تخصصی برای تاکید بر اشیاء یا ویژگی‌های خاص معماری در فضاهای گوناگون استفاده می‌شوند. این روش نورپردازی می‌تواند شامل نمایش اثر هنری ،نمایش کالاهای خاص فروشگاهی و یا ویترین گالری طلا یا تاکید بر یک ویژگی معماری خاص در محیط باشد.

نورپردازی تاکیدی:

  • چراغ‌های ریلی به عنوان چراغ‌های تاکیدی برای تنظیم نور به طور دقیق بر روی اشیاء کاربرد دارند. این نورپردازی معمولاً برای تاکید بر تصاویر، مجسمه‌ها، میز و کانترها، کتابخانه‌ها و موارد مشابه این‌ها استفاده می‌شود.

نمونه های نورپردازی با چراغ ریلی:

1. نورپردازی فضاهای کاری :

در مکان‌های کاری مانند ادارات و فضاهای تجاری، چراغ‌های ریلی می‌توانند به عنوان منابع نوری برای نورپردازی منطقه کاری یا ترکیبی از نور عمومی و نور وظیفه‌ای مورد استفاده قرار گیرند و با تنظیم کردن زاویه تابش میتوان از ایجاد خیرگی چشم کارکنان جلوگیری کرد.

2. نورپردازی جزیره های آشپزخانه:

چراغ‌ ریلی برای نورپردازی آشپزخانه‌ها و جزیره‌ها و کانتر بسیار مورد استفاده هستند. آن‌ها می‌توانند به عنوان نور عمومی برای روشنایی این مکان و همچنین نور مهم تاکیدی برای بخش‌های خاص مانند سطح آشپزخانه و یا لوازمی که به عنوان دکوراتیو در آن فضا قرار دارد استفاده شوند.

3. نورپردازی فضاهای مسکونی:

در منازل، چراغ‌های ریلی می‌توانند برای افزایش نورپردازی فضاهای نشیمن برای روشنایی المان های خاص، تابلوها، نورپردازی دیوارها، یا تمرکز بر نقاط خاص یا دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرند.

4.نورپردازی ویترین فروشگاه‌ها:

در ویترین‌های فروشگاه‌ها مانند گالری طلا که نیاز به نور تاکیدی و تابش نور به صورت نقطه‌ای برای تاکید و جلب توجه رهگذران به ویترین و دیده شدن اجناس را دارند چراغ ریلی گزینه مناسبی است به جهت آن که علاوه بر تنظیم زاویه تابش میتوان فاصله چراغ‌ها را به دلخواه تنظیم کرد تا هم از ایجاد نقاط تاریک در ویترین جلوگیری کند و هم اجناس داخل ویترین به خوبی نورپردازی شود.

یکی از محبوب‌ترین چراغ‌ ریلی موجو در بازار روشنایی، چراغ‌های دارک لایت میباشد که بیشتر برای فضاهایی استفاده می‌شود که طراح قصد دارد منبع نور از یک فاصله مشخص در معرض دید افراد قرار نگیرد و فقط نور پخش شده در فضا و جلوه بصری که به محیط میدهد جلب توجه کند.

منبع: اکووات/ecowat.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید